Thermo baselayer: welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Thermo baselayer: welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 19:23

Denk inderdaad dat Dilling bij s begint en Icebreaker bij xs. Bergans heeft ook xs en kindermaten tot 164, mijn tiener dochters hebben daar merino van.

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:03

Helaas niet. Kleinste maat die ze hebben is 36 en daar paste ik 2x in. Icebreaker heeft gelukkig wel kleine maten maar is zo duur! Dus als iemand nog een goedkoper alternatief weet voor icebreaker dat klein valt, hoor ik het graag.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:45

Bever heeft soms heel goede Icebreaker aanbiedingen, heb ik vorig jaar nog een heel fijn setje voor 60% korting gekocht.

Smartwool is soms via Amazon uk goedkoop te koop en is zeker vergelijkbaar met Icebreaker.

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Re: Thermo baselayer: welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:28

Ah, top dank je. Ik ga kijken!

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: Thermo baselayer: welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 09:10

Interessant om te lezen. Heb zelf wat simpele thermoleggings/thermomaillots van de Action en heb me er al 2 winters prima mee gered (temperaturen rond -40 meegemaakt). Meestal combi met jeans of outdoorbroek. Alleen als het echt koud is (onder de -15/-20) gaat er een skibroek overheen. Sokken vaak 2 lagen, maar ook weinig speciaals qua materiaal.
Wol of bamboe als onderlaag (voor hele lichaam) worden overigens wel aangeraden door de 'locals'.

Bagheera_206

Berichten: 25890
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:28

Oh wat ben ik deze week blij met mijn icebreakers! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:57

Inxs schreef:
Craft! Ik heb daar goede ervaringen mee. Je blijft lekker op temperatuur, niet warm-niet koud, maar gewoon lekker. Een paar jaar geleden een complete set gekocht Legging+shirt van de "warm" collectie. Het koste mij wel wat, maar achteraf gezien heb ik wel veel plezier van deze set gedurende de wintermaanden tijdens het rijden en de ellenlange praatsessies (lees als kletspraat) op stal :D

Ik zweerde eigenlijk bij mijn Craft thermoshirt en grotendeels blijf ik daar ook bij. Prima shirt.
Maarrrr, ...nu heb ik mij een aantal weken terug in de sale een Ariat merinowollen thermoshirt gekocht, ik moet eerlijk bekennen dat, ondanks dat mij de Craft ook voldeed, ik de merino van Ariat net even wat meer warmte vind geven. Zo goed zelfs dat ik mij er al snel een tweede aanschafte. In combinatie met een colletje en een winddichte jas hou ik het met deze koude/gure wind lekker warm.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:13

Bagheera_206 schreef:
Oh wat ben ik deze week blij met mijn icebreakers! <3


Ik ook :j .

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:35

pmarena schreef:
Gewoon lekker een onderlaagje van 100% pure Merino-wol, van Dilling.nl bijvoorbeeld of Icebreaker inderdaad.

Voordelen van goede wol zijn dat het niet kriebelt, heerlijk comfortabel warm aanvoelt en dat het niet snel over-verhit of klam wordt.


Helaas is dat niet per definitie het geval -O- . Gewone wol kan ik slecht tegen, Merino lijkt goed te gaan maar zodra mijn huid warm wordt/ik een beetje ga zweten gaat 't toch echt behoorlijk prikken. Vooral wanneer je niet zo goed tegen wol kunt én het zelf snel warm hebt als je in beweging bent kun je misschien beter toch een synthetische versie proberen...

Tink89
Berichten: 2934
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Thermo baselayer: welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:41

Merino kriebelt iig heel veel minder, gewone wol vind ik wel vreselijk kriebelen en prikken.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Thermo baselayer: welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:56

Wat dan misschien fijn is maar wel lastig te vinden in Nederland (maar heb het wel eens ergens gezien) is merino van Devold. Heb pas voor mijn kinderen daar shirts van gekocht in Noorwegen, de binnenkant is echt super zacht. Het voelt zoals de binnenkant van sweaters en is een combinatie van merino en polyester.

manzano

Berichten: 23923
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Thermo baselayer: welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:18

Ik heb alles voor Lapland bij Decathlon gehaald. Thermoshirts met deel Merinowol. Heerlijk en heel prijsvriendelijk. Heb het geen seconde koud gehad.