Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 16:46

Morgen_23 verwacht. Terug in appartement. Mijn energie op gv koude voeten. Hihi. Laatste stuk is vooral lopen. En laatste stukje gondel. Voor uitzicht echt de moeite maar doe ik niet weer :+ zonde van de energie. Maar mooie zonsondergang om 1520

Maar waar ik vorig jaar moest lopen/zitten nu skieend gehaald. Jippie


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:24

Wel echt heel mooi daar karuna!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 09:35

Koud Karuna! Maar wat ongelooflijk mooi!

Gisteren heerlijk kunnen skieen en voor het eerst rood buiten gedaan :#

Vandaag is veel open qua liften in het Winterberggebied dus we gaan een tochtje maken :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 14:22

Ski ze

Hier zonnetje al gaat hij nu alweer ietsje onder.-11 ongeveer. Wel meer wind. Dit keer dingen gehaald die ik vorige keer moest lopen. En een stukje rood en stukje diepsneeuw geen keuze maar gelukt. Was wel Remi.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:45


sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:58

Karuna, mooie foto’s.

Vraagje: waarom neem je geen les? Ik zie zoveel fouten in de houding .. Ik begrijp wel dat je al een aantal keer les gehad hebt uit het topic maar ik denk niet dat het al het niveau is dat je zonder les kan rond skiën .. Verder blijf oefenen. :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:38

Les hier onmogelijk. Ivm plek om te oefenen opties zijn extreme beginner of zwart.

En houding en techniek ik weet het. Dit is wat gaat met lijf zonder problemen. Daar kan ik weinig anders van maken. Lesmeneer zei laatste keer ook als hij op mijn les en houding beoordeeld zou worden was hij zijn baan kwijt geweest. .moest ook als gehandicapten skiles gemarkeerd worden om bij onverwachte controle geen problemen te krijgen. Omdat een aantal dingen volledig tegen ski logica ingaan.

Belangrijkste pijnarm, niet teveel druk op links en kwa energie te doen nog. Mij maakt niks uit dat het niet volgens regels is. Anderen kennelijk wel.

En oefenen doe ik ook. Daarom haal iknu wat vorig jaar niet kon. En vooral tussen de oren grote stappen gemaakt. Meer vertrouwen en handigheid. Vandaag een aardig pijnarme dag.
En lang genoeg oefenen kom ik er ooit wel, of niet. Vertrouwen groeit, dat is belangrijk waar ik eerder schrik had van een hellling denk ik nu lukt wel. Sneller zal ik nooit gaan denk ik hihi.soepeler hoop ik wel. Ik neem geen risicos

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:48

Dat is goed om te horen en het is ook balen dat het niet beter gaat ivm je lijf, echter ben ik meer bang dat als je de controle verliest tijdens je tocht naar beneden, je weinig te vertellen hebt met deze houding op je skies, en ik heb het ook meegemaakt in afgelopen vakantie dat iemand omgeskiet is en d’r arm gebroken heeft en met de banaan naar beneden moet.. Ik ben daar misschien iets te negatief in maar heb het al vaker zien gebeuren.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:54

Ik ook teveel mensen zien vallen en overhoop zien gaan. Bij twijfel loop ik zonder skies. Blijf graag heel. Enige zorg zo is ski in bocht recht gaat punten staan tever uit elkaar. Ik zeg ook steeds punten punten. Maar een voordeel hoe steil ook ik sta zo stil. Juist door gebrek aan snelheid

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:57

Zo heel beroerd vind ik het niet. Het is technisch idd lang niet perfect maar ook niet ongecontroleerd kamikaze... Ik zie ze wel erger voorbij komen zonder les helaas :\
Dit ziet er iig wel uit alsof het onder controle is, op het niveau waar je op skiet :)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:26

karuna schreef:
Ik ook teveel mensen zien vallen en overhoop zien gaan. Bij twijfel loop ik zonder skies. Blijf graag heel. Enige zorg zo is ski in bocht recht gaat punten staan tever uit elkaar. Ik zeg ook steeds punten punten. Maar een voordeel hoe steil ook ik sta zo stil. Juist door gebrek aan snelheid

Dan is het goed :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:37

Ik heb nu alles bij elkaar over de jaren heen 8 uur les gehad. Waarvan 2 uur weggegooid geld ivm een leraren die alleen de perfecte lijven techniek wilde toepassen. Wat niet lukt met knie. Eerste uur daarvan na 45 minuten moeten stoppen omdat mijn been niks meer wilde. Vandaar dat ik zo kritisch ben. Beter geen les dan 50 euro weggooien en er pijn voor terug krijgen.

Scheelt gv kan ook lesgeven en die is er meestal wel bij. Maar ook hij worstelt ook met mijn niet zo meewerkende lijf. Skied een piste voor of hij haalbaar is voor me en bij een eerste keer erachter als stootbuffer.

Morgen weer een dag.

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:54

Je snelheid is toch al hoger geworden hoor en je linkt nu je bochten beter aan elkaar. Als snowboarder zou ik zeggen dat je je gewicht nog te veel achterop hebt en dat werkt juist negatief op controle maar zou vooral lekker met mensen er aan werken die je handicap kennen ;).

Het is er wel super rustig of lijkt dat maar?

Hier is het aftellen voor de volgende vakantie begonnen. Iemand hier ervaring met zelf naar Frankrijk rijden (in het wintersportseizoen)? Ben tot nu toe telkens met de nachtbus gegaan.

Anoniem

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 23:46

Alleen met rijden in zomerseizoen, altijd nacht gereden maar dan kom je echt doodop aan :j zou dan overnachten ergens

Vandaag sloeg ik compleet dicht op rood bij Poppenberg.. zijn we doorgegaan naar Bremberg en daar een ongeprepareerde blauw/rode met uitski een veld in gedaan. Snelheid gemaakt, alle vertrouwen teruggevonden _O_ morgen weer Poppenberg doen.

Was ook doodmoe vanmorgen, hielp ook niet. Morgen eerst opstarten op blauw bij Bremberg :)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 01:51

Leuk!! Zit je een week daar?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 04:05

Poppenberg rood en dichtslaan.. herkenbaar. Bij mij gaat halfweg daar eerder steeds het licht uit. Nu denk ik wel dat hij lukt. Jij morgen fris ermee beginnen.


Het is heel rustig. Maffe is daar 3 pistes naast elkaar. 8.4 is redelijk druk voor hier (lees rustig voor andere landen) de andere twee waren nog nagenoeg ongeskied. Maar ja erg rustig. Heerlijk gewoon. Geen voorbijrazende gekken. Maar de kans de hele piste te gebruiken als je wilt.

Wij rijden steeds zelf. Overdag met een tussenovernachting. Zodat we fris het laatste stukje bergop kunnen doen.

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 08:07

Succes vandaag, Hana!
Karuna, wat een prachtig gebied waar jullie zitten. Jij hebt toch maar mazzel dat je zo vaak op wintersport kan. Wat betreft je techniek, ik zou ook denken dat les je juist verder kan helpen. Want hoe lastiger het lijf, hoe belangrijker de techniek is. Ik weet er alles van, heb zelf NAH waardoor links niet goed wordt aangestuurd en rechts zit een knie waar ik volgens de artsen niet eens mee kan lopen. Maar ik ben eigenwijs en ga lekker skiën, hahaha. Ik vind wel dat het er al beter uitziet dan een eerder filmpje. Je hebt meer vaart en de bochten gaan nu soepeler achter elkaar. Gewoon lekker doorgaan.
Frankrijk met de auto geen ervaring mee, ooit 1 keer naar Val Thorens geweest met de bus. Maar ik denk dat het hetzelfde werkt als naar Oostenrijk. Met overnachting is wel fijner, dan kom je niet zo gebroken aan.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2126
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 09:18

Wij rijden tegenwoordig naar Frankrijk in twee dagen, mijn man rijd dan alles.
Pré kinderen reden we in 1 keer, maar wisselden het rijden af met alle vier inzittenden. Wat ik me herinner hebben we meestal wat file gehad bij de peage punten.
Vertrekdag meestal file het dal uit, variërend van een beetje tot uren, zeker als iedereen in die file dezelfde route wil rijden en je dus allemaal gelijk op rijd.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 10:09

Hanafubuki schreef:
Alleen met rijden in zomerseizoen, altijd nacht gereden maar dan kom je echt doodop aan :j zou dan overnachten ergens

Vandaag sloeg ik compleet dicht op rood bij Poppenberg.. zijn we doorgegaan naar Bremberg en daar een ongeprepareerde blauw/rode met uitski een veld in gedaan. Snelheid gemaakt, alle vertrouwen teruggevonden _O_ morgen weer Poppenberg doen.

Was ook doodmoe vanmorgen, hielp ook niet. Morgen eerst opstarten op blauw bij Bremberg :)


Ik ken daar geen namen van de pistes, maar alleen de nummers.
Welk nummertje heeft die Poppenberg dan? Ik heb daar vorig jaar zoooo lekker geskied op een piste, volgens mij was het 11a en 11b. De ene kant was blauw, de andere rood. De rode piste was echte heeeerlijk skieen.

Anoniem

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 10:47

Ik haperde op 6 geloof ik.. die ging de dag ervoor prima. 5 is de andere.

Ik vind 25 en 9 heerlijk, vooral 9!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 12:06

Hmm… ik weet niet meer wat 5 en 6 waren. 3 was volgens mij ook een (redelijk korte) rode. Die vond ik ook wel fijn.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2126
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 13:02

25, 9 en 10 waren ook mijn relaxte favorieten in Winterberg, hoewel het op 10 onderaan bij de lift nogal eens erg druk kon zijn.
De pistekaart van Winterberg vind ik altijd erg verwarrend :+ het gebied lijkt veel groter en heel anders ingedeeld als ik altijd denk.

Ohja, oversteken naar de Kappe (verder skien vanaf onderaan 25) lijkt me geen aanrader. De blauwe piste daar is schattig maar waarschijnlijk nu heel slecht. Die zat twee jaar geleden vol met bruine plekken toen de rest van het gebied nog/al ok was.

Anoniem

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 13:22

Die is ook dicht :j

Gaat vandaag een stuk beter dan gisteren dus vanmiddag büre-herrloh rood weer proberen (6 meen ik)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 13:45

Wat is er open sleep sleep of sleep. Alle stoelen en gondel dicht. Felle poolwind en min veel. Boven op de berg waai je weg terwijl je tegelijk bevriest. Oftwel bus en twee afdalingen in de bossen en een heel lange sleeplift. Stond gisteren op filmpje ook. Die is wel lekkere maar nog steeds extreem rustig. Wel sneeuwhopen, stuifsneeuw dwars over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 13:46

Wat is de temp daar nu Karuna?

Ik heb gisteren een soort halve ankerlift overleefd, wel allemaal blauwe plekken want dat ding mept als je uitstapt :')

Ik krijg altijd mega kramp in de sleeplift

Plaatje!

Afbeelding

En zicht vanaf büre-herrloh:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-02-20 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt