Thailand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7927
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:58

We zijn een paar uur terug op locatie belandt. Alles is goed gegaan, nu in quarantaine op afwachting van de pcr uitslag, maar dat is geen straf. Ik ben ook helemaal kapot, net al paar uur geslapen :')
Het is hier zo mooi <3 en zo rustig, bijna te rustig. Tot nu toe nog maar 2 families gezien in het resort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 13:38

Zelfde hier, maar dan gevlogen met Emirates (zonder vertragingen) en de testuitslagen zijn allemaal al binnen (en negatief).

Veel plezier Earth.

(1 nachtje in een SHA hotel is niet echt quarantaine, we mogen gewoon het restaurant en zwembad in)

Earth

Berichten: 7927
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 14:05

Goed bezig. Wij verwachten de uitslagen morgen. Vind ik niet zo erg want ik ben toch gesloopt. We bestellen steeds room service en eten op bed :')

TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 22:47

De reis is definitief! 14 november gaan wij naar Thailand!

Earth

Berichten: 7927
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 06:33

Wij zitten nu in onze 2e week. Vooral Koh Tao is echt geweldig mooi! Het is wel erg heet soms, we hebben net een uitkijkpunt gedaan en dat was echt te warm. Mijn lichaam was boos omdat ik niet goed kon zweten. Dus beetje oververhit geraakt :=
Maar m'n lijf is gelukkig weer hersteld. Het was het wel waard <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 06:45

Heb je al wel je t+5 (covid) test resultaten geupload in de Morchana app?
Ik heb die app gedownload maar nog geen verzoek (waarschuwing) gehad dat ik actie moet ondernemen dus ik wacht lekker af tot ze naar me toe komen.

Earth

Berichten: 7927
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 07:51

enzino schreef:
Heb je al wel je t+5 (covid) test resultaten geupload in de Morchana app?
Ik heb die app gedownload maar nog geen verzoek (waarschuwing) gehad dat ik actie moet ondernemen dus ik wacht lekker af tot ze naar me toe komen.

Ja dat hebben ze bij ons resort voor ons geregeld. Dus dat was wel prettig. Verder dragen we nergens mondkapjes, tenzij het wordt gevraagd. Alleen bij de 7eleven willen ze dat, maar daar kan het ook want het is binnen altijd moker koud :')

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 20:21

Hoihoi, zijn hier nog mensen die komende zomer of herfst van plan zijn richting Thailand (en/of omliggende landen) te gaan? :)

Ik ben van plan om vanaf november zo'n 3 maanden, misschien langer, daar te gaan rondreizen en als verblijf workaway te gaan doen (dus vrijwilligerswerk in ruil voor kosten- en inwoning). Ik twijfel alleen wat het leukst is en natuurlijk wat praktisch is; één land, of meerdere landen, (ook ivm corona maatregelen), en welke plekken dan..

Vind lastig kiezen want Workaways op heel mooie plekken in de natuur, zijn vaak erg afgelegen, is slecht wifi ontvangst en bijvoorbeeld geen warme douche :') (in ieder geval beetje goede wifi vind ik wel fijn om contact te kunnen houden met familie/vrienden), en heel afgelegen betekent vaak dat je een beetje vast zit op 1 plek. Maar de andere kant is weer dat je echt in een stad zit.

Mijn vraag is eigenlijk; hoe hebben jullie besloten waar je heen gaat op je reis (vooral als je langer reist), en daarnaast, zouden jullie nu ivm corona het bij één land houden en daar binnen reizen?
Ik wil vooral geen extra gedoe qua kosten/testen/quarantaine etc... als dat niet nodig is..

Thanks! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 02:11

Een workaway in Thailand lijkt me redelijk moeilijk omdat je ook voor "onbetaald" vrijwilligerswerk een aparte visa nodig hebt (niet toegestaan op een "visa on arrival" of op een toeristen visa). Geen idee of ze het daarom ergens aanbieden. Het dagloon is rond de 300 baht voor ongeschoold werk (rond de 10 euro) dus als ze handen nodig hebben halen ze arbeiders uit buurlanden.

Die warme douche ga je trouwens niet missen. Meestal is rond het middaguur het water warm genoeg indien de watertank in de zon staat. Een airconditioner zal je eerder missen afhankelijk van hoe goed je tegen de hitte kan.

Zelf zou ik ervoor kiezen niet naar teveel plekken te gaan, het leukste van een vakantie met "de lokale bevolking" is dat je er langere tijd zit en alles wat beter gaat begrijpen. Als je rond blijft trekken dan zie je net het mooie laagje verf aan de buitenkant maar kom je er nooit achter wat daar achter schuil gaat. Je moet echter wel opties hebben: als je er niet goed past dan moet je ook niet een maand blijven.

Zelf heb ik maanden getraind in Thailand (muay thai) waarbij je in een buitenwijk tussen de vechters leeft. Vooral de eerste weken is het zwaar (zware training, wennen aan het leven) maar daarna begin je iedereen beter te kennen, wen je aan het ritme en begin je meer inzicht in het "echte" leven te krijgen. En wanneer je een beetje een band op begint te bouwen wordt het pas echt leuk.

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 09:20

Oh vreemd, ik ben aangemeld op de site van workaway en er zijn door heel Thailand talloos veel workaways te vinden, ook heel veel mensen die dit hebben gedaan en ook recentelijk nog. Ik wist wel dat het bijvoorbeeld in Japan lastig was ivm het visum maar Thailand niks over gelezen. Ik zal er eens verder naar kijken!

Ik ben wel van plan om minimaal 3 a 4 weken op één plek te blijven, ik wil idd de tijd nemen.

TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 21:02

Kan iemand mij helpen met hoeveel geld we ongeveer nodig zullen hebben?
We gaan 16 dagen en hebben alle dagen ontbijt. Dus het gaat om lunches en avondeten en drinken.
En we willen excursies bij de lokale bevolking boeken en niet via de reisorganisatie!
Ik hoor wel dat alles erg goedkoop is maar kan totaal geen inschatting maken.

Anoniem

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 02:27

Dat zal volledig liggen aan wat je eet en waar.

Je kan bij de 7-11 een diepvriesmaaltijd krijgen voor 30-50 baht die ze daar in de magnetron doen en je kan naar een beef of sushi buffet gaan voor 800 baht per persoon.

Het meest voorhanden liggend is een lokaal restaurant waar je 1 gerecht per persoon besteld plus misschien 1 extra per tafel met gekookte of gebakken rijst en dan kom je rond de 250 baht per persoon. Tussen de middag misschien noodles aan de kant van de weg en dat is misschien 60-100 baht.

Het goedkoopste qua eten is waarschijnlijk Chiang Mai (de porties zijn daar groter), Bangkok ligt er tussenin en heeft veel meer aanbod, en Phuket in het zuiden is het duurste.

moOby
Berichten: 240
Geregistreerd: 03-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:34

Fearn schreef:
Oh vreemd, ik ben aangemeld op de site van workaway en er zijn door heel Thailand talloos veel workaways te vinden, ook heel veel mensen die dit hebben gedaan en ook recentelijk nog. Ik wist wel dat het bijvoorbeeld in Japan lastig was ivm het visum maar Thailand niks over gelezen. Ik zal er eens verder naar kijken!

Ik ben wel van plan om minimaal 3 a 4 weken op één plek te blijven, ik wil idd de tijd nemen.


Ik studeer momenteel in Thailand (Bangkok) en was ook aan het kijken om vrijwilligerswerk te doen in mijn vrije tijd. Hoe ik het begrijp zou je voor vrijwilligerswerk een non-immigrant O volunteer visa moeten aanvragen. Het voordeel hiervan is dat je ineens 90 dagen in Thailand mag blijven wat met een visa in arrival (toeristenvisum) slechts 30 dagen is. Ik weet niet hoe hard er hier op gecontroleerd wordt op, maar ik zou zelf geen risico’s nemen. :)

Als je verder nog vragen hebt, mijn pb staat ook altijd open. Ik zit hier al een half jaar en heb daarnaast ook de meeste toeristische en enkele minder toeristische locaties bezocht

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 23:33

Fearn schreef:
Hoihoi, zijn hier nog mensen die komende zomer of herfst van plan zijn richting Thailand (en/of omliggende landen) te gaan? :)

Ik ben van plan om vanaf november zo'n 3 maanden, misschien langer, daar te gaan rondreizen en als verblijf workaway te gaan doen (dus vrijwilligerswerk in ruil voor kosten- en inwoning). Ik twijfel alleen wat het leukst is en natuurlijk wat praktisch is; één land, of meerdere landen, (ook ivm corona maatregelen), en welke plekken dan..

Vind lastig kiezen want Workaways op heel mooie plekken in de natuur, zijn vaak erg afgelegen, is slecht wifi ontvangst en bijvoorbeeld geen warme douche :') (in ieder geval beetje goede wifi vind ik wel fijn om contact te kunnen houden met familie/vrienden), en heel afgelegen betekent vaak dat je een beetje vast zit op 1 plek. Maar de andere kant is weer dat je echt in een stad zit.

Mijn vraag is eigenlijk; hoe hebben jullie besloten waar je heen gaat op je reis (vooral als je langer reist), en daarnaast, zouden jullie nu ivm corona het bij één land houden en daar binnen reizen?
Ik wil vooral geen extra gedoe qua kosten/testen/quarantaine etc... als dat niet nodig is..

Thanks! :)

Zelf heb ik Thailand een keer gecombineerd met Cambodja en een andere keer met Laos. Pré corona dus waarschijnlijk veel relaxter allemaal. Vluchten waren toen heel betaalbaar om rond te hoppen. Verder vooral in kleinschalige boutique hotels verbleven. En in Bangkok in Riverside Ibis, wat qua prijs kwaliteit heel goed is.

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:30

moOby schreef:
Fearn schreef:
Oh vreemd, ik ben aangemeld op de site van workaway en er zijn door heel Thailand talloos veel workaways te vinden, ook heel veel mensen die dit hebben gedaan en ook recentelijk nog. Ik wist wel dat het bijvoorbeeld in Japan lastig was ivm het visum maar Thailand niks over gelezen. Ik zal er eens verder naar kijken!

Ik ben wel van plan om minimaal 3 a 4 weken op één plek te blijven, ik wil idd de tijd nemen.


Ik studeer momenteel in Thailand (Bangkok) en was ook aan het kijken om vrijwilligerswerk te doen in mijn vrije tijd. Hoe ik het begrijp zou je voor vrijwilligerswerk een non-immigrant O volunteer visa moeten aanvragen. Het voordeel hiervan is dat je ineens 90 dagen in Thailand mag blijven wat met een visa in arrival (toeristenvisum) slechts 30 dagen is. Ik weet niet hoe hard er hier op gecontroleerd wordt op, maar ik zou zelf geen risico’s nemen. :)

Als je verder nog vragen hebt, mijn pb staat ook altijd open. Ik zit hier al een half jaar en heb daarnaast ook de meeste toeristische en enkele minder toeristische locaties bezocht


Dankjewel!! Ik ga het onthouden!

Als het moet doe ik idd sowieso een vrijwilligers visum!

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:32

elnienjo schreef:
Fearn schreef:
Hoihoi, zijn hier nog mensen die komende zomer of herfst van plan zijn richting Thailand (en/of omliggende landen) te gaan? :)

Ik ben van plan om vanaf november zo'n 3 maanden, misschien langer, daar te gaan rondreizen en als verblijf workaway te gaan doen (dus vrijwilligerswerk in ruil voor kosten- en inwoning). Ik twijfel alleen wat het leukst is en natuurlijk wat praktisch is; één land, of meerdere landen, (ook ivm corona maatregelen), en welke plekken dan..

Vind lastig kiezen want Workaways op heel mooie plekken in de natuur, zijn vaak erg afgelegen, is slecht wifi ontvangst en bijvoorbeeld geen warme douche :') (in ieder geval beetje goede wifi vind ik wel fijn om contact te kunnen houden met familie/vrienden), en heel afgelegen betekent vaak dat je een beetje vast zit op 1 plek. Maar de andere kant is weer dat je echt in een stad zit.

Mijn vraag is eigenlijk; hoe hebben jullie besloten waar je heen gaat op je reis (vooral als je langer reist), en daarnaast, zouden jullie nu ivm corona het bij één land houden en daar binnen reizen?
Ik wil vooral geen extra gedoe qua kosten/testen/quarantaine etc... als dat niet nodig is..

Thanks! :)

Zelf heb ik Thailand een keer gecombineerd met Cambodja en een andere keer met Laos. Pré corona dus waarschijnlijk veel relaxter allemaal. Vluchten waren toen heel betaalbaar om rond te hoppen. Verder vooral in kleinschalige boutique hotels verbleven. En in Bangkok in Riverside Ibis, wat qua prijs kwaliteit heel goed is.


Ja, die beide landen lijken me ook mooi! <3 Maar is minder vrijwilligerswerk te vinden.

Ik heb nu als idee, Thailand (grotendeels), daarna Maleisië (is volgens mij geen visum nodig) en op het eind nog 1 of 2 weken Zuid-Korea (daar wil ik ook al heel lang heen, maar is duur, daarom niet te lang..)

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:44

Maar dan kun je toch beter korter gaan en gewoon lekker reizen ipv werken?

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:44

Nee, ik wil namelijk echt een keer een langere periode weg uit Nederland. Om ook echt te zien hoe de cultuur ergens anders is, mensen te leren kennen, een ander perspectief op doen.. Ik ben niet zo gericht op de toeristische attracties of luxe.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 15:37

Een kennis van mij die veel gebackpackt heeft gaf in ZO Azië regelmatig Engelse les, wellicht dat dat iets voor je is?

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 17:54

Hoi, ik kom weer even binnenvallen :D

Meer mensen die binnenkort Thailand reisplannen hebben?

Ik vroeg mij nog even af, voor de ervaringsdeskundigen:

- Hebben jullie je laten vaccineren, en zo wel, welke vaccinaties? Op de site van de overheid staat een hele lijst aan vaccinaties die je mogelijk nodig hebt, maar vind het wat heftig om meteen alles te doen. Er staat wel bij dat Hepatitis A en DTP sowieso nodig is?

- En hebben jullie een reisverzekering afgesloten, en zo ja, welke?

- Bij welke vliegmaatschappij hebben jullie gevlogen?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 17:59

HepA, DTP en tyfus. Ik las vorige week dat je niet snel terecht kan voor je reis vaccinaties dus weet niet wanneer je vertrekt maar ik zou er haast mee maken.

anjali
Berichten: 15118
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 18:09

Fearn schreef:
Hoi, ik kom weer even binnenvallen :D

Meer mensen die binnenkort Thailand reisplannen hebben?

Ik vroeg mij nog even af, voor de ervaringsdeskundigen:

- Hebben jullie je laten vaccineren, en zo wel, welke vaccinaties? Op de site van de overheid staat een hele lijst aan vaccinaties die je mogelijk nodig hebt, maar vind het wat heftig om meteen alles te doen. Er staat wel bij dat Hepatitis A en DTP sowieso nodig is?

- En hebben jullie een reisverzekering afgesloten, en zo ja, welke?

- Bij welke vliegmaatschappij hebben jullie gevlogen?

Toen ik eind vorige eeuw naar Thailand ging ,1 keer naar Koh Samui en 1 keer naar Phuket, hoefde ik helemaal geen vaccinaties te halen en ook geen malariatabletten.Ze zeiden toen dat dat voor een strandvakantie niet nodig zou zijn. Maar wel als je een rondreis door het binnenland zou gaan maken.De omstandigheden kunnen nu zeker veranderd zijn en volgens mij zijn ze er ook behoorlijk streng op corona, dat zou ik vantevoren goed nakijken, of je daarvoor gevaccineerd zou moeten zijn.

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 18:14

elnienjo schreef:
HepA, DTP en tyfus. Ik las vorige week dat je niet snel terecht kan voor je reis vaccinaties dus weet niet wanneer je vertrekt maar ik zou er haast mee maken.


Ik ga pas over 3 maanden :) Maar wel goed dat je het zegt, ik zal eens informeren. Kan maar beter op tijd mee zijn idd!

Plan is wel om overal en nergens te gaan reizen, dus idd kan maar beter veilig :D

Ik had gelezen dat je met corona vaccinatie het lang gewoon binnen mag. Je moet volgens mij wel een soort pas hebben als bewijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 19:13

De covid vaccinatieregels wijzigen nog redelijk vaak, maar nu is het redelijk makkelijk binnen te komen omdat je geen hotels meer vooraf hoeft te boeken en toestemming hoeft aan te vragen.

Qua vliegtuigmaatschappijen vliegen EVA en China mogelijk nog direct, KLM gaat via Frankrijk en Qatar/Emirates/Etihad maken een tussenstop in het midden-oosten. Ik heb ze bijna allemaal gehad en er is nauwelijks verschil. De vraag is vooral of je in Bangkok wilt beginnen (daar vliegen ze allemaal op) of Phuket (emirates of etihad gaan ook daar heen: Dubai is prettiger dan Abu Dhabi). Er zijn nog wat meer maatschappijen (Turkish airlines bv) maar daar heb ik geen ervaring mee of vertrouwen in.

Emj_23
Berichten: 1192
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 19:25

Hep b, typhus en d(k) tp zou ik halen als je die nog niet hebt. Tetanus ook ff checken. De rest sla ik altijd, wel overwogen, over.