Schotland; places to be?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 18:14

Via een engelse site... staan echt de meest prachtige huisjes op :)
Google even op Unique Cottages, dan zie je de link meteen staan. Je kijkt je ogen uit... ze hebben allerlei prijzen.. voor dit geld hadden we niet een zomervakantie kunnen boeken (wij gaan altijd low budget hoor)..maar voor een decembermaand vind ik het best een prijzig huisje.. maar omdat we al anderhalf jaar geen vrij hebben gehad, wilde we wel iets echt voor onszelf en ook wifi en een open haard.. omdat we ook echt wat rust willen nemen savonds.
Tickets hebben we wel redelijk goedkoop, op Inverness met KLM, 2 x retour incl 1 koffer voor 230 euro bij elkaar.
Huisje was zo uit mn hoofd 350pond voor een week met zn tweetjes.

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:06

Dankje voor je reactie
Ik zal het eens opzoeken. :)
Volgende week zaterdag gaan we naar reisbureau voor wat informatie. Dan hebben we iig een idee van de kosten enz. Ben heel benieuwd :))

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 22:41

Spannend hoor, leuk he dat voorgenieten :)
Reisbureau viel zoooo duur uit,vandaar dat ik zelf ben gaan struinen online :P

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 12:07


WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:32

Vriendin waar ik mee zou gaan twijfelt nog heel erg dus ben bang dat het niet door gaat. :(

Ik wil zo graag dus hopelijk vind ik iemand die wel wil haha

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 15:44

Alleen gaan durf ik echt niet.....

Shenavallie
Berichten: 11573
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 15:57

Mijn 'tweede moeder' heeft een B&B in de Highlands aan de westkust, vlakbij waar ik ooit getrouwd ben. Mocht je meer willen weten, stuur dan even een PB. ;)

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 16:12

Je hebt pb

Iemand van jullie wel s alleen gegaan?

Shenavallie
Berichten: 11573
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:28

En jij eentje terug! :D

Ik ben wel een keer zonder mijn man die kant opgegaan en een keer met alleen mijn zoon - die was toen een jaar of 4. De keer dat ik alleen ging was om naar huizen te kijken, samen met mijn 'tweede moeder'. Ik had een super deal gevonden (een jaar huren, volledig gestoffeerd en eerste optie tot koop), alles geregeld (ook een baan voor mijn man), we hoefden alleen onze koffers te pakken.... kreeg mijn man koudwatervrees... Kon ik alles weer afzeggen. -O-
Maar goed, dat is toch iets anders dan helemaal in je eentje op vakantie gaan. Je zit aan de westkust wel met het 'probleem' dat je erg afhankelijk bent van het openbaar vervoer, als je geen auto bezit. En het openbaar vervoer gaat niet zoals in Nederland elke zoveel minuten. Je staat rustig lange tijd te wachten tot de bus in the middle of nowhere langskomt. Of je moet een fiets hebben, dan kom je ook een heel eind. Maar een auto is bijna een must, wil je echt veel kunnen zien/bezoeken. Sommige stukken lijken op de kaart niet ver weg, maar je moet dan om een bergkam heen rijden waardoor je snelheid ook minder is en je dus later dan verwacht aankomt. Ga je binnendoor, dan heb je prachtige single tracks. Niet snel, maar wel meer dan de moeite waard!

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:33

Goh, schotland lijkt me echt heel erg mooi zeg..ik wil er ook graag eens heen. Ben gek op mythes en oude kastelen.

Dus Winsel..ik zou zeggen..ik wil wel mee, maar moet wel eerst even sparen.

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:35

Schotland was het eerste land waar ik voor het eerst in Mn uppie heen ging. Echter ben ik alleen een midweek met een tour meegegaan en op die manier door het land getrokken (was met Haggis Adventurs). Was onwijs leuk, veel gezien en heel veel info en verhalen gehoord. Alleen met de auto kan, maar zou ik het persoonlijk fijner vinden om iemand mee te hebben daarbij. Het ov zelf is inderdaad wat lastiger..

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 18:08

Elisa2 schreef:
Goh, schotland lijkt me echt heel erg mooi zeg..ik wil er ook graag eens heen. Ben gek op mythes en oude kastelen.

Dus Winsel..ik zou zeggen..ik wil wel mee, maar moet wel eerst even sparen.


Ik wil graag in juni gaan. :)

Ben nu ook aan het kijken naar busreizen. Is je dat goed bevallen? En zijn er niet veel ouderen?

Domiinooo_
Berichten: 228
Geregistreerd: 19-11-10
Woonplaats: Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 18:26

Afhankelijk van welke kastelen je gaat bezoeken zou ik zeker eens kijken naar de Explorer Pass van Historic Scotland! Of zelfs een jaarabonnement, dat komt vaak goedkoper uit dan voor elk kasteel apart een ticketje te kopen! Zelfde principe geldt voor National Trust of Scotland! :j

Ik heb vorig jaar in Edinburgh gestudeerd, en ben sinds juni verhuisd naar Aberdeen! Dus als ik ergens mee kan helpen, laat het maar weten! :D

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 18:37

Is mij zeker goed bevallen! Al wil ik nog steeds een keer terug om alsnog met de auto te gaan. Je zit natuurlijk wel aardig vast aan hun schema. Tegelijkertijd weten ze wel alle verborgen plekjes en verdwaal je niet :+

Had een bus vol backpackers in de leeftijd van 20/30, dus absoluut geen bus vol bejaarden :+ De tourguides zijn ook rond de 30 en doen net zo gezellig mee. Overnachtingen waren in hostels en ruimte voor feestjes is er ook (als je daar zin in hebt natuurlijk) Met een aantal van de groep heb ik ook nog steeds contact :)

Ik heb deze gedaan, maar er zijn veel meer organisaties en tours te vinden. Via Tripadvisor even reviews zoeken, dan kom je ook een beetje achter de gemiddelde leeftijden enzo. https://www.haggisadventures.com/2-10-d ... ling-tour/

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:33

Ik ga het eens opzoeken. Bedankt!
Neig nu wel naar z'n busreis
In m'n uppie op pad lijkt me niks maar met z'n busreis lijkt me wel geschikt

Mlies
Berichten: 14150
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 09:58

Ik ga waarschijnlijk ook alleen WinSel! Met hond(en) dan, maar dat zijn niet erg spraakzame gesprekspartners..

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 10:33

Wat leuk dat je ook alleen gaat!
Ga je met een bepaald doel?

Ik ga zaterdag even langs reisbureau voor wat meer informatie. :))

Mlies
Berichten: 14150
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 07:56

Twee weken trainen/opleiding in St. Boswells, daarna/daarvoor wil ik een weekje vakantie ergens noordelijker. Hoe en wat precies nog geen idee...

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:30

Klinkt goed! *\o/*

Ben benieuwd wat het reisbureau me morgen allemaal kan vertellen over z'n busreis. Heb ook al op internet gekeken maar veel hebben nog niet de data van volgend jaar er op...

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-17 10:53

Argh Winsel, wat zou het jammer zijn als je reis niet door zou kunnen gaan :(
Moet wel bekennen, weet niet of ik naar een dergelijk land alleen zou gaan voor een eerste keer...puur doordat ik van de roadtrips ben en alleen is dan maar zo alleen met ontdekken. Dan zou ik idd voor een reisgezelschap per touringbus regelen ;) dan ken ik t al een beetje en weet me wat me te wachten staat.. daarna zou ik het wel alleen aandurven :P

Hopelijk is er iets wat je aanspreekt.

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:56

Ja ik wil zo graag
Z'n georganiseerde busreis lijkt me idd wel wat. Dan zie je de mooie dingen van het land. Helemaal alleen gaan zie ik idd niet zitten. Dus dan is z'n busreis wel een goeie oplossing

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:51

Ben net bij reisbureau geweest, niet veel wijzer geworden, alleen dat de toeslag voor een eenpersoonskamer gigantisch is :O Via reisbureau ongeveer € 200 en via internet ongeveer € 140 .....

Heb wel 1 gevonden via internet, maar opstapplaatsen zijn niet echt dichtbij haha

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 12:38

Gewoon rechtstreeks boeken!
Wij reserveren nooit wat en dat bevalt t best. Kregen dit voorjaar o.a. eens een geweldige (familie-) kamer omdat we pas ‘s avonds aankwamen voor de helft van t geld (45,-) incl. ontbijt.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 13:49

en via schotse pagina's? Dus losse ticket en accommodatie en dan via een schotse organisatie een tour regelen?
Of wellicht dat er al in Schotland per touringcar reisjes zijn, met overnachtingen erbij? Vaak veel goedkoper..en meteen goed geregeld.. hoef je alleen je ticket los te boeken en die zijn niet zo duur.

Zoek je bv op tourbus travel/trip start Inverness trough the Highlands oid..net wat je wens is..

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 13:55