Mei 2018: hiken-natuur-wildlife bestemming?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Mei 2018: hiken-natuur-wildlife bestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 14:12

Aha ja ik snap het. Wij kampeerden, dus dan 'moet' je nog veel doen voordat je naar bed kunt. Vuur maken, eten maken, tent klaar maken, etc. Daarnaast elke dag voor dag en dauw op, dus lekker vroeg naar bed. Ook kun je dan andere routes gaan rijden (minder drukke), omdat je niet vast zit aan lodges en dus op plekken kunt overnachten waar alleen kampeerplaatsen zijn. Ik wil heel graag weer in 4x4 met een 'dak'tent!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Mei 2018: hiken-natuur-wildlife bestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 14:14

Ja we hebben er in het begin van de reis jaloers naar zitten kijken ja. Maar eigenlijk zijn wij geen kampeerders. Zou denk ik niets voor ons zijn. En zelf eten maken op vakantie is voor ons ook net een brug te ver :D

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Mei 2018: hiken-natuur-wildlife bestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 14:19

Ik wist ook niet dat wij kampeerders waren, maar het is onbetaalbaar om te genieten van je eigen bbq met heerlijk vlees bij een zonsondergang en dan de avond lekker bij het kampvuurtje zitten. Je komt op echt hele andere plekken. Dit heb ik in de reis dit jaar gemist (B&B/hotels), het is toch een ander soort beleving. Het was ook een wilde gok, want ik heb in mijn kinderjaren wel op de camping gestaan, maar m'n wederhelft nog nooit. We wisselden het af, drie dagen kamperen en dan 1/2 dagen in een lodge. Beginnen en eindigen uiteraard in een lodge, zodat je goed op kunt starten en af kunt sluiten. Bij sommige campings was ook wel een restaurant en gingen we daar wel eens eten. Afgelopen vakantie was ik het wel echt zat om drie weken uit eten te gaan. Maar goed, dat is heel persoonlijk!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Mei 2018: hiken-natuur-wildlife bestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 14:22

Zo klinkt het wel goed te doen ja! De vrijheid eraan is idd heerlijk. In Namibië kon je ook echt amper kiezen qua eten... je at mee op de lodge en dat was altijd een vast menu. En dus vrij duur vonden wij. Soms zou een tosti ook genoeg zijn zeg maar. Dat vonden wij ook wel minder.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 14:32

Boodschappen doen was ook heel goedkoop, ook vlees was goedkoop, heel divers (gewoon kip/rund, maar ook veel wild) en onwijs lekker! We hebben ook gewoon rijst en pasta gekocht, dus konden redelijk variëren. Ook kwamen we andere stellen tegen en gingen we met elkaar bbq’en. Je hebt dan hele andere contacten. Soms stonden we alleen op een camping of kwam er een kudde olifanten langs. Ook zijn we eens opgeschrikt door een vogel die heel boos was op zn spiegelbeeld en als een malle tekeer ging tegen de autospiegel :') (om half 6 in de ochtend...)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Mei 2018: hiken-natuur-wildlife bestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 16:30

Wij zijn ook wel in wat supermarkten geweest, die waren idd prima!

Leuk van dat vogeltje ook :D

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Mei 2018: hiken-natuur-wildlife bestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 16:51

Mongolië? Mijn vroegere cheffin is daar recent geweest en van die foto's op FB smelt ik weg. :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 15:39

De vluchten zijn geboekt en de lonely planet ligt klaar :D

We gaan van Kaapstad naar Johannesburg! 24 dagen cruisen, wandelen en wildlife. We zijn voorlopig met 3 en ik kijk er enorm naar uit!