Schotland; places to be?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Scum

Berichten: 33100
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:31

Oef, dat zijn nogal prijzen! Wij zijn toen ook met DFDS geweest, wel 2 jaar geleden maar we waren echt lang niet zoveel kwijt.
Dit jaar gaan we van Cherbourg naar Rosslare (Ierland) en die reis duurt nog veel langer dan die naar Schotland. Maar nu zijn we ook iets van 500 kwijt. En dat is dan met P&O.

Eigen auto was voor ons wel veel goedkoper dan vliegen en een auto huren.

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:05

sflj schreef:
Ik zou maar een tent meenemen dan! Want in die periode, op de bonnefooi een b&b vinden? Dan wens ik je veel succes! Of geluk! Vooral veel geluk! :D

-O- Daar hoor ik dus zulke verschillende geluiden over! Daarom ook nog behoorlijk in twijfel. Is dat jouw ervaring met b&b's of ook hotels?

ikke

Berichten: 37616
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 19:40

Targaryen schreef:
sflj schreef:
Ik zou maar een tent meenemen dan! Want in die periode, op de bonnefooi een b&b vinden? Dan wens ik je veel succes! Of geluk! Vooral veel geluk! :D

-O- Daar hoor ik dus zulke verschillende geluiden over! Daarom ook nog behoorlijk in twijfel. Is dat jouw ervaring met b&b's of ook hotels?

Beetje off the beaten track gaan.

Ietsje verder het binnenland in, wat verder van de toeristische plekken af en je hebt over het algemeen keuze genoeg. Daarnaast wil de lokale tourist information je nog wel eens aan onverwachte plekken helpen.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 22:15

Targaryen schreef:
sflj schreef:
Ik zou maar een tent meenemen dan! Want in die periode, op de bonnefooi een b&b vinden? Dan wens ik je veel succes! Of geluk! Vooral veel geluk! :D

-O- Daar hoor ik dus zulke verschillende geluiden over! Daarom ook nog behoorlijk in twijfel. Is dat jouw ervaring met b&b's of ook hotels?

Yup. Vorig jaar in mei 3 weken lang, heel Schotland door getrokken met de Land Rover + daktent. Dat was geen probleem en de dagen dat t echt veel regende een hotel of b&b gezocht. Dat lukte dan uiteindelijk wel maar kostte soms best veel moeite. Terwijl we altijd zo reizen (in Italië, meestal) en daar nooit moeite hebben.
1 nacht was t 0.30u voor we een kamer vonden. En dan zaten wij nog buiten t hoogseizoen.
Ik denk ook wel dat t uiteindelijk lukt maar om daarop te gokken... In die periode...
Zoals ik al zei; veel geluk! :D

ikke

Berichten: 37616
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 14:25

Een of andere activiteit in de buurt?

Wij zaten vorig jaar op de Dales; geen bed te vinden, alles nokketje vol geboekt. Bleek er een of ander mega populair wandel evenement op de Dales te zijn. Op advies van de lokale herberg net buiten de Dales gekeken (echt maar 5 mijl of zo!) B&B met 12 plekken en wel helemaal 4 gasten!

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 15:07

Ja, een groot Land Rover evenement in Edinburgh! (Maar daar hadden we geen last van :D )
We zijn ook niet op 1 plek gebleven maar vanaf Newcastle via Hadrians Wall, Glasgow, Fallkirk, Loch Lomond, Glen Coe, Fort William, Mallaig naar Skye, daar helemaal rond gereden langs de kust, via de brug terug naar het vaste land en toen noordwaarts via Applecross, Ullapool enz de NC500 gevolgd langs de hele Westkust, Noordkust tot John o'Groats en weer richting t zuiden. Eerst nog een stukje langs de kust maar later door de binnenlanden (we vonden de Oostkust een stuk minder spectaculair) naar Inverness, langs t Loch Ness naar Kinlochleven. Na een paar dagen weer dwars over richting Aberdeen, met een paar tussenstops en vanaf Montrose weer de kust naar t zuiden gevolgd om uiteindelijk bij Newcastle weer uit te komen.
En overal "No vacancies". ;) Er waren er echt maar een paar b&b's waar dat niet stond.
Wellicht heb je meer kans wanneer je in de grotere plaatsen blijft maar in dunbevolkte gebieden zijn er natuurlijk al niet zoveel en die er zijn zijn dus vaak vol.

Nu hebben wij dus altijd ons 'huis' bij ons op t dak en mag je daar -onder voorwaarden- wildkamperen, dus uiteindelijk kun je altijd wel ergens slapen ;) maar als ik geen tent mee nam, zou ik er niet op gokken en toch hier en daar iets reserveren. Zeker wanneer je meer richting t hoogseizoen gaat.

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:24

sflj schreef:
Ja, een groot Land Rover evenement in Edinburgh! (Maar daar hadden we geen last van :D )
We zijn ook niet op 1 plek gebleven maar vanaf Newcastle via Hadrians Wall, Glasgow, Fallkirk, Loch Lomond, Glen Coe, Fort William, Mallaig naar Skye, daar helemaal rond gereden langs de kust, via de brug terug naar het vaste land en toen noordwaarts via Applecross, Ullapool enz de NC500 gevolgd langs de hele Westkust, Noordkust tot John o'Groats en weer richting t zuiden. Eerst nog een stukje langs de kust maar later door de binnenlanden (we vonden de Oostkust een stuk minder spectaculair) naar Inverness, langs t Loch Ness naar Kinlochleven. Na een paar dagen weer dwars over richting Aberdeen, met een paar tussenstops en vanaf Montrose weer de kust naar t zuiden gevolgd om uiteindelijk bij Newcastle weer uit te komen.
En overal "No vacancies". ;) Er waren er echt maar een paar b&b's waar dat niet stond.
Wellicht heb je meer kans wanneer je in de grotere plaatsen blijft maar in dunbevolkte gebieden zijn er natuurlijk al niet zoveel en die er zijn zijn dus vaak vol.

Nu hebben wij dus altijd ons 'huis' bij ons op t dak en mag je daar -onder voorwaarden- wildkamperen, dus uiteindelijk kun je altijd wel ergens slapen ;) maar als ik geen tent mee nam, zou ik er niet op gokken en toch hier en daar iets reserveren. Zeker wanneer je meer richting t hoogseizoen gaat.



Hebben jullie met de daktent ook langs de kant van de weg kunnen wildkamperen zoals in Scandinavië ook kan?

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:53

Kon wel, niet gedaan.
Ik sta liever wat rustiger en met zo’n auto hoef je niet langs een weg te blijven. ;)

ikke

Berichten: 37616
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 17:30

sflj schreef:
Kon wel, niet gedaan.
Ik sta liever wat rustiger en met zo’n auto hoef je niet langs een weg te blijven. ;)

Met welke versie was je?

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 18:56

De auto, bedoel je? Met de Puma! :D

Leo

Berichten: 50188
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:42

Onze reis is 'geboekt'. De start dan :D We maken er uiteindelijk toch een combinatie Engeland - Schotland van, waarbij we overgaan bij HVH naar Harwich. We blijven totaal 14 dagen in Schotland zelf. De exacte reis moeten we nog verder uitstippelen, de grote lijnen staan wel op papier. De B&B in Edinburgh is ook alvast geboekt zodat we daar niet ter plekke hoeven te zoeken. We starten Schotland met 2 dagen Edinburgh en vanaf daar gaan we met de tent richting de Highlands. :)

shaddy82

Berichten: 1869
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:54

Klinkt super !

ikke

Berichten: 37616
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 17:30

Leo schreef:
Onze reis is 'geboekt'. De start dan :D We maken er uiteindelijk toch een combinatie Engeland - Schotland van, waarbij we overgaan bij HVH naar Harwich. We blijven totaal 14 dagen in Schotland zelf. De exacte reis moeten we nog verder uitstippelen, de grote lijnen staan wel op papier. De B&B in Edinburgh is ook alvast geboekt zodat we daar niet ter plekke hoeven te zoeken. We starten Schotland met 2 dagen Edinburgh en vanaf daar gaan we met de tent richting de Highlands. :)

Mag ik vragen wat je motivatie is om HvH - Harwich te nemen met Edinburgh reisdoel?

Leo

Berichten: 50188
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 17:32

Omdat we de tijd hebben en ook een stuk Engeland mee willen pakken. :) Schotland is 'hoofddoel' van de reis, maar de reis er naartoe nemen we ook de tijd voor en kiezen we stukken uit om te bezoeken. Bewuste keuze dus.

ikke

Berichten: 37616
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 17:45

Leo schreef:
Omdat we de tijd hebben en ook een stuk Engeland mee willen pakken. :) Schotland is 'hoofddoel' van de reis, maar de reis er naartoe nemen we ook de tijd voor en kiezen we stukken uit om te bezoeken. Bewuste keuze dus.

Mijn tip: stop even in Cambridge en sla vooral de fudgekichen niet over :j Y)(^) http://www.fudgekitchen.co.uk/
Niet goedkoop maar midden in de stad en met eigen parkeerterrein: https://www.gonvillehotel.co.uk/
Tot voor kort boekte je deze toko bij de citytrip naar Cambridge via buro scanbrit, maar ze hebben de tent verbouwd en zijn wat duurder geworden. Jammer want een fijn hotel. Meerdermalen geweest.

