Bonaire

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 07:24

Er is een topic over [BEU] Aruba en [BEU] Curacao! maar nog niet over Bonaire!
Zonde, want zover ik dat kan beoordelen van plaatjes en teksten op het internet, is het een prachtig eiland {:}

Dus deel hier je ervaringen met het eiland, plaatsen die je bezocht hebt, dingen die je gedaan heb, echte must-sees en tips voor medereizigers.


Ik ga zelf binnenkort voor zes weken naar dit mooie eiland! Een soort workaway avontuur (vrijwilligerswerk in ruil voor inwoning). Ik ben heel benieuwd en ga (zoals bij elke lange vakantie) weer een reisblog bijhouden (hier). Maar ik ben erg nieuwsgierig naar ervaringen van anderen :)

xkimmx

Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Re: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:07

Gaaf hoor! Zelf heb ik een half jaar op Curaçao gewoond en heb ik Bonaire 3 dagen bezocht. Mooi eiland met mooie natuur, maar ook heel klein en saai. Is vrij weinig te beleven eigenlijk :+ Maar ik kom van het bruisende Curaçao en dat is gewoon een verschil. Als je er nu vanuit Nederland heen gaat is het denk wel geweldig! Je moet even goed kijken wat er te doen is want ik had zelf nog wat gemist bleek achteraf. Kijk even naar 1000 steps. Heel veel plezier in ieder geval!

CarolineCF
Berichten: 702
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:18

Het eiland staat ook op mijn verlanglijst dus ik volg het hier even. N.b. wellicht ook een tip voor anderen: op https://www.vliegennaar.nl/vliegen-naar-bonaire kan je een vliegticket alert aanmaken op basis van je reisbudget. Deze laat het je weten als luchtvaartmaatschappijen nieuwe goedkope acties lanceren.

max_mJarig

Berichten: 119
Geregistreerd: 03-03-10
Woonplaats: Sydney

Re: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:22

Ik heb zelf 1,5 jaar op Bonaire gewoond en het is echt een geweldig eiland! Mis het nog steeds. Op een of andere manier wil je er altijd weer naar terug! Laat maar weten wanneer je ergens tips over wil hebben!

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:27

Ik ben er jaren geleden op stage geweest op de ezelopvang. Vreselijke tijd gehad omdat ik niet overweg kon met de eigenaresse. Gelukkig heel goed opgevangen door de eilandbewoners toen ze besloten me te droppen bij een failliet hotel ;). Vriendelijke taxi-chauffeur die me kosteloos meenam naar de goede kant van het eiland, lieve mensen die een slaapplek voor me regelden.... Top! Prachtig eiland verder, heb echt wel kunnen genieten van het eiland en het werken daar! :D

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-17 16:16

Ik kan Washington Slagbaai National Park echt aanraden <3
Huur een fatsoenlijke auto (4x4) en neem de hele dag de tijd om dit park te bezoeken. Neem de lange route (34km) en stap bij de bezienswaardigheden uit. Snorkelen bij Wayaka 2 en aan het einde van de route lekker zwemmen bij Boka Slagbaai. Onderweg heb je prachtige natuur en vergezichten. Echt mooi :j

max_mJarig

Berichten: 119
Geregistreerd: 03-03-10
Woonplaats: Sydney

Re: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:53

En dan ook zeker de berg op! Heb hem twee keer gedaan. Beetje klimmen en klauteren maar helemaal niet moeilijk. Super mooi uitzicht over het park!!

max_mJarig

Berichten: 119
Geregistreerd: 03-03-10
Woonplaats: Sydney

Re: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:57

Heb ook je blog gelezen, leuk dat je bij Washikemba bent geweest! Daar heb ik 1,5 jaar les gegeven en gereden. Heel fijn plekje! De tour is ook super leuk om te doen! Vooral het zwemmen. Wanneer je er nog een keertje komt geef Sophia dan maar even een kusje op haar neus van mij ;)

Marjoleine89

Berichten: 1227
Geregistreerd: 15-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 13:29

Leuk! Een topic over Bonaire!
Mijn favoriete eiland, 10 jaar geleden voor het eerst geweest en helemaal verkocht.
Ik heb ook een aantal keer paardgereden bij washikemba, echt een aanrader!
En snorkelen is al heel mooi, maar duiken is helemaal fantastisch dus als je dat durft zou ik dat echt een keer gaan proberen

Vorig jaar 1 van de mooiste duiken bij Salt pier gemaakt, zo ontzettend veel schildpadden ook gezien toen. En 1000 steps is ook 1 van m’n favoriete plekjes

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-17 21:01

Helaas zitten mijn zes weken Bonaire er alweer op. Wat een prachtig eiland <3
Ik heb veel op het strand gelegen (wat moet je anders bij 30 graden :D), maar ook veel natuur bekeken, uitstapjes gemaakt en excursies gedaan.

