Thailand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 10:04

Lijkt wel de reis die wij hebben gemaakt dit jaar haha. Ik vond het geweldig, heb ook erg mooie foto's gemaakt.

Als eerste download de app: Grab Taxi. Super handig en fijn omdat je weet wat je betaald. Hetzelfde als Uber. Deze werkt sowieso in Bangkok heel fijn.

Tripadvisor is ook een aanrader want je komt bij restaurantjes waar je anders voorbij loopt.

Eet alsjeblieft niet bij de tentjes die op straat staan, tenzij er ook veel andere mensen staan. Eten ligt namelijk de hele dag in de hitte met vliegen erop.

In Bangkok moet je echt de fietstour doen van van Co van Kessel. Geweldig om door Bangkok te fietsen en de verhalen die zij er over vertellen. Erg mooi! Daarnaast hebben wij verschillende tempels gezien op een gegeven moment ben je wel tempel moe. De watertaxi is echt een uitkomst daar! Zeker een aanrader om daar gebruik van te maken, ook leuk omdat je tussen de locals zit.
Pas wel op met de tuktuks in Bangkok. Als mensen je ineens aanspreken en heel vriendelijk zijn, vertrouw het niet vooral als ze je ergens heen willen sturen. En als ze zeggen dat een tempel gesloten is, helemaal niet geloven. Dit zijn de bekende trucjes die wij in Bangkok en Chiang Mai tegen kwamen.

Ayutthaya is erg mooi en leuk om daar een fiets te huren en rond te rijden naar de tempels.

Wij zijn ook met de nachttrein naar Chiang Mai geweest en alles verliep perfect. Ik zag er erg tegen op maar wij hadden eerste klasse en de nacht was zo voorbij. Deze kan je volgens mij vooraf boeken via 12asia. Dit is een aanrader want de nachttrein zit zo vol.

Chiang Mai vond ik echt geweldig. Wij zijn naar een foodmarket gegaan waar je allemaal westers eten kan krijgen. Op een gegeven moment ben je wel klaar met pad thai. De foodmarket heet Ploen Rudee en je kan daar o.a. heerlijke vis uit een wok kopen. Erg leuk ook met de bandjes die optreden.

Wij zijn ook naar het kattencafé geweest in Chiang Mai wat ook een hele beleving was. Sticky waterfalls zitten ook in de buurt en zijn wij ook mee geweest. Heel erg leuk en avontuurlijk zeker voor de kinderen ook erg leuk. In Chiang Mai zijn wij ook naar de Suthep Tempel geweest, erg druk maar wel een mooi uitzicht. Deze tempel bevind zich boven op een berg. Je kan met de rode tuctucs naar boven gebracht worden. Deze heet Songthaew, je moet altijd goed onderhandelen over de prijs of je kan met andere mensen mee naar boven. Je wordt hier echt dood gegooit met de tripjes naar de olifanten. Wij hebben hiervoor bewust niet voor gekozen omdat de meeste parken in handen zijn van de rijke chinezen en hierop veel geld verdienen. Daarnaast vind ik zelf dat het gewoon niet hoort en ze lekker in het wild horen te leven.

In Krabi hebben wij een Hong Island tour gedaan, erg mooi en wij hadden gelukkig goed weer. Zeker de moeite waard. Daarnaast zijn wij met een longtail boot (te boeken bij het strand op de hoek) naar Railay Beach geweest. Prachtig mooi strand en wij hadden geluk dat het niet zo druk was.

De Tiger Temple zijn wij ook geweest, ruim 1200 treden. Je denkt ach gaat wel maar met dat weer was het wel echt een klim. Je moet wel sportief zijn en kijk uit voor de apen! Stop alle flesjes water weg want ze jatten het gewoon. In Krabi kan je heerlijk eten bij Tanya’s, hier eten de locals ook. Zeer aan te raden! Wij zijn er meerdere keren geweest.

Ik vond Khao Sok echt het minste van allemaal. Super vochtig maar wel heel erg mooi. Spray je goed in tegen de muggen. Doe dit trouwens de hele reis vooral in Bangkok! Wij zijn naar dat National Park geweest waar je ook in de cave kan lopen en door de jungle. Erg leuk want daar hebben ze huisjes die je kan huren, die op het water drijven.

Koh Phangnan was werkelijk waar prachtig! Wij hebben een scootertje gehuurd en zijn lekker gaan touren over het eiland. Heerlijk gegeten bij Fishermans restaurant en een hele fijne sfeer.
Wij zijn naar prachtige stranden geweest en heerlijk gezwommen. Zaten bij een hotel waar we een huisje op het strand hadden. Als je met de boot gaat, neem dan de snelle boot. Boek de boot vooraf via 12asia.

Vanuit hieruit zijn we weer terug gegaan naar Bangkok waar we nog over de Khao San Road zijn gelopen. Een hele ervaring en leuk om naar toe te gaan. Je kan er krokodil eten en schorpioenen. Niet echt ons ding haha.

Kortom wij hebben een geweldige vakantie gehad, maar vertrouw niet mensen die je zomaar aanspreken! Voor de rest is iedereen erg behulpzaam en zijn het lieve mensen. Je kan in Thailand heerlijk en vooral veilig op vakantie gaan. Het openbaar vervoer is echt wel goed geregeld. Als je ergens naar toe wilt kan je online een ticket kopen voor een busje die je brengt van a naar B. Tickets kan je krijgen naar 12asia en je komt veel backpackers tegen, erg leuk!

Binnenlandse vluchten zijn ook goed te doen!

Voor meer tips, laat het weten. Kijk vooral even op reisjunk, staan hele goede tips op!



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door DonDon op 04-11-19 10:18, in het totaal 5 keer bewerkt

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 10:12

Wij vinden een vlucht met overstap juist prettig, even de benen strekken. We vliegen heel vaak met Turkse maatschappijen en hebben nooit problemen gehad. Maar goed, het is nu niet anders. Ons geld krijgen we binnen 5 dagen terug dus dan kijken we verder naar nieuwe tickets.

Dondon, bedankt voor alle tips. Ik ga straks alles even rustig doorlezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 10:55

DonDon schreef:
Als mensen je ineens aanspreken en heel vriendelijk zijn, vertrouw het niet vooral als ze je ergens heen willen sturen. En als ze zeggen dat een tempel gesloten is, helemaal niet geloven. Dit zijn de bekende trucjes die wij in Bangkok en Chiang Mai tegen kwamen.

Goede tips en bovenstaande klopt als een bus. Het is sterk cultureel bepaald dat bijna niemand je zomaar zal aanspreken, met als uitzondering oplichters, verkopers en studenten die een opdracht voor hun engelse klas moeten doen (maar die zullen in uniform zijn en altijd in een groep want ze moeten het dikwijls ook filmen). Als je iemand iets vraagt zullen ze hun best doen je te helpen, maar zomaar op iemand afstappen en engels spreken zal je niet vaak tegenkomen.

Oh, of natuurlijk de groepen schoolkinderen die van veilige afstand "you, you" naar je roepen om je aandacht te trekken en vervolgens "hello" schreeuwen als je opkijkt tot groot genoegen van de vriendjes die meelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 11:15

Als iemand trouwens interesse heeft in de Thaise cultuur, en dan vooral de kleine rare alledaagse dingen, dan is het volgende boek heel erg aan te raden:

Afbeelding

Voor een eerste keer Thailand is het misschien het beste er lekker blanco in te gaan en je te laten verassen, maar voor iedereen die nog een keer terug wil komen is dit echt een aanrader want ze bespreken de achtergronden van zoveel kleine dingen die je zeker ergens bent tegengekomen en waarvan je misschien dacht dat het weinig betekenis had maar er een heel verhaal achter steekt (waarom er wc-rollen op tafels in restaurants staan, waarom de taxichauffeur een doek rond de stuurkolom van zijn auto heeft gewikkeld, waarom die oude thaise man de nagel van zijn pink niet knipt, waarom elke parkeerhulp een uniform met medailles heeft, waarom alle huidproducten "whitener" zijn, etc).

Lynniiie

Berichten: 1032
Geregistreerd: 07-12-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 20:35

Ooh leuk om alle ervaringen te lezen.
Ik ga met mijn man en 2 kinderen. 10 maanden en 4 jaar over 1,5 maand naar Thailand. Zoo veel zin in.
Onze reis ziet er als volgt uit:
2 nachten Bangkok
5 nachten koh samui
4 nachten khao sok
1 nacht Bangkok
6 nachten Pattaya (hier woont mijn zusje nu met haar Franse Vriend)

Tips zijn zeer welkom, vooral om te doen met kleinere kindjes.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 19:58

Heeft iemand nog tips voor het boeken van een vlucht? Wat is de gemiddelde prijs en waar kan ik het beste kijken?
Ik heb vandaag mijn paspoort op mogen halen, ik heb de mogelijkheid te reizen tussen 3 en 24 Januari, hoef niet die volledige tijd weg te zijn, maar wil wel minimaal 2 weken en dan dus de voordeligse reisdatums daar tussen.
Verder heb ik als eis een directe vlucht inclusief retour.

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-19 22:04

Ik hou Skyscanner altijd in de gaten...

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:40

Wij zijn aan het kijken voor onze huwelijksreis eind juni om naar Thailand te gaan.

Iemand ervaring deze periode omdat het regenseizoen is? We hebben niet heel lang de tijd een krappe 2 weken wat zouden jullie kunnen aanraden kwa plaatsen? We willen zowiezo afsluiten op het strand.

Hoor jullie onwijs graag

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 09:51

@houvanutopia zie mijn eerdere bericht

Wij zijn ook in juni naar Thailand geweest en bij ons viel het reuze mee met de regen. Als het regent is het een grote bui en daarna ook weer droog.

Bangkok vind ik dat je die sowieso niet mag overslaan. Alleen al de hele ervaring die je daar op doet en alle indrukken die je krijgt.

Chiang Mai vond ik zelf ook een aanrader, echt geweldig.

Krabi mag je eigenlijk ook niet overslaan met de mooie eilanden

Koh Phangnan erg mooi!

Denk dat dit zeker in 2 weken te proppen is. Voor mij waren dit toch wel echt de leukste ervaringen.

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 17:27

HVU ben je er al uit met de huwelijksreis?

Ik heb vandaag geboekt. :):)
In maart gaan we 16 dagen naar Phuket.

Anoniem

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 17:42

Alleen Phuket en nergens anders naar toe? Dat zal een hoop strand worden.

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 17:46

Ik heb al een rondreis gemaakt door Noord-Thailand. Mijn gezondheid laat een intensieve reis nu niet toe, dus we houden het bij Phuket en gaan vanuit daar een en ander ondernemen (als dat lukt).

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 18:13

Leuk Mandy, dat wordt vast een mooie huwelijksreis <3

Ik ga me binnenkort eens meer verdiepen in wat we allemaal precies kunnen gaan doen. Ik wil een boekje maken voor de kinderen zodat zij ook een idee hebben van wat ze kunnen verwachten.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:57

fokfanaat schreef:
Boxen vond ik ook heel tof om mee te maken en een kookcursus.

We gaan vandaag naar Ko Chang, daarna staan ao nang, kao sok, Kao lak en surin islands nog op de planning


Hoe waren Kood en Chang?
Zat toen te twijfelen om deze te pakken, maar vond de vliegtickets van Trat naar het zuiden vreselijk duur.
Dus maar vanaf Chang Mai naar Trang gevlogen en Mook gedaan.
Surin... Dat zachte zand mis ik nog!

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 23:12

Hey Need, heb jij nog leuke tips voor ons?

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:53

Pfoe. Lastig. Ik was natuurlijk alleen en zonder kids.
Heb je polarsteps? Dan kan je mijn reis wel zien. Misschien dat je daar iets uit kan halen.

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 14:57

Oh ja, goed idee! Ik zoek je even op.

Amyyy

Berichten: 3497
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:16

Hoe is het met ke vlucht Nadir? Kun jet parkeren niet annuleren en tkcj vanaf Schiphol vliegen? Klm heeft nu klm werelddeals, kk kon €100 korting krijgen. Os eem directe vlucht, maar totaal iets van 11 uur vliegen. Can Kiev naar Bangkok is misschien maar net iets korter? Toch het overwegen waard denk ik?

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:58

Chang was heel leuk en levendig en kood heel rustig en prachtig. We zijn ook nog naar koh wai geweest een dagje, fantastisch snorkelen en bijna geen mensen, prachtig mooi.
In kood hadden we een home Stay, super leuke ervaring

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 16:02

We hebben al tickets geboekt, nu vanaf Schiphol. Düsseldorf Airport heeft uit coulance de helft van het geld terug gestort. Ik ben blij dat we een maand of 2 geleden al geboekt hebben want ik vind de prijzen nu echt niet meer aantrekkelijk.

*edit: bij de werelddeal weken kom ik op €1100 pp, dat is bijna het dubbele van wat we nu betaald hebben. Die ‘deals’ zijn meestal niet interessant op de dagen dat het jou uitkomt...

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:11

Nog twee weekjes en dan ben ik er :):)

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 16:22

Tof, wat ga je precies doen?

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:46

Nadir schreef:
Leuk Mandy, dat wordt vast een mooie huwelijksreis <3

Ik ga me binnenkort eens meer verdiepen in wat we allemaal precies kunnen gaan doen. Ik wil een boekje maken voor de kinderen zodat zij ook een idee hebben van wat ze kunnen verwachten.

Oh oeps onhandig neergezet maar voor ons is het geen huwelijksreis. :o

Leuk idee om een boekje te maken.

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 17:34

Oh sorry, zie dat ik zelf verkeerd heb gelezen :')

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:08

Nadir schreef:
Tof, wat ga je precies doen?


Heb alleen 2 nachten BKK (en een fietstocht bij CvK), nachttrein + 2 nachten Chiang Mai geboekt. Verder laat ik alles los :D
Verwachting is ongeveer dan Pai, dan naar het zuiden voor Khao Sok en Khao Lipe enzo.