China

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

China

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 12:00

Hello lieve bokkers,

Aangezien ik zeer waarschijnlijk begin volgend jaar voor 2,5/3 maanden naar China ga, ben ik heel benieuwd naar ervaring van bokkers. Als alles door gaat zal ik daar onderzoek gaan doen voor mijn afstudeeronderzoek (paardgerelateerd) en met paarden & kinderen werken.

Veel tijd om dingen te ondernemen heb ik waarschijnlijk niet, maar wat zijn de dingen die je gezien moet hebben?

Als ik de kans krijg wil ik sowieso hier naartoe:
- De Chinese Muur
- De stad Ordos
- Heilan Equestrian Centre

Het bedrijf/de bedrijven waar ik heen ga liggen rondom Beijing.

Voor de bokkers die al in China zijn geweest, wat waren de dingen waar jullie het meest aan moesten wennen?

Ik hoor graag van jullie :j

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:11

Leuk! Wat is je afstudeervraag?

Paar tips:
Leer met stokjes eten en hopelijk lust je veel
Wees beleefd en geduldig
Weet dat het land nog weinig kennis heeft over paardensport, wees open en oordeel niet te vlug
Zeg nooit direct ja, neem even de tijd om dingen te laten bezinken.
Regel een tolk, en leer een paar woordjes Mandarijn

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:15

lideli schreef:
Voor de bokkers die al in China zijn geweest, wat waren de dingen waar jullie het meest aan moesten wennen?

Ik hoor graag van jullie :j



Hun gewoontes.
China lijkt me prachtig en ik vind de cultuur en geschiedenis echt boeiend, maar nadat ik er enkele jaren terug 1 dag/nacht op stopover was (Sjanghai) heb ik besloten China van mijn lijstje te halen. Spijtig genoeg.
Ik vind hun gewoontes zo vreselijk vies, ik kan daar persoonlijk niet mee omgaan.
Dat spugen, roggelen, neus ophalen constant en ook gerust in je gezicht is mij too much.

_Anke_

Berichten: 2400
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Zuid - Limburg

Re: China

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:33

Wat gaaf :) ik ben meerdere keren in Shanghai geweest en eenmaal in Beijing.

Aan dat spugen en dat roggelen is moeilijk te wennen, maar voor de rest is het een heel bijzonder land. En als mensen je iets geven, altijd met 2 handen aanpakken, dat is voor de Chinezen een belangrijke omgangsvorm.

Ik ben toen bij 2 maneges in de buurt van Shanghai gaan kijken. De eerste manege was echt heel zielig hoe die paarden daar uitzagen, heel mager, einschussbenen, ze kennen geen hooi, daar werd je niet vrolijk van. Bij de andere manege zagen de paarden wel goed uit en stonden ook veel geimporteerde KWPN'ers. Op paardengebied is het nog een heel achtergesteld land.

De Chinese muur is ontzettend indrukwekkend. Het Heilan centrum ligt in de buurt ( volgens mij 2 uur rijden van Shanghai) ten opzichte van Beijing niet in de buurt. Maar als je de kans krijgt, zou ik ook zeker Shanghai gaan bezoeken.

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Re: China

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 16:22

@Kelly_ann, met stokjes eten lukt wel, en ja ik lust behoorlijk veel ;)
Een tolk is al geregeld.

@Goof, wat jammer dat dat je tegenhoudt om het land te gaan ontdekken.

@_Anke_ Vooral die verschillen en hoe de toestand voor veel paarden verbeterd kan worden in China is wat ik graag wil gaan ondervinden.
Mijn onderzoeksvraag staat ook nog niet voor 100% vast, maar heeft wel dat thema: paardenwelzijn en het managen van paarden.

Bedankt voor alle tips trouwens :)

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: China

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:25

Leuk, je doet dezelfde opleiding als die ik nu doe! Volgens mij zijn Hans en Tineke een keer naar China geweest voor een beurs om VHL te promoten, maar ik gok dat je die daar vast al wel eens over hebt gesproken? :) Verder ben ik nog nooit in die kant van de wereld geweest dus tips heb ik niet. Wel heb ik vorige jaren mijn stage en minor in het buitenland gedaan en heb ik daar een ontzettende leuke en leerzame tijd gehad, dus ik wens je heel veel plezier en succes toe! :D

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 17:35

Goof schreef:
Hun gewoontes.
China lijkt me prachtig en ik vind de cultuur en geschiedenis echt boeiend, maar nadat ik er enkele jaren terug 1 dag/nacht op stopover was (Sjanghai) heb ik besloten China van mijn lijstje te halen. Spijtig genoeg.
Ik vind hun gewoontes zo vreselijk vies, ik kan daar persoonlijk niet mee omgaan.
Dat spugen, roggelen, neus ophalen constant en ook gerust in je gezicht is mij too much.

Ik ben vorig jaar 2,5 weken in Shanghai geweest (bij familie die er woont) en een weekend in Beijing, en dit vond ik inderdaad ook het moeilijkste. De natuur is prachtig, de steden indrukwekkend, maar man wat is het daar vies, onreine lucht waar je kortademig van wordt, mensen die ontzettend onbeleefd zijn (naar onze maatstaven natuurlijk, wat zij doen wordt bij hen niet als onbeleefd gezien). Heel erg opdringerig, vervelend, je niet met rust laten als je blank (en in mijn geval ook nog eens lang en blond) bent. Ik vond het zeker geen ontspannende reis. Alles is groot, druk, vaak ook nog eens vies.

Ben blij dat ik er geweest ben - daar niet van - maar ik was wel erg blij om weer thuis te zijn. Ik denk niet dat ik snel terug zou gaan.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:34

Bezoek een stuk muur die niet te gerenoveerd is. Het meeste is best fake.

Ik vond de tempels in Beijing leuk: daar zijn er echt enkele van. Het verboden paleis met dat plein ervoor en zomerpaleis.

Als je kan een trip naar de Terra cotta warriors.

Ik vond alles heel druk en groot en veel smog, maar het eten is er wel erg lekker, wel veel gekke dingen.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: China

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:41

Ik ga in april naar Hangzhou voor 10 dagen, wil sowieso ook voor een dagje Shanghai bezoeken. Heb me nooit echt verdiept in China dus ben echt benieuwd wat de ervaring gaat brengen :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: China

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:43

Shanghai vond ik leuk. Er is ook een nieuw Disneypark, je kunt er met de metro heen.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:05

Ik hoop alleen niet dat er veel dierenleed is daar, kan ik niet zo goed tegen.. Wanneer is dat idiote gedoe dat ze die honden opeten? Is dat alleen in een bepaald gebied of door heel China? Durf het niet goed op te zoeken kan niet goed tegen die foto's enzo :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: China

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:09

Je komt het hier en daar wel tegen langs wegen. Maar ik heb niets eng gezien. Wel andere beesten op stokjes zoals inktvissen.

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:19

Ik ben zelf half Chinees en kom vanaf jongs af aan in Aziƫ (vooral Hong Kong). Probeer vooral de tradities te leren, zoals dat je een cadeau niet open maakt als je het krijgt van de ontvanger. Je bewaart het tot je thuis bent en maakt het dan open :) (hoewel ze het niet erg vinden als een Westers persoon dit zou doen, denk ik) Ik weet niet wanneer je gaat? Maar in Februari is het ook Chinees Nieuwjaar, wat erg groot is! :D

Houdt er rekening mee dat de lucht er slecht kan zijn, vooral in Bejing en ik vond het dan wel prettig om zo'n mondkapje te dragen. Verder lopen wij daar vaak met een paraplu tegen de zon, hoewel dat ook afhangt van het jaargetijde dat je gaat, maar wij zijn er vaak in de zomer.

Heel veel plezier in elk geval!!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: China

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:32

Ik volg mee! Over twee jaar ga ik ook 2,5/3 maanden naar China :D

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Re: China

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 13:03

@mingming, Als het goed is vertrek ik begin februari en ben ik er dus inderdaad tijdens het Chinees Nieuwjaar. Lijkt me heel tof om dat daar mee te gaan maken.

Is het verstandig om hier al mondkapjes aan te schaffen? Of kan ik dat ook gewoon daar nog doen?

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: China

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 13:25

Alles is daar te koop, en vaak goedkoper dan hier.

Ik zou bijna adviseren, reis met een lege koffer!
Of zelfs zonder koffer, die zijn ook voor weinig te krijgen <<)

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 13:42

lideli schreef:
@mingming, Als het goed is vertrek ik begin februari en ben ik er dus inderdaad tijdens het Chinees Nieuwjaar. Lijkt me heel tof om dat daar mee te gaan maken.

Is het verstandig om hier al mondkapjes aan te schaffen? Of kan ik dat ook gewoon daar nog doen?


Daar pas kopen! Ze zijn erg goedkoop :) (zoals bijna alles)

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Re: China

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 16:11

Hahaha Kelly_ann goed advies :')

Echter heb ik geen mondkapjes meer nodig, kreeg vanochtend een berichtje dat ik toch niet kan/mag komen :n

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: China

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 16:16

Das ook heel Chinees.... Tikje wispelturig....

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: China

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 16:18

He? Waarom mag je nu niet meer komen en eerst wel?

martine096
Berichten: 457
Geregistreerd: 25-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 16:18

Hoezo mag je niet meer gaan als ik vragen mag?

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Re: China

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 16:49

De precieze datum waarop ik zou komen lag nog open, ivm met een examen kan ik pas begin februari weg. Maar ze wilden nu ineens per se iemand vanaf 1 januari, ja dat gaat dan niet...

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 11:53

Even een update; ik ga toch naar China!
Wel later dan gepland, en naar een andere regio, maar hoe gaaf *D

Ik ga nu naar Nanning, iemand ervaring met die stad/omgeving?

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: China

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:41

Via Sunny toevallig? Annemarie vd Toorn is daar pas geweest. En ik vorig jaar.
Stad is niet bijzonder, leunt nog een beetje op het 'oude' Chinese leven. Maar dat heeft ook zijn charmes. Komen eigenlijk ook geen toeristen. Maar er wordt goed voor je gezorgd hoor!

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 14:15

Nou mensen, ik ben in China!

Alleen niet in Nanning :')

Een dag voor vertrek kwam kwam ik erachter dat ik toch naar een andere stal ging dan eerst vermeld... Dat was even aanpassen, maar ook nu zit ik op een leuke plek.
De stal waar ik nu ben is nog maar een paar weken open en ligt midden in een prachtig bos. Ze hebben er 8 pony's en 14 paarden. Het doel is nu vooral om ervoor te zorgen dat de stal wat naamsbekendheid krijgt en om kinderen te laten ervaren hoe leuk het is om paard te rijden /3