Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ken je die mop van het vliegtuig dat naar Tirana ging?

 
Profiel   

Die ging niet. :7

Wij waren één van de gelukkigen die op 24 juli wilden vliegen vanaf Schiphol, net tijdens de problemen met de brandstoftoevoer... En dat was slechts het begin van alle ellende. :P

Het was de bedoeling om de eerste dagen van onze 10-daagse vakantie door Albanïe te trekken om vervolgens door te reizen naar Noord-Macedonië (Ohrid om precies te zijn). We hadden alles tot in de puntjes voorbereid, gepland en alles ook al geboekt, zodat we ons tijdens de vakantie nergens meer druk om hoefden te maken.

We hadden de tijd genomen en waren begin van de middag al op Schiphol, terwijl we pas na half 6 zouden vliegen. Het duurde en duurde. Brandstofproblemen... Al die tijd was er niemand van de luchtvaartmaatschappij, geen informatie en alle informatienummers waren uit de lucht. We hadden inmiddels op de nieuwssites gelezen dat het brandstofprobleem was opgelost. We kregen hoop. Om 22.00 uur kregen wij helaas te horen dat ons vliegtuig toch niet zou vertrekken. Het was één chaos bij de servicebalies en de bagagebanden. Na uren tevergeefs wachten werden wij verzocht om naar huis te gaan en de volgende dag te bellen om te informeren naar onze bagage en eventuele mogelijkheden voor geld terug of omboeken. Makkelijker gezegd dan gedaan. Na veel piekeren en een uurtje slaap (het was een happening om weer thuis te komen) waren we alweer aan het bellen met Schiphol en onze luchtvaartmaatschappij. Maar steeds als we de 1e in de wacht waren, na zo'n 1,5 uur, werden we eruit gegooid en konden we opnieuw beginnen. Pas rond het middaguur kreeg ik Schiphol aan de lijn net op het moment dat mijn vriend door de wacht heen kwam bij Transavia. Geen nieuws over de bagage. We moesten maar gaan kijken of we onze koffers konden vinden. Omboeken? Dat kon. De eerst mogelijk vlucht was al lang en breed ná onze vakantie (10 dagen later!). Dan was mijn vakantie voorbij...

Terwijl we in de wacht stonden, hadden we gezocht naar last minute vakanties en mogelijke alternatieven voor de vlucht, want we hadden al gezien dat vliegen op Tirana behoorlijk hopeloos was. Met wat geluk zouden we via Griekenland of Bulgarije nog op onze 2e bestemming (Ohrid) aan kunnen komen. Transavia kon ons 2 dagen later op een vlucht zetten naar Bulgarije maar we moesten direct beslissen, want er waren nog maar 3 plekken over en hij kon ons geen enkele garantie geven dat die nog beschikbaar waren als we zouden terugbellen. We keken elkaar aan en hebben toegestemd, vastbesloten om er nog wat van proberen te maken. Het vliegen op Bulgarije betekende wel 2 extra reisdagen in de bus voor ons... Onze vakantie werd dus 4 dagen ingekort en we vlogen ineens op een heel andere bestemming. Ideaal was anders, maar er was geen beter alternatief.

Ik kan een heel boek schrijven over deze vakantie, maar ik zal proberen om het kort te houden. De vlucht naar Bulgarije was vertraagd, maar ging gelukkig wel. We waren in de tussentijd druk met het annuleren van alle overnachtingen en het boeken van nieuwe hotels (daar sta je dan met je goede gedrag, was de voorbereiding voor niets). We waren natuurlijk al te laat met annuleren van het eerste hotel en diverse andere kosten konden wij niet terugkrijgen.

We hebben tijdens de gehele vakantie geen nacht zonder flinke geluidsoverlast gehad in de hotels/appartementen (van luid bellende Amerikaan op de gang tot feestende jongeren naast ons). Omdat we vaak maar één bus hadden die we moesten halen, stonden we op om kwart over vijf, dus we waren toe aan goede nachtrust in Ohrid. Helaas zaten we daar zonder airco tussen de nachtclubs. Als zij tegen half 6 's ochtends eindelijk stil waren (muziek en megafoon), waren wij al uit bed vanwege de hitte.

Tijdens de vakantie zelf ging er elke dag wel iets mis. Zo verloor ik bij een ongelukje een stuk tand en landde ik met paragliden in de armen van een agent die me meenamen voor ondervraging. Een taxi reed dwars door alle rode lichten, op de verkeerde weghelft en door een wegafzetting waar mensen aan het werk waren. We zijn vroegtijdig uitgestapt, eindeloos gelopen, verdwaald en uiteindelijk van narigheid weer ingestapt bij de taxichauffeur die ons al geruime tijd aan het volgen was. Serieus, je kunt het zo gek niet bedenken of het gebeurde ons. :+

De terugreis was pittig. Dat wisten we. Van Ohrid naar Tirana is best een happening en een beetje spannend, omdat er één internationale bus is die je moet halen en die vertrekt vanaf Struga, een plaatsje in de buurt.

We stonden nu weer netjes om 05.15 uur naast ons bed, omdat de bus vroeg vertrok. Het leek voorspoedig te gaan en we hadden zelfs nog wat tijd over in Tirana. Ons vliegtuig vertrok namelijk om 23 uur. Dachten we. We hadden vertraging. En eenmaal in het vliegtuig kregen we te horen dat het Amerikaanse leger onverwachts langs was gekomen en dat we pas op konden stijgen als zij uit het luchtruim en van de landingsbaan af waren. Tuurlijk joh. :+

Dit betekende dat wij pas om 04.30 uur bij onze auto op de parking waren. En jullie kunnen wel raden, de auto startte niet. We hadden een kapotte sleutel teruggekregen én de autoradio zat er heel vreemd in en deed het niet meer. Accu leeg en de auto wilde niet starten met kapotte sleutel. De ANWB was er na een uur en kon ons gelukkig op weg helpen. 1,5 uur rijden naar huis. Inmiddels was het al licht en waren we langer dan 24 uur in touw. He-le-maal gesloopt.

Gelukkig hebben we de foto's/filmpjes nog! :D Alleen van de momenten die wij wel willen onthouden.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Last but not least, onze vakantie in 3 minuten :)

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 23:05 



 
Profiel   

O man, wat een pech hebben jullie gehad zeg! Heb je er, ondanks alle tegenslagen, nog wel een beetje van kunnen genieten?

Het heeft jullie in elk geval een goed verhaal en toch ook prachtige foto's opgeleverd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 23:16 



 
Profiel   

Korte samenvatting van mij :') wat een mooie foto's en jeetje wat een pech, later kun je terug kijken op dit avontuur wat je toch bent aangegaan, maar kan me voorstellen dat je totaal niet uitgerust bent na je vakantie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 23:19 



 
Profiel   

Wat een prachtige foto's, het ziet er uit alsof je een geweldige vakantie hebt gehad. Wat ontzettend rot dat dit zo gelopen is. Krijg je nog compensatie voor die puinhoop op Schiphol?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 23:23 



 

Autosleutel kapot teruggekregen? Valet? Kijk goed je kmstand na en of er geen boetes komen :=. En voor de schipholcalamiteiten: heb je rechtsbijstand?

Wel hele gave foto’s!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 23:32 



 

Durf je komende jaren uberhaupt een nieuwe vakantie te boeken? :P

Hopenleuk kunnen jullie van de goede dagen nagenieten! Ik ben dol op de bliksemfoto en het brugje (laatste foto) :D


Auto zou ik inderdaad in de gaten houden. En ik zou even de polis van je reisverzekering doorspitten als jullie dat nog niet hebben gedaan. Wie weet kun je enkele gemaakte kosten daar neerleggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 23:34 



 
Profiel   

Jeetje, hoeveel pech kun je tijdens 1 vakantie hebben zeg :(:) Het zijn wel mooie foto's geworden! Hopelijk zal je volgende vakantie wat voorspoediger gaan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 23:36 



 
Profiel   

Jeetje, wat rot dat zo'n probleem op Schiphol zoveel impact kan hebben op jullie vakantie. Gelukkig hebben jullie er toch nog wat moois van weten te maken, de foto's zien er echt heel tof uit! Ik begrijp wel dat je sommige dingen liever vergeet als ik het zo lees :+ Maar hopelijk kun je er later alsnog met een goed gevoel op terugkijken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 23:36 



 
Profiel   

Wat een pech, maar wel mooie foto's :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 23:49 



 
Profiel   

Ach weet je wat pech is,in een afgelegen oord uit je hangmat vallen en je nek breken.Dan 8 uur vervoerd worden met paard en wagen naar de andere kan van het eiland om met een jetboot naar het vasteland te worden gebracht.Is mijn vriendin overkomen,ze ligt nu in singapore in het ziekenhuis en ik ben stik ongerust.

Zolang een mens heel thuis komt,mogen we eigenlijk niet klagen,en je hebt schitterende foto's

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 00:37 



 
Profiel   

Beatje erg voor jouw vriendin.
Maar wat lorette heeft meegemaakt geldt voor lorette evengoed als pech he.
Er hoeft geen overtreffende trap te zijn...

Lorette superzonde van je vakantie. Ik hoop dat je toch nog hebt kunnen genieten, Schiphol of de reisverzekering wat compenseert, en volgend jaar meer geluk. Gelukkig zijn er ook mooie momenten geweest. Prachtige plaatjes heb je.

Beatje heel veel sterkte! Vreselijk dat jouw vriendin lichamelijk letsel heeft opgelopen. En dan ook nog eens zo ver weg. Je kan er niet bij zijn om haar te steunen daar, en het is hopen dat de medische kennis voldoet. Dan heb je idd liever materiële schade of iets dergelijke. Ik hoop dat ze weer volledig hersteld! Zal aan jullie denken, misschien helpt het wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 00:51 



 
Profiel   

En ik maar denken dat onze vakantie dit jaar erg was .... :') je foto’s zijn wel prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 01:04 



 
Profiel   

_/-\o_ dit is wel een verhaal voor kanniewaarzijn...

Voor mij persoonlijk weer een extra reden om niet in een vliegtuig te stappen... ik vind alles tot ca. 2000 kilometer prima te doen met de auto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 01:12 



 
Profiel   

Wij vlogen 23 juli om 23u 's avonds.. we hebben echt geluk gehad als ik hoor over alle problemen.
Hoe hebben jullie je bagage terug gevonden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 07:06 



 
Profiel   

Pppffff je bent toe aan een nieuwe vakantie. Jemig wat een ellende.

Had maar een oproep gedaan oo bokt die dag van vertrek: dan had je bij ons thuis relaxed kunnen wachten. We wonen naast Schiphol. :(:)

De fotos zijn prachtig, al doet jouw verslag mij niet verlangen naar jullie vakantie

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 07:22 



 
Profiel   

Ahhh, Wet Murphy in Kwadraat! Wel met een dosis humor geschreven en prachtige foto's. Hoe is het afgelopen met die agent? Was hij goed om aan te zien of ook dat al niet? :D En jullie bagage dan? Kwam dat nog aan of heb je andere koffers moeten inpakken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 07:37 



 
Profiel   

Wat een verhaal.

Maar deze vakantie vergeet je nooit meer en jullie zijn weer veilig thuis.

Foto's zijn wel schitterend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 07:43 



 
Profiel   

Wat een horror-vakantie, zeg. Zo’n beetje alles wat mis kan gaan, ging ook wel mis :=

Ik hoop niet dat je in zee bent gegaan met valetparking van een louche figuur, want dat zou je nog wel eens duur kunnen komen te staan.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -gaat-open

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 08:18 



 
Profiel   

Wat een nachtmerrie. Ik kan hier al helemaal niet tegen dus ik denk dat ik gewoon helemaal niet gegaan was en alles had gecanceld. Maar ja, dan ben je wel je geld kwijt natuurlijk. Ik snap wel dat je toch gewoon op vakantie wilde. Maar wat een opeenstapeling van ellende zeg. Ik zou enorm veel stress hebben gehad en alleen maar hebben gehuild denk ik. Ik ben niet zo flexibel, dat weet ik van mezelf. Knap dat jullie er toch wat leuks van hebben gemaakt.
Waar gaan jullie volgend jaar heen? Gewoon All in naar Mallorca? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 08:31 



 
Profiel   

Wat een verhaal! Onze vakantie heeft ook een andere wending genomen, maar ik dacht zolang ons zelf niets overkomt, houden we hier een leuk verhaal aan over. Maar wat jullie hebben meegemaakt is wel bizar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 09:31 



 
Profiel   

Oh denk je alles voor elkaar te hebben :=

Naar aan de foto’s te zien hebben jullie wel mooie momenten beleefd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 09:43 



 
Profiel   

beatje schreef
Ach weet je wat pech is,in een afgelegen oord uit je hangmat vallen en je nek breken.Dan 8 uur vervoerd worden met paard en wagen naar de andere kan van het eiland om met een jetboot naar het vasteland te worden gebracht.Is mijn vriendin overkomen,ze ligt nu in singapore in het ziekenhuis en ik ben stik ongerust.

Zolang een mens heel thuis komt,mogen we eigenlijk niet klagen,en je hebt schitterende foto's

Je hoeft niet altijd iemand te overtreffen he ;) Laat TS lekker haar verhaal doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 11:07 



 
Profiel   

Wat 'n ellende zeg! Kreeg je nog wat terug via je annulering/reisverzekering voor de hotels waar je te laat was met annuleren en voor het verlies van vakantiedagen?

De foto's zijn in elk geval wel mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 11:40 



 
Profiel   

beatje schreef
Ach weet je wat pech is,in een afgelegen oord uit je hangmat vallen en je nek breken.Dan 8 uur vervoerd worden met paard en wagen naar de andere kan van het eiland om met een jetboot naar het vasteland te worden gebracht.Is mijn vriendin overkomen,ze ligt nu in singapore in het ziekenhuis en ik ben stik ongerust.

Zolang een mens heel thuis komt,mogen we eigenlijk niet klagen,en je hebt schitterende foto's


En de medaille voor meest zielige verhaal gaat naar.. :roll: (het is geen wedstrijd)

Ts: ik heb stiekem hartelijk gelachen om sommige dingen in je verhaal. Wat een pech, maar wat ga je er heerlijk mee om.. :D
Prachtige foto's en hopelijk heb je toch nog een beetje kunnen genieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 11:50 



 
Profiel   

Niet dat je er iets aan hebt, maar ik heb ontzettend met je te doen. Hoop ook echt dat je op een of andere manier nog wat financiële compensatie kan krijgen. Kan je dat gebruiken voor een korte vakantie om de ellende te vergeten
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 11:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen