Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37276
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:13

Flaine heeft ook heel goede sneeuw tot laatin het seizoen, zij zijn een van de laatste gebieden die sluiten, vorig jaar waren wij er eind maart en nog hele veel goede sneeuw.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:08

Wat fijn Dee-es dat je het zo naar je zin hebt gehad!
Ik zag dat er enkel een rode piste is als dalafdaling? Elke beginner is dan zo wat verplicht een rode piste te nemen wil hij/zij thuis komen :+

Ooh ik krijg er al zin in!
Deze week nog een helm + bril aanschaffen. Ik heb besloten voor een gele te gaan. Dan heb ik een grijze skibril en gewone zonnebril voor zonnig weer en een gele voor bewolking/sneeuw. Blijkbaar had ik de grijze vorig jaar op bij bewolking ipv zon, vandaar dat ik dus niets zag.

LoveBodin

Berichten: 4360
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:03

florence123 schreef:
Wat fijn Dee-es dat je het zo naar je zin hebt gehad!
Ik zag dat er enkel een rode piste is als dalafdaling? Elke beginner is dan zo wat verplicht een rode piste te nemen wil hij/zij thuis komen :+

Ooh ik krijg er al zin in!
Deze week nog een helm + bril aanschaffen. Ik heb besloten voor een gele te gaan. Dan heb ik een grijze skibril en gewone zonnebril voor zonnig weer en een gele voor bewolking/sneeuw. Blijkbaar had ik de grijze vorig jaar op bij bewolking ipv zon, vandaar dat ik dus niets zag.


Vaak hebben ze bij enkel een rode piste (of zwarte piste) als dalafdaling gondeltjes waar je gewoon mee terug kan!

Wij vertrekken straks ook weer. Niet zo lang als meestal, maar toch wel heel fijn! Ben heel benieuwd naar hoe koud het gaat worden.. Gaan naar Zell am See en wil toch wel graag de gletscher nog een keer op weer.

Dee_Es

Berichten: 3666
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:30

florence123 schreef:
Wat fijn Dee-es dat je het zo naar je zin hebt gehad!
Ik zag dat er enkel een rode piste is als dalafdaling? Elke beginner is dan zo wat verplicht een rode piste te nemen wil hij/zij thuis komen :+


Je kan uiteraard ook 1 van de 3 gondels naar beneden nemen ;). Maar skiën/snowboarden naar beneden is gewoon leuker.

Voor voorjaarsskiën kan ik zeker ValThorens aanraden. Het dorp zelf ligt al op 2000m en de pistes nog hoger dus ook in april is daar nog zat sneeuw te vinden. Met andere gebieden zo laat in het jaar niet zoveel ervaring (ja, la joue du loup, dat was meer surfen dan snowboarden en Avoriaz, dat was vergelijkbaar met ValTho). Les Arcs/La Plagne viel me iets tegen eind maart, toch veel pistes afgesloten. Oostenrijk alleen nog maar in januari bezocht dus geen idee wat daar de opties zijn in april.

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:35

Zie ik dit topic nu pas :+ Kan jullie wel lekker maken O:) Kan nu al niet wachten om nog een keer te gaan, maar da's wel een uitdaging...

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Wij zijn net terug van een weekje Gaschurn, in de Silvretta. Gebied heet Montafon. Wat een topweek was het. Daar heb je ook alleen een rode piste naar het dal, waarvan het tweede gedeelte niet altijd geprepareerd kan worden, maar er gaat ook een gondel terug. Hier zag je ook vrijwel iedereen met helm. Goede zaak, wat mij betreft.

Over de bril: ik had een goede zonnebril (klasse 3) voor de zonnige dagen, en een oranje goggle voor de bewolkte dagen/dagen dat het sneeuwde. Dat maakte een wereld van verschil! Ziet veel meer diepte dan.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2126
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:46

Wauw Maik, wat een fantastische plaatjes!

Wij zijn net terug van een lang weekend in t Sauerland. We hadden 3 dagen en waren van plan Winterberg-Willingen-Winterberg te doen, maar toen we de 2e dag in Willingen aankwamen bleek daar de voornaamste set pistes dicht te zijn! We stonden echt bijna met open mond te kijken, er is daar een gondel en alles, maar ze hebben kennelijk niet (geprobeerd?) fanatiek bij te sneeuwen. Aan 'de overkant' waren twee pistes open, normaal met elkaar verbonden door een bospad, maar daar lag nu niet genoeg sneeuw. Na een paar keer op en neer hebben we toch maar weer ingepakt en zijn we terug gereden naar Winterberg :)

Het was daar niet top, 1e dag vrij ijzig, toen na de nacht bijgesneeuwde hopen op ijs :') en later die dag pap op ijs. Maar, al met al was het beter dan we verwacht hadden, en we hebben weinig hoeven wachten, dus we hebben best een fijn weekend gehad.

