Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Josien_

Berichten: 9040
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 10:09

Wij gingen precies weg toen het begon met sneeuwen, maar al met al een hele fijne week gehad.
Alles was gewoon open en je kon overal skiën. Alleen de kwaliteit van de pistes werd na de lunch erg snel steeds slechter tenzij je echt hoog zat.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 12:31

Wij vertrekken vrijdag naar Mayrhofen en ik hoop zo op een zonnetje. Wel heerlijk na de drukte :D. Eerder geweest en toen heeft het echt alleen maar gesneeuwd dus ik weet niet eens hoe het in de zon eruit ziet daar.

Voor nu lijkt het wel oké, toch lekker koud zodat de sneeuw goed blijft en vgm ook af en toe een zonnetje!

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 13:48

Alvast een fijne vakantie Sureido.

Wij gaan waarschijnlijk heel veel geluk hebben. er gaat mogelijk behoorlijk sneeuwen in ons gebied wat waarschijnlijk meer dan een meter sneeuw gaat geven *\%/* *\%/* *\%/*
Ik ben zo blij. *\%/* *\%/*

miccamaaike

Berichten: 8685
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 08:58

De groeten uit Oostenrijk, boven de wolken schijnt de zon!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 09:11

Ah heb er zoveel zin in :D

Alhoewel. Het weer lijkt compleet weer om te slaan naar een week sneeuw… ik zit daar zo niet op te wachten.. vorige keer in december ook alleen maar sneeuw gehad en nu lijkt het alsof het weer elke dag gaat sneeuwen :(

JudithO

Berichten: 7081
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 09:50

Prachtig!

Het gaat inderdaad omslaan volgende week. Het zou eerst lente-achtig worden met een zonnetje, maar nu krijgen we weer flinke kou met sneeuwbuien en als je geluk hebt een zonnetje.

Hopelijk valt het mee sureido, ik gun je een zonnige week!

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:47

Hier is het ook heerlijk!
Afbeelding

Maar gister gevallen en nu zit ik in het ziekenhuis te wachten op de dokter :')
Ik hoorde mijn schouder kraken en ook bijna flauwgevallen. Gelukkig is het nu niet echt meer pijnlijk.
Maar waarschijnlijk heb ik geluk en zijn het alleen mijn banden, dus ik zou weer kunnen skiën als het niet gebroken is.

JudithO

Berichten: 7081
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 16:36

Ah gatsie Appeltje! Hopelijk valt het mee. Ik duim voor je.

Hier vanochtend nog een goede 2 uur op de latten gestaan. Het was zo lekker rustig en het ging heerlijk! Lichte sneeuw dus de pistes bleven ook gewoon goed. Ik heb zelfs mijn eerste Franse rode afdaling gegaan en dat ging echt moeiteloos. Langzaamaan begint het steeds vloeiender te gaan, zo fijn!

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 19:18

Afbeelding
'

Vroeg er iemand sneeuw? Be carefull what you wish for... _O- Bijna 3 meter op sommige plekken.
We hebben trouwens besloten om de vrijdag al te gaan rijden. Was eerst enkel het idee als het zou sneeuwen op de dag dat we aan zouden komen, maar het is sowieso wel chill natuurlijk. Dus dan vrijdag begin van de avond weg, slapen rond Metz en dan de volgende dag nog 6 uurtjes richting het gebied. Kunnen we mooi op ons gemak alles doen zaterdag, boodschappen, skihuur etc.

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 18:05

Hallo allemaal!
Sinds dit jaar aan het skiën geslagen. Heb nu een aantal lessen gehad op een indoor baan en we zijn ook een paar dagen naar Oostenrijk geweest. Lichtrood kom ik nu prima af...

Ik had skischoenen gehuurd in Nederland, een ouder model Salomon. Heb ze weer in moeten leveren maar zou wel graag een eigen paar aan willen schaffen. Helaas vind ik tot nu toe mijn maat niet op bijvoorbeeld marktplaats en omdat het al een ouder model is zijn ze nieuw ook niet meer te krijgen.

Weet iemand een winkel in het noorden van Nederland (Drenthe Overijssel) waar ze mij verder kunnen helpen met schoenen die er erg op lijken? Ik heb een aantal winkels gebeld maar kreeg erg stugge reacties. Ik heb geen makkelijke voeten dus als ik dezelfde of vrijwel dezelfde weer kan krijgen, dan heel graag...

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 18:20

Kijk even voor een Grote Intersport, die hebben vast wel Salomon te koop en anders wel fijne schoenen die je passen.

JudithO

Berichten: 7081
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 18:51

In Hoogeveen zit Herqua Sports. Die hebben mij en mijn man destijds erg goed geholpen. Ze hebben zo'n voetscan waardoor ze heel goed schoenen op maat kunnen vinden. Misschien is dat een idee om eens te gaan proberen? Ze doen dit jaarrond, mijn man heeft zijn schoenen midden in de zomer gekocht :')

Soepblik
Berichten: 1161
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 19:30

Zo, wij zijn sinds gisteren in Winterberg. Er is werkelijk niemand, en het sneeuwt hárd! Hier vandaag zo'n 20 cm gevallen.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 20:04

Oh beter Soepblik! Is het wel te doen met de sneeuw?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 20:34

Hier al flink wat kilometers erop zitten de afgelopen 3 dagen, en het weer is echt zoveel beter als we vorige week dachten. Lekker alle dagen zon en al een flink bruine snoet :P

Sneeuw is ook nog eigenlijk heel goed, einde van de dag zijn sommige delen een beetje papperig.

Afbeelding
Afbeelding

miccamaaike

Berichten: 8685
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 11:16

Nietsmar schreef:
Hallo allemaal!
Sinds dit jaar aan het skiën geslagen. Heb nu een aantal lessen gehad op een indoor baan en we zijn ook een paar dagen naar Oostenrijk geweest. Lichtrood kom ik nu prima af...

Ik had skischoenen gehuurd in Nederland, een ouder model Salomon. Heb ze weer in moeten leveren maar zou wel graag een eigen paar aan willen schaffen. Helaas vind ik tot nu toe mijn maat niet op bijvoorbeeld marktplaats en omdat het al een ouder model is zijn ze nieuw ook niet meer te krijgen.

Weet iemand een winkel in het noorden van Nederland (Drenthe Overijssel) waar ze mij verder kunnen helpen met schoenen die er erg op lijken? Ik heb een aantal winkels gebeld maar kreeg erg stugge reacties. Ik heb geen makkelijke voeten dus als ik dezelfde of vrijwel dezelfde weer kan krijgen, dan heel graag...


Wellicht bij Jan Bralten in Meppel?
https://www.janbralten.nl/

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 10:47

Soepblik, wat heerlijk om nu in Winterberg te zitten, veel plezier!
Sureido, ziet er goed uit!

Wij zijn net terug van een week Nassfeld, Karinthie. Het was onze eerste keer daar, en had me eigenlijk ingesteld op zon . Maar helaas, de hele week zeer slecht zicht door de mist. Maar ondanks dat heb ik een top week gehad qua skien. Ik had een aantal keer priveles genomen en ik blijk veel beter te skien dan ik dacht . Nassfeld is een gebied vol met rode pistes, maar ik vond het er echt super leuk. Volgend jaar gaan we er weer heen, dan hoop ik wel op wat meer zon.

miccamaaike

Berichten: 8685
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 13:40

Wat jammer van het weer Sanie, hoor er idd meer over die niet zulk mooi weer hebben gehad vorige week. Hebben wij geluk gehad met 5 dagen zon. Er hing wel mist in het dal, maar boven was het prima. Ene dag wel meer bewolking dan de andere dag, maar iedere dag de zon wel gezien. We waren ook in Oostenrijk, maar dan aan de westkant (Vorarlberg).

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 16:10

Dat klinkt al veel beter, mijn oudsre zoon zat in Ehrwald en heeft ook de meeste dagen zon gehad.
Ik vond t vooral lastig dat ik de pistes niet ken en dan met een paar meter zicht, eraf moet. Ik wilde een paar keer een kant op wat achteraf een ravijn bleek te zijn :D . Maar gelukkig is alles goed gegaan. Waar zaten jullie in Vorarlberg? We zijn voorgaande jaren naar Gargellen in Montafon geweest, ook erg mooi gebied.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 19:32

Hier in het dorp regende het vanmorgen, ik weet niet hoe de pistes erbij liggen nu, morgen weer naar Saalbach.
Winterberg is echt mazzel hebben nu!

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 22:24

opisop_shop schreef:
Hier in het dorp regende het vanmorgen, ik weet niet hoe de pistes erbij liggen nu, morgen weer naar Saalbach.
Winterberg is echt mazzel hebben nu!

Vandaag was de eerste dag dat ik het echt heel papperig vond, in het begin al. Het sneeuwde wel boven tot ongeveer 09.30 maar daarna de zon met 9 - 10 graden.

Morgen laatste dagje kilometers maken, vandaag hadden we geen zin met die zware papsneeuw in combi met benen die moe zijn en een uit de hand gelopen apres ski. Hebben lekker in het zonnetje gelegen op de piste in een ligstoel :P

Volgens mij wordt het hier alleen maar warmer en geen sneeuw dump meer wat eerder voorspelt was. Ben benieuwd of ze april halen.. sneeuw verdwijnt toch wel rap zo om de pistes heen. Hopelijk komt er nog wat!

Soepblik
Berichten: 1161
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 01:34

Earth schreef:
Oh beter Soepblik! Is het wel te doen met de sneeuw?


Het was goed te doen! Flink inpakken. Helaas op den duur wel een natte reet op dag 2 wegens de grote hoeveelheid sneeuw die in de liftjes lag.

Ik ben zelf erg vooruit gegaan; ik ben best trots dat ik met mijn inmiddels in totaal maar een week aan wintersportervaring met gemak, veilig, volledig parallel en volledig onder controle een rode piste af kom. Een skidocent met wie ik sprak had verwacht dat ik al vijf seizoenen ervaring had, dus die kon ik in m'n zak steken. :D Ondanks dat doe ik nog steeds rustig aan; snelheid bouwen we langzaam op en onnodige risico's neem ik niet.

Helaas hebben we het tripje iets moeten inkorten en zijn we gistermiddag al teruggekomen ipv vanavond, aangezien de hond van mijn schoonfamilie opeens erg ziek werd. Begrijpelijk dat men graag bij haar wilde zijn, en gelukkig is alles goedgekomen! :)

Over twee weken vertrek ik al met kantoor naar Gerlos, daar ga ik met deze paar dagen in Winterberg nu toch met een gerust hart naartoe! Ben toch wat zekerder van mezelf geworden. Nu hopen dat de sneeuw goed gaat zijn! :)

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 06:58

Fijn dat het zo goed ging!

JudithO

Berichten: 7081
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 11:29

Klinkt goed! Wat een fijne verhalen hier allemaal en heerlijke foto's :)

Hier is het officieel voorbij. Nog wel open, maar het regent al een paar dagen en dat stopt voorlopig niet. Dus je ziet het met de dag minder worden op de webcams. Officieel zijn ze ook nog maar tot volgend weekend open, dan is het seizoen weer voorbij. Ze doen hier nooit langer dan half maart. Dit jaar nog best aardig lang volgehouden!
Ik kan nu al niet wachten tot het volgende seizoen :')

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 22:34

Wij vertrekken morgen naar Solden. Zijn vanavond al naar Venlo gereden :D hebben er zin in! Weerbericht is nogal wispelturig. Voor nu geven ze met name op dinsdag sneeuw door en op woensdag diepvriestemperaturen :brr: