Weekendje/paar daagjes maastricht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_kimm

Berichten: 1788
Geregistreerd: 27-02-11

Weekendje/paar daagjes maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 20:41

In december ga ik samen met mijn moeder 3 dagen naar Maastricht. We willen sowieso naar de kerstmartkt maar zijn verder onbekend in de regii. We gaan met de trein dus zijn wel gebonden aan het openbaar vervoer. Hebben jullie nog tips wat we moeten/kunnen doen? Hotel js al geboekt maar we moeten natuurlijk ook lunchen en avond eten. Wat zijn daarbij aanraders?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:03

Twee jaar geleden was ik in december een weekendje in Maastricht, voor een concert. In december is daar altijd Magisch Maastricht, met een enorme kerstmarkt met reuzenrad etc. etc. op het Vrijthof. Ik heb niet zo veel met kerstmarkten, maar het is vooral 's avonds wel een mooi gezicht.

http://www.kerstmarktinmaastricht.nl/

Ook is het leuk om een stadswandeling te doen, dan kom je op plekken waar je niet zo snel komt als je gewoon een beetje rondloopt (steegjes en hofjes enzo). Kun je halen bij de VVV en je vindt ze ook op internet.

Verder heb ik een bus gepakt om de Sint Pietersberg op te gaan. Gewoon een regionale bus, ik weet even het nummer niet maar hij stopt voor die grote kookwinkel (Kookhuis aan de Maes) en je stapt ergens in een buitenwijk uit, met uitzicht over de stad. En wat ook nog de moeite waard is: de enorme boekwinkel in de Dominicanenkerk.

_black_rose_

Berichten: 730
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:28

Een bezoekje aan koffiebranderij Blanche Dael is leuk, ze hebben er lekkere koffie en meestal roosteren ze verse koffie of pinda's waardoor de winkel super lekker ruikt

Als je meer te besteden hebt zou je ook kunnen gaan voor een boottocht bij Rederij Stiphout, ze hebben best leuke tochten die onder andere door meerdere sluizen voeren

Verder kan ik je ook de kerken aanraden, je mag bijvoorbeeld de toren van de Onze lieve vrouwen Basiliek omhoog vanaf waar je een mooi uitzicht hebt over de stad

De catacomben (Fort sint pieter) en of de mergelgrotten (zonneberg) zijn ook interessant om eens te bezoeken

Maar heel eerlijk gezegd krijg je in maastricht ook al een boel tijd om met het dwalen door steegjes, en over pleintjes. In den ouden Vogelstruys of Café de Bóbbel zijn leuke bruine cafés

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Weekendje/paar daagjes maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:35

Lunchen op het terras op het Vrijthof is heel leuk! Ze hebben vaak kachels en dekentjes, zodat je gewoon buiten kunt zitten zonder te verkleumen. De oude stadsmuur in het park is ook heel mooi om te zien. En als je een stukje wandelen niet erg vind kun je ook naar het Hoge Frontenpark gaan. Vanaf de Hoge Fronten kun je heel mooi over Maastricht kijken naar de andere kant van de Maas en de heuvels daar.
En als je zin hebt in een avondje binnen blijven en Sushi eten, dan is bestellen bij Sushi Centre echt een aanrader. Wel even 's middags al doen als je het echt op een vast tijdstip wil. Kan vrij druk daar zijn in het weekend. Is wel de beste sushi van Maastricht (vind ik), dus het wel waard! Burgerlijk in Wyck blijkt ook een hele goede burgerzaak te zijn, maar eten in Maastricht is geen probleem dus dat komt wel goed! Enorme keuze.