Thailand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:59

Nadir schreef:
Krijgen jullie je geld terug Mandy? Of een tegoedbon?

Juni moet vast wel lukken WenK, misschien nog even wachten met boeken. Stel je voor dat het dan nog niet kan dan zeggen ze ‘jammer voor je, dat had je kunnen voorzien’.


Sowieso zal de voucher nog wel even duren. Denk dat we over een week of 3/4 gaan beslissen wat t wordt. We gaan wel weer naar het reisbureau terug, het overleg en de adviezen over deze vakantie waren top en we zijn enorm goed geholpen ook nu.

Mandyy

Berichten: 30491
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:59

Voucher. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:15

WenK schreef:
Enzino, hoe is het weer in juni rondom Phuket/Khao Lak? Als het wat rustiger is qua Corona willen we eigenlijk wel rond die tijd alsnog gaan... Maar geen zin in de hele vakantie alleen maar regen.

Tijdens het regenseizoen is er in principe dagelijks regen. Maar tot in tegenstelling met NL is het vooral kort en heftig ipv de hele dag bewolkt en druilerig. Met een beetje geluk valt alles 's avonds of 's nachts en heb je er dus nauwelijks last van. Met flinke pech heb je 3 dagen regen op rij.

Vroeger ging ik altijd tijdens de zomervakantie naar Thailand en ik heb alle regen nooit als echt hinderlijk ervaren. Als je planning niet te strak is (2 nachten hier om 15 dingen te zien en dan meteen door naar ... ) kan je met een gerust hart gaan.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:46

enzino schreef:
WenK schreef:
Enzino, hoe is het weer in juni rondom Phuket/Khao Lak? Als het wat rustiger is qua Corona willen we eigenlijk wel rond die tijd alsnog gaan... Maar geen zin in de hele vakantie alleen maar regen.

Tijdens het regenseizoen is er in principe dagelijks regen. Maar tot in tegenstelling met NL is het vooral kort en heftig ipv de hele dag bewolkt en druilerig. Met een beetje geluk valt alles 's avonds of 's nachts en heb je er dus nauwelijks last van. Met flinke pech heb je 3 dagen regen op rij.

Vroeger ging ik altijd tijdens de zomervakantie naar Thailand en ik heb alle regen nooit als echt hinderlijk ervaren. Als je planning niet te strak is (2 nachten hier om 15 dingen te zien en dan meteen door naar ... ) kan je met een gerust hart gaan.


Het is voor ons dan 10 of 11 dagen Khao Lak en van daaruit 3 dagexcursies. Dus dat klinkt wel alsof het heel prima te doen is...

Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 19:16

Hoe gaat het met jullie? Allemaal een beetje bekomen van de teleurstelling?

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:27

Nadir schreef:
Hoe gaat het met jullie? Allemaal een beetje bekomen van de teleurstelling?



Wij wel, mijn vriend is vandaag weer gaan werken en ik begin maandag weer.

Zitten nu te twijfelen wat we gaan doen, gokken dat we in juni weer kunnen reizen en het weer relatief goed genoeg is of wachten tot oktober/november. Ik ga het liefst in juni al, maar of we dan alweer weg mogen...

Amyyy

Berichten: 3499
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:39

Ik durf er niet op te gokken... Ik denk dat ik pas aan het einde van het jaar ga. Hier is de teleurstelling natuurlijk groot, maar ik ben blij dat ik in deze omstandigheden niet ga. De groep is heel leuk dus we gaan proberen om toch samen te gaan.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:41

Amyyy schreef:
Ik durf er niet op te gokken...


Vanwege het weer of het Corona-virus?

Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 19:42

Ik zou juni nu ook nog niet gokken. Snap dat je het liefst zo snel mogelijk gaat, maar we hebben geen idee hoe lang dit gaat duren...

Amyyy

Berichten: 3499
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:43

WenK schreef:
Amyyy schreef:
Ik durf er niet op te gokken...


Vanwege het weer of het Corona-virus?

Corona :j

Mandyy

Berichten: 30491
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:43

Ik heb maandag en dinsdag nog gewerkt. Nu even vrij (druk in huis en de tuin) en dan begin ik dinsdag weer.
Hoop in juni een andere reis te maken, maar voorlopig gaan we niets boeken.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:47

Wij wachten sowieso tot eind april met boeken. En dan nog heel voorzichtig. Ik vind het vooral heel lastig om te bedenken waar je verstandig aan doet. Dus niet alleen wanneer het verstandig om te reizen, maar ook ivm onze toekomstplannen etc.

TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:24

Wij gaan pas 29 april maar hebben vandaag het bericht gekregen dat de vakantie geannuleerd is.
Alle reizen van TUI zijn tot en met 30 april geannuleerd.
Ik zag het wel aankomen natuurlijk maar het blijft jammer!!

Wanneer zullen we nu gaan? Welke maand? Toch maar gewoon wachten tot oktober of november ivm het weer?

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:46

Ook voor jullie balen TamaraFloor...

Ik denk dat we vooral even af moeten wachten wat er de komende tijd gebeurd qua Corona. Vermoed dat daar pas tegen eind april wat zinnigs over te zeggen is.

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 23:45

;( thailand is nu niet zo best, wees blij dat je er nu niet bent

Elitedeux

Berichten: 691
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 00:40

Wij wouden bijna gaan boeken maar gelukkig toch niet gedaan.. Wat een rot situatie zeg op dit moment. Wij wachten de ontwikkelingen af maar anders verplaatsen we onze reis naar volgend jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 08:02

sassefras schreef:
;( thailand is nu niet zo best, wees blij dat je er nu niet bent

Volgens mij is de situatie vergelijkbaar met nederland, of iets relaxter. Plus het is heerlijk weer en de restaurants zijn nog open.

Dreamy

Berichten: 24066
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 08:55

Edit: en dit..
Afbeelding
enzino schreef:
sassefras schreef:
;( thailand is nu niet zo best, wees blij dat je er nu niet bent

Volgens mij is de situatie vergelijkbaar met nederland, of iets relaxter. Plus het is heerlijk weer en de restaurants zijn nog open.


Twee personen die ik ken, beide apart van elkaar, zitten er nu en moeten zsm naar huis omdat alles is/wordt gecanceld/dicht gaat. Lijkt me niet prettig.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 09:10

Blij dat we er nu niet zitten dus... Ook al is het wel zuur.

De situatie klinkt wel redelijk vergelijkbaar met NL idd, maar als je op vakantie bent wil je vrijheid en genieten.

Ik heb het hotel van onze vorige vakantie op dd DR nog op FB en daar sluiten ze zelfs helemaal hun deuren. Alle gasten moeten weg...

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 10:42

Blij dat mijn schoonvader uit eigen beweging thuis is gebleven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 10:49

WenK schreef:
De situatie klinkt wel redelijk vergelijkbaar met NL idd, maar als je op vakantie bent wil je vrijheid en genieten.

Dat klopt natuurlijk wel, thuis heb je alles bij de hand en kan je altijd wel wat vinden om te doen terwijl je hier als vakantieganger op een hotelkamertje zit en alleen naar het strand kan.

Mogelijk dat ze binnenkort overal volgen met de maatregelen om alles te sluiten, maar vooralsnog is het alleen Bangkok.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 11:05

Las ook in Chiang may, dingen dicht, ook geen walking street.

Dreamy

Berichten: 24066
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 11:08

fokfanaat schreef:
Las ook in Chiang may, dingen dicht, ook geen walking street.


Geldt voor meer plaatsen, zo niet alle toeristische attracties en dergelijke. Vriend van mij zat in Krabi en vriendin op Koh Tao, alles gaat sluiten en ze moeten weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 11:54

Ik denk dat je daar onderscheid moet maken tussen officiële maatregelen van de (lokale) overheid die hebben aangegeven dat cafe's, scholen, gym's, bioscopen en dergelijke moeten sluiten (en daar komt nu in Bangkok dus bij dat markten met non-food en winkelcentra ook dicht moeten) en individuele beslissingen van eigenaren om hun zaak te sluiten omdat ze of bang zijn of gewoon geen klanten meer hebben.

Tegen een officiële maatregel ingaan kan behoorlijke gevolgen hebben, zo is er (eer-) gisteren een bar in Pattaya binnen gevallen waar iets van 20 (voornamelijke oudere) buitenlanders aan het bieren waren. De eigenaren zijn gearresteerd en kunnen tot een jaar celstraf krijgen.

Een groot probleem in Thailand is dat er nauwelijks uitkeringen zijn voor werklozen. De schatting is dat er meer dan een miljoen mensen in de toeristenindustrie hun baan kunnen verliezen en als ze niet snel nieuw werk vinden (wat onwaarschijnlijk lijkt aangezien er geen economische hoogtijdagen meer zijn) dan zullen ze hoogst waarschijnlijk naar familie en ouders op het platteland terugkeren. Dus iedereen samen in een bus om bij de oudjes te gaan wonen in een klein dorpje: iets dat je juist niet wilt om verspreiding te voorkomen.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 21:11

Hmmm, ik zie net dat Emirates tm 30 juni niet op Phuket vliegt, dus ik richt mn blik maar op oktober...

Hopelijk dan in juni of eventueel in de verplichte vrije week van mijn vriend in de zomervakantie nog een paar dagen in Europa (we willen oa Auschwitz nog bezichtigen).