Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 55 van de 170 [ 4235 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 170  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

 
Profiel   

Ik ben een paar jaar terug naar dat gebied geweest, zat toen in les arc. Ik kan me niet super veel herinneren van het gebied, de verbinding met la plagne was niet fijn (heel laag, ik was er in maart dus groene pistes/slush). Ik denk dat het met betere omstandigheden wel een mooi gebied is. Het was wel lekker rustig en veel pistes tussen de bomen. Sommige rode pistes hadden wat flink steile stukken maar er waren dan ook altijd wel alternatieven dus dat gaf verder geen problemen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 23:54 



 
Profiel   

sureido schreef
Ik ga ook naar La Plagne! Grappig :D ik ga dus 25 januari :') maar wij gaan met SkiFest met de vereniging en daar gaan dan heel veel verenigingen in Nederland mee heen. Heb ook voor 35€ de uitbreiding voor Les Arcs, Paradiski volgens mij. Ik las op internet dat La Plagne echt een super easy gebied is en Les Arcs wel echt nodig is als je gevorderd bent? Op wintersport volgens mij.


Wij zaten vorig jaar in Les Coches, lager gelegen dorp, maar de blauwe pistes daar waren vrij steil.. met een fantastische skileraar wel veel geleerd en een x de oversteek gemaakt naar Les Arcs, dat is goed te doen met de Vanoise Express. Omdat dit jaar m’n broertje (met snowboard) mee gaat, hoop ik dit jaar met hem veel op pad te gaan. Qua techniek kan ik het wel, maar zodra het smal en steil wordt raak ik onzeker (vooral als ik afgrond zie haha). Maar met de uitbreiding en 425 km aan pistes ga je je sowieso vermaken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 01:23 



 
Profiel   

Dizzy505 schreef
Hier is het ski seizoen echt begonnen, steeds meer pistes zijn open. Inmiddels ben ik ieder weekend wel een dag aan het skiën.

De sneeuw kwaliteit is hier heel anders dan in Oostenrijk, de hele dag goed. Zo goed als geen ijzige plekken en soms zelfs een goede poeder laag.

Dit was afgelopen weekend in Breckenridge. Mooie brede pistes, fijn wanneer je nog niet zo ervaren bent maar ook heerlijk om te skiën als je dat wel bent.
[ [url=m/q9LJvD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YxzYqi.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ziet er fantastisch uit!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 01:24 



 
Profiel   

Blauw in frankrijk is rood in oostenrijk. Ik hoop na deze vakantie blauw deels aan te kunnen :P

En Levi zit een stuk naar, daar is blauw het gemakkelijkste maar ze hanteren zelf we hebben lichtblauw, donkerblauw, paarsblauw en zwartblauw :)) . Oftewel omdat het gebied langgerekt is hebben ze een paar verbindingen blauw genoemd. Die volgens een van de liftmensen stukken naar rood/zwart neigen. Daar heb ik op zitten vloeken en na worstelen en vallen. Jongens ik doe mijn skies uit en loop wel :+ . Voelde me zo suf :\ . Komt lift man eraan. Geen zorgen dat stukje hoort eigenlijk zwart te zijn. :oo


Laatst bijgewerkt door karuna op 10-12-19 08:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 07:57 



 
Profiel   

Wij gaan dit jaar naar burserberg. Klein skigebied, ideaal voor ons, kleine kinderen gaan mee dus wilden ook juist een klein gebied, we gaan toch geen honderden kilometers ver weg, maar elke dag thuis lunchen enzo en de skiërs omruilen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 08:00 



 
Profiel   

Wij gaan in februari naar Gargellen, Montafon. Vorig jaar ook geweest. Erg mooie pistes, lekker lang en breed. Volgens mij ligt Burserberg daar in de buurt en mogen we daar met onze skipas ook skiën.
Dizzy, ziet er erg mooi uit! Wat heerlijk om ieder weekend al op de latten te staan. Mijn jongste zoon zit op Boardchamps bij Snowworld, dus we zien we iedere week sneeuw. Maar dat is toch niet te vergelijken met de echte sneeuw en bergen. Ik ben ook zo'n idioot die al vanaf september dagelijks de webcam beelden zit te bekijken om alvast voorpret te hebben :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 09:15 



