Thailand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 17:10

Op welke site hebben jullie een visum aangevraagd?

Ik probeer één te zoeken maar er komen telkens kosten overheen waardoor het soms bijna 200 euro wordt.. terwijl het visum zelf maar 70 euro is..

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:42

Fearn schreef:
Op welke site hebben jullie een visum aangevraagd?

Ik probeer één te zoeken maar er komen telkens kosten overheen waardoor het soms bijna 200 euro wordt.. terwijl het visum zelf maar 70 euro is..

paasei, dat is duur geworden!
Ik heb eigenlijk geen idee meer hoe ik in 2015 en 2018 m'n visa heb geregeld maar ik heb toen wel multiple entree gehad want ene keer combinatie met Cambodja en andere keer combi met Laos. Maar dat was no way 200 euro. Kan me eigenlijk ook niet herinneren dat ik mijn paspoort moest opsturen trouwens. Volgens mij was het toen gewoon een e-visum.

Anoniem

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 02:14


moOby
Berichten: 240
Geregistreerd: 03-07-12

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 19:54

Ik heb het gewoon altijd via het Thaise consulaat of ambassade aangevraagd. Tijdens COVID was dit volledig online, geen idee hoe het nu is.
Als je 30 dagen of minder gaat dan kan je een visum on arrival krijgen. Thailand pas is afgeschaft gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 01:44


Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:05

enzino schreef:
Wat mooby zegt lijkt te kloppen:

Van de ambassade website:
[ [url=m/WV3CT6.jpg]Afbeelding[/url] ]
https://hague.thaiembassy.org/th/conten ... 2eb8004ad1

Vaccinatie regels:
https://hague.thaiembassy.org/th/conten ... 22e8027442
(Volledige vaccinatie nodig en het moet minstens 14 dagen geleden gezet zijn - bewijs meenemen, geen verzekering of hotel boekingen nodig)


Oh jeetje 14 dagen, goed dat je het zegt :)

Ik had trouwens mijn visum aangevraagd bij die site die jij stuurde, had ergens anders ook gelezen dat die betrouwbaar was maar ik moet echt belachelijk veel documenten aanleveren :? Kopie van paspoort, foto van jezelf met paspoort, een bewijs dat je minimaal 2000 euro op je bankrekening hebt, een bewijs dat je daar een hotel hebt geboekt... is dat normaal?

Een screenshot van het mailtje dat ik kreeg, zie er nogal tegenop om dit allemaal te moeten regelen :')

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:53

Als ik jou was zou ik het zelf proberen via:
https://thaievisa.go.th/
(officiele overheidssite)

Ik neem aan dat een tussenpersoon ook gewoon daar alle gegevens invoert en het verschil ($$) in eigen zak steekt.

Op die site staan ook de eisen per type visa. Als je een toeristenvisum wilde dan wijken ze eisen wel af van wat in de mail staat.


De laatste keer dat ik een toeristenvisum aanvroeg is al meer dan 10 jaar geleden, dat kon toen nog gewoon bij de ambassade in Den Haag voor een prijs van rond de 35 euro. Nu zit ik op een ander type visa en de eisen zijn nog absurder dan wat je hierboven beschrijft: foto van mijzelf voor het huis met huisnummer zichtbaar, foto in de woonkamer, bankafschriften van dezelfde dag als dat ik de aanvraag doe, met de hand getekende kaart naar het huis, etc. En dan gaan ze vervolgens zeuren dat ze bepaalde dingen op een vel willen, terwijl ze andere dingen juist op 2 velletjes willen, en ga zo maar door.

moOby
Berichten: 240
Geregistreerd: 03-07-12

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 21:50

Ik neem aan dat je een toeristenvisum probeert aan te vragen? Ik denk dat dat het makkelijkste en goedkoopste is om geen visum te regelen waardoor je een visum on arrival krijgt. Dit is 30 dagen geldig als je Thailand per vliegtuig binnenkomt en 15 dagen via land. Als ik mij goed herinner is dit ook gratis (ik heb momenteel een study visum dus ik ben nog helemaal zeker). Dat visum kan je heel eenvoudig verlengen als je langer dan 30 dagen wilt blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 07:04

Als je zonder visa binnen komt dan krijg je inderdaad een (gratis) "visa exemption" met een geldigheid van 30 dagen. Het verlengen daarvan is echter wel omslachtig, omdat je daarvoor naar Chaengwattana moet: een buitenwijk waar je het laatste stuk met de taxi zal moeten gaan omdat de skytrain het niet haalt. Naast dat het verkeer daar klote is, is het ook vaak gezeur met copies, paspoort foto's en fees. En ze hebben niet altijd taxi's voor de terugweg, dus dan zal je achterop een brommer moeten.

Een toeristenvisum is bij een verblijf van >30 dagen daarom veel handiger, hoef je je ook geen zorgen te maken over een ochtend heen en weer naar een gigantisch overheidscomplex.

Afbeelding

Afbeelding

anjali
Berichten: 15118
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 13:40

Fearn schreef:
enzino schreef:
Wat mooby zegt lijkt te kloppen:

Van de ambassade website:
[ [url=m/WV3CT6.jpg]Afbeelding[/url] ]
https://hague.thaiembassy.org/th/conten ... 2eb8004ad1

Vaccinatie regels:
https://hague.thaiembassy.org/th/conten ... 22e8027442
(Volledige vaccinatie nodig en het moet minstens 14 dagen geleden gezet zijn - bewijs meenemen, geen verzekering of hotel boekingen nodig)


Oh jeetje 14 dagen, goed dat je het zegt :)

Ik had trouwens mijn visum aangevraagd bij die site die jij stuurde, had ergens anders ook gelezen dat die betrouwbaar was maar ik moet echt belachelijk veel documenten aanleveren :? Kopie van paspoort, foto van jezelf met paspoort, een bewijs dat je minimaal 2000 euro op je bankrekening hebt, een bewijs dat je daar een hotel hebt geboekt... is dat normaal?

Een screenshot van het mailtje dat ik kreeg, zie er nogal tegenop om dit allemaal te moeten regelen :')

[ [url=m/IchIhc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is dit echt serieus? Laat je niet oplichten. De 2 keer dat ik als toerist naar Thailand ging Hoefde ik hier niets aan te vragen maar kreeg ik een gratis visum bij aankomst.In het vliegtuig werd er al een papier uitgedeeld om in te vullen maar die waren bij aankomst op het vliegveld ook verkrijgbaar.Dit was wel al een hele tijd geleden,alles kan nu anders zijn uiteraard.

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 13:49

Ja ik had ook ergens gelezen dat het heel lastig/veel gedoe is om in Thailand zelf die 30 dagen te verlengen. Ik ga wrs sowieso langer blijven, dus dan ben ik liever zeker dat dat ook lukt.

Emj_23
Berichten: 1192
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 18:38

Anjali, ze wilt langer dan 30 dagen blijven. Het stempeltje bij aankomst is voor 30 dagen. Vandaar dat ze dus de smaakjes heeft om van te voren een visum voor langere tijd aan te vragen of ter plekke verlengen, wat ook gedoe is.

anjali
Berichten: 15118
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 09:52

Emj_23 schreef:
Anjali, ze wilt langer dan 30 dagen blijven. Het stempeltje bij aankomst is voor 30 dagen. Vandaar dat ze dus de smaakjes heeft om van te voren een visum voor langere tijd aan te vragen of ter plekke verlengen, wat ook gedoe is.

Okay ja dan snap ik het probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 06:59

Vandaag in het nieuws: om het toerisme te bevorderen gaat de "visa on arrival" (visa exemption) vanaf 1 oktober (tot 31 maart) van 30 dagen naar 45 dagen. Kom je dus na 1 oktober het land binnen zonder visum dan krijg je een (gratis) stempel in je paspoort waarmee je 45 dagen in het land mag verblijven.


(het is nog niet gepubliceerd in de Royal Gazette, maar het lijkt behoorlijk zeker)

TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 23:06

Net nog even de reis bekeken en hij is niet meer te boeken en onze groep bestaat dus uit 4 mensen!
Zouden we echt dat geluk hebben?
En dus een groepsreis geboekt hebben en een semi privé reis krijgen?
Dat zou echt te gek zijn!
We gaan 14 november en hebben er een gratis dag extra bij gekregen omdat die dag er geen vliegtuig gaat.

TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 20:22

Wie weet hoe het nu zit met gevaccineerd moeten zijn voor corona?
Ik ben gevaccineerd, 3e prik was 31 december.

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 22:14

TamaraFloor schreef:
Wie weet hoe het nu zit met gevaccineerd moeten zijn voor corona?
Ik ben gevaccineerd, 3e prik was 31 december.


Ik weet het niet maar als je nog één kan halen zou ik t voor de zekerheid wel doen!

Ik had nog een uitnodiging liggen dus ga ook ff extra doen :)

Weet iemand trouwens of in Thailand een wereldstekker nodig is? Ik lees hier en daar dat (over algemeen) onze stekkers wel in de Thaise stopcontacten passen.

Maar bv in Maleisië weer niet..

Earth

Berichten: 7927
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 23:12

Wij hebben de wereld stekker niet gebruikt geloof ik.

_yvonne

Berichten: 2905
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 23:58

Wij ook niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 02:39

Laatste covid-maatregelen waren er alleen nog voor scholen en zijn per vandaag beëindigd:
Thai PBS schreef:
"From Saturday, face-mask wearing all the time in schools, seat distancing of 1-2 metres, limits on the number o participants in group activities, the provision of additional hand cleaning facilities and daily disinfecting of classrooms, toilets and frequently touched will cease."

Neemt niet weg dat 95% van de mensen nog wel een masker draagt in winkels.


Meer vaccinaties is niet nodig, maar je kan voor jezelf beslissen of je het wilt.

De stopcontacten zijn allemaal 2 of 3 pin; hetzelfde als in NL. Zowel ronde als rechthoekige pinnen passen er in.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 07:57

In de krant vanochtend:
Citaat:
The Tourism Authority of Thailand (TAT) is pleased to advise that as of today international travellers to Thailand will no longer be required to show proof of vaccination or ATK test results, and a longer length of stay will be on offer, signalling the completion of the kingdom’s full reopening to international tourism.

Earth

Berichten: 7927
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 08:04

Gebruik sowieso een mondkapje in de seven eleven. Anders helpen ze je niet :')

Anoniem

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 08:11

Dat zal per locatie verschillen, zelf nog geen problemen mee gehad.

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 12:53

Dankjewel voor de tip over de stekker! :D

Ah goed om te weten dat vaccinatie bewijs niet meer hoeft. Ik ben er trouwens niet zo bang voor om nog één te nemen hoor (ben liever minder ziek als ik wel weer corona krijg). En heb nooit veel bijwerkingen gehad.

TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:31

Bedankt voor de info!
Ik lees dat het verboden is te roken en het gebruik van elektrische sigaretten strafbaar is.
Weet iemand hier wat van af?