Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 12:54

En sparen buiten je rekening om? Dus elke maand €50 pinnen en apart leggen en dan bij boeking dat geld op je rekening storten (of iemand anders het geld geven en laten betalen via diens rekening)?

Jammer dat sparen zo ook niet echt wordt aangemoedigd, mvdende :\

Memories

Berichten: 2632
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 12:58

Nouja wij zaten dus 1 dorp lager dan Valtho, er is ook daar in die omgeving genoeg goedkoops te vinden maar in je eentje wordt dat idd problematisch… al zou ik gevoelsmatig zeggen dat als je dan toch naar 3 vallees gaat ik je wel een ander dorp aan zou raden (alles is daar toch verbonden dus wil je in Valtho skiën dan lift je daar zo heen). Ik vond Valtho hartstikke leuke maar het is imo wel echt een feeststad en kan me niet voorstellen dat je daar gelukkig wordt als je niet van apres skiën en alle andere activiteiten houdt, de pistes zijn daar ook juist het drukst en snel verpest.
En zo vreselijk gek of buiten het gemiddelde zijn je interesses trouwens toch niet? Ik ken legio mensen die puur voor de natuur of sport op vakantie gaan en geen enkele stad/museum/winkelcentrum opzoeken. Maar je moet het wel leuk hebben, als je er echt geen enkele lol aan ervaart om samen met iemand op pad te gaan moet je dat vooral niet doen. Dan is het hopen op elk jaar mooie ski omstandigheden en anders een dagje/weekje uitzitten en weer door :D

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 13:09

Hilli schreef:
En sparen buiten je rekening om? Dus elke maand €50 pinnen en apart leggen en dan bij boeking dat geld op je rekening storten (of iemand anders het geld geven en laten betalen via diens rekening)?

Jammer dat sparen zo ook niet echt wordt aangemoedigd, mvdende :


Tot op een bepaalde hoogte kan dat.... maar officieel gezien mag dat gewoon niet!

Het 2e probleem is dat als ik contant geld zou geven aan een 2e persoon, die dat op zijn/haar rekening laat storten, dan moet die persoon met een beetje pech de verantwoording aan de overheid gaan afgeven waar dat geld ineens vandaan gekomen is...

Tuurlijk zijn er mogelijkheden die schuren aan wat toegestaan is, maar het lijntje is héél dun... nu heb ik gelukkig wajong en geen bijstand dus is er iets meer speelruimte, maar erg veel is het niet.

Conclusie is heel asociaal en hard gezegd: of sparen/ zuinig leven en geld naar de overheid zien vertrekken/ niet meer in aanmerking komen voor de minima potjes vanuit de gemeente/overheid of het geld zelf uitgeven en onder de vermogensgrens blijven en wél in aanmerking komen voor alle regelingen. Maar én sparen én in aanmerking blijven komen voor de regelingen gaat niet samen, ookal ligt mijn inkomen precies op de sociale zekerheid grens, wat dus officieel gezien het laagste is wat een mens moet krijgen om van rond te komen, zodra je wat spaargeld hebt kom je nergens meer voor in aanmerking.

En die grens lag tot vorig jaar op €1700 wat je als spaargeld mag hebben. (Alle rekeningen bij elkaar, dus óók je lopende betaalrekening) (Nu mag éénmaal de energietoeslag erbij gerekend worden) ik houd graag een buffer over voor als de wasmachine kapot gaat/ hond ziek wordt enz en dan blijft er weinig budget voor een wintersport vakantie over....

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 13:17

Memories schreef:
Nouja wij zaten dus 1 dorp lager dan Valtho, er is ook daar in die omgeving genoeg goedkoops te vinden maar in je eentje wordt dat idd problematisch… al zou ik gevoelsmatig zeggen dat als je dan toch naar 3 vallees gaat ik je wel een ander dorp aan zou raden (alles is daar toch verbonden dus wil je in Valtho skiën dan lift je daar zo heen). Ik vond Valtho hartstikke leuke maar het is imo wel echt een feeststad en kan me niet voorstellen dat je daar gelukkig wordt als je niet van apres skiën en alle andere activiteiten houdt, de pistes zijn daar ook juist het drukst en snel verpest.
En zo vreselijk gek of buiten het gemiddelde zijn je interesses trouwens toch niet? Ik ken legio mensen die puur voor de natuur of sport op vakantie gaan en geen enkele stad/museum/winkelcentrum opzoeken. Maar je moet het wel leuk hebben, als je er echt geen enkele lol aan ervaart om samen met iemand op pad te gaan moet je dat vooral niet doen. Dan is het hopen op elk jaar mooie ski omstandigheden en anders een dagje/weekje uitzitten en weer door :D


Het grootste probleem is dus het alleen reizen. Ik heb alle opties uitgezocht voor L3V óók de lagere dorpen. Er zijn gewoon géén hostels (of ze noemen zichzelf hostel maar bieden geen gedeelde betaalbare kamers aan) uitsluitend "dure" accommodatie. Ik kon ik ieder geval niets vinden voor max €700 voor een week inclusief vervoer, skipas en accommodatie. Eerder €700 per week uitsluitend voor de accommodatie :+ als ik een "goedkope" had gevonden.

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 13:49

mvdende schreef:
Memories schreef:
Nouja wij zaten dus 1 dorp lager dan Valtho, er is ook daar in die omgeving genoeg goedkoops te vinden maar in je eentje wordt dat idd problematisch… al zou ik gevoelsmatig zeggen dat als je dan toch naar 3 vallees gaat ik je wel een ander dorp aan zou raden (alles is daar toch verbonden dus wil je in Valtho skiën dan lift je daar zo heen). Ik vond Valtho hartstikke leuke maar het is imo wel echt een feeststad en kan me niet voorstellen dat je daar gelukkig wordt als je niet van apres skiën en alle andere activiteiten houdt, de pistes zijn daar ook juist het drukst en snel verpest.
En zo vreselijk gek of buiten het gemiddelde zijn je interesses trouwens toch niet? Ik ken legio mensen die puur voor de natuur of sport op vakantie gaan en geen enkele stad/museum/winkelcentrum opzoeken. Maar je moet het wel leuk hebben, als je er echt geen enkele lol aan ervaart om samen met iemand op pad te gaan moet je dat vooral niet doen. Dan is het hopen op elk jaar mooie ski omstandigheden en anders een dagje/weekje uitzitten en weer door :D


Het grootste probleem is dus het alleen reizen. Ik heb alle opties uitgezocht voor L3V óók de lagere dorpen. Er zijn gewoon géén hostels (of ze noemen zichzelf hostel maar bieden geen gedeelde betaalbare kamers aan) uitsluitend "dure" accommodatie. Ik kon ik ieder geval niets vinden voor max €700 voor een week inclusief vervoer, skipas en accommodatie. Eerder €700 per week uitsluitend voor de accommodatie :+ als ik een "goedkope" had gevonden.


Ik zou je situatie voorleggen op wintersport.nl op het forum. Evt met iemand samen rijden, maar wel aparte kamers kan dan een uitkomst zijn.
Zitten echt super veel mensen op die reismaatjes zoeken.

En evt accomodaties buiten het gebied zoeken. Kwartier / half uur rijden naar het gebied kan enorm schelen in de kosten.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 14:03

Mvdende, dankjewel voor je toelichting. Ik snap je situatie nu beter.

Dee_Es

Berichten: 3667
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 15:26

Lastige situatie mvande. En begrijpelijk dat je dan echt heel graag goede piste condities wil. Mijn zus heeft een Wajong en je wordt inderdaad heel erg klem gezet door alle regeltjes.

Ik vind het geen gek idee om een oproepje te doen op wintersport.nl

Celien gefeliciteerd! Totaal niks door gehad van te voren?

Wat betreft het ijs-verhaal. Wij hadden best harde pistes afgelopen vakantie maar dat was geen ijs. De grip was gewoon prima (zolang je je kanten geslepen had). Alleen de laatste dag waren er dus pistes met ijsplaten en dan bedoel ik echt dat blauwe glimmende. Dat is niet op te lossen met vaker groomen, sterker nog, dan wordt het denk ik erger want een piste bully weegt wat en drukt de sneeuw juist samen.

Wintersport wordt niet voor niets als risicosport gezien. Net als met paardrijden kan je zoveel mogelijk de juiste omstandigheden opzoeken maar het gaat nooit zonder risico zijn.

Esperanza

Berichten: 3283
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 08:28

Onze buitenbak ligt onder de aanvliegroute van de helikopter naar het ziekenhuis. Dat is vooral in de winter natuurlijk extra leuk met frisse KWPN'ers :D En geloof mij, je kunt de dagen gewoon al aanwijzen waarop er veel gevlogen gaat worden. Ik moet in de winter gaan rijden zo vanaf een uur of 2. Dan zijn de bak condities het beste, maar dan is ook de Heli erg druk.

De omstandigheden zijn overal nu gewoon slecht. Het regent nu ook en ondanks dat wij redelijk hoog wonen (1200 meter) verdwijnt de sneeuw nu echt rap. Ik ben wel blij hoor, omdat onze buitenbak nu weer helemaal ontdooit is, maar voor de gasten is dit gewoon ruk. En het is nu februari.... -O- Er komt zeker wel weer sneeuw, maar de komende week zeker nog niet.

De jongens op de pistebullys doen knap werk hoor, ze weten er vaak echt nog wel wat van te maken, maar er is nu gewoon geen verse sneeuw. En bij sneeuwen kunnen ze niet omdat de temperatuur te hoog is.

@Mvdende, vliegen kan juist heel goedkoop zijn. Je kunt in de winter met Transavia soms echt voor 60 euro vliegen. Als je bijvoorbeeld van woensdag tot woensdag kunt. Jij zit niet vast aan een voorjaarsvakantie, dus dan wordt het makkelijker. Januari is eigenlijk de beste maand om goedkoper te gaan, maar ook nu zijn de vluchten op woensdag of donderdag goedkoop.

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 09:34

Esperanza schreef:
Onze buitenbak ligt onder de aanvliegroute van de helikopter naar het ziekenhuis. Dat is vooral in de winter natuurlijk extra leuk met frisse KWPN'ers :D En geloof mij, je kunt de dagen gewoon al aanwijzen waarop er veel gevlogen gaat worden. Ik moet in de winter gaan rijden zo vanaf een uur of 2. Dan zijn de bak condities het beste, maar dan is ook de Heli erg druk.

De omstandigheden zijn overal nu gewoon slecht. Het regent nu ook en ondanks dat wij redelijk hoog wonen (1200 meter) verdwijnt de sneeuw nu echt rap. Ik ben wel blij hoor, omdat onze buitenbak nu weer helemaal ontdooit is, maar voor de gasten is dit gewoon ruk. En het is nu februari.... -O- Er komt zeker wel weer sneeuw, maar de komende week zeker nog niet.

De jongens op de pistebullys doen knap werk hoor, ze weten er vaak echt nog wel wat van te maken, maar er is nu gewoon geen verse sneeuw. En bij sneeuwen kunnen ze niet omdat de temperatuur te hoog is.

@Mvdende, vliegen kan juist heel goedkoop zijn. Je kunt in de winter met Transavia soms echt voor 60 euro vliegen. Als je bijvoorbeeld van woensdag tot woensdag kunt. Jij zit niet vast aan een voorjaarsvakantie, dus dan wordt het makkelijker. Januari is eigenlijk de beste maand om goedkoper te gaan, maar ook nu zijn de vluchten op woensdag of donderdag goedkoop.


Zo goedkoop is vliegen echt niet hoor! Die €60 is waarschijnlijk voor een enkele vlucht? Dus minimaal €120 retour + €84 voor meenemen eigen ski's + €60 voor ruimbagage retour. Dan kom ik op totale kosten van €264. Om dan onder de €700 totaal te blijven, zou ik voor €436 én vervoer van naar luchthaven én accommodatie én skipas moeten kunnen vinden en dat lukt nooit. Dus vliegen valt af ivm de kosten. Ski's huren is geen oplossing, in ieder geval absoluut de helm niet (heel klein hoofd en krijg absoluut de kriebels van een helm die al door tig mensen gedragen is) en eigenlijk óók de schoenen huren is geen optie. Dit ivm mijn autisme en met eigen materiaal weet ik wat ik heb en dat het goed zit, zonder pijnlijke plekken enz.

Het goedkoopste is echt z'n pakketreis met Sunweb heb ik ontdekt. Of losse reis met skipas inclusief en los busticket met een Winterliner ofzo.

Esperanza

Berichten: 3283
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 09:57

Nee, in januari vliegen wij Salzburg Amsterdam (of Eindhoven) soms echt op en neer voor 60 Euro. Maar dat lukt niet voor februari. Laagste wat ik nu zie is 44 heen en 54 terug. Maar rijden kun je sowieso niet voor dat geld. Flixbus is dan denk ik de enige optie. Of idd samen met iemand. En qua accommodaties, heb je al eens gekeken naar Jufa hotels? Die zijn hier echt heel populair qua prijzen. Maar ik denk wel dat je dat vroeg moet plannen, nu is niets meer goedkoop denk ik.

Als je goedkoop wilt is januari echt de maand. Ook skipassen kun je alleen goedkoper krijgen als je die van te voren online bestelt.

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 10:59

Ja, het is lastig. Met zoveel haken en ogen wordt het niet eenvoudiger om wat te vinden. Blijf in je achterhoofd houden dat het een luxe is hè? En ook geen verplichting . Ik snap dat het frustrerend is, maar nog meer mensen kunnen het überhaupt echt niet betalen. Ik ben zelf ook 15 jaar niet geweest ivm de studie. En dat heb ik ook overleefd.
Dus probeer opties te zien ipv beren op de weg.

Schoenen en helm kan je als handbage meenemen en dan huur je ter plekke ski’s. Dat scheelt je iets kosten met vliegen.
Maar als vliegen geen optie is, rijden niet. De trein evt? Met de bus kan je vaak ook je ski’s niet meenemen dacht ik?
Maar heel veel meer smaken om van A naar B te komen zijn er niet.

Had je al op dat forum gekeken? Zij hebben echt goeie tips

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 11:20

En we zijn op weg, we hopen vanavond om 18u aan te komen, inderdaad met de auto!
Bedankt voor de tips. De meeste dingen had ik al, gelukkig.
Nu duimen dat de condities wat meevallen. Als beginner was zachte sneeuw wel aanlokkelijk maar ik begrijp dat “geen ijs” is waar ik in deze omstandigheden op moet mikken :)

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 11:30

eilleen333 schreef:
Ja, het is lastig. Met zoveel haken en ogen wordt het niet eenvoudiger om wat te vinden. Blijf in je achterhoofd houden dat het een luxe is hè? En ook geen verplichting . Ik snap dat het frustrerend is, maar nog meer mensen kunnen het überhaupt echt niet betalen. Ik ben zelf ook 15 jaar niet geweest ivm de studie. En dat heb ik ook overleefd.
Dus probeer opties te zien ipv beren op de weg.

Schoenen en helm kan je als handbage meenemen en dan huur je ter plekke ski’s. Dat scheelt je iets kosten met vliegen.
Maar als vliegen geen optie is, rijden niet. De trein evt? Met de bus kan je vaak ook je ski’s niet meenemen dacht ik?
Maar heel veel meer smaken om van A naar B te komen zijn er niet.

Had je al op dat forum gekeken? Zij hebben echt goeie tips



Ik ben al een jaar lid van dat forum en door een tip van daar vorige maand naar Les Sybelles geweest.

Voor dit jaar zit de wintersport erop. En ik wil inderdaad volgend jaar weer in januari.

Ik ga dan waarschijnlijk toch weer voor een last minut, want als het volgend jaar wéér zo slecht is als op dit moment, dan ga ik liever niet ipv met de slechte pistecondities van nu. (Ik had trouwens een perfecte week in januari)

Doubtless

Berichten: 8504
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 11:41

Goede reis Oryani! Ik hoop dat jullie een mooie week tegemoet gaan :D

Marije112

Berichten: 3401
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 12:01

Celiien schreef:
Enne, vriendlief heeft mij ten huwelijk gevraagd op wintersport. Totaal onverwachts, hartstikke leuk, blij, tranen etc. Oh, en ik heb natuurlijk ja gezegd :)) <3


Van harte gefeliciteerd *\o/* !

JudithO

Berichten: 7066
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 12:26

Tja dit jaar zijn de condities overal gewoon ronduit niks. Ik woon om de hoek van een skigebied en heb welgeteld al 1 dag kunnen skiën van de 2 fatsoenlijk skibare dagen in dit seizoen. Het is nog steeds wel open, maar ik ga niet op pistes waar al een maand (11 januari laatste sneeuwval) geen sneeuw op is gevallen en al die tijd de temperaturen veel te hoog zijn geweest (vorig weekend 17 graden).
En wij zitten niet laag, laagste punt 1200 en hoogste punt 1800 meter.

Skivakantie is altijd een gok. Niets zo onvoorspelbaar als het weer en dat geldt driedubbel voor de bergen. Een week vooruitkijken is al een hele opgave en eigenlijk niet te doen. Voor het weerbericht hier kijk ik er wel naar als richtlijn, maar je moet er altijd rekening mee houden dat het nog gaat wijzigen. Wat in 80% van de gevallen ook gebeurt. Niet overdreven.
Duur zal het ook altijd zijn. Wat eileen zegt, het is een luxe. Niks meer dan dat. Natuurlijk kun je hier en daar wat proberen te bezuinigen, maar het is gewoon een feit dat skivakantie niet bekend staat een goedkope vakantie te zijn.
Veel te doen in skidorpen is ook een illusie in 90% van de gevallen. De meeste skidorpen zijn niet meer dan wat de naam al doet vermoeden. Alles draait om het skiën en het zijn meestal gewoon echt kleine dorpjes. Buiten het skiën, de giftshops en après-ski is er op de meeste locaties inderdaad niks anders te beleven.

Oryani veel plezier! Hopelijk heb je een beetje ok condities.

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 13:02

Ik ga eind maart naar les deux Alpes. Daar is een gletsjer, dus zeker weten sneeuw. Maar verder is het afwachten en dikke kans dat er maar een paar ski-bare uurtjes zijn.
Maar goed, de lat ligt niet zo hoog na vorig jaar :')

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 20:23

Joepie, veilig aangekomen, ingecheckt en nu even aan de bar tot we naar het restaurant kunnen.
En het sneeuwt *\o/*


eilleen333 schreef:
Ik ga eind maart naar les deux Alpes. Daar is een gletsjer, dus zeker weten sneeuw. Maar verder is het afwachten en dikke kans dat er maar een paar ski-bare uurtjes zijn.
Maar goed, de lat ligt niet zo hoog na vorig jaar :')

Collega van mijn vriend is daar nu as we speak :)

Doubtless

Berichten: 8504
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 20:59

JudithO schreef:
Veel te doen in skidorpen is ook een illusie in 90% van de gevallen. De meeste skidorpen zijn niet meer dan wat de naam al doet vermoeden. Alles draait om het skiën en het zijn meestal gewoon echt kleine dorpjes. Buiten het skiën, de giftshops en après-ski is er op de meeste locaties inderdaad niks anders te beleven.


Nou ja, da’s wel kort door de bocht… wij hebben ook hele leuke zomervakanties in ski dorpen… als je niet kunt skiën kun je nog gaan wandelen, mountainbiken, we zijn ooit wezen handboogschieten, zwemmen in lokale wellness zwembad, indoor activiteitencentrum… is misschien niet overal zo, maar het is ook niet zo dat er per definitie niks anders te beleven is.

JudithO

Berichten: 7066
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 08:09

Ik bedoel ook niet in de zomer, maar in de winter als er sneeuw ligt ;)
Zonder sneeuw is er absoluut veel meer te doen dan met.

Ik doelde meer op dingen als musea die eerder genoemd werden. Dat bestaat meestal niet in een skidorp.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2127
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 08:22

Zeker niet in de Franse bergstation dorpen. Die zijn enkel en alleen gebouwd om skiërs te laten verblijven. Denk dat het in de wat lagere dorpen (waar daadwerkelijk mensen wonen) anders kan zijn? Les Gets heeft bijvoorbeeld het Museum van Mechanische Muziek. Wil ik al drie jaar naartoe maar het is nog nooit gelukt, want skiën. Haha.

Esperanza

Berichten: 3283
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 09:46

Oh, bij ons is nog redelijk veel te doen in de winter als je niet kunt skiën. Maar hier is in de zomer echt nog veel meer te doen. Paragliden, klimmen, raften, canyoning, mountainbiken, paardrijden, wandelen, ijsgrot bezoeken, zoutgrot bezoeken, gletscher bezoeken enz. En dan heb ik idd culturele dingen nog niet genoemd. Je kunt naar het zwemmeer en het klimpark met zomerrodelbaan en flyline en boven is een speeltuin met blotevoeten pad. Een andere kleine berg in het dorp heeft voor kinderen ook een avonduur wandelpad. Wij hebben zelf een zwembad bij huis en dus hoef je niet eens ver voor vermaak.

Maar in de winter is het minder, alleen skiën, rodelen, langlaufen, paardensledetocht, wandelen en huttenbezoek. En er is een groot binnenzwembad in het dorp, voor als het echt r*k weer is. Maar gelukkig zijn mijn gasten allemaal nog wel bij, vooral omdat het prachtig weer is met een stralend zonnetje.

Oh en ik mag dat natuurlijk niet zeggen, maar ik ben helemaal happy omdat ik al weer vol gas kan rijden.... :o

JudithO

Berichten: 7066
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 10:27

Sst Esperanza. Dat laatste dus :')
Hier precies hetzelfde haha.

Als er sneeuw ligt heb je hier ski-jöring, de rodelbaan en indoor schaatsen naast het skiën, langlaufen en sneeuwschoenwandelen. Wandelroutes zonder sneeuwschoenen zijn er niet met sneeuw. Paragliden kan natuurlijk ook in de winter, dat is juist mijn favoriet omdat de lucht dan ontzettend rustig is vergeleken met de turbulentie in de zomer.
Hier heb je trouwens niet eens après ski, alles gaat echt al op tijd dicht, rond een uur of 22.

In de zomer kun je echt veel en veel meer. Dat is ook wel logisch natuurlijk :)

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 16:53

Wij hadden echt prachtig weer hier vandaag! Nu even een kaart opzoeken met alle spieren van de bovenbenen op vermeld want er zit er eentje lastig te doen die ik heel graag wil stretchen. Eens ik z’n naam ken… }:) (Edit: vastus lateralis blijkbaar!)
Afbeelding
Afbeelding

Indy_Mouse_9

Berichten: 2127
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 17:32

Ziet er heerlijk uit Oryani, veel plezier!!

Ik heb de laatste skisokken, mijn handschoenen zijn onderweg, evenals de helm voor het jongste (brldragende) kind. De planning gaat over op het aankopen van snacks voor de trip en het inpakken van tassen :)