De Efteling en overnachting in het Efteling hotel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

De Efteling en overnachting in het Efteling hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 08:50

Hey allemaal,

Mijn vriend is over 2 weken jarig en ik wist absoluut niet wat ik voor hem moest kopen. Hij is echt een typisch gevalletje wat alles koopt wat hij nodig heeft of leuk vind, vervelend voor mij.. Gezien hij echt heel veel voor mij betekend en gedaan heeft wilde ik het groots aanpakken.

Op Facebook kwam ik een actie tegen een hotel overnachting plus ontbijt en de intree voor 1 dag inbegrepen. Leuke actie, maar ik vond het hotel verschrikkelijk, kreeg ook een matig cijfer op zoover en ik wil natuurlijk wel een romantische avond hebben na een dagje park.

Ik ben dus verder gaan kijken en kwam al heel snel uit op het Eftelinghotel zelf, krijgt op zoover goede beoordeling en wauw wat ziet het er knus en romantisch uit.<3 Wij gaan 8 en 9 november en beide dagen zit dan de intree inbegrepen en het ontbijt natuurlijk.

Ik vraag mij af of 2 dagen park leuk is of dat je het eigenlijk na 1 dag wel hebt gezien. Want in dat geval kijk ik of er in de buurt nog wat leuks te doen is. En kan je in het hotel lekker samen wat eten of kan je beter ergens buiten de deur gaan eten? Ik heb ook begrepen dat het park gaat sluiten om 18.00u, is het hotel gezellig na deze tijd of moet je het dan ergens anders zoeken? Ik heb een 4 persoons comfortkamer geboekt, dit was van de kamers die mij aanspraken schijnbaar de voordeligste. Is dit dan ook de kamer met stortdouche en bubbelbad? Kon er via internet niet heel wijs uit worden.

De laatste vraag, zijn er nog wel wat mensen rond deze tijd in het park of is het totaal uitgestorven?

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: De Efteling en overnachting in het Efteling hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 08:55

Totaal uitgestorven zal het wel niet zijn.
Maar rustig wel denk ik, in de weekenden is het vaak drukker.
Als het rustig is heb je het park vaak wel in 1 dag helemaal gehad.

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 08:59

Wij zijn ook wel eens buiten het seizoen in het Efteling hotel verbeven, en dat was nagenoeg uitgestorven. In het park zelf voldoende mensen, maar bijna niemand in het hotel.

Als ik het me goed herinner, waren sommige faciliteiten qua restaurant, bijvoorbeeld gesloten. Dan was er nog 1 restaurant over geloof ik.

Maar goed, wij hebben daar alleen ontbeten. Want een romantisch diner gaat niet lukken als er verder alleen jonge gezinnetjes met jonge kinderen zitten. Die kinderen zijn bek af na een dag park, en niet meer op hun gezelligst.
Volgens mij was het toen ook niet mogelijk om een stuk later te gaan eten maar die tijden van het estaurant zou je even moeten opzoeken.

Verder is het hotel natuurlijk ideaal gelegen ten opzichten van het park. Makkelijk parkeren en je mag ook eerder het park in, zodat je de massa (als die er al is dan) vooruit bent.

jessdaniels

Berichten: 1189
Geregistreerd: 01-07-14
Woonplaats: Zaltbommel

Re: De Efteling en overnachting in het Efteling hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 09:03

De Efteling heeft tegenwoordig zo veel dat je in 1 dag echt nog niet alles gezien hebt! Het hotel is buiten het seizoen om inderdaad super rustig, maar in het park zijn altijd wel mensen :D

Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Re: De Efteling en overnachting in het Efteling hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 12:18

Bedankt voor de reacties al, ik hoop dat er toch nog wat bedrijvigheid is. Zou wel wat minder zijn natuurlijk, maar als je er bijna alleen loopt zou ook jammer zijn.

Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Re: De Efteling en overnachting in het Efteling hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 20:46

Toevallig nog mensen die antwoorden hebben op mijn vragen?

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: De Efteling en overnachting in het Efteling hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:49

De Efteling.. zo ongeveer mijn buren. Ik vind het nog steeds leuk ook al ben ik er al super vaak geweest. Maar rond deze tijd is het wel wat rustiger. Denk dat je het in 1 dag wel gezien hebt. Maar er zijn nog genoeg andere leuke dingen te doen in de omgeving!

overzee2

Berichten: 666
Geregistreerd: 13-04-09

Re: De Efteling en overnachting in het Efteling hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:55

De Efteling is meer dan 1 dag ook nog superleuk.
Nu in deze tijd wat rustiger hetgeen leuker is vind ik dan wachtrijen tot aan Jericho. Het is minder druk maar er is echt alles behalve uitgestorven.
Ik ga altijd in oktober november en ben altijd weer gegrepen door de Efteling mystiek.

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:57

Ik ben vorig jaar rond deze periode geweest op een doordeweekse dag en toen was het héél rustig.
Wachttijden waren toen max. 15 minuten. Konden zo overal doorlopen. :D Wij vonden het heerlijk.
Qua restaurantjes is e.e.a. wel gesloten, als je echt lekker wilt dineren zou ik het verderop zoeken.

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:58

Denk dat je je best 2 dagen kunt vermaken in de Efteling. Alles (qua attracties en shows) een beetje verspreiden, niet ‘s ochtends supervroeg in het park zijn.. denk dat je het dan wel red hoor, meerdere dagen.

iiSunshine

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:00

Wij zijn vorige week, in de herfstvakantie van het noorden dus, met de familie geweest, wel in een ander hotel.
Het was echt super leuk en na 1 dag hadden we echt nog niet genoeg. Er is zoveel te zien en te doen, dat 2 dagen perfect is. De maandags was het wat drukker, maar geen super lange wachtrijen. De dinsdags was het een wat grauwere dag, en het was super rustig! we hoefden overal maar 5/10 minuten te wachten!
Ik raad je zeker aan om de Efteling app te downloaden, daar kun je de wacht tijden bekijken, super handig.

Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Re: De Efteling en overnachting in het Efteling hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 20:36

Ah klinkt allemaal goed! Sowieso gaan we de 2e dag wel eind van de middag richting huis om in de avond vlak bij huis een restaurantje te pakken. Dus het zijn ook geen 2 volle dagen dat we in het park lopen.

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 20:52

Tip: je kunt heerlijk bij De Molen in Kaatsheuvel eten. Dat ligt op loopafstand van het hotel. :j Ik denk ook dat als je niet frequent in de Efteling komt je je best twee dagen kunt vermaken, hoor. En als je na één dag genoeg hebt, dan kun je heerlijk wandelen in de Drunense Duinen. :D

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 21:02

Ik denk dat je je best twee dagen kunt vermaken! Vooral als je gewoon niet zo vroeg en niet zo lang blijft

Ik en mijn vriend zijn een paar weken geleden geweest, doordeweekse dag maar het was echt druk! Al was het toen ook wel heel erg lekker weer en dus veel schoolreisjes etc.
Wij hebben op die dag niet alle attracties gedaan omdat er bijvoorbeeld een wachtrij was van een uur :')

Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 12:43

Zover je het weer nu al kan bekijken hebben we iig wel zon, dat zou mij al heel veel waard zijn! :D

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: De Efteling en overnachting in het Efteling hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:49

Ik kan me echt dagen lang vermaken in de Efteling haha! Het hotel ken ik alleen van de buitenkant. Mocht je toch nog tijd over hebben, dan kun je altijd een (romantische) wandeling maken in de Loonse en Drunense Duinen! Prachtig natuurgebied en dichtbij