Mei 2018: hiken-natuur-wildlife bestemming?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Mei 2018: hiken-natuur-wildlife bestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-17 12:32

Ik ben een week terug uit Peru dus het is dik tijd om de volgende bestemming te zoeken :')

Bokkers komen altijd met leuke ideeën en goede tips, dus hier ben ik weer :D
Mijn vorige topics:
[BEU] Huwelijksreis eind Januari 2016: inspiratie?
Hier kwam heerlijk Mexico uit :) Genoten!
[BEU] privérondreis met huurauto: waar en met welke organisatie?
En dit werd Namibië: heel heel erg mijn ding.

Tussendoor ben ik ook in China en Peru geweest. En nu zoeken we dus een nieuwe droombestemming :D

Wat zoeken wij?
* Cultuurshock (geen Europa/VS/Canada/Australië/Nieuw-Zeeland)
* Niet te toeristisch
* Levendig (mogelijkheid om toch af en toe 's avonds ergens drankje te doen, dus liefst niet enkel lodges in the middle of nowhere of niet-alcoholisch land :D )
* Wildlife-natuur-hiken
* cultuur absoluut welkom, vooral oude tempels en dat soort zaken, niet te veel grote steden
* met huurauto of OV
* liefst warm
* rondtrekken (max 3 nachten op zelfde plaats)

Voorlopige datum: 27 april tot 21 mei

Gezien het ruime tijdsvak kunnen we deze keer voor een 'groot' land gaan, en echt fijn de tijd nemen.
We gaan met backpack of koffer, afhankelijk of we huurauto nemen. Ik wil deze keer graag zoveel mogelijk zelf regelen maar tips voor goede organisaties zijn altijd welkom.

Ik heb al een verlanglijstje met zeer uiteenlopende bestemmingen, maar ben benieuwd waar jullie mee komen. Bij de vorige topics koos ik namelijk toevallig telkens de bijna eerste suggesties :D

Dus laat maar komen :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Mei 2018: hiken-natuur-wildlife bestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-17 22:46

Even met hubbie overlegd. Zuid-Afrika staat bij mij hoog en India. Maar dan het hoge noorden tegen Tibet aan. Ook Nepal. Allemaal opties die hij afwimpelt.

Argentinië lijkt leuk maar voor mij, zo kort na Peru, misschien wat te veel hetzelfde.

Maleisië blijven we plots op hangen...

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Mei 2018: hiken-natuur-wildlife bestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 14:06

Nicaragua, Costa Rica? Of Cuba en dan off the beaten track? Myanmar anders? Ik denk dat er genoeg te kiezen valt! :D

Killyenn
Berichten: 4608
Geregistreerd: 16-03-09
Woonplaats: Glasgow, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 14:18

Indonesie? Ben me zelf momenteel aan het oriënteren voor een reis daarheen en het lijkt erg aan te sluiten op je wensen.

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 14:23

Japan! Wij hebben een enorme cultuurshock gekregen, wat direct omsloeg naar een cultuurliefde.
Kyoto is een schitterende stad met mooie tempels, en in de Japanse Alpen kun je ontzettend mooi hiken, er zijn ook meerdaagse hikes door enkele bergpassen mogelijk dacht ik.
Het noordelijk eiland heeft ook ontzettend mooie natuur, maar wij zijn in de 2 weken die we zijn geweest alleen naar het middelste deel, honshu-area geweest. Buiten de grote steden spreken ze ook nauwelijks Engels, maar iedereen is behulpzaam en vriendelijk.

Japan wil je overigens met de trein doen, neem een Japan Railway Pass en je kunt overal comfortabel komen.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Mei 2018: hiken-natuur-wildlife bestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 14:44

Centraal azië? Uzbekistan, kyrgyzstan, tajikistan? Ben er zelf nog niet geweest, maar staat hoog op de lijst. Lijkt me heerlijk off the beaten track. Heerlijk in de bergen en prima locaties voor hiken.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 15:00

Komen weer heerlijke suggesties :) Myanmar heb ik ook best hoog staan maar Japan klinkt ook leuk. Is dat een beetje betaalbaar?

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Mei 2018: hiken-natuur-wildlife bestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 15:39

Japan is ontzettend duur, reken maar op 2500 euro per maand minimaal... Myanmar schijnt heel bijzonder te zijn!

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Mei 2018: hiken-natuur-wildlife bestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 15:46

Myanmar lijkt me momenteel niet echt the place to be?

Zuid-Afrika is prachtig. Maar na zonsondergang er op uit wordt daar wel echt afgeraden ivm de veiligheid.

Indonesie een optie? Hele diverse eilanden. Tempels en prachtige culturen en ook hele mooie landschappen en stranden.

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 15:51

Ik vond Japan ongeveer vergelijkbaar met Nederland. Eten kan iets goedkoper meestal wel. Een basic sushi-zaakje in Tokyo is omgerekend zo'n 20 euro met z'n 2en, en dan is alle vis 5 x de kwaliteit van wat je in Nederland kan krijgen.

Je betaald veel voor de Railway Pass, die waren even duur als onze vluchttickets :+
Edit; maar die zijn het ook dubbel en dwars waard. Ik heb nog nooit zo genoten van treinreizen.
Laatst bijgewerkt door Nachtlampje op 21-09-17 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 15:52

In Myanmar rommelt het alleen bij de grens met Bangladesh. Ik ga er volgende maand heen en het schijnt prima te doen te zijn. Het gebied waar het rommelt mogen toeristen niet eens komen...

Licor

Berichten: 2948
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 15:54

Nepal? Of india?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Mei 2018: hiken-natuur-wildlife bestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-17 21:28

We bekijken momenteel zuid-Afrika aangezien al mijn Azië suggesties afgeketst worden...

maaikemuis
Berichten: 5278
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 22:14

Noord India kan ik je zeker aanraden, maar dat is alleen bereisbaar in juli en augustus met een randje juni en september. Zie mijn topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=1928986 Ladakh is echt prachtig, het is een soort Tibet in het klein. Tot in de jaren ‘70 was het een koninkrijkje.

Nepal is wel bereisbaar in mei en is ook prachtig en wanneer je van wandelen houdt zit je daar ook helemaal goed!

De beste reistijd voor Indonisie weet ik niet precies, maar Java is prachtig en off the beaten track. Maleisië daarentegen vond ik vreselijk. Teveel stad, herrie en drukte.

En dichtbij huis en wel Europa: de Oekraïne. Voor mij echt de verrassing van dit jaar. Prachtig land, heerlijk eten, leuke mensen en nog heel origineel.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Mei 2018: hiken-natuur-wildlife bestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-17 00:04

Leuke tips!!! Gaan we weer naar kijken :)

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Mei 2018: hiken-natuur-wildlife bestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 08:23

In Zuid-Afrika kun je in de Drakensbergen in ieder geval prachtig wandelen.
In de parken kom je je auto niet uit. Ook aan aanrader: pak Mlilwane Wildlife Sanctuary mee in Swaziland. Ik vond het een prachtig park en je kunt daar dus wel wandelingen maken. Heerlijk om er ook even op uit te kunnen gaan. Je moet je dan melden dat je een bepaalde wandeling gaat maken en ook weer melden bij terugkomst. Er lopen immers wel nijlpaarden en krokodillen rond :+

kitty_gomez
Berichten: 8093
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 11:46

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 06-03-24 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Mei 2018: hiken-natuur-wildlife bestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-17 14:31

Dank je voor de tips weer! Kitty_gomez mag ik vragen wat je ongeveer kwijt was? Klinkt heel eeg als een reis die wij ook top zouden vinden.

Al wil ik nog steeds naar Afrika Haha.

kitty_gomez
Berichten: 8093
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:16

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 02-03-24 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Mei 2018: hiken-natuur-wildlife bestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:29

Colombia misschien een optie? Daar ga ik zelf volgend jaar naartoe en volgens mij voldoet het wel aan al je eisen :-).
Ik zag Cuba ook voorbij komen, zeker een aanrader! Maar wel al redelijk wat toeristen aanwezig.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 07:22

Ben je er al uit?

Wij zoeken een beetje iets met dezelfde wensen (en ja, ook nét terug van vakantie).

Al aan een combi gedacht van Caprivistrook, Botswana, Vic falls, Johannesburg?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Mei 2018: hiken-natuur-wildlife bestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 08:10

Die combi klinkt heerlijk en hebben we over gedacht. Maaaaaaaar wrs wordt het toch zuid Afrika Johannesburg naar Kaapstad :)

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Mei 2018: hiken-natuur-wildlife bestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 17:42

Deels langs de kust? Lijkt mij ook een prachtige route daar langs de kust. Alleen ben ik bang dat het wat te toeristisch is/wordt na onze ervaring in Namibie. Dus neig naar Botswana, wellicht met vertrek uit Johannesburg.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 13:21

Ja Namibië is wel lekker rustig, zeker het zuiden. Het noorden vanaf sesriem vond ik ook wel ‘druk’. Iedereen doet ook dezelfde route natuurlijk. Maar goed mijn man vind het ook wel leuk als er wat te beleven valt, op dat vlak zat je in Namibië wel vaker ‘vast’ in je lodge.

Faringo
Berichten: 8210
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Mei 2018: hiken-natuur-wildlife bestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 14:02

Zuid-Afrika is prachtig. Drakensbergen zijn er mooi wandelen en ook in Swaziland is een mooi wildlife park (zonder katachtigen) waar je kan wandelen. Uiteraard zijn er nog veel meer gebieden.

Zelf vond ik Costa Rica ook ontzettend mooi. Veel natuur en leent zich goed om te wandelen.