Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:32

ij ben nu erg benieuwd geworden naar die joys, dus die gaat op t lijstje!

gree, ik had een prachtige skijas gezien van Luhta, al in november.. maar kocht ook al een skibroek dus dacht niet nodig.
nu wil ik hem toch hebben, nergens meer beschikbaar in mijn maat -O-
morgen maar even bellen naar duijvestein, maar ben er bang voor -O-

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 00:21

Hanafubuki schreef:
Ik zat vandaag in mn skibroek bij de McDonalds, daar keken ze gelukkig ook niet gek op _O- :)) duszal met vliegtuig zeker naar een winterland ook meevallen hoop ik!

Vandaag in Landgraaf nog wat ski's getest.. _O- kansloos dit maar ik ben er gewoon al uit. Geen enkele ski haalde het bij de Joys dus nu aan het rondkijken in Oostenrijk wat dat kost daar :))


Ik heb toevallig vorige week de Head Joy voor mijn moeder gekocht:

https://www.daka.nl/head-clear-joy-sku_055970

Heb je deze uitgetest of andere?

@celien, nu ben ik wel benieuwd welke jas het was :o

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 00:58

Celiien schreef:
ij ben nu erg benieuwd geworden naar die joys, dus die gaat op t lijstje!

gree, ik had een prachtige skijas gezien van Luhta, al in november.. maar kocht ook al een skibroek dus dacht niet nodig.
nu wil ik hem toch hebben, nergens meer beschikbaar in mijn maat -O-
morgen maar even bellen naar duijvestein, maar ben er bang voor -O-


Ik zag ook zon prachtige bij de intersport, maar 230 vond hen ook te duur. Nu kan k hem niet meer vinden in me maat haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 09:38

Ik heb de absolute joy getest!
Spoiler:
En besteld in Oostenrijk :o


Er zijn Joys voor alle type skiers! Van echte snelle tot wat meer beginners. De absolute is volgens specs en reviews wat meer intermediate tot advanced om lekker op door te groeien. Type allmountain. Ik heb graag een bredere ski :j

Gisteren nog wat Atomics getest maar die zijn het voor mij toch niet :n ik bleef ze maar met de Absolute vergelijken!

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:11

Ik heb 2 jaar geleden een aantal ski's getest, we zouden ze vervolgens in het naseizoen kopen (iets met korting :)) ) maar toen kwam Corona om de hoek zetten...
Dus komende week maar weer opnieuw testen.

Nog maar een paar daagjes! *\o/* Vrijdag vertrekken we richting Kirchberg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:12

Wij nog

Nog 25 dagen
Nog 592 uren
Nog 35.508 minuten
Nog 2.130.456 seconden

Tot Hinterglemm _O-

Hopelijk met mn nieuwe ski;s :D als deze deal lukt heb ik ze eind van de week (verzonden uit Oostenrijk), dan wegbrengen voor afstellen en dan testen :D

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:39

Waren ze in Oostenrijk zoveel goedkoper?

Ik heb twee jaar geleden een paar Atomics gekocht, nog nooit mee kunnen skien... Nog 18 dagen en dan gaan we!

Mijn twee kinderen hebben beide (kort) in quarantaine gezeten vorige week vanwege besmettingen in de klas/groep, maar beide blijven negatief testen, ik snap er niets van. Heb er best stress van gehad, het was toch ...praktisch... geweest als ze nu positief waren en niet over 2 weken, maar we gaan er nu maar van uit dat ze door immuniteit van de groep goed zitten tot we vertrekken :')

Anoniem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:42

Scheelde iets van 150 euro! En hier in NL zijn ze moeilijk te krijgen nog steeds :\

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:42

Oeh poeh, dat is wel de moeite waard ja!

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:19

Klopt, oostenrijks zijn zeker atomic ski's een stuk goedkoper

de Luhta EMA's 2022 jas.. (in het rood)
https://www.duijvestein-winterstore.com ... cket-2022/

In het echt meer wijnrood..
heb nu de zwarte besteld die was er nog wel.. maar die rode.. ga wel even kijken hoe die zwarte staat.

Hier nog 47 dagen tot Zell am See :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:20


germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:26

Haha, ik zie filmpjes van 2020 van het gebied waar ik naartoe ga, skien ze allemaal met een helm. Die heb ik dus niet. En ga ik voor 1 dag ook niet aanschaffen. Gelukkig niet verplicht.
In Winterberg skiet 95% zonder helm. En elders dus 95% met. En ik ga nu dus naar 'elders'.

Ik heb 2 skijassen. 1 van de Scapino, vorige winter voor 10 euro gekocht en 1 van 15 jaar oud van de Aldi. Mijn skibroek is ook 15 jaar oud.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:32

Ja, dat is toch wel een trend die de laatste jaren flink heeft doorgezet.
Vaak kan je trouwens wel huren bij skiverhuur toko's, als je dat zou willen.

Wanneer was je voor het laatst in Winterberg? Want toen ik daar 3 jaar geleden was, had toch ook al een aanzienlijk deel wel een helm op, wat ik me herinner.

Anoniem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:34

Ik ben altijd wel blij met mn helm. Ik heb al zo vaak door gestuntel van anderen een sleeplift tegen mn hoofd gehad. Of ski's van iemand die ze ineens op zn schouder gooit bij de bus in een menigte :')

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:36

Hanafubuki schreef:
Ik ben altijd wel blij met mn helm. Ik heb al zo vaak door gestuntel van anderen een sleeplift tegen mn hoofd gehad. Of ski's van iemand die ze ineens op zn schouder gooit bij de bus in een menigte :')


*kuch* skies van mezelf *kuch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:37

Indy_Mouse_9 schreef:
Hanafubuki schreef:
Ik ben altijd wel blij met mn helm. Ik heb al zo vaak door gestuntel van anderen een sleeplift tegen mn hoofd gehad. Of ski's van iemand die ze ineens op zn schouder gooit bij de bus in een menigte :')


*kuch* skies van mezelf *kuch


Die ook ja :')

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:38

Ik draag m'n helm ook braaf. Hij staat alleen voor geen meter. Iemand tips voor een helm/merk die je hoofd niet zo bol doet lijken?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:44

Ik heb twee fijne helmen. Heb maar een hoofd en ben daar zuinig op. Mijn laatste keer Winterberg was denk ik 80% met helm. De kamikaze idioten waren degene meest zonder helm en veel.skileraren zonder helm. Ze zijn tegenwoordig luchtig niet zwaar en goed ventilerend.

Elke helm.geeft toch een bol hoofd?

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:48

Ik heb een helm met vizier, lekker incognito :+ maar of t charmant staat is een 2e, boeit me ook niet zo. Kan iig mijn bril op houden.

Bij ons skiet denk ik 99% met helm en af en toe een verdwaalde (nederlander) zonder helm. Ik vind het een goede trend. Zeker in Winterberg zou ik er een opzetten met al die mafkezen daar die niet kunnen skiƫn en maar wat doen.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:49

ik ski echt niet zonder helm. ongeluk zit in een klein hoekje en je hoeft het niet zelf te doen

genoeg kamikaze toeristen die denken dat ze het wel kunnen, het niet blijken te kunnen en je onderweg meenemen..

ik heb er ook een met vizier, omdat een losse skibril mij niet lekker zit :+

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:51

Hier ook altijd met helm. Ik heb ook een paar ongelukken op de piste zien gebeuren waar het zonder helm heel anders was geweest. Plus dat hij lekker warm is over de oren, en ideaal om een gopro bovenop te plakken :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:53

Ik heb er een met vast vizier en mijn pluisje met losse skibril. Beiden gaan met mijn bril gelukkig goed. Winterberg ja de ongelukken daar. Gv is er meerdere keren vies onderuit geskied door idioten. Alle keren blij met zijn helm vanwege de skies waar hij een trap van kreeg toen. De laatste keer was met avondskieen toen. Toen was hij zo terug bont en blauw en een kras op zijn helm had iemand domweg de piste gemist en lager terecht gekomen boven op hem. Sinds die tijd voor covid nog. Voorgenomen skien in Winterberg ja maar niet meer in een weekend

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 13:06

Ik vind een helm ook meer dan terecht met alle ongelukken die gebeuren.

Anoniem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 13:17

Bij Snowworld word je ook weggestuurd als je zonder helm gaat. Nu in zowel Zoetermeer als Landgraaf zien gebeuren.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 13:37

Jaren terug was ik zon beetje de enige in het skigebied met helm op, maar ik vind het veiliger en lekkerder zitten. Lekker warm, het schuift en jeukt minder dan met een muts. En tegenwoordig ben je de uitzondering zonder.

Maar germie je gaat toch wel vaker op wintersport. Waarom koop je niet gewoon een goedkope helm? Zaken als de lidl en bepaalde outletzaken daar heb je voor 3 tientjes een helm. Daar kun je amper voor huren.