Parijs, honden en metro

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Parijs, honden en metro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 15:11

Hallo!

Ik ga begin volgend jaar weer naar Parijs, ditmaal wil ik zeer waarschijnlijk mijn 2 kleine kanichen teckeltjes meenemen.
(mijn vriendin weet het nog niet, dit is een verrassing :) )

Nu mogen ze mee het hotel in, dat heb ik al gecheckt. Maar mogen ze nou wel of niet de metro mee in? en kost dat extra geld? Ik kan er geen eenduidig antwoord op vinden en dacht, ik vraag bokt om raad, want er zullen vast mensen zijn die hetzelfde voorhanden hebben gehad :Y)

Ik las al wel dat ze in een tas zouden moeten als ze mee mogen, dus die zijn besteld, dat we beiden een tas om kunnen doen waar ze in kunnen in de metro. (tevens ook handig als het echt koud is, kunnen ze lekker warm bij ons in de tas zitten als we dag door Parijs heen gaan. )

Ik ben er al 2 keer eerder geweest, zonder honden. Dus de toeristische attracties heb ik verder gezien, hoef ik dus niet perse in, want ik weet dat daar vaak ook geen honden worden toegelaten.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Parijs, honden en metro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:14

Misschien dat je zo'n hondenbuggy kan lenen ergens? Zeker handig als je veel wil lopen, is handiger dan sjouwen met een tas! :D Denk dat je in een tas niemand er over hoort. Op de grond zou ik niet doen denk ik, straks worden ze geplet. :')

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Parijs, honden en metro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:33

Wat voor toegevoegde waarde heeft het om twee hondjes mee te nemen met een city trip?
Als je een weekje naar het bos of een camping gaat is het heerlijk, maar een city trip? Ik zou ze lekker thuis laten.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Parijs, honden en metro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:40

Je gaat je honden daar echt geen plezier mee doen. Ik woon er halftijds en mijn honden gaan daar echt niet mee op het openbaar vervoer.

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 17:02

Voor mij hoeft het ook niet zozeer. Mijn vriendin daarentegen wil ze graag mee, en het is nu vnl het wandelen in de parken daar. Ze gaan overal mee heen, dusseldorf ook al geweest, ging ook prima. In drukke gebieden pakken we ze op, rustige gebieden trekken ze de aandacht van iedereen en staan we om de 10 meter stil omdat mensen ze willen aaien :')

Maargoed, daar gaat het ook niet over. Ze zijn gewend aan tillen, wegen 3,5 kg per stuk, dus een tas is geen probleem in dat opzicht. Wandelen kunnen ze ook prima, 6 km door het bos in de ardennen per dag redden ze prima. Dus wandelen door de stad met mooie parken ed gaat ook prima.

Het gaat nu alleen puur om het praktische, mogen ze mee de metro in?

Mijn vriendin wil geen vliegvakantie, omdat ze dan niet meekunnen, had al uitgezocht dat ze wel meekonden onder de stoel bij bepaalde maatschappij, daar ben ik tegenin gegaan, dat gaan we dus niet doen! Maar een 3 dagen parijs, dat is toch in mijn optiek anders

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Parijs, honden en metro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 17:13

Minder dan 6kg mag gratis mee in de metro maar moet in een tas of draagmand. Op de bus is het de chauffeur die beslist of ze mee mogen.

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 17:22

Ik heb 6 maanden in Parijs doorgebracht en elke dag met de metro gerezen. Ik zag nooit iemand in de metro's zelf controleren(conducteur oid), maar ik heb er nooit honden gezien. Ik zelf zal dat ook niet zo snel doen eigenlijk, gezien je soms helemaal tegen elkaar aan gedrukt staat :=

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Parijs, honden en metro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 17:29

Je gaat je honden daat echt geen plezier mee doen idd. In de spits is het abnormaal druk en is er daar al amper ademruimte

Renee1991

Berichten: 5976
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Parijs, honden en metro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 11:33

Wat een gezeur zeg. TS vraagt naar opties, niet of het leuk of niet is voor de hond.