Hieronder een heleboel tips. Wie weet kunnen toekomstige lezers hier nog inspiratie uithalen :)

Stranden:
-1000 Steps, hier kun je echt prachtig snorkelen en grote kans op het zien van schildpadden
-Andrea I en II, hier kun je goed snorkelen
-Bachelor’s Beach, hier kun je de beste hamburger van het eiland halen bij King Kong Truck
-Lac Bay/Lac Cai, aan de ene kant van de ondiepe baai zit Sorobon, Jibe City en BeachHut, en aan de andere kant zit de WeekendBar, dit water is heel ondiep en ziet er prachtig uit. Je kunt hier ook goed windsurfen.
-Te Amo Beach, vlakbij het vliegveld een klein zandstrandje waar je mooi kunt snorkelen
-Donkey Beach, een lang strand waar vooral de locals komen om te chillen en te BBQen
-Pink Beach, een strand met palmbomen aan de andere kant van de zoutpannen
-Coco Beach, een strandtent waar je lekker kunt lunchen en chillen op een bedje
-Spice Beach, ook een strandtent waar je lekker kunt liggen op een bedje (hoort bij een hotel)
-Windsock Beach, nog een strandtent (de enige waar je gratis op een bedje kunt liggen)
-Hillside, geen strand maar een (magnesium) zwembad waar je heerlijk kunt relaxen

Gebieden:
-Washington Slagbaai Park, een prachtig stuk natuurgebied waar je met een off-road auto jezelf de hele dag kunt vermaken met prachtige uitzichten
-uitkijktpunt Seru Largu
-rondrit over het zuiden van het eiland, langs de zoutpannen en de slavenhuisjes
-route Boka di Karta, Onima Rincon en Goto Rincon, door de overheid (Explore Bonaire) uitgezette routes met kaart en omschrijving van bijzondere punten
-route richting Spelonk, de vuurtoren aan de oostkant, deze route is niet uitgezet maar via kaart/GPS prima te rijden

Activiteiten:
-Aletta’s Goat Farm, superleuk om te zien hoe ze haar geitenboerderij runt en zelf yoghurt en kaas maakt (tip: ook leuk voor vrijwilligerswerk!)
-Donkey Sanctuary, je kunt een rondje rijden door het park waarbij de ezels bijna je auto in kruipen
-paardrijden bij Rancho Washikemba, je gaat dan ook met de paarden zwemmen in de zee
-windsurfen bij Jibe City of Bonaire Windsurfing Place
-beachtennissen bij Coco Beach, je kunt terplekke een racket en een bal lenen, aan het einde van de middag komen er veel mensen om te tennissen
-blokarten bij Bonaire Landsailing Adventures
-zeiltocht, ik kan Compass Bonaire erg aanraden (echt zeilen en superlekkere BBQ aan boord)
-kayakken in de mangrove
-openluchtbioscoop Empire Cinema
-Kadushy Distillery, hier stoken ze lokale likeuren, waaronder een likeur van de kadushy cactus
-bijzondere evenementen, hou het lokale nieuws in de gaten voor bijzondere evenementen, zo was ik bij de Comedy Train, Edwin Evers Band, een pubquiz en de Rotarally

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 21:05

Sting schreef:
Ik ben er jaren geleden op stage geweest op de ezelopvang. Vreselijke tijd gehad omdat ik niet overweg kon met de eigenaresse. Gelukkig heel goed opgevangen door de eilandbewoners toen ze besloten me te droppen bij een failliet hotel ;). Vriendelijke taxi-chauffeur die me kosteloos meenam naar de goede kant van het eiland, lieve mensen die een slaapplek voor me regelden.... Top! Prachtig eiland verder, heb echt wel kunnen genieten van het eiland en het werken daar! :D

Nou je bent niet de enigste, mijn tante woont daar in de buurt en zij en mijn oom kunnen ook écht niet met hun :+

Ik ben er op vakantie geweest dit jaar! Mijn tante woont er al jaren en die heeft ons overal mee naartoe genomen, was echt genieten!