Backpacken door Europa Do en Don't?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xhaflinger
Berichten: 202
Geregistreerd: 09-10-14

Backpacken door Europa Do en Don't?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-17 11:39

Ten eerste alvast sorry voor als ik het op de verkeerde plek heb gezet. Ik wist het niet zeker.

Hii guys,

Ik doe dit jaar eindexamen en ben aan het kijken wat voor vakantie leuk is om te gaan plannen. Ik wil geen standaard zon,zee en zuip vakantie omdat ik wel iets meer wil doen en zien dan de kroeg :D Nu ben ik aan het rondkijken en ben ik uitgekomen bij de site srprs.me en daar kan je ook mee gaan backpacken. Wat mij hier gaaf aan lijkt is dat je op de dag zelf pas te weten komt waar je heen gaat. Je krijgt van hun dan een begin en een eindbestemming. Waar je in de tussentijd slaapt en heen gaat mag je helemaal zelf weten.

Een nadeel lijkt me wel weer dat je dus van te voren geen slaapplek kan regelen en ik ben dan z'n iemand die bang is dat alles vol is :=

Duss nu ben ik aan het kijken om zelf een route uit te gaan stippelen en het zelf te regelen. Nu vroeg ik mij af of jullie nog leuke plekken en hostels weten waar ik echt heen zou moeten gaan. Ik ben benieuwd en wacht jullie reacties graag af *\o/* Ook eigen ervaringen zijn zeker welkom :))
P.s. Ik ga dan waarschijnlijk zelf reizen en ik ben 18 jaar oud.

Een reactie zou leuk zijn _/-\o_

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Backpacken door Europa Do en Don't?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 11:57

Interrailen is altijd heel erg leuk!

Hebben wij ook gedaan, erg gaaf! En je komt altijd wel leuke nieuwe mensen tegen

Winged

Berichten: 33026
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Backpacken door Europa Do en Don't?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 12:13

Interrailen inderdaad :) Ik ben van Portugal naar Griekenland gegaan met de trein, alweer 6 jaar geleden... Mocht je dingen willen weten :)

(google sowieso even op interrail, daar kun je ook een treinkaart vinden onder andere)

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:12

Het busnetwerk wordt ook steeds beter nu Flixbus steeds meer groeit.

Hoe lang zou je ongeveer willen gaan? En heb je een beetje een budget in je hoofd? West- en Noord-Europa zijn een heel stukje duurder dan het oosten en Zuiden bijvoorbeeld. Maar die kant is wel onwijs leuk!

Hier kun je ook alvast wat info vinden :)
[BEU] Het grote backpacktopic

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Backpacken door Europa Do en Don't?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:33

Ik verplaats dit topic van Leven Zonder Paarden naar Bokt Erop Uit omdat het daar thuishoort.

mignonne2403

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-05-13

Re: Backpacken door Europa Do en Don't?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:54

misschien niet helemaal wat je zoekt, maar dit jaar ben ik met kaaiman reizen weg geweest naar Sloveniƫ, totaal geen zuip zon strand reis, maar actief! dus raften, canyoning etc.

Aangezien je dus wil rondreizen, ze hebben dit jaar een interrail rondreis waarbij je dus dat soort dingen allemaal kan gaan doen. Is wel wat prijzig, maar dan zit je dus in een groep leeftijdsgenoten die hetzelfde wil als jij, ik vond het fantastisch iig :D
Dit is het linkje naar de interrail reis:
http://kaaimanreizen.nl/bestemmingen/backpack-interrail

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Backpacken door Europa Do en Don't?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 15:14

ZO.DAN! Voor de prijs van Kaaiman kan je 2x zelfstandig door Europa reizen. Ik heb een vergelijkbaar rondje gemaakt en was all in net 600 euro kwijt.

Amsterdam-Charmonix in Charmonix heb ik 1 via ferrata gedaan

Charmonix- Chiavenna aan het Como meer. 2 dagen Canyoning.

Chiavenna- Bled
Relaxen en 4 dagen Triglav nationaal park

Ivm slecht weer

Bled- Krakau
Auswitz bezocht

Krakau- Nederland.

Ik ben bijna 3 weken onderweg geweest. Niets geboekt. (Op het Canyoning na) had ik beter wel kunnen doen. Was overal erg druk, maar met een klein tentje, is er vaak wel plaats. Alleen in Krakau heb ik de hele middag naar een hostel lopen zoeken. Uiteindelijk wel gevonden. Ze noemde dat alleen geen hostel maar berghut. Was gewoon een hostel.

Winged

Berichten: 33026
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:03

mvdende schreef:
ZO.DAN! Voor de prijs van Kaaiman kan je 2x zelfstandig door Europa reizen. Ik heb een vergelijkbaar rondje gemaakt en was all in net 600 euro kwijt.

Dit inderdaad... Ik heb voor 2500 euro 2 maanden (!!) door Europa getreind...

xhaflinger
Berichten: 202
Geregistreerd: 09-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 10:46

DieL_Zor schreef:
Het busnetwerk wordt ook steeds beter nu Flixbus steeds meer groeit.

Hoe lang zou je ongeveer willen gaan? En heb je een beetje een budget in je hoofd? West- en Noord-Europa zijn een heel stukje duurder dan het oosten en Zuiden bijvoorbeeld. Maar die kant is wel onwijs leuk!

Hier kun je ook alvast wat info vinden :)
[BEU] Het grote backpacktopic



Hee thanx voor je reactie!

Ik ben van plan om ongeveer 2 a 2,5 week te gaan. En qua budget ik denk dat ik het met 1000 euro wel zou moeten kunnen redden :j Welke stukken in het Oosten zijn dan voornamelijk leuk? Ik ben er nog nooit geweest :D

xhaflinger
Berichten: 202
Geregistreerd: 09-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 10:47

mignonne2403 schreef:
misschien niet helemaal wat je zoekt, maar dit jaar ben ik met kaaiman reizen weg geweest naar Sloveniƫ, totaal geen zuip zon strand reis, maar actief! dus raften, canyoning etc.

Aangezien je dus wil rondreizen, ze hebben dit jaar een interrail rondreis waarbij je dus dat soort dingen allemaal kan gaan doen. Is wel wat prijzig, maar dan zit je dus in een groep leeftijdsgenoten die hetzelfde wil als jij, ik vond het fantastisch iig :D
Dit is het linkje naar de interrail reis:
http://kaaimanreizen.nl/bestemmingen/backpack-interrail


Ik ga eens kijken. Klinkt namelijk wel echt super gaaf! Thanx :o

xhaflinger
Berichten: 202
Geregistreerd: 09-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 10:49

mvdende schreef:
ZO.DAN! Voor de prijs van Kaaiman kan je 2x zelfstandig door Europa reizen. Ik heb een vergelijkbaar rondje gemaakt en was all in net 600 euro kwijt.

Amsterdam-Charmonix in Charmonix heb ik 1 via ferrata gedaan

Charmonix- Chiavenna aan het Como meer. 2 dagen Canyoning.

Chiavenna- Bled
Relaxen en 4 dagen Triglav nationaal park

Ivm slecht weer

Bled- Krakau
Auswitz bezocht

Krakau- Nederland.

Ik ben bijna 3 weken onderweg geweest. Niets geboekt. (Op het Canyoning na) had ik beter wel kunnen doen. Was overal erg druk, maar met een klein tentje, is er vaak wel plaats. Alleen in Krakau heb ik de hele middag naar een hostel lopen zoeken. Uiteindelijk wel gevonden. Ze noemde dat alleen geen hostel maar berghut. Was gewoon een hostel.


Dit klinkt ook erg gaaf! Hoe heb je dat destijds gepland? En heb je daar dan misschien nog tips over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:52


Goof

Berichten: 28776
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:53

xhaflinger schreef:
Welke stukken in het Oosten zijn dan voornamelijk leuk? Ik ben er nog nooit geweest :D


Tja wat vind je leuk? Steden? In dat geval zou ik zeggen; doe een rondje hoofd-/ grote steden.
Ik ben de afgelopen 2 jaar in oost Europa geweest met de auto en heb (naast juist veel natuur en rustige plekken) bijvoorbeeld ook Krakau, Bratislava, Wenen, Praag, Ljubljana etc bezocht. Allemaal prachtige oude steden met ook voldoende te doen in de omgeving.

Winged

Berichten: 33026
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:08

xhaflinger schreef:
Hee thanx voor je reactie!

Ik ben van plan om ongeveer 2 a 2,5 week te gaan. En qua budget ik denk dat ik het met 1000 euro wel zou moeten kunnen redden :j Welke stukken in het Oosten zijn dan voornamelijk leuk? Ik ben er nog nooit geweest :D


Begin in Wenen, dan Bratislava, door naar Boedapest, Ljubljana, (evt Bled zien te bereiken). Kies daarna of je door wil naar Kroatie (Split is bijvoorbeeld geweldig... En je kan ook nog regelen dat je bij de Plitvicemeren terecht komt) of een stukje Italie wil pakken (Venetie, Milaan, Verona).

Europa heeft zo veel leuke steden.. Maar ook Bosnie (Mostar) en Servie (Belgrado) zijn de moeite waard.

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Backpacken door Europa Do en Don't?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:41

K heb deze zomer dan weliswaar met de auto gereisd, maar ik kan zo'n ^^ rondje zeker aanbevelen!
Wij zijn naar Praag, Bratislava, budapest,triglav park en Koper geweest