 
Profiel   

Wij hebben ook de uitbreiding naar Les Arcs. Kostte 23 euro ofzo. Zien wel of we er wel of geen gebruik van maken. Voor die paar euro :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 10:03 



 
Profiel   

Zo doen wij het ook Verootjoo :j

La Plagne ben ik twee keer geweest, leuk gebied! Eerste keer zaten we in Belle Plagne, de tweede keer in Plagne Soleil.
Levasset vond ik een mooie blauwe piste (Vanaf Roche de Mio).
Voordeel van het gebied vind ik dat je niet alleen omhoog kan maar ook aan twee kanten omlaag zodat je tussen de bomen skiet. Aan de ene kant ga je dan naar Plagne Montalbert, aan de andere kant naar les coches en Montchevin en de grote lift die oversteekt naar Les Arcs.
Dat vond ik persoonlijk een saaier gebied, in ieder geval de stukken waar we langskwamen op onze dagtocht. Veel pistes gingen recht naar beneden de berg af, met hele vlakke verbindingspistes er tussen. Dat is wel al vijf jaar geleden dus misschien is het nu anders :)

Waar verblijven jullie in het gebied?

Edit: wij zijn in het jaar-zonder-kinderen vanuit Belle Plagne op pad geweest, genoeg te doen. Één dag overgestoken naar Les Arc dus, maar dat jaar niet in La Plagne op de hoogste top geweest. Per se nodig is de uitbreiding voor Les Arc dus niet, imo, maar ach, als de pas niet veel duurder is... dan kan je altijd een dagje gaan kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 11:22 



 
Profiel   

karuna schreef
Blauw in frankrijk is rood in oostenrijk. Ik hoop na deze vakantie blauw deels aan te kunnen :P

En Levi zit een stuk naar, daar is blauw het gemakkelijkste maar ze hanteren zelf we hebben lichtblauw, donkerblauw, paarsblauw en zwartblauw :)) . Oftewel omdat het gebied langgerekt is hebben ze een paar verbindingen blauw genoemd. Die volgens een van de liftmensen stukken naar rood/zwart neigen. Daar heb ik op zitten vloeken en na worstelen en vallen. Jongens ik doe mijn skies uit en loop wel :+ . Voelde me zo suf : . Komt lift man eraan. Geen zorgen dat stukje hoort eigenlijk zwart te zijn. :oo


Ja dat heb ik gemerkt! Met slechts m’n indoor en Winterberg-ervaring en was het nogal pittig.. maar dankzij een super instructeur een heel eind gekomen. Hoop dan ook dat het dit jaar me beter af gaat, ik gok dat het net als met paardrijden een kwestie van de juiste techniek leren en kilometers maken is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 11:25 



 
Profiel   

Indy_Mouse_9 schreef
Zo doen wij het ook Verootjoo :j

La Plagne ben ik twee keer geweest, leuk gebied! Eerste keer zaten we in Belle Plagne, de tweede keer in Plagne Soleil.
Levasset vond ik een mooie blauwe piste (Vanaf Roche de Mio).
Voordeel van het gebied vind ik dat je niet alleen omhoog kan maar ook aan twee kanten omlaag zodat je tussen de bomen skiet. Aan de ene kant ga je dan naar Plagne Montalbert, aan de andere kant naar les coches en Montchevin en de grote lift die oversteekt naar Les Arcs.
Dat vond ik persoonlijk een saaier gebied, in ieder geval de stukken waar we langskwamen op onze dagtocht. Veel pistes gingen recht naar beneden de berg af, met hele vlakke verbindingspistes er tussen. Dat is wel al vijf jaar geleden dus misschien is het nu anders :)

Waar verblijven jullie in het gebied?

Edit: wij zijn in het jaar-zonder-kinderen vanuit Belle Plagne op pad geweest, genoeg te doen. Één dag overgestoken naar Les Arc dus, maar dat jaar niet in La Plagne op de hoogste top geweest. Per se nodig is de uitbreiding voor Les Arc dus niet, imo, maar ach, als de pas niet veel duurder is... dan kan je altijd een dagje gaan kijken.


La Plagne Aime 2000, dus nu echt hoog vergeleken met vorig jaar in Les Coches. Vanuit daar kan ik de telemetro naar Plagne Centre nemen of vanaf de Golf piste naar Montalbert (en andere kanten natuurlijk op, ben telkens de pistemap aan het bestuderen, ik ben net een enthousiast klein kind als het op skiën aankomt haha). Ik denk dat m’n grootste struikelblok zelfvertrouwen is, maar dat is normaal voor mensen die het later leren gok ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 11:27 



 
Profiel   

Ik wil weleens zwart ervaren dan in Frankrijk. De pistes zijn daar wel breder en rustiger toch? Stijl maakt me meestal niet uit. Maar als het smal en druk is dan vind ik dat wel lastig. Wat dat betreft kan ik genoeg oefenen in Oostenrijk in de carnavalvakantie :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 11:35 



 
Profiel   

Ik vind vooral de sneeuwkwaliteit veel uitmaken. Ik heb weleens bovenaan een steil stuk van een rode piste gestaan waar het echt chaos was. De wind has alle sneeuw weggeblazen en de helling was een soort grote ijsplaat geworden. Overal lagen mensen of stonden mensen met knikkende knietjes. Ik liep daar echt helemaal vast, ben uiteindelijk als een beginner naar beneden geroetsjt. Later die week ben ik die piste gewoon afgevlogen en had ik niet eens in de gaten dat het dat steile stuk was. Er was toen wat verse sneeuw gevallen en minder wind.

Zwart in Frankrijk is vaak best te doen. De zwarte pistes die ik daar heb gedaan waren een stukje steil maar verder gewoon als een rode piste alleen dan rustiger. Veel zwarte pistes zijn alleen buckelpistes en daar beleef ik echt geen plezier aan met m'n snowboard. In Oostenrijk worden veel zwarte pistes ook gewoon geprepareerd dus dan vind ik het fijner. In serfaus heb je een panoramarestaurant dat uitkijkt over een helling met zwarte pistes, die zien er echt heel eng uit. Heel steil en heel ijzig. Maar aan de andere kant van het gebied zijn zwarte pistes die prima te doen zijn (al sla ik ook die met ijzige omstandigheden over).

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 12:15 



 
Profiel   

Dat hadden wij bij kirchberg. We zagen een skiër op zwart vallen en tot beneden toe door schuiven. Het was zo stijl dat ie niet kon remmen. Wij hadden een beginner bij dus we stonden op een blauwe verbindingsweg. Mijn schoonzus en ik zeiden al hell no dat we die gaan doen. Laatste dag ging de beginner apart met zijn vriendin en gingen wij alle zwarte pistes doen. Op een gegeven moment echt een heerlijk stuk gehad, zegt mijn broertje onderaan de piste:'Dit was de piste die jullie dag 1 niet wilde doen met de vallende skiër.' Blij dat hij het toen pas zei want het was een heerlijk stuk die we erna nog een keer hebben gehad

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 12:21 



 
Profiel   

Ik zei toen ook, ik ga die piste nooit meer af! Maar ik volg eigenlijk ook gewoon mijn vrienden en let dan helemaal niet op welke pistes we pakken dus dan krijg ik idd achteraf te horen dat ik 'm toch weer af ben gegaan.

Ik heb trouwens ook met regelmaat dat ik in een lift zit en naar beneden kijk en dan roep dat ik die *wijst* piste echt niet wil doen want die ziet er eng uit en dat m'n vrienden me dan uitlachen omdat ik daar blijkbaar net vanaf ben gekomen en dat er niks aan de hand was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 12:32 



 
Profiel   

Wij hebben dat ook wel eens andersom - "hee, daar is het lekker rustig" om er dan vervolgens achter te komen dat je eerst een diepzwarte trechter door moet voordat je daar komt. Nou... laat dan maar.

Zijn er overigens niet gewoon internationale regels voor wanneer een piste welke kleur krijgt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 15:14 



 
Profiel   

Flaine diablo zwart is zelfmoord. Geen haar op hoofd dat daar lokale skiers van af gaan. :+ niet geprepareerd en rotsblok hoppen. Sommige stukken bijna vertikaal. 8)7 Zoals mijn skileraar daar zei, alleen mensen die levensmoe zijn gaan daar vrijwilig van af.

Maar vanmorgen, gvd werkelijk. Reisburo moest een ding doen, doorgeven dat er geen trappen in appartement zitten. En wat hebben we, jawel trappen, vanuit nl geen enkele medewerking. _-:( Lang leve mijn frans. Aan die kant zelf maar geregeld, nu wachten op nl accoord. Zo nee binnen 24 uur kan ik frankrijk weer bellen. Altijd fijn om achter te komen op dag van vertrek. Gevolg we zijn nog niet weg. Ruim 3 uur aan de telefoon gehangen. -:(- volgende keer boeken we zelf wel weer rechtstreeks,

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 15:31 



 
Profiel   

In Mayrhofen heb je de harakiri.. Ik ben er één keer afgeweest, nooit weer :') Dat is mij echt te gek. Je kon daar ook echt niet remmen/stilstaan want dan gleed je weg.

Wij gaan naar Niederau in januari. Geen groot gebied, maar ik vind dat niet zo erg :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 16:23 



 
Profiel   

Wij zitten in Plagne 1800.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 16:38 



 
Profiel   

Melisssx schreef
In Mayrhofen heb je de harakiri.. Ik ben er één keer afgeweest, nooit weer :') Dat is mij echt te gek. Je kon daar ook echt niet remmen/stilstaan want dan gleed je weg.

Wij gaan naar Niederau in januari. Geen groot gebied, maar ik vind dat niet zo erg :P

Harakiri is vooral lachen vanuit de Knorren lift :') Altijd leedvermaak!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 19:01 



 
Profiel   

Harakiri betekent zelfmoord in het Japans. Dat vind ik hilarisch :+

Harakiri is leuk. Je moet er ook niet op stil gaan staan maar in 1x door en dan ben je zo beneden. Maar je moet wel een goede techniek en controle hebben anders wordt het niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 19:22 



 
Profiel   

Murhpy gezien iemand? We zijn op een uur van huis in afwachting van de anwb. Gaat lekker :+ opeens een vvlloop geluid van onder de voorkant. Daarna een lager motorgeluid. Niet alsof uitlaat stuk is maar wel afwijkend. Net na afslag tankstation. Zijn achteruit de parkeerplaats opgereden.

Niks te zien onder de camper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 21:16 



 
Profiel   

We rijden weer gelukkig. Turboslang was los geschoten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 22:39 



 
Profiel   

Hopelijk gaat de rest van de reis voorspoedig! Is het nu wel gelukt met een appartemen zonder trappen?

Ik denk dat ik de harakiri vooral heel leuk zou vinden vanuit de lift ;) ben niet zo'n dare devil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 23:11 



 
Profiel   

Ja gelukkig wel. We gaan nu slapen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 23:24 



 

Mag ik meekletsen? Ik ben afgelopen januari begonnen met skieen en met abbo op snowworld er best wat uurtjes op zitten nu.

Nu gaan we de eerste week van feb naar Winterberg! Natuurlijk niet zo spannend als Oostenrijk maar leuk voor de eerste keer ook voor ons dochtertje van 4 :) mijn man heeft wel meer ervaring al.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 23:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 55 van de 170 [ 4235 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 170  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen