Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dee_Es

Berichten: 3673
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 20:39

Geen mogelijkheid om met vrienden, familie of collega's mee te gaan de eerste x?

Inderdaad niet zonder les op pad gaan. Ik weet niet of het mogelijk is om hier al wat lesjes te nemen? Dan heb je meer aan je vakantie.

IM9, oef dat klinkt niet fijn. Ik heb wel oefeningen mee gekregen maar kan inderdaad mijn arm nog niet strekken. Ik zal als dat niet goed verbeterd met de weken even een afspraak maken met mn fysio.

Ik gebruik Sportler als ski tracker. Is gewoon gratis.

Landgraaf is qua indoorbanen echt wel t leukste (oke nooit in Zoetermeer geweest). Bottrop is leuk om met vrienden wat te klooien maar om echt te skiën...mwoah dan liever naar Landgraaf.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 21:21

Nee niet zonder les beginnen. Jullie kennen de pisteregels niet, hoe stap je in en uit liften. Hoe werken routes. Dat is niet iets wat je zomaar even kunt proberen.
Wij waren vorig jaar op wintersport en dan zie je altijd mensen die het zelf proberen op de groene beginnerspiste. Niemand had daar lol in. Vooral de snowboarders niet. Je valt namelijk gemiddeld een stuk harder dan met skiën.
Dus investeer in les, dan heb je er echt waar, veel meer plezier in. Dat kost je misschien wel iets, maar daar ga je op lange termijn profijt van hebben. Zonder ervaring de piste op gaan is voor jullie maar ook de mensen om je heen niet leuk en zelfs gevaarlijk. Zoveel snowboarders die hun pols of sleutelbeen breken.

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 21:34

Love2sk8 schreef:
Hoihoi!
Mijn man en ik willen de eerste week van maart voor het eerst op wintersport. We hopen met vooraf goed inlezen en instructiefilmpjes, en vooral veel vallen en opstaan, te leren snowboarden. Het is alleen best een dingetje om alles (locatie, accommodatie, huur, skipas etc.) uit te zoeken. Google laat vooral veel advertenties zien. Hebben jullie tips voor een betaalbaar gebied, leuk voor beginners en niet al te prijzig? Luxe hoeft wat ons betreft niet. We besparen liever wat door het simpel te houden, zelf te koken etc.


Kijk op wintersport.nl en filter op skigebieden en op beginners of op veel blauw. Kijk vooral naar de hoger gelegen gebieden. Als je dan de gebied hebt bepaald kijk je bij bijvoorbeeld Sunweb, tui, etc en zoek je iets uit wat je kan betalen. Je kan via de reisorganisatie vaak lessen en materiaal boeken. De skipas is normaal gesproken inbegrepen. Bespaar ook a.u.b. niet op lessen. Als je het wil leren door instructiefilmpjes en lezen ben je een gevaar voor jezelf en de rest. Is net alsof je voor het eerst in een auto stapt en de weg op gaat zonder enig idee wat je aan het doen bent.

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 22:00

Ik kan me alleen maar aansluiten bij het advies om les te nemen. Het bespaart jezelf en vooral de overige pistegebruikers een hoop frustratie. En ik heb al iets teveel gebroken polsen gezien bij eigenwijze mensen die het zelf wel dachten te kunnen. Of ze vormen idd een gevaar voor anderen.

Je gaat voor het eerst, er zijn veel nieuwe indrukken. Dan is het heel fijn dat je niet zelf je lijnen hoef te bepalen. Je zult al genoeg moeite hebben met controle houden en bochten maken. Dan is het heel fijn als je een leraar achterna kan boarden en niet hoef na te denken over lijnen.

Lessen is mss minder leuk. Maar beter doe je die investering nu wel. Een goede techniek aanleren is makkelijker dan straks slechte skills afleren. En met paardrijden ga je toch ook niet meteen in een drukke groepsles rijden als je nog nooit les hebt gehad?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 22:03

Dat laatste is iets waar ik me echt altijd over verbaas, hoe lessers zo perfect achter hun leraar of lerares aan kunnen skieen. :+ dat is mij echt nog nooit gelukt _O- na nog geen 10 meter kom ik eigenlijk altijd op een eigen lijn terecht. Hoe ik mijn best ook doe, volgen lukt me nooit :')

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 23:05

Ik vond lessen echt super leuk.
Had dat niet verwacht, maar met de juiste leraar is het echt heel leuk!
Snowboarden is het wel fijn als je een echte snowboarden hebt en geen skiër die ook snowboardles geeft.

eilleen333

Berichten: 12846
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 23:12

Love2sk8 schreef:
Hoihoi!
Mijn man en ik willen de eerste week van maart voor het eerst op wintersport. We hopen met vooraf goed inlezen en instructiefilmpjes, en vooral veel vallen en opstaan, te leren snowboarden. Het is alleen best een dingetje om alles (locatie, accommodatie, huur, skipas etc.) uit te zoeken. Google laat vooral veel advertenties zien. Hebben jullie tips voor een betaalbaar gebied, leuk voor beginners en niet al te prijzig? Luxe hoeft wat ons betreft niet. We besparen liever wat door het simpel te houden, zelf te koken etc.


Ik ben vorig jaar begonnen met snowboarden. 1 uur privé les in SnowWorld en ik kon remmen, bochtjes maken en in de sleeplift. Super goeie investering (in de zomer ook lekker voordelig trouwens) en dan heb je 100x meer plezier op de berg. Zelf aanklooien valt echt zwaar tegen.

Ook is het nogal een ding om zonder stuur en rem op een piste te gaan staan vind ik. Je bent ook verantwoordelijk voor de veiligheid van de overige piste gebruikers.

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 07:50

Maar zelfs dan zou ik nog les nemen als je op de locatie bent. Ik vond les in Nederland toch anders dan in Oostenrijk (dan heb ik het over skiën. Snowboarden heb ik in Oostenrijk geleerd in een klasje en ik verstond geen duits :') ).

Echte sneeuw is toch wennen en alle indrukken, de verschillende soorten liften. De eerste keer op de piste vond ik indrukwekkend. Zoveel mensen opeens, de sneeuw was gladder en die smalle bospaadjes tussen de pistes. En later op de dag had je meer hopen. Ik was zo blij dat ik gewoon achter iemand aan kon skiën toen.

@smurffie: daar heb je gelijk in. M'n eerste groepslessen was een moetje. Maar ik was 14 en verstond geen duits en zat dus in een klasje met Duitse kinderen en een Duitse leraar :') ik snapte maar niet wat die man met rutschen bedoelde. Dus ik heb maar gewoon nagedaan wat hij deed. Later nog weleens een privéles gehad van een Belg en dat was wel heel leuk. Maar toen hij me leren carven en een stukje van de piste af om verse poeder stukken te doen.

germie

Berichten: 26070
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 09:08

smurffie schreef:
Ik vond lessen echt super leuk.
Had dat niet verwacht, maar met de juiste leraar is het echt heel leuk!
Snowboarden is het wel fijn als je een echte snowboarden hebt en geen skiër die ook snowboardles geeft.

Ik vond lessen 1 groot drama. Ok, het is inmiddels 27 jaar terug dat ik voor het eerst de latten onderbond. Maar man man, het was echt niets.
Het begon dat je pas om 12 uur les kon krijgen (dat komt volgens mij nu niet meer voor), en de liften gaan om 9 uur open. Dus die eerste 3 uur gebruikt om zelf maar te oefenen, je hebt immers voor de liftpas betaald.
En toen begonnen ze met omhoog lopen op de piste waar ik al gewoon van boven naar beneden kwam. Dus ik pakte de lift, schoof daarna weer aan bij het groepje, maar er zat geen tempo in. Er waren mensen bang, en ik was gewoon na 3 uur zelf oefenen de les al ontgroeid. Dus voor die dag het maar voor gezien gehouden na 2 uur. De volgende dag zouden we naar een ander veldje gaan, maar daar kon je alleen met een lift omhoog naar een rode piste, of je moest het begin zelf lopen. Begonnen ze weer met zelf lopen. Ik nam de lift en dat ging prima. Dus ik heb daar binnen een half uur iedereen gedag gezegd. Er was geen les op mijn niveau. Er was alleen een echte beginnersgroep en hoewel ik ook nog maar 8-9 uur ervaring had, 1 dag, was die groep qua niveau dus te laag. En ze hadden geen mogelijkheid om door te schuiven naar een andere groep. Was een klein skigebiedje in Tjechie, dus mogelijk dat dit de reden was. Maar nee, voor mij geen groepslessen in de sneeuw meer na deze ervaring. Ik heb wel eens geinformeerd later of ik een dag of 2 dagen mee kon doen in een groep op het hoogste niveau, maar dan moet je vreemd genoeg altijd 6 dagen les nemen. Ze hebben geen opties om 1 of 2 dagen in een groep te lessen op hoog niveau, alleen voor beginners. En priveles is te duur.

Ik heb daarna nog een paar privelessen op een lopende band genomen en 1 keer een gids ingehuurd voor een dag offpiste skien. Dat laatste was zo gaaf, ik heb daar zo veel van geleerd. Met een rugzak met schep, lawinepieper en sonde op pad en dan gingen we wel met liften omhoog en dan op plekken naar beneden waar je normaal niet komt. Ook uitleg gehad over het herkennen van verschillende sneeuwlagen, maar dat is iets wat je dan nog een keer zou moeten herhalen.

Het instappen of uitstappen van liften was echt geen probleem toen ik nog maar een paar uur ervaring had, ook al heeft niemand mij ooit verteld hoe dat werkt. Een kwestie van even kijken en dan gewoon nadoen en meedoen. Je moet er ook weer geen rocketscience van maken. Als iemand leert skien met alleen sleepliften, en dat 3 dagen heeft gedaan, dan is een stoeltjeslift pakken echt niet iets wat niet lukt. De eerste echte stoeltjeslift had ik niet eens in de eerste week ski ervaring, alleen sleepliften en een gondel. En je had zo veel jaren geleden af en toe ook nog wel van die kuitenklappers als stoeltjesliften en ik heb zelfs nog een keer in een 1 persoons stoeltjeslift gezeten. Tegenwoordig remmen ze allemaal af zodat je rustig kunt gaan zitten en rustig uit kunt stappen. Dat was toen er allemaal niet.
En dat iemand op een zwarte piste het anker van een sleeplift onder je kont vandaan trekt omdat die valt, tja, dat is me ook al eens overkomen. Toen ging ik natuurlijk ook onderuit. Maar ankers op hele steile hellingen zie je nu echt zelden meer, hooguit misschien nog in Finland. Daar stikt het nog van sleepliften en het zijn altijd die vervelende ankers. Als je alleen aan een anker hangt trekt het scheef, je bent duidelijk meer vermoeid na een dag skien in Finland dan in Frankrijk door de sleepliften. :P

De lopende band om op te leren skien is iets wat maar beperkt werkt voor in de sneeuw. Het is veel stroever, sneeuw is dan echt glad en je mist hier de middelpuntvliedende kracht omdat je feitelijk stilstaat. Nu ben je hier na 10 minuten ook wel weer aan gewend als je in de sneeuw staat, maar toen ik na 10 privelessen op een lopende band de sneeuw in ging en direct zo netjes parrallel wilde skien als ik op de band kon ging het de eerste paar minuten totaal niet. Daarna wel overigens. Dus ik vind een lopende band maar beperkt inzetbaar om goed te leren skien. Op de band gaat het bij mij echt heel netjes en strak zoals het hoort, je ziet niet wie de leraar is. Maar als ik op een ijzige buckelpiste kom, dan heb ik niet zo veel meer aan die geleerde techniek.

Ik ben dus niet tegen lessen nemen, maar neem een paar in Nederland, en kijk dan of het nog nodig is in een wintersportoord. Wil je verder komen dan beginnersniveau, dan is misschien les nemen weer nodig, maar ook dat ligt aan je talent en hoe goed je autodidactisch kunt leren, waarbij er soms echt wel mensen zichzelf overschatten. En overleg van te voren. Geef aan wat je wilt en niet wilt. En dan weet je of eventueel les of priveles mogelijk is. Bij privelessen gaat de lifttijd van je lestijd af, dus dan moet je zeker geen liften nemen waar je moet wachten.

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 09:26

Iedereen adviseert les, dus ik afgelopen wintersport op les. €160 weggegooid, want heb in 6 dagen ongeveer geleerd wat je in een half uurtje privéles óók zou leren. Waarschijnlijk heb ik gewoon pech gehad dat de kwaliteit van de les gewoon bagger was. Het was meer achter de instructeur aan skiën dan dat er echt les gegeven werd in hoe je bijvoorbeeld van pizzapunt naar parallel kan gaan skiën. Aan het einde van de week kon ik redelijk in parallel skiën, maar dat heb ik mezelf aangeleerd, terwijl ik ergens achter in het groepje hing en iedere keer de lijn van de instructeur kwijt was. Zegt ie in het laatste uur van de laatste les: achter mij blijven, dat is makkelijker.... ja, zal best, maar over 1 uur is de les afgelopen en dan "moet" ik toch óók zelfstandig kunnen skiën....

Na 2x van groepje gewisseld te zijn, zat ik uiteindelijk wel op m'n plek én met een andere Nederlander in m'n groepje, dus werd er meer Engels gesproken, maar de laatste middag besloot m'n collega met zn vrienden te gaan skiën en was ik wéér de enigste niet Franse van de nog 2 overgebleven leerlingen. Gevolg: de andere kreeg privéles in het Frans en ik kon er zonder ook maar één woord instrctie in het Engels achteraan skiën...

Volgend jaar neem ik dus ook géén groepsles meer, maar boek ik hoogstens een privéles. Want dit sloeg echt compleet nergens op!

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 09:37

Waar wij altijd heen gaan vragen ze altijd naar je ervaring. En na de eerste dag worden mensen van klas gewisseld. De echte beginners blijven bij elkaar. De mensen die al wat feeling hebben werden dan doorgeschoven.

Maar als we hier zeggen neem les dan betekent dat niet neem groepsles. Iedereen kan bedenken dat je 1 op 1 sneller leert dan als je in een groep zit. Daar bepaalt de minste skiër het tempo. Maar privéles is een stuk duurder, dus ik snap dat mensen uit kostenoverweging voor groepsles gaan. In ons gebied mogen de skiklassen trouwens door een speciale ingang bij de liften. Terwijl je met priveles wel gewoon moet aansluiten in de normale rij

Toen ik voor het eerst ging skiën op wintersport hebben we een uur privéles genomen. In Nederland hadden we op een borstelbaan leren skien. Dat was met m'n broertje en moeder samen. Het jaar erna gingen we met de familie van m'n moeder. Die skiën allemaal al vanaf jongs af aan en m'n achternicht en -neef deden ook aan wedstrijdskien. Ik ben die week de hele tijd achter haar aangeskied. Dat was super leerzaam. De nicht van m'n moeder heeft ook jaren skiles gegeven dus als er onervaren skiërs mee gingen dan gingen die altijd met haar op pad de eerste paar dagen.

Memories

Berichten: 2635
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 13:37

Ik zou ook les aanraden als je echt nog helemaal niets kan nu love2sk8. Het kan best frustrerend zijn om jezelf een complexe skill als boarded/skiën aan te leren. Geloof me maar dat als het niet lukt je vrij weinig lol hebt. Mijn partner heeft er voor gekozen om geen les te nemen (“leer het wel van de rest van de groep”), hij kan wel boarden maar is randje beginner/intermediate terwijl de rest van de groep vergevorderd was en hij had echt spijt. Significant minder lol gehad en idd een paar keer loeihard gevallen dus veel pijn. Leuk op vakantie := terwijl ik dus halve dagen heb gelest en echt de week van m’n leven heb gehad. Veel geleerd in de ochtend en smiddags zelf verder klooien of bij de groep aansluiten. Al neem je 1x een halve dag les dan ga je daar al 100x meer uithalen dan dat je helemaal geen les neemt en het zelf uitzoekt.

Mijn leraar in les Menuires was echt geweldig. Heb weer parallel leren skiën in een paar dagen tijd en de rest van de week dat kunnen verfijnen en weer leren omgaan met (Franse) rode pistes.
Als je het geld hebt zou ik idd privéles aanraden want dan ga je nog veel sneller maar duuuuuur. Ik zou evenveel geld kwijt zijn geweest voor 1x 3u privéles dan ik nu had betaald voor 6x 3u groepsles. En we hadden steeds 4-6 man in de groep, er was genoeg aandacht voor iedereen. Die man sprak ook goed Engels en stuurde mensen weg naar de beginnersklas of privéles als ze niet snel genoeg met de groep mee konden komen zodat het niveau goed bij elkaar bleef liggen. Als we weer naar dat gebied zouden gaan boek ik privelessen bij diezelfde man :j maar het kan zo erg hit or miss zijn.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 14:56

Even een uurtje geskied vanmorgen maar om 8:45 was het op 2000 meter al pap :+

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 15:09

Germie, skiën zonder les is de lift vaak prima te doen, maar hoeveel snowboarders je ziet vallen omdat ze simpelweg niet op de juiste manier de lift uit komen :=
Ik ben zelf in snowworld gaan skiën na flinke ervaring snowboarden, ik kwam best prima naar beneden.
Maar als ik op een echte piste zou gaan skiën zou ik les willen.

Privéles of groepsles, zeker als je zelf snel leert kan privéles fijner zijn.
Ik en mijn vriend namen samen privéles, ik kon het al en had hem in de uithof/snowworld het begin van bochten en remmen geleerd.
Binnen 2 dagen kwam hij prima mee op werkelijk alle pistes. We zijn nu 5jaar en ruim 10 weken snowboarden verder en mijn vriend board een stuk beter dan ik :+.

Josien_

Berichten: 9040
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 23:09

Ik vind les ook echt een must en dan niet alleen op een indoor baan. Dat is zo anders.
Meest ideaal is inderdaad privé les of met max 3, maar kan me voorstellen dat dat vaak te duur is.
Ik heb als kind en jong volwassene het lessen altijd als heel leuk ervaren.

Grappig dat Langraaf toch als goede baan wordt ervaren. Vind dat zelf mwah. Sneeuw in Montana vind ik zelf beter, maar die baan is echt kort.

eilleen333

Berichten: 12846
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 12:12

Ik kan waarschijnlijk een weekje vrij krijgen vanaf 24 maart. Zijn er hier mensen die leuke gebieden weten voor zowel beginners als gevorderd, waar tochten mogelijk zijn, en er sneeuwzekerheid is (bv door een gletsjer).
Bij voorkeur zo dicht mogelijk bij natuurlijk, en niet perse het duurste gebied.

Arlberg is eigenlijk perfect, maar ik heb nog wat moeite met accomodatie vinden voor een enigszins normale prijs ook. 1500 euro pp is niet perse mijn doel. Als ik voor 1 persoon wil boeken is het nog duurder dan voor 2…

Ik ga alleen dus vandaar liever niet een gebied super ver weg. Maar als ik de hele week vrij kan krijgen is het evt een optie om tussendoor te overnachten en toch wat ski/snowboard dagen over te houden.

knollentuin
Berichten: 10404
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 12:23

eilleen333 schreef:
Ik kan waarschijnlijk een weekje vrij krijgen vanaf 24 maart. Zijn er hier mensen die leuke gebieden weten voor zowel beginners als gevorderd, waar tochten mogelijk zijn, en er sneeuwzekerheid is (bv door een gletsjer).
Bij voorkeur zo dicht mogelijk bij natuurlijk, en niet perse het duurste gebied.

Arlberg is eigenlijk perfect, maar ik heb nog wat moeite met accomodatie vinden voor een enigszins normale prijs ook. 1500 euro pp is niet perse mijn doel. Als ik voor 1 persoon wil boeken is het nog duurder dan voor 2…

Ik ga alleen dus vandaar liever niet een gebied super ver weg. Maar als ik de hele week vrij kan krijgen is het evt een optie om tussendoor te overnachten en toch wat ski/snowboard dagen over te houden.

Je kan bij alberg ook in dorpje st jakob - richting petneu er dicht tegenaan gaan zitten , daar zijn prijzen denk wel wat lager , en skibus rijdt met regelmaat

Afbeelding

Zebraatje
Berichten: 144
Geregistreerd: 27-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 12:05

eilleen333 schreef:
Ik kan waarschijnlijk een weekje vrij krijgen vanaf 24 maart. Zijn er hier mensen die leuke gebieden weten voor zowel beginners als gevorderd, waar tochten mogelijk zijn, en er sneeuwzekerheid is (bv door een gletsjer).
Bij voorkeur zo dicht mogelijk bij natuurlijk, en niet perse het duurste gebied.

Arlberg is eigenlijk perfect, maar ik heb nog wat moeite met accomodatie vinden voor een enigszins normale prijs ook. 1500 euro pp is niet perse mijn doel. Als ik voor 1 persoon wil boeken is het nog duurder dan voor 2…

Ik ga alleen dus vandaar liever niet een gebied super ver weg. Maar als ik de hele week vrij kan krijgen is het evt een optie om tussendoor te overnachten en toch wat ski/snowboard dagen over te houden.


Zillertal?
Daar heb je de Hintertuxer gletsjer als back-up wanneer er niet veel sneeuw meer is, en ligt wat hoger.
Is leuk voor 1-2 dagen. De rest van het Zillertal zijn leuke gebieden waar je tochten kan maken, maar ik denk dat de sneeuwcondities eind maart matig zijn, omdat het niet heel hoog is.

Tignes in Frankrijk kan je ook nog lang goed skien volgens mij, maar dat is niet dichtbij. (wel bereikbaar met de Thalys, dus misschien kan je daar nog tijd mee winnen? )

eilleen333

Berichten: 12846
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 18:39

Dankzij een super lieve collega heb ik nu langer vrij, een ruime week van 24 maart tot 2 april. Dus dan is de auto een optie. Laatste paar dagen zijn Pasen, dus het is net de week voor de Paasvakantie.

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 19:06

eilleen333 schreef:
Dankzij een super lieve collega heb ik nu langer vrij, een ruime week van 24 maart tot 2 april. Dus dan is de auto een optie. Laatste paar dagen zijn Pasen, dus het is net de week voor de Paasvakantie.


Ik weet niet of het haalbaar is met het budget maar ik zou dan voor Val Thorens kiezen. Al weet ik ook niet of er dan festival week is :+

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 21:23

Morgen een nachtje winterberg met werk. Ben heel benieuwd of we nog een beetje kunnen gaan skiën of dat het wandelen wordt

Indy_Mouse_9

Berichten: 2130
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 21:42

Oef Felien, dat kon idd wel eens wandelen worden. De PV van mijn mand werk heeft het tripje Winterberg voor aanstaande donderdag afgeblazen. Hoe ziet het er uit op de webcams?

Mo_86

Berichten: 1250
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 21:59

Felien_Kyra schreef:
Morgen een nachtje winterberg met werk. Ben heel benieuwd of we nog een beetje kunnen gaan skiën of dat het wandelen wordt


Op sneeuwhoogte.nl zie je niet alleen de huidige situatie maar vind je ook webcams en posten mensen die er op dat moment zijn hun ervaringen. Na twee erg slechte dagen met regen en heel slechte pistes lijken ze er daar wonderbaarlijk genoeg in geslaagd de pistes weer best goed te hebben gekregen. Ik las ook van meerdere mensen dat deze vandaag prima hebben kunnen skiën. Ben er zelf geweest vorige week en heb prima kunnen skiën ook. Ze zijn erg goed in pistes prepareren daar. Dus denk dat je prima zal kunnen skiën daar :).

eilleen333

Berichten: 12846
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:30

Ik heb het voor elkaar kunnen krijgen om vlak voor de Pasen nog een weekje naar Frankrijk te kunnen. Zo blij! Vorig jaar de hele wintersport in het ziekenhuis gelegen, en het leek erop dat het met de planning niet ging lukken, maar dan toch! Zo veel zin in!!

Esperanza

Berichten: 3286
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 13:57

mvdende schreef:
Beterschap!

Ik hoor het toch erg vaak: einde dag slechte pistes..... wordt dat dan niet gecontroleerd en bij te slecht afgesloten? Tis toch niet de bedoeling dat er zoveel ongelukken gebeuren?


In Oostenrijk gaat men er nog iets meer vanuit dat mensen nog zelf kunnen nadenken :')