Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 48 [ 1193 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 48  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Schotland; places to be?

 
Profiel   

Bedankt voor de links!
Mijn engels is niet zo goed dus ik ga liever met een Nederlandse gids haha.
Ik heb 1 gevonden..ik zal zo het reisschema hier even plaatsen, ben benieuwd naar jullie mening.
Moet nog even sparen dus dan wil ik in december boeken en in juni gaan

Edit
Dit is het programma

Woensdag - Overtocht naar Newcastle

Donderdag - Hadrian’s Wall en Glasgow

Vrijdag - Rondrit Trossachs en whiskydistilleerderij

Zaterdag - Schotse Hooglanden

Zondag - Vrije dag

Maandag - Edinburgh

Dinsdag - Terugreis
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 15:53 



 
Profiel   

Is dit een leuk programma voor een 1e keer Schotland?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-17 17:40 



 
Profiel   

Oei, ik ben nog niet bekend met Schotland, dus kan het je helaas niet vertellen nog ;)

Het is meer wat je graag wilt, wil je de steden zien of echt de natuur? Zie hier een kleine combi, maar ikzelf zou die ene dag Highlands veeeeeeel te weinig vinden haha.
De bootreis neemt tevens al een dag reizen in beslag, ikzelf hekel aan (hoewel, jij wilt in juni he, dan aan dek aangenamer hihi) , maar mss voor jou niet vervelend?

Zou je hier dus niet mee kunnen helpen.. ikzelf zou persoonlijk naar een iets meer natuur vakantie kijken..maar nogmaals, dat is smaakafhankelijk he ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 09:57 



 
Profiel   

[ img ]

Deze heb ik ook nog gevonden.
Welke is leuker denken jullie

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 13:10 



 
Profiel   

wat leuk dat ik dit topic nu zie, ik waarschijnlijk in de zomer met 2 vrienden roadtrippen in Schotland! lijkt mij zo'n ontzettend gaaf land om heel te gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 13:11 



 
Profiel   

Jaaaa Winsel.. ikzelf zou voor deze gaan :) nogmaals, puur persoonlijke smaak he;)

Welkom Darkcupid!Gaaf, ik ben ook zo'n fan van roadtrips he.We zullen vast voorgenieten voor jullie haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 18:23 



 
Profiel   

Klinkt goed. Al vind ik een hele dag voor de Falkirk wheel wel wat veel. Zoveel stelt dat niet voor nl. Leuk om ff langs te rijden en te kijken maar wij hebben dat de eerste dag gedaan en gecombineerd met de Kelpies (vond ik veel leuker!) en begonnen met een paar stops op/langs Hadrians Wall.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 18:43 



 
Profiel   

Ik weet niet of Falkirk een hele dag is. Volgens mij gaan ze daar heen voordat ze weer naar de boot gaan.

Dit programma lijkt me idd ook mooier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 19:42 



 
Profiel   

Ik meld mij ook graag! Wij hebben ook plannen om volgend jaar met de daktent en hond naar Schotland te gaan. Plan is nu om ons te beperken tot de westkust zodat we ook echt de tijd hebben om dingen te bekijken en een aantal dagen te wandelen.

Hebben jullie nog mooie wandeltochten (evt meerdaags) en wildkampeerplekken voor 4x4?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 19:46 



 
Profiel   

Heb bij de anwb een boekje met 50 wandelroutes in Schotland gekocht. Zitten mooie bij

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 23:51 



 
Profiel   

Mochten jullie nog vragen hebben, ik ga 2 keer per jaar naar Schotland.
Ik ben zelf Schots en vlieg 21 december weer naar Schotland.

Als jullie nog een mooi kasteel willen bekijken raad ik er vooral 2 aan.
Cawdor castle (dat is het kasteel wat in bezit is van onze clan, prachtige tuinen met zelfs een doolhof in de tuin. :o )
Linlithgow palace ( Daar is Mary queen of Scots geboren, heel gaaf om te zien ik ben daar dit jaar nog geweest.)

Verder raad ik mary's king close ook echt aan, dat was vroeger Edinburgh waar uiteindelijk de pest uitbrak.

Loch ness is natuurlijk ook tof om te zien, ik moet zeggen dat dat ook nog wel reuze mee valt met toeristen.

En voor de mensen die houden van verlaten plekken, bangour village is een oude psychiatrische inrichting die helemaal verlaten is. Het is heel cool om te zien maar het heeft ook een hele rare sfeer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 23:59 



 
Profiel   

Welkom Bismarck.. gaaf, met de daktent!! bol.com had ook wat wandelgidsen zag ik.

Melissac, leuk! Dank je :) Ik ga er eens op googlen :)

Ooh als je toch Schotse bent, dan weet jij vast wel of daar de wege gestrooid worden met sneeuw en gladheid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 10:55 



 
Profiel   

Oei dat bangour village is echt wat voor mij man. Is het wel toegankelijk voor bezoekers?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 11:53 



 
Profiel   

Bangour village is gewoon toegankelijk voor bezoekers alleen kun je de huizen niet in omdat ze zo goed als allemaal op instorten staan. Wel kun je gewoon door de ramen heen kijken zodat je een idee krijgt hoe ze het hebben achtergelaten.

Overigens is m'n vader in het ziekenhuis geboren daar. :')

Voor zover ik weet wordt er gestrooid alleen m'n vader zei dat de wegen in de highlands niet worden gestrooid en juist worden afgesloten met gladheid. Dat is wel iets om rekening mee te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 00:36 



 
Profiel   

Bedankt voor de inside info +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 08:11 



 
Profiel   

Ships, dank melissa! Daar baal ik van.. zitten midden in de Highlands en een auto huren kost heel wat, als we hele week aan huisje gekluisterd zitten..ahum...
Gekke is, probeer een auto met winterbanden te krijgen..is me toch een uitzoeken, verhuren ze niet??

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 11:29 



 
Profiel   

Heb je Arnold Clark al eens opgezocht? Die hun prijzen vallen altijd enorm goed mee!

Dagen zijn ondertussen enorm aan het korten! Dus ik zou je dagen goed inplannen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 18:27 



 
Profiel   

Dank Domino :) Heb even gekeken ennuh, duurder dan in NL reserveren ;) (zit ook nog eens 1000GBP eigen risico bij).

Jongens ik baal! Moet je een creditcard hebben om een auto te huren.. denk dat even snel te regelen, nee tussen de 2 a 3 weken.. duimen jullie voor ons... anders wordt t fietsen en lopen daar :P (vertrek begin december)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 19:27 



 
Profiel   

Normaal gesproken heb je inderdaad een creditcard nodig voor een huurauto. Creditcard is sowieso heel handig in het buitenland. In veel landen gebruiken ze nauwelijks pinpassen.
Ik zelf zet altijd al het geld wat we willen uitgeven voor de vakantie op de creditcard. Dan werkt hij gewoon als een pinpas en maak je dus geen schulden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 19:31 



 
Profiel   

Ah das een slimme Bismarck,scheelt idd gedoe...heb nooit eerder een creditcard nodig gehad, maar besef me idd wel dat het erg handig kan zijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 20:09 



 
Profiel   

Bismarck schreef
Ik meld mij ook graag! Wij hebben ook plannen om volgend jaar met de daktent en hond naar Schotland te gaan. Plan is nu om ons te beperken tot de westkust zodat we ook echt de tijd hebben om dingen te bekijken en een aantal dagen te wandelen.

Hebben jullie nog mooie wandeltochten (evt meerdaags) en wildkampeerplekken voor 4x4?

Erg leuk!
Wij reizen ook met daktent! (Op Landrover ;) )
Wildkamperen is dan wat lastiger, als je je te minste aan de regels wilt houden. Dat is meer voor wandelaars bedoeld.
Maar we hebben ook veel enorm leuke campings bezocht hoor! Direct aan zee bij Durness en bij John o’ Groats, met uitzicht op Orkney (en als je geluk hebt op passerende Orca’s!) leuke plekken bij Malaig en op Skye. The Red Squirrel in Glen Coe is echt heel erg leuk en er is er eentje aan de westkust waar je óp het strand staat en verder weinig is (en dus ook niet veel mensen met kinderen of campers komen) en er alleen een ‘honesty box’ aan het hek hangt, waar je kunt/moet betalen. Maar de naam van die plaats schiet me zo ff niet te binnen.
De Nortcoast500 met een Land Rover kan niet Britser! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 20:35 



 
Profiel   

Mag ik dan wat het programma vinden?

Ik vind het eigenlijk best wel een beetje volgepropt. De versie die je zelf schrijft gaat nog wel maar die van effeweg is echt zo'n "heel schotland in vijf dagen" arrangement. Bedenk dat je de eerste en laatste dag alweer in NL bent (nachtbootverbinding). Dat zou niet mijn keuze zijn omdat je relatief veel in de auto zit. Snelwegen zijn daar niet echt dus je doet beduidend langer over afstanden.

De boot naar Newcastle upon Tyne is wel goed, op voorwaarde dat je tegen deining kunt. Omdat de boot naar Newcastle niet zo groot is en de stabilisatie nog niet is wat ze later wel konden, schommelt de boot wel merkbaar. Qua hutten is de boot duidelijk al wat ouder maar het eten aan boord is goed (beter dan op Rotterdam - Kingston upon Hull en dat is zeker niet slecht) en de sfeer aan boord vonden wij wat gezelliger, mede omdat de boot kleiner is dan wat wij gewend zijn van de verbinding vanaf Rotterdam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-17 18:59 



 
Profiel   

Dankjewel voor je reactie.

Nog even goed nadenken dus wat ik ga doen. Vriendin met wie ik zou gaan weet in mei of haar contract wordt verlengd en wellicht wil ze dan alsnog met me mee. Dan kunnen we zelf onze route bepalen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 07:52 



 
Profiel   

ikke schreef
De boot naar Newcastle upon Tyne is wel goed, op voorwaarde dat je tegen deining kunt. Omdat de boot naar Newcastle niet zo groot is en de stabilisatie nog niet is wat ze later wel konden, schommelt de boot wel merkbaar. Qua hutten is de boot duidelijk al wat ouder maar het eten aan boord is goed (beter dan op Rotterdam - Kingston upon Hull en dat is zeker niet slecht) en de sfeer aan boord vonden wij wat gezelliger, mede omdat de boot kleiner is dan wat wij gewend zijn van de verbinding vanaf Rotterdam.


Hier ben ik het mee eens, wij gaan eigenlijk altijd met de boot vanaf ijmuiden. Maar je moet wel tegen het schommelen van de boot kunnen idd. Ook als je wilt slapen krijg je dat heel goed mee waardoor ik dus eigenlijk niet slaap daar, mede door het gesnurk van m'n vader en het geschommel van de boot. :') Verder is het eten daar lekker idd, ook het personeel is heel vriendelijk!
Ik vlieg vandaag precies over 4 weken. **\O/**

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-17 23:17 



 
Profiel   

Goedemorgen allemaal :) Ik lees al een tijdje mee en ik vroeg me eigenlijk af of iemand mij kan vertellen of het te doen is om in februari naar The Highlands te gaan? :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-17 11:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 48 [ 1193 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 48  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen