Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 09:16

Wij gaan vanavond weer terug naar Nederland :(

GaitMonster

Berichten: 3180
Geregistreerd: 23-06-07

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 09:24

Ik zit een weekendje in Les Deux Alpes. Gister harde wind en sneeuw. Wel wat kunnen skieen. Gisteravond vollop sneeuw maar nu omgeslagen in flinke regen….
Hopelijk morgen nog een redelijke dag.

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 21:45

De reis ging zeer voorspoedig tot aan de Fernpass. We hebben vanaf de fernpass tot aan solden 3 uur gereden! Daar aangekomen bleek ons appartement dubbel geboekt te zijn en wilde ze ons in een veel kleiner appartement dumpen. Nu zitten we in een heel luxe hotel obv halfpension :D

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 22:01

lucifertje schreef:
De reis ging zeer voorspoedig tot aan de Fernpass. We hebben vanaf de fernpass tot aan solden 3 uur gereden! Daar aangekomen bleek ons appartement dubbel geboekt te zijn en wilde ze ons in een veel kleiner appartement dumpen. Nu zitten we in een heel luxe hotel obv halfpension :D


Oh jeejtje, kwam dat door drukte of door sneeuwval?

En soms heb je geluk bij een ongeluk :')

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 20:12

Het kwam door de drukte. Het is zo vervelend als je niet door kan rijden. Gaan terug via een andere weg.

Vandaag een poederdag gehad :D
Afbeelding

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 20:30

Wij gaan vrijdag naar winterberg maar het gaat regenen. Dus ik ben bang dat ik niet veel kan boarden.

Soepblik
Berichten: 1161
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 23:13

Ik volgende week vrijdag met heel kantoor (180 man) naar Gerlos. Ik verwacht dat het uit de hand loopt - met ons laatste uitje hebben we het nationale nieuws gehaald. :') Wel erg veel zin in.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 23:16

Soepblik schreef:
Ik volgende week vrijdag met heel kantoor (180 man) naar Gerlos. Ik verwacht dat het uit de hand loopt - met ons laatste uitje hebben we het nationale nieuws gehaald. :') Wel erg veel zin in.

Hahaha omg, met zoveel mensen kan het niet anders dan een zooitje worden _O-

miccamaaike

Berichten: 8685
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 23:18

Whaha ik ben benieuwd.

Lucifertje dan beter via de tunnels en bij Bregenz de grens over. Wel wat om maar bij slecht weer rijdt dat wel beter door.

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 08:43

Ga waarschijnlijk via Garmisch omdat ik de weg tussen Memmingen en Ulm wil vermijden. Die stond helemaal vast de vorige keer.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 16:52

Soepblik schreef:
Ik volgende week vrijdag met heel kantoor (180 man) naar Gerlos. Ik verwacht dat het uit de hand loopt - met ons laatste uitje hebben we het nationale nieuws gehaald. :') Wel erg veel zin in.

Is dit het poepen in de gang verhaal? :P

Soepblik
Berichten: 1161
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 16:59

sureido schreef:
Soepblik schreef:
Ik volgende week vrijdag met heel kantoor (180 man) naar Gerlos. Ik verwacht dat het uit de hand loopt - met ons laatste uitje hebben we het nationale nieuws gehaald. :') Wel erg veel zin in.

Is dit het poepen in de gang verhaal? :P


Nee dit is een andere. :') Iets met een zebra en een Landalhuisje.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 17:14

Oh ja dat was hier in de regio en nogal niet zo fraai nee -O- waarom doe je zoiets? :? Thuis neem ik aan niet. Ik mag hopen dat mensen toch soort van respect hebben voor andermans eigendommen.
daar ben je als mede vakantie ganger die niet bij de groep hoort ook niet zo blij mee denk ik. Laat staan als verhuurder, als een groep zoiets zou flikken bij mij is het nooit meer welkom zijn :n

Hopelijk blijft het dit keer wat fatsoenlijker.

Maar is er nog sneeuw? Hier is de optie begin april nog ergens heen maar ik zie alleen maar dooi, warme temperaturen enz. -O-

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 19:16

Wij zitten momenteel in königsleiten, bovenaan zijn de pistes prima. Al dagen verse sneeuw, maar ook hoge temperaturen. Val thorens schijnt top in de sneeuw te zitten?

Vandaag ondersteboven geskied door iemand die zonder omhoog te kijken zijn pauze aan de zijkant van de piste besloot te beëindigen %)

miccamaaike

Berichten: 8685
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 22:20

Lucifertje, via Munchen is ook niet echt feest meestal..

Wij zijn eerste weekend van maart op zaterdagochtend 6uur vertrokken en toen was Bregenz - Memmingen - Ulm best druk, maar het reed wel door. Daarna bij Ulm richting Wurzburg gereden en dat was heel goed te rijden, lekker rustig.

We zitten daar wel maar een uurtje van de grens af, dus vanuit Solden ben je wat langer bezig om t land uit te komen. Maar t is geen schoolvakantie meer, dus ik verwacht dat de Nederlandse optocht die we toen hadden wel iets minder zal zijn.

Smurffie, altijd fijn zulke types, heb je je bezeerd of valt t mee?

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 10:42

Momenteel pakken we de laatste spullen in en dan gaan we zo op pad. Wel eerst nog via vrienden dus echt op pad gaan we pas rond 13 uur. Valt toch altijd weer tegen hoeveel zooi je meeneemt _O-

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 10:56

miccamaaike schreef:
Lucifertje, via Munchen is ook niet echt feest meestal..

Wij zijn eerste weekend van maart op zaterdagochtend 6uur vertrokken en toen was Bregenz - Memmingen - Ulm best druk, maar het reed wel door. Daarna bij Ulm richting Wurzburg gereden en dat was heel goed te rijden, lekker rustig.

We zitten daar wel maar een uurtje van de grens af, dus vanuit Solden ben je wat langer bezig om t land uit te komen. Maar t is geen schoolvakantie meer, dus ik verwacht dat de Nederlandse optocht die we toen hadden wel iets minder zal zijn.

Smurffie, altijd fijn zulke types, heb je je bezeerd of valt t mee?


Ik weet ook niet zo goed waar ik goed aan doe. Ik ga iig niet via de fernpass. Wij vertrekken pas na het ontbijt morgen. Hoewel het nu ook geen vakantieperiode meer is heb ik er 3 uur over gedaan van begin fernpass tot aan solden. Daar heb nu geen zin in. Om de heenweg reden we langs memmingen-ulm en die weg stond compleet vast. We zien het morgen wel.

Vandaag nog een laatste dag genieten. Merk wel dat ik er klaar mee ben. Heb genoeg gedaan van de week :D

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 10:57

Jaloers. Ik hoop dat april nog wat wordt maar met de voorspellingen en temperaturen overal vrees ik ervoor. Nou ja dan wordt het klussen in en om huis :+

miccamaaike

Berichten: 8685
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 11:54

Prachtig Lucifertje, dan lekker genieten van t mooie weer vandaag. Goede reis morgen!

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 13:05

Wij hebben hier ook laatste dag. Rond de 1300 meter is het 20 graden :=
Op top zo'n 6 graden, wij gaan dus zo ook lekker al stoppen. Alleen maar slush.

Gelukkig niet ontzettend bezeerd miccamaaike, dag zelf beurse knieën en pijnlijke rug, maar niets wat me tegen houdt terug de sneeuw op te huppelen :+

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 13:48

Gelukkig maar, kan soms een vervelende smak maken of juist heel banketstaaf vallen met alle gevolgen van dien.

Hier is het ook warm, zit thuis lekker in tshirt en blote voeten in de tuin :D maar dat zorgde ervoor dat ik maar twee uurtjes heb geskied vanmorgen.
Mijn ouders gaan zondag weer naar huis na 7 weken hier te zijn geweest dus ik heb er aardig wat dagen opzitten.
Ik had vandaag mijn 52e skidag deze winter *D waarvan een stuk of 35 met mijn moeder denk ik ( november/december 5 week en nu weer).

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 16:19

Zo, eerste dag zit er weer op. Vandaag vooral bezig geweest mijn vrienden les te geven. Dat ging heel goed. Gelukkig waren de omstandigheden in de ochtend ook een stuk beter, richting de middag werd het steeds bewolkter en mistig. Was zelfs even ziek toen we in een mistbank terecht kwamen en ik geen horizon weer zag. Gelukkig was dat het ergste moment, daarna ging het wel weer.
Afbeelding

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 21:27

Jeetje Smurfie, gelukkig is t nog redelijk goed afgelopen dat je bent aan geskied.
Die mist hadden wij de hele week. Soms echt maar een meter of 5 zicht, ik zag de paaltjes naast de piste niet eens.
Maar wat een temperaturen overal zeg. Dit is echt een rare winter voor de wintersport heb ik t idee. T gaat echt alle kanten op.
Voor iedereen die onderweg weg is of gaat, goede reis!

Soepblik
Berichten: 1161
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 10:11

Zo, wij zijn terug uit Gerlos. Wat was dat heerlijk, zeg! <3

De eerste twee dagen was de sneeuw wat poedersuiker; bovenop eigenlijk volledig ijs en onderaan flinke slush. Beneden lag helemaal niets. Echter is het halverwege dag twee ongelofelijk gaan sneeuwen en was het dag 3 overal volledig wit met prachtige poeder. Héérlijk. Wel een boel pistes gesloten vanwege harde wind, maar voor mij niet zo erg omdat ik gewoon echt flink ben gaan oefenen op rood. Zeker tegen het einde van de dag met allemaal hoopjes was dat een mooie uitdaging.


Ik ben trouwens één keer met m'n week aan ski ervaring op een zwarte beland. :') Dat was toch wel even heftig. 7 kleuren, stond echt met knikkende knieën te trillen. Ik viel ook drie keer uit angst (richting berg leunen), maar uiteindelijk toch nog helemaal parallel, bochtje voor bochtje veilig beneden gekomen. We moesten alleen daarna weer omhoog omdat we de verkeerde route hadden genomen.

Eenmaal bovenaan nog steeds trillen en niet durven, maar toen heb ik mezelf compleet uitgescholden en me eroverheen gezet in het kader "angst is een keuze". Ik heb mezelf echt vooruit moeten trappen zegmaar. En toen ging het toch een partij goed! Vliegend een redelijk stijle rood afgegaan en nog nooit zo hard genoten.

Al met al een hele fijne paar dagen, en volgend jaar wil ik minstens 2 keer. Alvast begonnen met sparen dus maar.

JudithO

Berichten: 7081
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 11:00

Klinkt goed!
Zo gek om nog wintersportverhalen te horen, het was hier gisteren 18 graden.
Twee dagen daarvoor overigens nog wel sneeuw gehad, en ook vanaf morgen staat er weer sneeuw in de planning voor het hele weekend.