Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vakantiebestemming in mijn eentje

 
Profiel   

Hoi Bokkers!

Ik lees veel mee bij BEU en heb nu eens jullie hulp nodig. In januari wil ik graag een paar dagen zelf even weg. Ik ga in december een weekje naar Bali en zou graag in Europa zo'n 4/5 dagen in mijn eentje ergens heen gaan. Mijn budget ligt rond de 250 euro voor vlucht+hotel (maakt niet uit vanaf welke vluchthaven in Nederland). Nu vraag ik me af of jullie nog tips hebben? Welke plek is leuk (en veilig) voor een 19 jarige studente die alleen gaat?

Ik ben in Praag en Wenen geweest en deze vond ik allebei heel erg mooi en veilig voelen. Verder heb ik de Europese steden als Parijs, Londen, Berlijn, Munchen, Rome al eens bezocht en wil graag iets anders.

Ik zit te kijken naar Warschau in Polen, maar zou graag nog wat meer suggesties horen! Milaan, Lissabon of Barcelona zou ik graag eens doen als het wat warmer is.

Hopelijk weet iemand wat leuks :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-17 16:14 



 
Profiel   

Ik vind Schotland en Ierland fijne bestemmingen in je eentje, bijvoorbeeld Edinburgh of Dublin. Leuke en veilige steden met een vriendelijke bevolking waarmee je makkelijk contact kunt leggen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-17 19:49 



 
Profiel   

Stockholm of Göteborg is ook erg mooi en leuk om te doen :)

Edit ; Edinburgh is ook erg leuk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-17 19:51 



 
Profiel   

Budapest :j :j <3 <3 <3 Warschau is inderdaad ook heel erg leuk. Ik vind Budapest persoonlijk wel leuker

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-17 19:58 



 
Profiel   

Ik lees mee.

Ik wil eind januari ook een aantal dagen weg, ben bereid om alleen te gaan maar op zoek naar leuke/goedkope steden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-17 20:03 



 
Profiel   

Riga, Tallinn of Belgrado? (Belgrado zijn de mensen echt super lief, voelde mij daar veiliger dan in Barcelona destijds)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 12:02 



 
Profiel   

Dublin inderdaad! Maar Ierland is sowieso leuk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 12:24 



 
Profiel   

Krakau. Wel koud als je in de winter gaat. ik ga daar altijd in m'n eentje naar toe,je legt er gemakkelijk contacten. Nou vindik jouw budget wel erg laag maar in Polen kan dat wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 12:34 



 
Profiel   

Venetië is trouwens ook leuk, wel redelijk koud in de winter maar daardoor is het er wel veel minder druk en kun je dus veel meer doen/zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 12:43 



 
Profiel   

Sevilla misschien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 12:44 



 
Profiel   

Bedankt voor alle reacties!

Schotland en Ierland staan inderdaad ook al op mijn lijstje voor het voorjaar :) Daar ga ik samen met een vriendin heen.

Göteborg ziet er mooi uit, maar de Scandinavische landen zijn vaak redelijk aan de prijs en dat kan ik na Bali even niet aan vrees ik :')

Ohh Budapest wil ik ook al lang heen! Neem ik zeker mee, bedankt voor de suggestie.

Dankje @Winged, leuke bijzondere destinaties, ga ik allemaal naar kijken :j

@anjali, het budget is inderdaad wat lager, maar hiervoor zijn toch wel meer dan genoeg leuke destinaties te vinden :)

Venetië en Sevilla wil ik ook al lang heen, zet ik op het lijstje voor het iets warmere weer volgend jaar.

Heel erg bedankt iedereen! Heb er leuke plekken bij kunnen zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 20:15 



 
Profiel   

Venetie schijnt heel erg duur te zijn.Omdat iedereen het wil zien,heel toeristisch dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 20:44 



 
Profiel   

Oslo is erg leuk, veel natuur, leuke bezienswaardigheden en vriendelijke mensen. Het is daar alleen niet echt goedkoop, alhoewel wij het wel aardig goedkoop hebben gedaan. Sevilla is al genoemd zie ik, ook een prachtige stad! Cordoba is ook erg mooi (en goedkoop!). :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 20:54 



 
Profiel   

Krakau zou ik niet doen, niet in de winter iig. Aan mij is door familie van m'n vriend uitgelegd dat Krakau in een soort valei ligt. Ze stoken daar met kolen en dat komt schijnbaar in de lucht. Omdat het in een vallei ligt, kan dit niet weg waardoor er een soort smog ontstaat in de winter. Niet gezond en daarnaast komt de stad niet tot z'n recht.
Krakau wanneer het wat warmer is is wel echt een aanrader. Warschau en Gdansk in polen ook leuk. En qua budget heel goed te doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 21:47 



 
Profiel   

Maartje__ schreef
Krakau zou ik niet doen, niet in de winter iig. Aan mij is door familie van m'n vriend uitgelegd dat Krakau in een soort valei ligt. Ze stoken daar met kolen en dat komt schijnbaar in de lucht. Omdat het in een vallei ligt, kan dit niet weg waardoor er een soort smog ontstaat in de winter. Niet gezond en daarnaast komt de stad niet tot z'n recht.
Krakau wanneer het wat warmer is is wel echt een aanrader. Warschau en Gdansk in polen ook leuk. En qua budget heel goed te doen!

Mijn Krakause vriendin vertelde ook over luchtverontreiniging daar,maar als ik er was,in lente en zomer,vond ik de lucht veel beter dan hier in Eindhoven.Terwijl ik gevoelig ben voor slechte lucht.Je ziet daar in de huizen wel tegelkachels,maar ik weet niet wat ze daarin stoken.Neem anders een hotel aan de rivier (de Wisla),dan heb je van een kant in elk geval frisse lucht.Maar goed,ik wou dat ik er woonde!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 11:18 



 
Profiel   

Je kunt het ook uit handen geven en via srprs.me boeken!:D daar kun je ook steden uitsluiten etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 22:25 



 
Profiel   

Tanya schreef
Je kunt het ook uit handen geven en via srprs.me boeken!:D daar kun je ook steden uitsluiten etc.


Dat wil ik nog steeds graag doen ja! Volgend jaar met een vriendin waarschijnlijk :)

Bedankt voor alle reacties nog!

Ondertussen is mijn reisschema wat veranderd, eerst een weekje Bali, daarna waarschijnlijk een paar dagen Marokko met mijn moeder en dan Budapest met een vriendin, dus zelf weggaan past nu niet meer :') Maar dit zijn allemaal wel handige tips om mee te nemen voor mijn volgende vakantie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 22:28 



 
Profiel   

Jammer dat je niet meer kan gaan.

Ik wou Mallorca voorstellen.
Daar zijn vanaf 18januari de dorps en stadsfeesten.
Wij vliegen samen voor €129, is wel met koffer bijgeboekt.
En ons hotel voor 4 dagen kost ons €112. Is wel al een iets duurder hotel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 08:30 



 
Profiel   

Wauw ik ben best een beetje jaloers. Wat heb jij al veel gereisd! En dat je dat durft in je eentje. Vind je het niet eng? Dat je wordt overvallen ofzo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 08:38 



 
Profiel   

Overvallen worden kan ook 'gewoon' in NL als je even een boodschapje gaat doen. ;)

TS, ik ben afgelopen zomer vier dagen in Tirana geweest. Vlucht kostte me 80 euro met Transavia, ik heb op fijne plekken overnacht voor gemiddeld 16 euro per nacht en heb in totaal (!) 200 euro uitgegeven. Het is daar zo spotgoedkoop. Deze vluchten gaan wel alleen in het seizoen (april t/m oktober) maar misschien iets voor volgend jaar. Heb me daar ook geen moment onveilig gevoeld. Als je in je eentje naar Praag kunt c.q. durft, dan kun je ook naar Tirana. Heel fijne stad met een heel bijzondere geschiedenis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 10:14 



 
Profiel   

Krakau en daar een hostel boeken.

Echt een enorme aanrader! Voelde heel veilig, super mooie stad, goed eten, leuke mensen. En er zijn goede hostels voor weinig. Als je in de Joodse wijk gaat eten eet je driue gangen voor ongeveer 10 euro. In de oude stad is het rondom de markt echt heel duur, maar als je daar wat door de straten zwerft (die keurig mooi en schoon zijn, zoals eigenlijk de hele stad) kun je ook heel goedkoop en lekker eten.

En een ontzettend mooi kasteel, een waanzinnige geschiedenis, mooie natuur vlak buiten de stad, je kunt er goed en veilig fietsen en met de taxi en het uitgaansleven schijnt echt heel goed te zijn, alleen heb ik dat niet geprobeert. Weet wel dat je s avonds heel veel gezellige plekken hebt om even in gezelschap te zetten. Mensen zijn ook heel open en vriendelijk. Ik ben meermaals door locals en mensen uit het hostel uitgenodigd om samen tijd door te brengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 10:27 



 
Profiel   

ikkeniet schreef
Jammer dat je niet meer kan gaan.

Ik wou Mallorca voorstellen.
Daar zijn vanaf 18januari de dorps en stadsfeesten.
Wij vliegen samen voor €129, is wel met koffer bijgeboekt.
En ons hotel voor 4 dagen kost ons €112. Is wel al een iets duurder hotel.


Oh wauwww! Dat houd ik in gedachte voor januari 2019 dan <3

@Suzanne F. Reizen is echt een van mijn grootste hobby's en ik ben nog nooit bang geweest om overvallen te worden. In elk geval niet meer dan wanneer ik gewoon in Nederland ergens loop!

@Karin, Tirana kende ik helemaal niet, wat is het mooi daar. Mijn lijstje wordt (gelukkig) steeds langer zo :D

@Women2, bedankt voor zo'n fijne reactie over Krakau! Daar ga ik ook zeker eens heen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 11:12 



 

Stockholm? Hele mooie, veilige stad! :) Er is veel te zien, er is een goede sfeer. Er zijn bovendien veel goedkope hotels en hostels (zoek het backpackers hostel eens op bijvoorbeeld).

Wel is het nog een beetje koud dan, maar met een dikke jas goed te doen. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 11:17 



 
Profiel   

Lissabon moet je zeker weten een keertje doen! Evt als je de mogelijkheid hebt combineren met Sintra! Ik zelf vond Milaan nogal tegenvallen, dus die raad ik je niet aan.
Lissabon moet je niet met te warm weer pakken hoor, wij waren in mei en hadden 35 graden. Doordat het allemaal half op een heuvel ligt was het enorm vermoeiend, zeker ook nog eens met die temperaturen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 11:24 



 
Profiel   

Gisteren op 3 op reis midweek werd Cannes in Frankrijk bezocht. Zag er hartstikke mooi uit en veel te zien!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 11:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen