Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathazzz

Berichten: 859
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Oude Tonge

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-22 23:32

Ik weet niet wanneer je wil maar als het op korte termijn is, morgen wordt er vergaderd over eventuele nieuwe maatregelen/nieuwe korte lockdown.
Morgenmiddag is er een persconferentie met de uitkomst daarvan.

Nu is het sowieso dat je 5 dagen in quarantaine moet, dan een PCR test, als je nog geen boosterprik hebt gehad.
En bij inreizen ook een PCR test.

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 08:23

Daar ben ik inderdaad van op de hoogte en hou ik rekening mee :)

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 15:18

Wij gaan wellicht toch last minute..

We zijn nu geboosterd en ik heb begrepen dat het goed vertoeven is in Oostenrijk. Even in de gaten houden hoe/wat, wij kunnen gelukkig dzelfde week boeken en wegwezen..

Anoniem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 15:19

Ik heb echt genoten! Zo moe nu :') helaas vandaag laatste dag -O-

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 10:18

Wat een jaloersmakende foto's komen er voorbij. Ik hoop zooo dat we weg kunnen in de voorjaarsvakantie. Enige risico bij ons is de gondel naar boven, verder zijn we vooral buiten. Gondel kan dan gewoon met eigen familie, dan is er ook minder risico. Maar ja je weet t nooit.

Appeltje, hopelijk geen besmetting voor jou. Je weet dat je tegenwoordig gewoon kunt internetten in t buitenland zonder extra kosten?

Wat vervelend pluklief van je besmetting, beterschap! Hopelijk ben je er snel weer van af.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:24

pluklief schreef:
Indy_Mouse_9 schreef:
Nee, daarom zou het extra zuur zijn als die die-hard apres-ski gangers nu (weer) heel veel besmettingen terugbrengen, wij (weer) in lockdown moeten, en de brave wintersporters die inderdaad alleen skien wederom hun vakantie door de neus geborod word.


Op dit moment sta je in de grote liften of ik de skibus veel meer hutje mutje dan in de après ski. Après ski mag officieel niet in Oostenrijk dus alles is zittend aan een tafeltje met je eigen groep.


Sorry, dit is natuurlijk waar.
Ik doe mn best om er weer iets rationeler over na te denken :o

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 12:02

Wij zijn overigens positief... Die rijen en de skilift zijn waarschijnlijk de oorzaak.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 13:30

Appeltje getverderrie :(:) hopelijk niet te ziek.

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:23

Appeltje_1 schreef:
Wij zijn overigens positief... Die rijen en de skilift zijn waarschijnlijk de oorzaak.


Maar hoe dan? Je draagt toch een ffp2 masker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:25

Mwah, als ik zag hoe men in het Kleinwalsertal met zn maskers omging....... en hoe propvol de bussen zaten (serieus, Japan taferelen zo druk). Ik ben in december besmet geweest en het zal mij niks verbazen als we hier in de komende week ook allemaal positief zijn.

Ik vond die FFP2 maskers ook een ramp. Gewoon keurig op hoor, maar ik krijg er dus geen lucht door en met de condens en de temperatuur buiten en binnen waren ze ook gewoon binnen 5 minuten doorweekt. Je kon hem praktisch elk kwartier wel verschonen :=

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:26

lucifertje schreef:
Appeltje_1 schreef:
Wij zijn overigens positief... Die rijen en de skilift zijn waarschijnlijk de oorzaak.


Maar hoe dan? Je draagt toch een ffp2 masker?


Ja klopt. Maar niet als je niet in de rij staat of in de lift. En dan is het toch wel eens druk...

Gelukkig niet heel veel last van.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:35

Och vervelend Appeltje, beterschap!

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:24

Ahh ik dacht juist dat ze ze verplicht hadden in de rij en lift omdat je daar de 1,5m niet kan bewaken :o

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:26

lucifertje schreef:
Ahh ik dacht juist dat ze ze verplicht hadden in de rij en lift omdat je daar de 1,5m niet kan bewaken :o

Dat is in Frankrijk ook, maar er zijn een hoop mensen die zich daar niet aan houden

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:27

lucifertje schreef:
Ahh ik dacht juist dat ze ze verplicht hadden in de rij en lift omdat je daar de 1,5m niet kan bewaken :o


Ja klopt. Dat zei ik ook ;)

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:28

Appeltje_1 schreef:
lucifertje schreef:

Maar hoe dan? Je draagt toch een ffp2 masker?


Ja klopt. Maar niet als je niet in de rij staat of in de lift. En dan is het toch wel eens druk...

Gelukkig niet heel veel last van.


Beetje onduidelijk gezegd. Maar het hoeft niet zodra je niet meer in de lift bent of in de rij. En buiten de rij om is het ook druk

Anoniem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:42

Ik heb trouwens dikke heimwee :') ik vind he hier in NL maar stom en koud. Ik wil sneeuw en ski _O-

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 18:02

Ik snap het, ik mis het ook. Maar ik gok het niet,

Hier in de omgeving regent het besmettingen na wintersport. Zowel frankrijk als oostenrijk. Groep na groep test positief en eigenlijk allemaal binnen een reisgezelschap ook besmet. De een met milde klachten, de andere best aardig ziek. Een paar zonder klachten. Die zonder of milde klachten zijn redelijk vers gevaccineerd of met booster. De ziekeren zijn ongevaccineerd of al heel lang geleden.

Zoals eerder lijkt wintersport een heel flinke verspreider van covid te zijn. Goddank testen ze in ieder geval nog.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:19

Een vraagje trouwens, misschien heeft iemand een mening.

Mijn zoon van 5 gaat voor het eerst echt skiën dit voorjaar, en heeft nu les op de borstelbaan.
Hij is 1m15, en heeft op les skies gekregen van ~105. Ze gaan uit van lengte - 10cm.
Dat is bij mijn weten een vrij algemene prima stelregel.
Nu lees ik echter op allerlei plaatsen dat voor beginnende kinderen het beter is om qua lengte skies zo tussen oksel en kin te zitten. Dan zou ik dus uitkomen bij skies van ~90cm.

Ik twijfel dus wat het beste idee is…

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:26

ski's huren en kijken wat hij prettiger vind. huur je eerst het een, als dat niet werkt ruil je ze om.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:53

Hoe korter de ski hoe makkelijker het draaien gaat. Dus voor beginners zou ik ook voor korter gaan. Wij hielden altijd ongeveer iets onder de kin aan als referentie.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 15:10

capopjekop schreef:
Hoe korter de ski hoe makkelijker het draaien gaat. Dus voor beginners zou ik ook voor korter gaan. Wij hielden altijd ongeveer iets onder de kin aan als referentie.


Dit :j

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:54

capopjekop schreef:
Hoe korter de ski hoe makkelijker het draaien gaat. Dus voor beginners zou ik ook voor korter gaan. Wij hielden altijd ongeveer iets onder de kin aan als referentie.

Toen ik begon was het 20 cm boven je eigen lichaamslengte. :P
Ik ben 1.82m en heb nu 1.72m als lengte. Carven kwam op een gegeven moment in. Maar de ouderwetse techniek beheerste ik ook tot in de puntjes. Ik kan dat nog steeds, ook met carve ski's. Carven kan ik ook en eigenlijk ziet dat er best wel minder chique uit, haha. Maar ineens konden velen van rode pistes af zonder problemen. Eigenlijk was dat best wel een revolutie dat carven.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 20:29

Wat enorm balen, het snowcamp van mijn mijn jongste is afgeblazen. Echt super jammer, maar begrijpelijk. Als ze daar met 60 man in quarantaine moeten is het niet te doen, plus dat niet alle deelnemers gevaccineerd zijn.

Hopelijk gaat onze normale skivakantie wel door....

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 10:48

Ik ben nu ook opeens erg aan het twijfelen. Wij hebben geboekt met sunweb en vertrekken pas over 2 maanden naar Oostenrijk. Echter, sunweb stelt dat je zeg verantwoordelijk bent om aan de eisen te voldoen die het land stelt. Voldoe je er niet aan is het helaas pindakaas en vakantie weg en geld weg. De eisen die er nu gelden zijn geen probleem maar wat nou als ze onmogelijk gaan worden?! Vind het een enorm dilemma.