Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 32 van de 48 [ 1193 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 48  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Schotland; places to be?

 
Profiel   

Susanne schreef
Ik wist helemaal niet dat er nog een Schotland topic was! Ik zat in die andere haha.

Tot nu toe zijn wij steeds met de boot en eigen auto van IJmuiden naar Newcastle gegaan. Hoe zijn de ervaringen met de andere (kortere) overtochten? Wij vinden autorijden heel prima maar ik vind die overtocht echt lang op de boot, ben soms snel zeeziek ondanks pilletjes.

In de herfst gaan we weer naar Skye en we willen ook de Outer Hebrides meepakken, dus dat is dan wel een (behoorlijk) eind rijden vanaf bv Hull.

In dat geval zou ik Rotterdam - Kingston upon Hull adviseren. Is iets goedkoper dan DFDS (maar zelden echt leuke aanbiedingen) maar dat schip is zo groot en stabiel dat je pas bij windkacht 7 denkt: goh, er beweegt iets, geloof ik.....

De andere kant is dat de Britten over het algemeen iets meer geneigd zijn om rekening te houden met buitenlandse auto's. Ik heb weleens meegemaakt dat twee Britten achter mij een complete weg blokkeerden om mij de ruimte te geven om het juiste voorsorteervak te kiezen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-20 16:52 



 
Profiel   

En hopelijk komt in de toekomst een transfer vanaf Delfzijl :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-20 17:25 



 
Profiel   

Ja daar hoop ik ook op! Mooi dichtbij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-20 17:57 



 
Profiel   

F_Orumster schreef
En hopelijk komt in de toekomst een transfer vanaf Delfzijl :)



Had ik ook gehoord, ik ben wel voor. En die zou ook echt naar Schotland gaan geloof ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-20 18:15 



 
Profiel   

Ja, naar Edinburgh. Wegens ziekte heeft het project vertraging. Ik ben oktober 2018 on Schotland geweest en wil graag opnieuw zodra deze lijn gerealiseerd is.

https://www.google.com/amp/s/www.rtvnoo ... uitgesteld

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-20 18:18 



 
Profiel   

Awesome! 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-20 18:19 



 
Profiel   

Die veerdienst zou wel interessant zijn :j . April dit jaar is wel snel. Dan zou er nu toch al wel meer over te vinden moeten zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-20 18:31 



 
Profiel   

Eemshaven - Rosyth gaat een lange overvaart worden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-20 19:36 



 
Profiel   

Ik meende zo’n 20 uur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-20 20:13 



 
Profiel   

Domiinooo_ schreef
Nicky91 schreef
Heeft iemand Ben More of Ben Lomond bewandeld/beklommen?

Ik kan er niet zo heul veul over vinden. Maar is het te doen om er een leuke wandeling/hike te maken?
Voor mensen die zeg maar geen ervaring hebben met echte hikes enz :')

Ik ga voor t eerst samen met m'n vriend zo'n vakantie doen en dus willen we ook een leuke dag met 1 van deze 2 bergen :Y)


Ben Lomond is een van de populairste Munros.

Ik heb enkel nog maar de Ben Nevis gedaan (zonder voorbereiding of ervaring) dus Lomond moet zeker goed te doen zijn! :D



Oh super tof!
Heb je voor mij een website of tip waar je de routes kan vinden?
hoe lang het is enz? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-20 08:04 



 
Profiel   

Wikilocs is wel een fijne app/site. Kun je filtereb op lengte, zwaarte, lus of zelfde pad terug, foto's van de route bekijken en soms wordt er verteld hoe het ervaart qua zwaarte.
Routes kun je opslaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-20 08:19 



 
Profiel   

https://www.walkhighlands.co.uk/

Ik vond dit een fijne site voor wandelroutes in Schotland

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-20 16:39 



 
Profiel   

Hallo allemaal,

Aangestoken door jullie mooie verhalen en super mooie foto's <3 , willen mijn vriend en ik eigenlijk ook naar Schotland.
Het enige wat ons eigenlijk tegenhoudt zijn de prijzen, wat is een vliegticket of bootticket alleen al prijzig:oo .Hebben jullie daar tips voor?
We willen ook graag een auto huren, zodat we van Inverness richting Glasgow/Edinburgh kunnen reizen. Hebben ook gekeken naar een busreis, maar daar las ik niet heel veel goede ervaringen mee en dan kunnen we niet alles zien wat wij graag zouden willen zien.

Iemand hier die wat tips voor ons heeft? :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-20 09:26 



 
Profiel   

Een vliegticket naar Schotland is niet gek veel duurder dan naar andere landen, toch? Wij hebben een auto geboekt via Celtic Legend, dan krijg je een auto van Arnold Clark. Wij waren er heel tevreden over, waren de 2e huurder van de auto en hebben helemaal geen problemen gehad.

Qua accommodatie kan je het zo gek maken als je zelf wil. Wij hebben veel via Airbnb gehuurd en waren daar zeer tevreden over :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-20 10:09 



 
Profiel   

Ik denk dat een vliegticket veel ligt aan welke periode je wil gaan. Mijn man heeft vorige week gekeken voor een vliegticket om mij te komen bezoeken en hij kon naar Edinburgh en terug voor 34 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-20 10:15 



 
Profiel   

Goed de vliegprijzen in het oog houden :j
Wij zijn met eigen auto met de boot gegaan, dat loopt al snel op maar bespaarden weer op huurauto.
Verder waren wij wel in het hoogseizoen maar hebben op Edinburgh na alles gekampeerd. Al met al geen gekke bedragen met het hoogseizoen in ogenschouw genomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-20 10:29 



 
Profiel   

Wij waren ongeveer 100 euro per persoon kwijt qua vliegen, maar we wilden per se vanaf Eindhoven(liefst maastricht maar dan was er geen directe vlucht mogelijk in die periode), en grote koffers mee dus dat speelt ook wel mee.

We hadden ook heel goedkoop kunnen vliegen maar dan mochten we alleen een rugzak meenemen en moesten we eerst helemaal naar Schiphol en daar hadden we geen zin in haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-20 10:32 



 
Profiel   

Pikkepor schreef
Ik denk dat een vliegticket veel ligt aan welke periode je wil gaan. Mijn man heeft vorige week gekeken voor een vliegticket om mij te komen bezoeken en hij kon naar Edinburgh en terug voor 34 euro.


Dat zijn hele andere prijzen dan die wij te zien kregen op cheaptickets. Wij waren rond de 400 euro kwijt voor een retourtje :Y) . We moeten dan ook nog eens van het noorden naar Schiphol afreizen.


Destination schreef
Een vliegticket naar Schotland is niet gek veel duurder dan naar andere landen, toch? Wij hebben een auto geboekt via Celtic Legend, dan krijg je een auto van Arnold Clark. Wij waren er heel tevreden over, waren de 2e huurder van de auto en hebben helemaal geen problemen gehad.

Qua accommodatie kan je het zo gek maken als je zelf wil. Wij hebben veel via Airbnb gehuurd en waren daar zeer tevreden over :)


Ik heb geen idee of naar Schotland vliegen duurder is dan naar andere landen, heb namelijk zelf nog nooit gevlogen :+
Celtic legend hoorde ik ook goede verhalen over, is zeker een idee!
Airbnb zou je die van te voren reserveren of meer afwachten waar je terecht komt?

Leo schreef
Goed de vliegprijzen in het oog houden :j
Wij zijn met eigen auto met de boot gegaan, dat loopt al snel op maar bespaarden weer op huurauto.
Verder waren wij wel in het hoogseizoen maar hebben op Edinburgh na alles gekampeerd. Al met al geen gekke bedragen met het hoogseizoen in ogenschouw genomen.


Dat klinkt goed, ik wil zelf niet met mijn kleine auto die kant op. Heeft iets te weinig PK, in Duitsland werd hij ook al niet zo blij van de heuvels :') .
Welke site's gebruiken jullie om de prijzen te bekijken?


SuperAssie schreef
Wij waren ongeveer 100 euro per persoon kwijt qua vliegen, maar we wilden per se vanaf Eindhoven(liefst maastricht maar dan was er geen directe vlucht mogelijk in die periode), en grote koffers mee dus dat speelt ook wel mee.

We hadden ook heel goedkoop kunnen vliegen maar dan mochten we alleen een rugzak meenemen en moesten we eerst helemaal naar Schiphol en daar hadden we geen zin in haha.


100 euro p.p dat is ook nog wel leuk. Wij zouden dan eventueel wel een directe vlucht hebben, maar wij gaan dan sowieso vanaf Schiphol. Is iets dichterbij dan Eindhoven.
Waar heb jij de tickets geboekt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-20 10:42 



 
Profiel   

Wij hebben alle accomodaties van tevoren geboekt. Afhankelijk van wanneer je gaat kan het erg druk zijn op bepaalde plekken. Plus dat je Airbnb host je moet accepteren voordat je er terecht kunt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-20 10:52 



 
Profiel   

Via Skyscanner en Google Flights. :)
Wel goed per aanbieder de voorwaarden bekijken. Sommigen bieden aan exclusief ruimbagage en dan komt er ineens 90 euro per persoon per vlucht bij en zijn ze plots niet meer zo goedkoop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-20 10:56 



 
Profiel   

Wij hebben begin februari een retourtje schiphol-edinburg eind juni geboekt voor 100 euro per persoon, maar de prijzen stijgen al snel.
Als we een week eerder geboekt hadden, waren de tickets 20 euro goedkoper geweest

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-20 11:12 



 
Profiel   

Wij zijn voor €150 pp retour gevlogen van Amsterdam naar Edinburgh met beide handbagage en samen 1 koffer van max 23 kg. Dus geen €400 pp gelukkig. Autohuur was €382 voor 11 dagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-20 11:35 



 
Profiel   

Wij hebben de boot eind februari geboekt en nemen onze eigen auto mee. Vanaf het moment dat ik ging kijken in januari tot het moment van boeken gingen de prijzen snel omhoog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-20 11:41 



 
Profiel   

Vliegtickets Ams-Glasgow of Edinburgh zijn er vanaf 60 voor een retourtje! EasyJet :j Je moet alleen niet in Augustus naar Edinburgh willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-20 12:58 



 
Profiel   

Jawel, Edinburgh in augustus is hardstikke gezellig! :+ alleen erg druk en niet alles is toegankelijk vanwege het festival.

Ik boek altijd via Expedia. Zowel vliegtickets als overnachtingen. Bij gebrek aan rijbewijzen hebben mijn man en ik een rondreisje met het ov gedaan. Een verslag kan je eventueel hier lezen: https://reizen-en-recreatie.infonu.nl/r ... e-bus.html
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-20 15:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 32 van de 48 [ 1193 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 48  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen