Citytrip in december: Lissabon of Barcelona?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Citytrip in december: Lissabon of Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-18 17:23

Wij hebben het briljante idee dat we nog dit jaar een citytripje willen doen. Eén nadeel: dit jaar is al best snel voorbij :')

Het gaat om het weekend 7-10 december, van vrijdag tot maandag.

We hebben twee steden op het oog: Barcelona en Lissabon. Lissabon is voordeliger en geschikter voor een weekend, maar ook veel meer kans op regen. Barcelona is duurder en groter, maar wel droger.

Zijn er Bokkers die in één van beide steden in deze periode van het jaar zijn geweest, en hoe is dat bevallen? Andere tips en trucs zijn ook welkom. We willen in een leuk, niet te duur hotel slapen wat centraal gelegen is.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Citytrip in december: Lissabon of Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 12:14

Ik ga vandaag naar Lissabon, kan je het laten weten als je nog niks geboekt hebt? :D Of wil je specifiek voor december weten?

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Citytrip in december: Lissabon of Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 12:24

Ik ben een paar jaar terug de eerste week van december in Lissabon geweest en toen was het weer super.
Graad of 18 overdag en zonnig.

Was wel mooier weer dan normaal voor de tijd van het jaar begreep ik van de gids die ons rondreed door de stad op een avond.
Ik had verder niet zoveel keus. Was daar voor een training voor mijn werk en die was die week gepland.
Maar het kan dus prima, in die periode mooi weer in Lissabon. Mooi meegenomen voor mij was dat het op dat moment in Nederland takkeweer was en heel koud.

CarolineCF
Berichten: 702
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:12

Barcelona is inderdaad iets droger, maar beide steden zijn qua weerbeeld wel iets van een risico in december. In Barcelona heb je vervolgens meer uitwijk (musea, warenhuizen etc.) met slecht weer dus ik zou denk ik toch die stad adviseren. Bovendien is ook Barcelona in deze tijd van het jaar heel voordelig. Handig om snel overzicht te hebben van alle acties voor Barcelona en Lissabon is www.goedkoopstestedentrip.nl - zie voor Barcelona https://www.goedkoopstestedentrip.nl/citytrips-barcelona en voor Lissabon https://www.goedkoopstestedentrip.nl/citytrips-lissabon

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Citytrip in december: Lissabon of Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 22:58

Wij waren niet in de winter in Lissabon. Maar zaten er wel een week in de regen....
We zaten in een leuk hotel tussen cascais en estoril bij een stationnetje. Het boemeltreintje rijdt vaak naar Lissabon en het ritje langs de kust was prachtig.
We hebben ons ondanks de regen goed vermaakt! Ik zou het wel aandurven.

Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Citytrip in december: Lissabon of Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-18 11:49

Bedankt voor alle reacties!

We gaan niet meer in december, het werd toch te kort dag om alles goed uitgezocht en geregeld te krijgen. Maar jullie tips en ervaringen zijn zeker welkom! Want ik ga hoe dan ook een keer naar Lissabon :D

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Re: Citytrip in december: Lissabon of Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 13:05

Wij zijn vorig jaar in februari in Lissabon geweest. Ofja, een plaatsje verderop. 20 minuten met de trein vanaf Lissabon. Maar dan wel aan het strand. De rust en relaxtheid van de zee, maar ook Lissabon om de hoek voor een stedentrip.

Wij zaten in Estoril, waar je ook de bus naar sintra kunt pakken. Ons hotel heette Saboia hotel Estoril. Estoril en Cascais, beide te lopen, en hebben veel leuke eettentjes!

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Citytrip in december: Lissabon of Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 13:23

Grappig. Wij zaten ook in het Saboia. Beviel erg goed!

Anoniem

Re: Citytrip in december: Lissabon of Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 13:24

Misschien een combi maken tussen Porto en Lissabon? Want ik vond Porto gaver :P

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Citytrip in december: Lissabon of Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 13:29

Ook ik ben meer fan van Porto dan van Lissabon :P

thequeensmum
Berichten: 3520
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 13:35

Ben zowel in Barcelona als in Lissabon geweest. Barcelona was niet echt mijn stijl, ik vond Lissabon daarentegen geweldig. Zoveel te doen en te zien. Koop of leen een gidsje en je komt de hoogtepunten wel tegen.
Wat ik een verademing vond: bewoners zijn zo lief en behulpzaam, dat vind ik in Bacelona bijna shocking, wat een onvriendelijk en onbeschoft volk

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Re: Citytrip in december: Lissabon of Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 13:40

Barcelona is echt zo leuk!!! Aanradertje hoor.

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 13:48

truus1957 schreef:
Ben zowel in Barcelona als in Lissabon geweest. Barcelona was niet echt mijn stijl, ik vond Lissabon daarentegen geweldig. Zoveel te doen en te zien. Koop of leen een gidsje en je komt de hoogtepunten wel tegen.
Wat ik een verademing vond: bewoners zijn zo lief en behulpzaam, dat vind ik in Bacelona bijna shocking, wat een onvriendelijk en onbeschoft volk


Ik denk dat ze de toeristen een beetje beu zijn. Merk het ook als ik in Amsterdam loop waar zo ongeveer meer toeristen dan NL is, dat ik daar nogal chagerijnig van word.

thequeensmum
Berichten: 3520
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Citytrip in december: Lissabon of Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 13:53

Dat snap ik prairy, bewoners zijn er helemaal zat van. Mijn dochter woont ook in Amsterdam en kan geen toerist meer zien. Wat ik eigenlijk bedoelde, in winkels en restaurants, openbaar vervoer en musea word je in Barcelona als hond behandeld. Dat is in Lissabon zo anders, je voelt je daar een gewaardeerde gast.

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 14:41

raket schreef:
Grappig. Wij zaten ook in het Saboia. Beviel erg goed!



Bij ons inderdaad ook heel prima!

Ik vond in Lissabon alleen de straatverkopers verschrikkelijk, en dan niet alleen met selfiesticks, maar voornamelijk met drugs. Wel 15x gevraagd of we wiet of marihuana wilde kopen. Met simpel 'nee' namen ze geen genoegen maar liepen je echt achterna. Raak het ook echt niet aan want dan heb je de grootste drama want ze werken nooit alleen. Heel doortrapt.
Misschien hielp het ook niet dat mijn vriend met petje liep :+

Na een iets wat agressieve blik en toon van mij kant dropen ze wel af.

Anoniem

Re: Citytrip in december: Lissabon of Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 14:44

Haha wij hebben gecouchsurft in Lisbon en toen gingen we stappen, en wow, dat was idd O-VER-AL softdrugs. Was trouwens een bijzondere ervaring, zo feesten op straat.

ikkeniet

Berichten: 1260
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Re: Citytrip in december: Lissabon of Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 00:20

Ik ben in beide geweest.
Barcelona vonden we erg veel Gaudi, maar wel mooi. Niet echt heel gezellig.
Er stond een koude wind vanaf de Middellandse zee, en ondanks dat de zon scheen, was het gewoon koud.
Ons hotel was letterlijk naast de Ramblas, maar piepklein. Er paste precies een 2persoonsbed in, maar aan 1 kant maar een nachtkasje. Ik lag dus aan de andere kant, en moest de kastdeur open laten staan om als nachtkastje te functioneren.
In Lissabon hadden we een goed hotel met een grote kamer.
Heel veel door de stad gelopen, veel gezien, vriendelijke mensen, taxi is goedkoper dan Barcelona.
We hebben 1 dag wat regen gehad, maar na nog geen 3 uur was dat al over.
Nog een dag een auto gehuurd en richting het noorden gereden.
Dus wij zijn Lissabon fan.