Grapje van het weekend:
We staan bovenaan de zwarte piste in het (recent bij winterberg aangetrokken) Kappe gebiedje. Het raakt bewolkt en mistig en mijn man klaagt over het gebrek aan contrast, 'dat hij zo weinig diepte ziet'.
Vriend die mee was zegt, terwijl hij naar het liftstation onderaan de piste wijst 'Hoezo geen diepte, je ziet toch dat het daar een stuk dieper ligt als hier?' _O- (maar misschien moest je er bij zijn)

Nilda

Berichten: 132
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Jistrum

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:44

Wat leuk een topic over de skivakantie's van iedereen!

Ik ga zondag voor het eerst naar Winterberg voor een week. Ben erg benieuwd hoe de sneeuw daar is en hoe de après ski zal zijn.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2126
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:32

Ik denk dat je geluk gaat hebben, Nilda.
Wij waren afgelopen weekend in Winterberg, en ivm het weer gingen de pistes snel achteruit. Maar zo te zien (https://www.sneeuwhoogte.nl/wintersport ... rberg/weer) komt er donderdag/vrijdag nieuwe sneeuw, en als het dan een beetje meezit heb je in ieder geval de eerste dagen perfecte pistes!
Kan je al skien of ga je echt voor het eerst?

Trouwens, heeft iemand ervaring met skien op de rolband? Ik heb https://www.snowisesports.nl/ bij ons in de buurt gevonden, en ik ben gefascineerd. Ik weet dat ik ergens een stukje techniek mis waardoor ik best veel op kracht ski, en ik vraag me af of dat misschien met een paar lessen op zo'n band bij te spijkeren is.

Nilda

Berichten: 132
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Jistrum

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:03

Dat klinkt goed. Goede tip. Ga even in de gaten houden hoe de sneeuw voorspelling is. Vorig jaar voor het eerst naar Tsjechië geweest en daar skiën geleerd. Dus nog wel echt beginner

Indy_Mouse_9

Berichten: 2126
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:28

Dan ben je alsnog beter dan 60% van de andere skiërs in Winterberg :D
Veel plezier, het is best een leuk gebiedje.

akishino
Berichten: 1873
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:19

Indy_Mouse_9 schreef:
Trouwens, heeft iemand ervaring met skien op de rolband? Ik heb https://www.snowisesports.nl/ bij ons in de buurt gevonden, en ik ben gefascineerd. Ik weet dat ik ergens een stukje techniek mis waardoor ik best veel op kracht ski, en ik vraag me af of dat misschien met een paar lessen op zo'n band bij te spijkeren is.



Mijn man heeft jaren in het skiwereldje gezeten, veel op de rolbaan getraind en lesgegeven. Hij vindt het de beste manier om een goede techniek te ontwikkelen (mits er een goede leraar bij is). Elk foutje wordt meteen afgestraft.

xLoki

Berichten: 3490
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 01:51

Ik kom mij hier ook eens melden...
In december al heerlijk een week in Oostenrijk (Werfenweng) geweest met de familie.
Nu willen een vriendin en ik misschien toch nog last minute in maart een midweek of lang weekend gaan skiën. We zoeken een niet al te dure plek, sneeuwzeker, gezellig dorp (apresski). Iemand tips? :) we zijn ervaren skieërs, dus geen Winterberg haha. :D

capopjekop

Berichten: 30662
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 02:03

Wij zijn vorig jaar naar kirchberg geweest voor een midweek.

Vrijdag vertrekken we richting st Johann. Vaste prik ieder jaar

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 02:11

En wij vertrekken vrijdag naar Gerlos. Ook vaste prik, elk jaar!

Er is in ieder geval genoeg sneeuw, dat is wel iets dat zeker is, haha! Heerlijk :D

Heb eigenlijk nog een nieuw snowboard nodig, maar heb nog niets kunnen vinden. Oeps!

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15114
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 09:06

Wij zijn net terug uit Kirchberg. Geweldige week gehad! 2 dagen volop zon, 2 dagen bewolking en de laatste 3 dagen sneeuw (poederen <3 )!

Nu weer een jaar wachten ;(

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37276
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 09:56

Wij geen jaar wachten. Door verdrietige dingen afgelopen paar weken. Drie overlijdens sinds na onze skivakantie zitten we er doorheen. We gaan dus paar daagjes winterberg/willingen eind deze week met de camper.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37276
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:11

Aanvulling hierop. Hebben jullie eventueel nog andere tips/opties voor dat gebied?

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:16

Indy_Mouse_9 schreef:
Ik denk dat je geluk gaat hebben, Nilda.
Wij waren afgelopen weekend in Winterberg, en ivm het weer gingen de pistes snel achteruit. Maar zo te zien (https://www.sneeuwhoogte.nl/wintersport ... rberg/weer) komt er donderdag/vrijdag nieuwe sneeuw, en als het dan een beetje meezit heb je in ieder geval de eerste dagen perfecte pistes!
Kan je al skien of ga je echt voor het eerst?

Trouwens, heeft iemand ervaring met skien op de rolband? Ik heb https://www.snowisesports.nl/ bij ons in de buurt gevonden, en ik ben gefascineerd. Ik weet dat ik ergens een stukje techniek mis waardoor ik best veel op kracht ski, en ik vraag me af of dat misschien met een paar lessen op zo'n band bij te spijkeren is.


Ja ik, lees maar even wat terug :+

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 13:03

karuna schreef:
Aanvulling hierop. Hebben jullie eventueel nog andere tips/opties voor dat gebied?


Ik heb nog wel een tip voor winterberg om te parkeren. Vanaf parkeerplaats eerst met een sleeplift maar dan ben je wel een de kant van de berg waar veel blauwe pistes zijn en je ook met blauw weer terug komt. Het zou p5 moeten zijn volgens de kaart. Er zit daar ook een skiverleih. Je moet de lift hebben aan de andere kant van de weg.

Hochsauerland Höhenstraße, 59955 Winterberg, Duitsland
https://goo.gl/maps/J1K8QDH8PtF2

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37276
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 13:09

Ik ik ga daar even naar kijken, eigen skis en spullen gaan mee. Passen moeiteloos onderin de camper. :j . Sleeplift omhoog is wel fijn. Die stomme stoeltjes willen maar niet lukken. :n Krijg de neiging om skis uit te doen en die in de hand mee te nemen in de stoel. Normaal utstappen en dan onderdoen, moet ik ivm knie ook op lopende band doen. :')

Ah vorige keer hebben we bij sneeuwwitje geparkeerd. Was ook goed te doen. Maar p5 ziet er rustiger uit

colinneke

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:13

We zijn gister teruggekomen van een weekje Kaltenbach. 3 dagen volop zon gehad. Dus lekker op het terras in de ligstoelen gelegen {:}
Ik heb 3 dagen lekker geskied. Voor het eerst ook veel rode pistes meegepakt.
Het enige minpuntje was dat de derde dag mijn vriend onderuit schoof bij het appartement en dus niks meer mocht van de dokter. Een verrekte kuitspier, gelukkig niks gebroken.
Hij baalde natuurlijk als een stekker. De laatste dagen waren qua weer slecht maar volgens hem perfecte dagen om te snowboarden

iirrssjjee

Berichten: 5944
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:19

Alles open hier in Les Sybelles! Alleen wel redelijk druk helaas! Zijn we niet gewend hihi. Blauwe pistes zijn na 11.00uur eigenlijk al niet neer te doen vanwege de hobbels enz. Gelukkig wel sneeuw genoeg. Wifi werkt niet mee, dus foto's houden jullie nog tegoed hihi.
Vandaag afwisselende dag met sneeuwval maar ook zon! Wel erg koud.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37276
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:21

Iirrssjjee :+ klinkt wel ok, alleen balen van de hobbels dan.

Colinneke gelukkig lekker weer maar balen van je vriend zeg. Hopelijk valt het mee en is ie snel weer in orde. Maar zittend genieten is ook wel lekker. :D

Indy_Mouse_9

Berichten: 2126
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 15:24

lucifertje schreef:
Indy_Mouse_9 schreef:

Trouwens, heeft iemand ervaring met skien op de rolband? Ik heb https://www.snowisesports.nl/ bij ons in de buurt gevonden, en ik ben gefascineerd. Ik weet dat ik ergens een stukje techniek mis waardoor ik best veel op kracht ski, en ik vraag me af of dat misschien met een paar lessen op zo'n band bij te spijkeren is.


Ja ik, lees maar even wat terug :+


:o
In lopende topics vergeet ik nogal eens wat er is gezegd, sorry! Maar dat klinkt goed, ik ga maar eens kijken wanneer ik een lesje kan boeken.
En onze wanna-be snowboarder (skier maar wil eigenlijk boarden, maar in z'n eentje in een klasje terwijl de rest lekker de piste afblaft lijkt hem niks) was gefascineerd toen ik zei dat hij ook thuis op de baan zou kunnen leren boarden, zodat hij het op wintersport al kan.

Ook weer vergeten, gaan er nog mensen naar La Plagne / Paradiski? Ik kan een piste aanwijzen die op de kaart er uit ziet als een fantastische mooie blauwe, maar een leugen is. Ik bespaar jullie graag 1,5km steppen/prikken.

Dee_Es

Berichten: 3666
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:16

Indy_Mouse_9 schreef:
Ook weer vergeten, gaan er nog mensen naar La Plagne / Paradiski? Ik kan een piste aanwijzen die op de kaart er uit ziet als een fantastische mooie blauwe, maar een leugen is. Ik bespaar jullie graag 1,5km steppen/prikken.


:') vorig jaar geweest maar gelukkig die piste niet gehad (kan me het niet herinneren iig). Wax en sneeuwcondities doen trouwens wel erg veel hoor.

Leren snowboarden op een rollerbaan lijkt me best spannend maar heb er zelf geen ervaring mee. Vrienden van me die goed konden skiën en vervolgens hebben leren snowboarden (geen les, gewoon de blauwe piste af klungelen) konden vrij vlot mee met de groep, die hadden het snel onder de knie.