Schotland; places to be?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 14:08

Wat leuk!! Ja hotel zit midden in het centrum, dat heb ik wel geleerd van vorige trips. Als je dan na een dag avontuur nog weer moet rijden voor je ergens bent om te eten.. Dus nu lekker in het midden van alles.

Wat leuk dat jullie dan ook in de buurt zijn! Het Reindeer Centre is zó leuk. Zijn we drie jaar geleden ook geweest, en ik wil mijn vriend er ook zeker mee naar toe nemen.

Poeh, prijzen voor de boot tikken dus ook wel behoorlijk aan :wow:

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 14:29

Wat heerlijk hè dat iedereen weer plannen kan maken (en uitvoeren haha)

Wij vertrekken komend weekend voor twee weken *\%/*
Boot en accomodaties waren inderdaad behoorlijk duurder als ik gewend ben.

Lietje_1991

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Kop van N-H

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 15:16

Stille meelezer in het topic, misschien dat wij dit jaar ook nog naar Schotland gaan.

Wat betreft de prijzen voor de overtocht, de bunkerprijzen (brandstof) voor schepen is veel duurder geworden.
'Prijzen Rotterdam' 01-12-2021 was +/- USD 526 tegenover op 23-03-2022 USD +/- 917

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 16:35

Wat leuk Susanne! Waar gaan jullie heen/wat gaan jullie doen?

Ja alle prijzen zijn duurder geworden.. dat merk je goed met het boeken :=

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 17:10

Eerste stop is in Pitlochry. Vanuit daar kun je natuurlijk lekker veel kanten op. Daarna gaan we naar Skye, en tot slot Glenfinnan. We gaan er twee weken over doen dus hebben mooi de tijd voor alles. We zijn op deze plaatsen/omgevingen ook al eerder geweest dus hoeven niet “alles” perse te zien dus lekker relaxt haha. Voornamelijk lekker wandelen en van de natuur genieten. Sam (de hond) gaat ook mee <3

xSagan
Berichten: 665
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 09:48

Pitlochry en Glen Finnan! Skye moet ik nog heen, maar hopelijk volgend jaar ergens.^^
Dit jaar ging niet meer lukken.

Dan niet meer met de boot dus, maar met de Eurostar kom je tegenwoordig ook al een heel eind las ik.:)

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:41

Ik wil niet meer naar huis :D Schotland is weer zo fantastisch fijn. Je merkt wel dat het toerisme weer helemaal terug is, maar dat is niet storend. Loop er zelf immers ook :))

Selectie van vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:43

:wow: prachtig! Het Reindeer Centre? Wij vertrekken binnen 2 weken en die tickets heb ik alvast geboekt :D

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:45

Wij zijn nu ook in Schotland *\o/* echt zo genieten <3 vandaag van Lochcarron naar Badachro gereden, gisteren vanuit Pitlochry.
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 18:24

History_ schreef:
:wow: prachtig! Het Reindeer Centre? Wij vertrekken binnen 2 weken en die tickets heb ik alvast geboekt :D


Ja! En de baby’s liepen er dus nog, zoooooo leuk.

Prachtige foto’s gaucho!

Anoniem

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 18:35

Oh wat een heerlijke foto's van jullie! Ik snap dat je niet meer naar huis wilt, Berdien :D

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 18:48

Oeh, wij gaan op de terugweg ook nog even langs de reindeers

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 20:37

Heerlijke foto’s <3 Wij zijn alweer een maand thuis maar ik zou zo weer terug willen. Heb altijd een soort heimwee naar Schotland :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 11:04

Afgelopen dagen hebben we vooral rond gescheurd in de auto. Het was wat wisselvalliger weer en mijn vriend wilde graag wat van het land zien. Achter elke bocht zit weer een prachtig uitzicht, wat is het toch een waanzinnig land <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook even bij The Glenlivet langs geweest :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En wat zal ik onze home away from home gaan missen..

Afbeelding

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 11:39

Ohh die Caribean versie is lekker <3 De perfecte whisky voor in de zomer, hij staat hier ook op de kast.

Ik kijk lekker mee met al jullie mooie plaatjes <3

Geniet ervan daar!

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 21:45

Wij hebben echt steeds mazzel met het weer *\o/*


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 23:41

Fantastisch!!

Wij zouden vandaag naar huis vliegen. Helaas, vlucht gecanceld. Wat een gezeik.

Dit was wel een fijn cadeautje:
Afbeelding

En nu zitten we in een Ibis budget met een stapelbed ^)

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 17:08

Ik ga even met jullie meelezen/teruglezen. Ik zou graag met mijn gezin (2 volwassenen, 3 kleine kids) volgend jaar zomer naar schotland gaan. Waarschijnlijk met de boot en onze eigen auto. Ik ga alvast wegzwijmelen bij jullie mooie plaatjes! Als iemand tips heeft met kids dan hoor ik het graag :)

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 17:14

Wij waren de afgelopen dagen in de Cairngorms, en daar is echt veel voor kinderen ook. Avonturen / klimpark, fietsen huren, rendieren etc.
Afbeelding

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 21:29

Ja omgeving Aviemore is genoeg te doen! Voor alle leeftijden.

Bekend plaatje gaucho, jullie hadden ook echt prachtig weer! En baby’s <3

Stumper_

Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 18:54

Schopje omhoog, heb het mooie topic van gaucho al gezien maar ik wilde nog even om tips vragen. :D

In augustus ga ik met de trein eindelijk terug naar Schotland. Eerst een weekend op Isle of Mull samen met een vriendin die er woont, daarna willen we nog een kleine week ergens heen (B&B/kleinschalig hostel? Kamperen kan maar heeft niet de voorkeur) waar het rustig is om een beetje te wandelen en uit te rusten. Enkele jaren geleden heb ik de West Highland way gelopen, maar ivm knieproblemen wil ik nu een uitvalsbasis.

Wensen: bereikbaar met OV, lekker veel natuur (liefst heuvels, bos, en meer) en wandelmogelijkheden. Evt opties voor wateractiviteit zou ook leuk zijn (dagje kanoën oid?). Eetplek in de buurt met vegan opties is vast te veel gevraagd, we kunnen ook zelf koken met een supermarkt in de buurt. :D

Glencoe is een optie, Cairngorns lijkt me ook leuk maar heb begrepen dat ov wat minder handig is (behalve Aviemore maar daar is vriendin al geweest). Hebben jullie nog tips voor specifieke plekjes die aan deze wensen voldoen? :)

Alvast bedankt!

Ik weet het, drukste tijd van het jaar en nog niks geboekt, normaal ga ik zo nooit op vakantie en plan ik alles juist tot in de puntjes, maar omstandigheden zijn nu eenmaal zo. :')

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:35

Fort William misschien? Heeft een treinstation en vanuit daar kun je ook richting de kust (en over de “Harry Potter brug” ;) )

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:00

Is Pitlochry geen goede optie voor de Cairngorms? Of Braemar?

En anders even helemaal out of the box: ik zou voor Mallaig of Arisaig gaan. Bereikbaar per trein, liggen prachtig aan zee en vanuit beide plaatsen vertrekken ferries / boottochten naar eilanden voor de kust. Oban zou ook een optie zijn, maar jullie gaan al naar Mull.

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 18:25

Ik zou ook Aviemore zeggen, dat voldoet aan alles! Ik ben er dit voorjaar ook voor de tweede keer geweest, en het verveelt écht niet :))

En anders de hele andere kant op, maar ik weet niet hoe goed dat met het OV te bereiken is: Portree op Skye?

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 21:27

Wie is er van jullie al eens in januari/februari in Schotland geweest? Doen of niet?

We zij een paar jaar geleden in februari naar IJsland geweest en dat was echt prima bevallen! Je stelt je gewoon in op winterweer en alles was er daar prima op voorzien (niet zoals NL als er sneeuw ligt, zeg maar :+ ) Hoe is dat in Schotland? Zijn er in de winter ook dingen te doen voor toeristen? Kun je prima met een huurauto je verplaatsen bij winters weer? Of ligt de wereld daar op zijn gat? :)

Ik hoor het graag!