Schotland; places to be?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 18:02

Wij hebben vanuit Aberdeen de coastal route gedaan, kom je langs verschillende stadjes aan het water.
Misschien kan die ook met openbaar vervoer?

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 18:15

Hebben jullie trouwens al evaringen gehad met air b&b's?

Domiinooo_
Berichten: 228
Geregistreerd: 19-11-10
Woonplaats: Schotland

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 21:05

Tiffani,

Aberdeen > Edinburgh is zeker goed te doen met de trein!

Ik woon en werk zelf in Aberdeen, dus als je eens samen op pad wil gaan of gewoon eens zin hebt voor koffie en thee, of als je vragen hebt, laat me dat maar weten!

xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 22:27

_mexx_lady_: zal eens kijken! :j

Domiinooo_ : wat een lief aanbod! Lijkt mij zeker leuk om eens wat te gaan drinken ergens, misschien iets waar ik echt eens gezeten moet hebben in Aberdeen :)

Mijn weekplanning is elke week anders dus zal dat even moeten checken welke dag ik kan.

xRaisin

Berichten: 1755
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 22:54

Hoi! Ik kom hier even een stipje zetten. Dit jaar willen mijn vriend en ik naar Schotland, dus kunnen we hier mooi inspiratie opdoen voor welke plekken te bezoeken! Ben zelf wel vaak genoeg in Schotland geweest aangezien ik zelf half Schots ben, maar ik kom eigenlijk alleen in Glasgow en omgeving, dus hoog tijd om ook de rest van Schotland te verkennen :D

xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 19:52

Weet niet of jullie het leuk vinden om wat foto's te zien, maar, ik heb vanmiddag op mijn vrije dag even rondgelopen om Aberdeen te verkennen. Uiteindelijk 3 uur weg geweest en wel wat mooie plekjes gevonden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Qimm

Berichten: 15155
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 19:56

Mooi! Aberdeen hebben wij overgeslagen. Toch een reden om nog eens terug te gaan haha

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:28

Een wens van mijn man komt uit: we gaan naar de military tattoo in Edinburgh! Mijn wens was ooit om de Lion king in Newyork te zien, dat koste een rib uit ons lijf dus wilde mijn man heel graag naar de tattoo. En omdat we toch in augustus naar Schotland en oa Edinburgh gaan, even gekeken of er misschien ook een show is wanneer wij er zijn. Kaarten zijn inmiddels geboekt. *\o/*

Killyenn
Berichten: 4608
Geregistreerd: 16-03-09
Woonplaats: Glasgow, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:32

Ben je je er van bewust dat in Augustus het Fringe Festival plaatsvind in Edinburgh? Op zich erg leuk, de hele stad wordt overgenomen door kunst en het is super druk (denk koninginnedag in Amsterdam, maar dan de hele maand :)) ). Accommodatie is erg duur rond die tijd & is snel vol geboekt, dus mocht je het nog niet gedaan hebt, boek het dan snel!

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 13:15

Killyenn schreef:
Ben je je er van bewust dat in Augustus het Fringe Festival plaatsvind in Edinburgh? Op zich erg leuk, de hele stad wordt overgenomen door kunst en het is super druk (denk koninginnedag in Amsterdam, maar dan de hele maand :)) ). Accommodatie is erg duur rond die tijd & is snel vol geboekt, dus mocht je het nog niet gedaan hebt, boek het dan snel!



Ik meende dat het festival er niet was als wij er waren. Maar als dat wel zo is: superleuk! We hebben alle overnachtingen al geboekt, gelukkig. Dank voor de tip!

Edit: zie nu dat het wel is als wij daar zijn. Hoe moet ik dit festival zien, een soort oerol op zn grootst?

eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:12

Oke, eindelijk 10 dagen gevonden dat we kunnen gaan in de zomer (ivm oppas op de hond was dat eerder niet zeker), hele topic aan het doorspitten naar tips en tops maar nu begint mijn man dat hij wel mooi weer wil.... Hoe groot is de kans dat het begin augustus koud en regenachtig is? Help!

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:17

eva1969 schreef:
Oke, eindelijk 10 dagen gevonden dat we kunnen gaan in de zomer (ivm oppas op de hond was dat eerder niet zeker), hele topic aan het doorspitten naar tips en tops maar nu begint mijn man dat hij wel mooi weer wil.... Hoe groot is de kans dat het begin augustus koud en regenachtig is? Help!



Net zo groot als in Nederland? Vaak is augustus regenachtig in Nederland, alleen de afgelopen paar jaar niet. We hadden vorig jaar een warmtereco4d terwijl er een paar terug nog een koude record was in augustus. Je weet het gewoon niet. Als je gegarandeerd mooi weer en zonnig weer wilt, is Schotland wellicht niet de beste plaats om heen te gaan.

Qimm

Berichten: 15155
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:24

Schotland is inderdaad net als Nederland, bij mazzel heb je prachtig weer en bij pech is het prutje. Wat wel een verschil is met Nederland is de enorme wisselvalligheid binnen een paar uur tijd. Komt natuurlijk ook door de bergen waar buien voor of achter kunnen blijven steken en dat je voor de bergpas mooi weer heb en erna in de kou en regen zit. Wij hadden afgelopen jaar in juni mazzel, ik ben zelfs bruin geworden op mijn benen (dat gebeurt bijna nooit!) en maar 1 dag dat het de hele dag regende en 2x een dag waar we een bui hadden.

Voor mooiweer-garantie is Schotland geen bestemming :+

eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:29

Qimm schreef:
Voor mooiweer-garantie is Schotland geen bestemming :+

Ik weet het, en mij boeit het weinig... ik wil ik wil ik wil :D

Qimm

Berichten: 15155
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:48

Ja tuurlijk! Schotland <3

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 11:12

Mijn verloofde is ook dol op mooi weer, hoe heter hoe beter. Wij zijn vorig jaar geweest en hebben zo rond de 18/20 graden gehad en messtal zon en een paar dagenregen. Wij zijn eind juli/begin augustus geweest.

Hij heeft het mooie weer helemaal niet gemist en we gaan dit jaar weer.

eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 11:40

Amandavd schreef:
Mijn verloofde is ook dol op mooi weer, hoe heter hoe beter. Wij zijn vorig jaar geweest en hebben zo rond de 18/20 graden gehad en messtal zon en een paar dagenregen. Wij zijn eind juli/begin augustus geweest.

Hij heeft het mooie weer helemaal niet gemist en we gaan dit jaar weer.

Kijk, dit ga ik vanavond even als voorbeeld aanhalen ;)

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 11:42

eva1969 schreef:
Amandavd schreef:
Mijn verloofde is ook dol op mooi weer, hoe heter hoe beter. Wij zijn vorig jaar geweest en hebben zo rond de 18/20 graden gehad en messtal zon en een paar dagenregen. Wij zijn eind juli/begin augustus geweest.

Hij heeft het mooie weer helemaal niet gemist en we gaan dit jaar weer.

Kijk, dit ga ik vanavond even als voorbeeld aanhalen ;)


Het is gewoon super mooi daar en er is zoveel te zien aan natuur en omgeving dat je het warme weer gewoon vergeet.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:13

Wij waren er in juli en hebben 1 dag een beetje miezer gehad, maar toen waren we in Glasgow and was het dus niet heel storend.

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:59

Wij waren er in augustus en wij hebben in 3 weken 3 volledig droge dagen gehad. Voor de rest elke dag regen. Soms hele dag maar meestal vanaf uur of 4 en dan de hele nacht. Wij hadden dus echt pech...

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:19

Zijn er ook mensen die in het voorjaar geweest zijn? :Y)

Wij gaan 3 weken in mei, 10 mei stappen we op de boot! *\o/*


EDIT: Als jullie het leuk vinden, kan ik m'n polarsteps misschien wel delen! :)

eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:07

Bismarck schreef:
Wij waren er in augustus en wij hebben in 3 weken 3 volledig droge dagen gehad. Voor de rest elke dag regen. Soms hele dag maar meestal vanaf uur of 4 en dan de hele nacht. Wij hadden dus echt pech...

Ik doe gewoon net of ik dit bericht niet gelezen heb :=

Nee serieus, het zou mij geloof ik niet heel veel uitmaken. Maar als ik dit vertel krijg ik het natuurlijk nooit verkocht |o

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:11

Mijn vriend twijfelde ook heel erg en toen heb ik gezegd; luister, we gaan waarschijnlijk ons hele leven lang nog op vakantie, laten we nu gewoon Schotland eens doen, dan kunnen we volgend jaar wel weer naar Kroatiƫ gaan als jij dat wil.

eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:32

Ik heb nog wat inspiratie nodig, wat ik nu heb bedacht is als volgt:
dag 1: overtocht naar Hull
dag 2: aankomst en rit naar Hadrians Wall + overnachting daar in de buurt
dag 3 & 4: omgeving Edinburgh en daar o.a. bekijken: - linlithgow palace - rosslyn chapel
dag 5 t/m 8: Aviemore en daar o.a. bekijken: - whiskytour The Glenlivet - Loch Ness - Enchanted Forest/Pitlochry
Daarna loop ik een beetje vast, ik zit te denken aan de omgeving van Loch Lomond want we moeten ook weer afzakken richting hull waar we op dag 12 weer de overtocht zouden moeten doen. Google Maps geeft aan dat het ongeveer 6 uur rijden is van Loch Lomond naar Hull, maar haal ik dat wel?
Het liefst zou ik weer ergens 3 nachten blijven en van daaruit excursies/trips doen. Wat ik in mijn planning nog mis zijn kastelen, ik heb er nog maar 1tje op staan.Ik heb Fort William niet opgenomen in mijn lijstje, maak ik daarmee een fout?
Wie zou er mij een beetje willen helpen met de planning?

gaucho

Berichten: 9517
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:56

Fort William op zichzelf is niet bijzonder. Je mist nog wel de westkust in je trip. Dus wellicht een basis waarvan uit je de kust rondom Oban / eventueel tripje naar Mull / Glencoe / Glen etive kan bezoeken? Dat zou inderdaad Fort William kunnen zijn. Omgeving daar is wel echt heel anders dan rondom de Cairngorms, Loch Lomond is meer vergelijkbaar. Rondom Fort William zijn ook kastelen, dagtripje naar Eilean donan bv.

6 uur vanaf Loch Lomond naar Hull lijkt mij vrij ambitieus.

Andere optie wellicht, wel buiten Schotland :o Het Lake District of de Yorkshire dales voor een paar dagen. Ben je al een eindje op weg naar Hull.