Tips Lissabon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bambelien
Berichten: 300
Geregistreerd: 30-07-18

Re: Tips Lissabon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-19 19:21

Oooooh die Lusitano paarden in de rivier lijken me fantastisch! Ik ga zo je link eens bekijken.

Leuk, al die voorpret!!

MonaLieske

Berichten: 1519
Geregistreerd: 01-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 20:11

Ik ben in maart in mijn eentje naar Lissabon geweest. Ik sliep in Almada, dus aan de overkant van de rivier. Je kunt met het pontje oversteken. Ik zie dat het Christus beeld al is aangeraden, maar er is ook een gratis panoramische lift. Er zitten in Almada ook veel leuke restaurantjes die wat minder toeristisch zijn. Ik voelde me daar niet ongemakkelijk in mijn eentje.

Verder vond ik het een heerlijke stad om rond te struinen. De wijken zijn heel verschillend, maar allemaal even interessant!

Ik had zelf ook maar een paar dagen, maar ben wel een dagje naar Sintra geweest. Goed te doen met de trein. De omgeving is prachtig! Het Pena paleis vond ik persoonlijk bijzonder wanstaltig, maar de tuinen zijn wel echt de moeite waard. Daar alleen al kun je uren rondlopen. Als je een kasteel of paleis van binnen wil zien, zou ik persoonlijk een andere kiezen. Het Moorse kasteel ligt op loopafstand en vond ik wel erg mooi. De hop on hop off bussen waren overigens in maart al overvol.

Westhof

Berichten: 2902
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:04

Leuk, TS! Wanneer ga je precies naar Lissabon? Ik las dat je deze maand gaat, misschien zit je er al? Ik ga volgende maand met een vriendin 5 dagen naar Lissabon. Ik wilde ook een topic openen voor tips, en toen zag ik jouw topic :)

Ik ben heel benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen/hebt gedaan. Ik zag dat Cascais werd genoemd, die staat ook op ons lijstje.