Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 11 [ 272 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Plaats een nieuw onderwerp

Eerste verre reis.... (Sri Lanka)

 
Profiel   

Nee helaas, wij vliegen woe-do nacht alweer terug
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-18 18:16 



 
Profiel   

Honden.

Je ziet ze werkelijk óveral.... honden....
Meestal ongeveer hetzelfde soort, maar dan in allerlei kleuren. Behalve inNuwara Eliya, daar liep de “Srilankaanse berghond” ( ;) ) duidelijk groter en een dikkere vacht.
Veel honden zijn zwerf/straathonden, maar echt niet allemaal. Srilankanen hebben namelijk de gewoonte hun honden los te laten lopen, zoals veel Nederlanders met hun katten doen.
Castreren is vaak geen geld voor, en daardoor is het probleem groot.

We zagen het bij onze homestay met Cucu, Cucu heeft nu ern baas, wordt elke week gewassen, krijgt goed voer, is gevaccineerd, maar niet gecastreerd, en als Cucu daar reden voor ziet, gaat hij de straat op.

Wat opvalt in de tijd dat ik hier nu ben, is dat ik werkelijk nog niemand lelijk tegen de honden heb zien doen. Honden ook niet naar mensen trouwens.
Honden lopen netjes langs de kantvan de weg, of liggen midden op het hete afvalt te slapen en staan geïrriteerd op als er weer eens een tuktuk langs moet.

In Negombo heb ik veel schurftige honden gezien, en een paar lopen kreupel, maar grove verwondingen, gelukkig niet.

In diverse grote steden zijn castratie en desinfectie projecten.

In Trincomalee raakte ik aan de praat met een Nederlands meisje, ze werd al ern poosje achtervolgt door een vrij magere straathond, en omdat ze medelijden met het dier had, had ze bij de bakker wat brood gekocht.
De bakker had haar gewaarschuwd, “he wont eat that, a Trinco dog eats fish!”
En de bakker had gelijk. De hond ging vertrouwd aan haar voeten liggen, maar het brood ging met de kraaien mee....

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-18 19:10 



 
Profiel   

[ img ]
Sea turtle hatchery ❤️

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-18 14:18 



 
Profiel   

En toen zat ik weer op t vliegveld....

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-18 21:04 



 
Profiel   

Snel gegaan zeg.. Goede reis!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-18 21:11 



 
Profiel   

Nogal ;)

Nu heel het gedoe weer met wachten, doane, boarden, vliegen, uitstappen, doane, wachten, boarden, etc....

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-18 21:37 



 

Ach, die honden :(:) Ik kan daar altijd zo slecht tegen om dat te zien, magere en schurftige diertjes, hoewel ze dus gelukkig niet opgejaagd worden ofzo.

Goede thuisreis!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-18 08:02 



 
Profiel   

Ik mis m’n egghoppers en kokos roti.... O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-18 08:18 



 
Profiel   

Het is altijd weer ff afkicken van lekkernijen in landen waar je bent geweest... :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-18 10:47 



 
Profiel   

Ik ben me een partij moe! :Z

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-18 12:57 



 
Profiel   

Jetlag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-18 16:58 



 
Profiel   

Geen idee, maar ik heb iig voor we thuis kwamen 48 uur niet geslapen...
Daarnaast vond ik de reis geweldig, maar echt vermoeiend. Bijna elke dag verplaatsingen van 3/4/5 uur, dan een excursie, en dan eigenlijk eten en naar bed ;).

Als we zoiets nog een x doen, doen we het wel anders met meer rust erin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-18 18:59 



 
Profiel   

Naomi, hoe heb je het verder gehad?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-18 14:34 



 
Profiel   

Ben benieuwd naar een fototopic ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-18 14:37 



 
Profiel   

K heb al wel een fotoboek O:) en dat was al een crime... fototopic mag maar 15 foto’s....

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-18 14:38 



 
Profiel   

LadyMadonna schreef
Naomi, hoe heb je het verder gehad?


Heel erg leuk! Ben net weer in Nederland geland en helemaal gesloopt, maar het was het waard.

Ik vond het noorden heel gaaf, omdat mensen daar nog zo primitief leven en er nauwelijks toeristen zijn. Ik vond de oostkust (Trincomalee en Batticoloa) een beetje tegenvallen, maar vond het vanaf Arugam Bay verder richting het zuiden weer heel erg mooi.

Ik vond het bedelen trouwens echt heel erg meevallen. Wat vond jij daarvan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-18 19:59 



 
Profiel   

1810naomi schreef
LadyMadonna schreef
Naomi, hoe heb je het verder gehad?


Heel erg leuk! Ben net weer in Nederland geland en helemaal gesloopt, maar het was het waard.

Ik vond het noorden heel gaaf, omdat mensen daar nog zo primitief leven en er nauwelijks toeristen zijn. Ik vond de oostkust (Trincomalee en Batticoloa) een beetje tegenvallen, maar vond het vanaf Arugam Bay verder richting het zuiden weer heel erg mooi.

Ik vond het bedelen trouwens echt heel erg meevallen. Wat vond jij daarvan?

Waarom viel de oostkust tegen? In de tijd dat ik geregeld in Sri Lanka kwam,kon je niet naar de oostkust vanwege de burgeroorlog.Dus ik weet niet hoe het daar is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-18 10:57 



 
Profiel   

anjali schreef
1810naomi schreef

Heel erg leuk! Ben net weer in Nederland geland en helemaal gesloopt, maar het was het waard.

Ik vond het noorden heel gaaf, omdat mensen daar nog zo primitief leven en er nauwelijks toeristen zijn. Ik vond de oostkust (Trincomalee en Batticoloa) een beetje tegenvallen, maar vond het vanaf Arugam Bay verder richting het zuiden weer heel erg mooi.

Ik vond het bedelen trouwens echt heel erg meevallen. Wat vond jij daarvan?

Waarom viel de oostkust tegen? In de tijd dat ik geregeld in Sri Lanka kwam,kon je niet naar de oostkust vanwege de burgeroorlog.Dus ik weet niet hoe het daar is!


De oostkust was alsnog prachtig, alleen vond ik het een beetje saai. De stranden vond ik een beetje "gewoon" en de steden minder mooi dan in het zuiden. Het noorden vond ik leuker dan het oosten omdat daar echt nog nauwelijks toeristen etc. waren, dus dat was meer een soort uitdaging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-18 07:49 



 
Profiel   

Ik heb me in Trinco prima vermaakt, maar dat was ook ons stukje strandvakantie. Wel naar fort Frederik geweest en naar de hindoetempel die daar achter ligt. Met onze chauffeur een geweldig gesprek over het boedisme gehad aam de voeten van het mega boeddha beeld.

Ben jij in Jaffna geweest?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-18 08:45 



 
Profiel   

Nee, ik ben 5 nachten in Mullaitivu geweest omdat mijn schoonfamilie daar woont. Dat ligt een stuk boven Trincomalee. Ik wilde heel graag nog een dag naar Jaffna, maar dat is helaas niet gelukt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-18 18:05 



 
Profiel   

er zijn plannen om 2020 terug te gaan :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-18 20:54 



 
Profiel   

Ik zeg: Costa Rica :P
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-18 21:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 11 [ 272 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen