Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 11 [ 272 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Eerste verre reis.... (Sri Lanka)

 
Profiel   

Die gaat ook helemaal niet mee, das t ergste _O-
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-18 20:56 



 

LadyMadonna schreef
Ik ben gewoon een ontzettende control freak, en moet nu heel erg uit m'n comfort zone...
Het vliegen ansich deert me niet (hoop alleen dat ik tijdens de vlucht geen migraine krijg)
Maar het overstappen..... Kan ik nu al wakker van liggen...


Oh, maar daar lig ik ook wakker van hoor. En ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n controlfreak en heb ik best wat vliegervaring. Zeker als de tijden krap zijn en je moet ook nog door een securitycheck. Pffff. Maar niet al weken van tevoren gelukkig. Ik hou mezelf maar voor dat er nog nooit iemand is achtergebleven op een luchthaven en nooit meer thuis is gekomen. :') Maar ik stress ook over die overstaps.

Ik ben ook altijd ruim een uur voor de incheckbalie open gaat op de luchthaven. Want er zal maar file staan onderweg. :')

Ga je je moeder missen? Dan moet je nu wel even uitzoeken welke lokale prepaidaanbieders de beste 4g-dekking met onbeperkt data hebben. Dan kan je haar elk moment whatsappen en whatsvideobellen. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-18 21:07 



 
Profiel   

Haha, nee hoor, ik ga lekker met m'n vent :j (ben al 20 jr het huis uit en bijna 18 jr getrouwd ;) )
Ik bedoel met das het ergste dat zij zich druk loopt te maken, terwijl ík diegene ben die op reis gaat :')

Dingen die me bezig houden is het overstappen, het eten (krijg ik geen last van m'n darmen), de cultuur (kan dit shirtje wel? Beledig ik niemand?), het drinkwater (zie darmen ;) ). De lengte van de vlucht.... Etc...
Echt, het wordt echt een prachtige vakantie, en ik zou willen dat ik al die mitsen en maren los kon laten...
Kan ik wel tegen het klimaat? Krijg ik daar geen migraine? Ooohhh hou op schei uit... :') :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-18 21:17 



 
Profiel   

Hoe lang is het vliegen?

De overstap zou ik me echt geen zorgen over maken. Was ik eerst ook altijd best wel bang voor, alleen nu ik het een paar keer heb meegemaakt helemaal niet meer. Je komt het vliegtuig uit, volgt de bordjes en kijkt op een van de borden waar je heen moet. Spreekt allemaal voor zich :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-18 21:27 



 
Profiel   

Düsseldorf-Dubai 6.5 uur
Dan twee uur om over te stappen
Dubai-Colombo 4,5 uur

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-18 21:35 



 

Ik gok dat je het in 1 keer geboekt hebt via een organisatie? Dan zal er rekening gehouden zijn met de haalbaarheid van die overstap. In Dubai zal je iig niet je bagage opnieuw in hoeven checken en dan hoef je letterlijk alleen van de aankomstgate naar de nieuwe vertrekgate te lopen. Fluitje van een cent, ik gok dat je je anderhalf uur gaat zitten vervelen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-18 21:46 



 
Profiel   

Yup, werkelijk alles is geregeld muv lunch en drinken.
Entreegelden etc betalen we allemaal vooraf

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-18 21:48 



 
Profiel   


:= := :') (klik voor video)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 11:51 



 
Profiel   

Nog een handige: koop DEET bij een lokale apotheek ergens in Sri Lanka. De regels rond deetgebruik zijn daar veel minder streng dan bij ons, dus de dosissen liggen veel hoger, waardoor het magnifiek werkt :+ .

Verder ook belangrijk bij Deet: overal smeren! Als je een stukje overslaat, zal je het gemerkt hebben :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 17:09 



 
Profiel   

De eerste verre reis is ook spannend. Erna gaat het steeds makkelijker :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 20:25 



 
Profiel   

Emmaa_ schreef
Ik gok dat je het in 1 keer geboekt hebt via een organisatie? Dan zal er rekening gehouden zijn met de haalbaarheid van die overstap. In Dubai zal je iig niet je bagage opnieuw in hoeven checken en dan hoef je letterlijk alleen van de aankomstgate naar de nieuwe vertrekgate te lopen. Fluitje van een cent, ik gok dat je je anderhalf uur gaat zitten vervelen :)

Bagage wordt inderdaad meestal doorgelabeld. Dubai heeft niet zo'n groot vliegveld,je verdwaalt er echt niet,en je kunt er wel goed shoppen dus vervelen gebeurt ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-18 12:41 



 
Profiel   

LadyMadonna schreef
Haha, nee hoor, ik ga lekker met m'n vent :j (ben al 20 jr het huis uit en bijna 18 jr getrouwd ;) )
Ik bedoel met das het ergste dat zij zich druk loopt te maken, terwijl ík diegene ben die op reis gaat :')

Dingen die me bezig houden is het overstappen, het eten (krijg ik geen last van m'n darmen), de cultuur (kan dit shirtje wel? Beledig ik niemand?), het drinkwater (zie darmen ;) ). De lengte van de vlucht.... Etc...
Echt, het wordt echt een prachtige vakantie, en ik zou willen dat ik al die mitsen en maren los kon laten...
Kan ik wel tegen het klimaat? Krijg ik daar geen migraine? Ooohhh hou op schei uit... :') :')

Qua cultuur zijn ze daar gewend aan toeristen,je beledigt ze echt niet als je gewoon jezelf bent. Op een hotelkamer staan altijd flesjes mineraalwater.Klamboe's heb ik er nooit gezien in de iets luxere hotels waar ik in verbleef,die hebben allemaal airconditioning en verwachten dan dat je s'nachts de ramen sluit.Ik deed dat niet want ik kan niet goed tegen de koude en droge lucht van airconditioning,dus uit dat ding en gewoon alles open s'nachts.nooit een ziekte opgedaan.Wat ze ook wel doen tegen muggen is een muggenspiraal in het stopcontact op je kamer.Maar die chemische lucht wilde ik ook niet. Maar je kunt het daar krijgen zoals je wilt,ze doen hun best om het de toerist naar de zin te maken.En het klimaat is niet zo extreem.Veel warmer dan 28 graden wordt het meestal niet.Vooral niet als je,zoals het nu is,tijdens de droge moesson gaat. Althans in het westelijk deel. En in de droge tijd zijn er ook haast geen muggen. Denk wel aan zonbescherming,want de zon is er wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-18 12:54 



 
Profiel   

Wat leuk dat je naar Sri Lanka gaat! Het lijkt mij een prachtig land.

Ook ik ga voor het eerst een echte verre reis maken met als bestemming: Sri Lanka *\o/* .
Ik ga wel lekker avontuurlijk. We (ik samen met een vriendin) hebben alleen een vlucht geboekt en vertoeven daar 10 dagen. We zien wel wat er op ons pad komt en waar we belanden. Nog nooit gedaan, maar het lijkt mij heerlijk!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-18 09:34 



 
Profiel   

Ik weet niet wanneer je gaat maar momenteel zou ik goed kijken naar de reisadviezen van BuZa. In Kandy is de noodtoestand uitgeroepen vanwege onderlinge conflicten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-18 12:28 



 
Profiel   

Hmm wij zijn net terug. Toen helemaal niets gemerkt (nog)

Heerlijk land trouwens. Gewoon gaan genieten en niet te druk maken. Wij hebben gewoon uit de losse pols gereisd en dat was echt al heel simpel. Zonnebrand en muggenspul inderdaad meenemen. Verder zijn er echt geen bijzonderheden.
Ik vond in het openbaar vervoer iets bedekkende kleding wel prettiger. Dus knieen en schouders bedekt. Maar ik viel daar met blond haar zo ook al meer dan genoeg op.
Wij zijn voor het eten gewoon overal neer gelooft. Ook in zaakjes die er ronduit smerig uitzagen en overal lekker gegeten en niet ziek geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-18 22:08 



 
Profiel   

En hoe was je reis?
Ben je alweer terug?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 06:03 



 
Profiel   

Welnee, ga in augustus pas ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 08:29 



 
Profiel   

Ooo ben ik helemaal in de war jihi

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-18 08:07 



 
Profiel   

Gister een info avond gehad vanuit singha reizen, met srilankaans buffet :9
Waarschijnlijk komt er, op ons verzoek, een wijziging en gaan we i.p.v. naar yala national parc naar singharaja rainforest <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 13:00 



 
Profiel   

Wijziging is gelukt!

Nog een vraag: hoeveel deet neem ik mee voor twee personen? En liever een crème of een spray? Gebruik je dit standaard of alleen 's avonds en als je de jungle in gaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-18 18:42 



 
Profiel   

Ik verkies de spray.

Ik doe alleen s avonds en jungle maar mijn man mag vaker smeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-18 08:56 



 
Profiel   

O en ik kom altijd toe met een klein flesje voor 2

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-18 08:57 



 
Profiel   

Spray gebruikt en 1 flesjes was genoeg. Wij hebben het lang niet iedere avond nodig gehad. Midden op de dag zelfs helemaal niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-18 09:07 



 

Ik vind de spray ook het fijnst werken, die verdampt ook wat sneller en blijft niet zo plakkerig. Overdag heb je het idd vrijwel niet nodig, het gaat vooral om 's avonds als je echt nog naar buiten gaat of niet onder een klamboe kan slapen. Als je wel naar een plek gaat waar het vochtig is (denk jungle, moerassige gebieden etc) kan je 's morgens ook alvast wat sprayen voor de zekerheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-18 09:43 



 
Profiel   

Toen ik nog vaak in Sri Lanka kwam,dat was voor de tsunami,was er geen malaria.Die muggen,als ze er zijn,steken s'nachts.Maar er was wel Dengue,en dat zijn andere muggen die overdag juist steken.Het beste laat je je ter plekke informeren.Buiten het regenseizoen zijn er trouwens niet veel muggen.Ik heb er nooit iets van opgelopen en ik gebruikte geen bescherming.Wel enigszins bedekte kleding.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-18 10:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 11 [ 272 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen