Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Roadtrip Duitsland, ervaringen gezocht!

 
Profiel   

Hey mede bokkers!

Ik ben met een vriendin een vakantie aan het plannen en we willen graag met de auto weg. Ik wil ongeveer 7/8 dagen weg zijn. We willen naar Zuid-Duitsland, sowieso naar Stuttgart en naar Munchen. Op onze weg willen we uiteraard mooie plekken bezoeken. Nou ben ik op zoek naar pekken die we echt moeten zien die een beetje op onze route liggen, of natuurlijk tips voor in Stuttgart en Munchen!

[ img ]

We rijden ook over Frankfurt, is dat nog de moeite waard?

Ik hoor graag jullie ervaringen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-17 11:38 



 
Profiel   

Frankfurt is wel een aardige stad, wordt ook wel de financiële hoofdstad genoemd omdat er zoveel banken zitten.
De wijdere omgeving is mooi hoor. Hangt ook een beetje af van waar je van houdt, natuur of steden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-17 11:42 



 
Profiel   

Zowel natuur en steden houden we van. We willen graag lekker shoppen en daarnaast ook mooie plekken bezoeken! Ook gebouwen en andere historische plekken bezoeken we graag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-17 11:51 



 
Profiel   

Het ligt misschien een klein beetje van je route af, maar ik zelf vind Trier echt de moeite waard! Sowieso is het gebied rondom de Moezel erg mooi, neem bijvoorbeeld de dorpjes Cochem en Saarburg. Het gebied is bovendien erg interessant als je van (witte) wijn houdt; je kunt er veel wijnproeverijen vinden. :D Duitsland is mooi, veel plezier alvast!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-17 12:09 



 
Profiel   

Ik zou Karlsruhe proberen te vermijden: altijd file, veel industrie en veel werkzaamheden. Verder kan ik een bezoek aan Heidelberg aanraden. Als je nog verder naar beneden rijdt vanaf München, kun je uitkomen bij de Bodensee regio. Werkelijk prachtig! Zowel natuur als cultuur.


Laatst bijgewerkt door AEP op 23-08-17 12:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-17 12:13 



 
Profiel   

Wou ik net typen, Trier en Bitburg! Erg leuke steden.
En als je dan nog tijd hebt lekker gaan wandelen en genieten in de Vulkaneiffel. Echt prachtig daar. In de buurt van Daun kun je een wandeling maken langs drie vulkaanmeren, ik vond dat echt de moeite waard.
Dan is er nog Himmrod Kloster bij Eisenschmidt, niet ver van Daun. Een prachtig klooster met mooie wandeltuin en winkeltjes. Zo koop je er echt kloosterbier, overheerlijke mosterd, honing, wijn... etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-17 12:14 



 
Profiel   

Afhankelijk wanneer je wilt gaan,heb je vlak voor Karlsruhe de "Weinstrasse" . Op moment is er zo wat iedere weekend in een van de dorpjes "Weinfest" , met o.a. boederijen die hun deuren openen.
en als je daar toch bent : in Neustadt a/d Weinstrasse ( kom ik dus zelf vandaan :-) ) heb je het Hambacher Schloss qua Historie.
Verder heb je in Neustadt zelf de Stiftskirche. Dat is een grote historische Kerk die opgedeeld is in een protestantse en katholieke deel.
Nog een stuk voor Neustadt ( ca 25 km ) heb je Speyer met zijn Dom,
Bad Dürkheim met de Salinen en de Rest ( wat dan Rheinland/Pfalz betreft) moet ik even overleggen :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-17 12:25 



 
Profiel   

Zoveel te doen! Bedankt voor alle tips al so far! Ik denk dat 8 dagen bijna te kort is zo...

Trier staat nu op het lijstje, Heidelberg ook. Kan mooi op de route van Trier naar Stuttgart en zo vermijden we de Karlsruhe, want file en werkzaamheden hou ik niet zo van.

Iemand al eens bij het concentratiekamp Dachau geweest? Is dat de moeite waard?
Verder heb ik nog op de lijst staan:
- Rothenburg
- Schloss und Schlossgarten Weikersheim
- Residenz Würzburg
- Blautopf

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-17 12:32 



 
Profiel   

Rothenburg is echt heel erg mooi!
Denk dat je daar al zeker wel 2 dagen kan blijven.
Zou daar misschien wel van te voren reserveren :). Het is wel vrij toeristisch zeg maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-17 12:53 



 

Ik vond het Zwarte Woud erg gaaf om doorheen te rijden! Maar das volgens mij totaal niet op jullie route...
Ik volg even voor inspiratie voor een leuke stedentrip :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-17 12:54 



 
Profiel   

Slot Neuschwanstein moet ook heel mooi zijn.

Trier ben ik met de auto heen geweest,kwam er op de terugweg langs, parkeren ineen parkeergarage en daar wat rond gewandeld. Hele mooie rode rotsen met wijnvelden ect ervoor. Langs de waterkant. Verder centrum ook mooi. Ik had een bus toer gedaan en boottocht. Stelt niet veel voor lopend red je ook veel wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-17 13:00 



 
Profiel   

Kijk ook eens naar de 'romantische strasse', schijnt een hele mooie route te zijn in Zuid-Duitsland

[ img ]


en voor info: http://www.romantischestrasse.de/index. ... rleben&L=8

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-17 13:08 



 
Profiel   

Als je een beetje van kunst houdt zou ik een uitstapje maken richting Kassel, daar is nu Documenta bezig, een 100 daagse tentoonstelling door de hele stad met heel bijzondere moderne kunstinstallaties die eens in de 4 jaar plaats vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-17 13:10 



 
Profiel   

Keulen is zeker een aanrader!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-17 13:19 



 
Profiel   

Keulen kan ik ook aanraden ja ;) . En Dachau vond ik heel indrukwekkend, zou ik zeker naartoe gaan als je in de buurt bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-17 09:10 



 
Profiel   

Keulen en Dusseldorf zijn allebei heel leuke steden! :j absoluut een bezoekje waard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-17 09:14 



 
Profiel   

Er worden al heel veel leuke suggesties in dit topic gegeven.
In Duitsland is altijd heel veel te beleven. Veel mooie oude dorpjes en steden!
Trier is al genoemd, super mooie Romeinse stad. Tip: het ligt iets buiten het centrum, maar bezoek het amfitheater. Echt super mooi!

Daarnaast noemde iemand de vulkaaneiffel, en dat is echt fantastisch mooi!
Inderdaad overal vind je vulkaankraters die nu gevuld zijn met water. Wat echt schitterend is om te bekijken.
Ga ook naar Strohm om vulkaanbommen te zien en het leuke vulkaanmuseum te bezoeken.

Nog niet genoemd maar ligt wellicht op je route, Aken!
De stad van Karel de Grote en de prachtige kerk! Echt heel erg gaaf om te bezoeken. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-17 15:42 



 
Profiel   

Ik moest ook meteen aan de romantische strasse denken, mijn vader heeft die gereden en vond het geweldig. Schijnt echt heel mooi te zijn met middeleeuwse dorpjes en kastelen e.d. Zou je dan misschien nog kunnen combineren met een bezoek aan de bodensee.

Ik ben zelf naar Berchtesgaden geweest, ook erg mooi maar dan vooral om te wandelen.

Trier is een leuke stad om shoppen en geschiedenis met elkaar te combineren. Als je daar heen gaat zeker de porta nigra bezoeken en het amfitheater is ook zeker de moeite waard.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-17 16:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen