Weekend weg: Zeeland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Weekend weg: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 22:12

Mijn zoon (21) en ik willen in februari 2018 een weekend weg in Zeeland. In een hotel, geen B&B. Trefwoorden; geschiedenis, wandelen, lekker eten. Dat moet goedkomen in Zeeland. Maar waar ? Zeker met geschiedenis is een oude stad leuk.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 22:17

Oostkapelle en Domburg zijn echt aanraders. Dichtbij bos en strand om te wandelen, genoeg leuke en lekkere eettentjes en dichtbij bv Veere en Middelburg, welke beide zeker cultuur en historie hebben
(Maar ik ben wel bevooroordeeld want ik kom van oostkapelle :P )

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Weekend weg: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 22:30

Zoutelande? (Net als jaan81 ben ik ietwat bevooroordeeld :+ ) Hier zijn oa bunkers te bezichtigen (ook ingericht als musea), gave wandelroutes/fietsroutes, heerlijke eettentjes (incl oude locals die je maar wat graag willen vertellen over de streek) en met OV of auto ben je snel in Middelburg/Vlissingen eo voor meer dingen.

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 22:31

Ik ga met mijn voorganger mee! Veere en Middelburg zijn erg leuk en Domburg is zeker ook een aanrader. Zelf vind ik het ook altijd leuk om even naar Westkapelle en Vlissingen te gaan. Echte aanrader: ga wat drinken en/of eten bij de gevangentoren in Vlissingen, daar heb je geweldig uitzicht op de binnenkomende en vertrekkende schepen!!! Heerlijk!!!

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 22:33

Veere is een prachtige oude stad. Een mooie wandelplaats is idd Zoutelande, tussen Zoutelande en Westkapelle (waar je ook lekker kunt wandelen) is er een prima Fletcher hotel. Domburg vind ik zelf niet zo wauw, veels teveel volk.

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Weekend weg: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 22:46

Deze vraag past beter op [BEU] Bokt Erop Uit, ik verplaats het topic.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Weekend weg: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 23:12

Als je een auto hebt is heel Walcheren een mooie uitvalsbasis. Aan de kust zijn diverse hotels vlakbij bos en strand. Wil je ook een dorpscentrum in de buurt kan je kiezen voor Domburg, Vrouwenpolder of Zoutelande.

Veere is een prachtig historisch stadje. In de winter wel veel dicht en wat stil. Maar dat kan ook fijn zijn. Middelburg is altijd levendig!
Vlissingen heeft een uitgestrekte boulevard, maar veel geschiedenis verloren gegaan. Ik kan je wel het muzeeum daar tippen!

Wat voor type restaurant heeft jullie voorkeur? Er is veel aanbod in alle prijsklassen.

Anoniem

Re: Weekend weg: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 23:35

Saefthinge :P

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Weekend weg: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 11:19

Thanks voor de tips jongens, dat gaat goed komen. De boulevard van Vlissingen kan ik me nog herinneren van "vroeger". En ja, we hebben een auto tot onze beschikking, dus we kunnen diverse dingen bezoeken.

Bizzybijtje: Het verdronken land van Saefthinge?

Ik ga lekker aan het Googelen met jullie ideeën. Voorpret is net zo leuk!

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Weekend weg: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:05

Haha xD grappig die bevooroordeelde Zeeuwen. Ik ben dat ook hoor, maar Goes en omstreken is weinig geschiedenis aan.

Ik zou je inderdaad ook Veere en Middelburg aanraden en natuurlijk een rondje rijden over de Vlissingse boulevard. Evt is de strandtent daar (Panta Rhei) ook een erg leuk plekje met mooi uitzicht voor een drankje/maaltijd.

Ergens vind ik zelf Zierikzee ook erg leuk, dus misschien wil je daar nog naar kijken. Ligt alleen wat afgezonderd van de andere leuke plaatsen.

senta
Berichten: 335
Geregistreerd: 09-12-05
Woonplaats: Heelsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:36

Zierikzee is historisch inderdaad erg leuk. Op schouwen Duiveland zijn de duinen bij Burgh Haamstede erg mooi om te wandelen en fietsen. Is wel 15 km van Zierikzee maar met auto goed te doen. Bij Zierikzee zelf kun je mooi wandelen en fietsen langs de Oosterschelde. Het hele eiland is trouwens leuk om te fietsen. Brouwershaven is ook een leuk historisch stadje. Alleen Renesse vind ik waardeloos, veel te druk en vol.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Weekend weg: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:42

Wij gaan elk jaar naar Burgh Haamstede, hotel GHTD en van daaruit gaan we 1 dag door de duinen, 1 dag wandelen, 1 dag zierikzee, een dag renesse etc..
Brouwershaven is ook heel leuk :)