En nog zo'n leuke stop, mocht je iets zoeken boven Leeds: http://www.bewerleyhallfarm.co.uk/ Doe Jenny de groeten van ons; dat stel uit NL met Land Rovers dat te pas en te onpas op de klep valt }> en paard rijdt bij de buren. We'll be back :D
In Pateley Bridge (of all places) staat de oudste snoepwinkel ter wereld (zeggen ze): https://www.oldestsweetshop.co.uk/
Erg fout winkeltje....... :D
Laatst bijgewerkt door ikke op 09-04-18 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo

Berichten: 50188
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 17:50

Goede tips, bedankt! +:)+ Ik schrijf ze op!

Qimm

Berichten: 15184
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:04

Wij hebben de boot ook geboekt :):)

Shenavallie
Berichten: 11589
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 19:23

Wij zijn na 13 jaar eindelijk van onze lening af en kunnen volgend jaar eindelijk ook weer naar Schotland! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Heb iedereen enorm gemist daar. :j

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 07:32

Gefeliciteerd Shenaville, wat een heerlijk vooruitzicht dan he, stukje vrijheid terug *\o/*

Fijn Leo, wordt een mooie reis zo te horen...leuk dat jullie ook een stuk Engeland meepakken.
Ik ben naar het Zuiden geweest, zo prachtig ook daar!

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 13:07

In tegenstelling tot eerdere plannen zit, i.v.m. een nogal hardnekkige voetblessure, een georganiseerde rondreis er niet in. Plan is nu om zelfstandig te gaan zodat we ons eigen programma kunnen invullen en als het een dag niet gaat, dat het dan ook niet hoeft. Zelf zit ik te denken aan 3x3 dagen in een vakantiepark o.i.d. van waaruit we dan excursies kunnen gaan doen. Iemand toevallig aanbevelingen voor 3 regio's/plaatsen waar we dan het beste kunnen gaan zitten dus van waaruit er de meest interessante bezienswaardigheden aan te doen zijn?

gaucho

Berichten: 9541
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 14:49

eva1969 schreef:
In tegenstelling tot eerdere plannen zit, i.v.m. een nogal hardnekkige voetblessure, een georganiseerde rondreis er niet in. Plan is nu om zelfstandig te gaan zodat we ons eigen programma kunnen invullen en als het een dag niet gaat, dat het dan ook niet hoeft. Zelf zit ik te denken aan 3x3 dagen in een vakantiepark o.i.d. van waaruit we dan excursies kunnen gaan doen. Iemand toevallig aanbevelingen voor 3 regio's/plaatsen waar we dan het beste kunnen gaan zitten dus van waaruit er de meest interessante bezienswaardigheden aan te doen zijn?


Weet niet wat jullie interesses zijn, maar aanraders zijn wat mij betreft omgeving Glencoe / Fort William en de Cairngorms. Verder nog bv 3 dagen op een eiland of aan de kust?

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 22:16

Dankjewel voor je suggestie, onze interesses zijn vrij breed, kastelen, natuur, historie.

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 22:32

Voor wie een unieke, goedkope slaapplek zoekt heb ik een tijdje geleden in een ‘yurt’ overnacht.
Categorie geen douche, compost toilet in een tentje en heel hoog geitenwollensokken gehalte maar de liefste mensen ooit en het meest prachtige plekje... Schotland op haar mooist <3
absoluut een aanrader voor wie daar niet van terugdeinst ;)

Deze stond in de buurt van Applecross, van waar je zo naar Isle of Skye rijdt.

http://www.spanglefish.com/TheCuaigYurt ... eid=255212

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 22:34

Ik volg! Ik wil deze zomer gaan <3

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 21:50

Ik kom ook even binnen vallen! Gisteren tickets geboekt voor Enchanted forest in Pitlochry dus nu mag ik weer lekker beginnen boeken en uitstippelen.
We gaan maar 3 of 4 dagen (oftewel vrijdag tot zondag, of vrijdag tot maandag), langer is niet mogelijk. 2 jaar geleden zijn we ook geweest en toen hebben we op korte tijd erg veel gereden. (Edinburg - inverness - Isle of Skye- Aberdeen - Edinburgh en dit met nog wat tussenstops).
Vliegtuig land nu ook op Edinburgh, Pitlochry is van daar uit ongeveer 1u30-2u rijden.

Wat is wijsheid? Boeken omgeving Pitlochry? Wat is hier nog leuk in de omgeving wat je echt gezien moet hebben? Of boeken in Edinburgh en van daaruit dagtripjes organiseren?
Ik ben volop aan het googlen maar ik wil en zie teveel haha