Thailand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 18:31

Earth schreef:
Ik vond Koh Samui niet echt interessant. Maar als je een omgeving zoekt met restaurantjes zou ik in het noorden gaan zitten rond Bo Phut inderdaad. Wij zaten in Sea Dance Resort en daar was in de directe omgeving niks, maar het was heel makkelijk om met de taxi op pad te gaan.
Maar ik zou niet te lang op Koh Samui blijven, maar lekker doorreizen naar Koh Tao. Dat is echt veeeeeele malen mooier :D


Ja eens :D

En Koh Lanta vond ik ook best leuk (minder mooi dan Koh Tao), maar wel vele grote stranden en romantische restaurants met zonsondergang uitzicht enz.. En alles heel makkelijk bereikbaar.

Bij Koh Tao vond ik dat ietsje minder.. je moet dan wel echt een scooter huren om op de mooie plekjes te komen.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 18:42

Of gewoon hele andere kant op en naar Koh Chang, Mak en poedersuiker

Earth

Berichten: 7927
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 18:43

Klopt, alleen Koh Tao is zo klein dat je zo bent waar je wilt zijn. :P
Ondanks dat het zo klein is zou ik er zo nog eens heen gaan. Zo groen, zo rustig(al was toen wij er waren het eiland net weer 3 weken open na corona) en echt een werkelijk geweldige onderwaterwereld <3

Ladyson

Berichten: 3225
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 23:38

Hmmmm interessant dit. Op internet staat Koh Samui nogal goed aangeprezen overal, maar ik deel die mening wel vaker niet :+

Earth

Berichten: 7927
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 00:59

Het is op zich wel leuk maar ik mis daar echt de pure natuur. Dat heb je op Koh Tao veel meer. Als ik nog eens die kant op ga zou ik Samui echt overslaan. Ik ben benieuwd naar Koh Phangan, dat zag er zo mooi groen uit toen we er langs voeren.

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 01:13

Ladyson schreef:
Hmmmm interessant dit. Op internet staat Koh Samui nogal goed aangeprezen overal, maar ik deel die mening wel vaker niet :+


Er zijn zeker mooie stukjes, maar het eiland is vooral heel groot (dus duurt best lang om overal te komen) en overal waar bebouwing staat vond ik het extreem toeristisch. Nu is Thailand overal wel toeristisch, maar er was daar echt haast niks authentieks qua huizen enzo meer over vond ik.

Wel heb je in het midden van het eiland erg mooi gebergte waar je bij meerdere paden uitzichtpunten kunt bereiken. Ook is er ergens in de bergen een klein park met mooie Thaise beelden en een waterval. Ik heb ook een gemummificeerde Monnik bezocht, een Chinees tempel en een paar andere mooie tempels (de rode is erg mooi). Ook op het noordoosten staat nog een hele mooie grote Buddha langs de zee en nog een grote vijver met 2 hele mooie tempels.

En ik ben een keertje linksonderin het eiland naar een stukje gebergte gegaan dat rechtstreeks aan de zee lag, met ook een prachtig uitzicht. Het is zeker geen slecht eiland hoor.

Maar je hebt dus meer dat overvolle toerisme en iets minder eilandgevoel. Koh Tao voelt dan wat puurder/simpeler denk ik.

Ik ben op Koh Samui trouwens in bamboe hutjes verbleven, dat vond ik wel erg leuke ervaring :D midden tussen de beestjes en de natuur. Je moet ervan houden, maar vond ik wel geweldig. Kan je evt. Een PB sturen met het adres daarvan.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het uitzicht:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AngelTidore
Berichten: 212
Geregistreerd: 07-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 16:03

Hoi!
Ik lees even mee. Wij hopen volgend jaar juni te trouwen en een huwelijksreis te maken in Thailand. Dit wordt onze eerste verre reis!

De plekken die we graag gaan bezoeken zijn Bangkok, Kanchanaburi, Chiang Mai, Khao sok en Phuket.
Een beetje van alles dus en we zijn druk aan het uitzoeken hoe we dit het beste kunnen aanpakken.

Gezien ik erge last heb van reisziekte gaan we proberen lange stukken met een binnenlandse vlucht te reizen en ik vermijd boten liefst volledig.

Vanuit Phuket willen we Khao Sok gaan bezoeken.
Ik lees veel slechte verhalen over de mini busjes wat betreft het rijgedrag van de chauffeurs.
Het liefst gaan we lekker op een scootertje op eigen gelegenheid maar ik lees ook terug dat dit gevaarlijk is. (Mijn vriend heeft wel zijn motor rijbewijs, las al dat dit veel 125cc scooters zijn)

Of toch vanuit Chiang Mai vliegen naar Koh Samui en Phuket/Khao Sok overslaan? Moeilijk hoor!

Mocht iemand nog tips of ervaringen hebben hoor ik het graag! :)

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 18:34

AngelTidore schreef:
Hoi!
Ik lees even mee. Wij hopen volgend jaar juni te trouwen en een huwelijksreis te maken in Thailand. Dit wordt onze eerste verre reis!

De plekken die we graag gaan bezoeken zijn Bangkok, Kanchanaburi, Chiang Mai, Khao sok en Phuket.
Een beetje van alles dus en we zijn druk aan het uitzoeken hoe we dit het beste kunnen aanpakken.

Gezien ik erge last heb van reisziekte gaan we proberen lange stukken met een binnenlandse vlucht te reizen en ik vermijd boten liefst volledig.

Vanuit Phuket willen we Khao Sok gaan bezoeken.
Ik lees veel slechte verhalen over de mini busjes wat betreft het rijgedrag van de chauffeurs.
Het liefst gaan we lekker op een scootertje op eigen gelegenheid maar ik lees ook terug dat dit gevaarlijk is. (Mijn vriend heeft wel zijn motor rijbewijs, las al dat dit veel 125cc scooters zijn)

Of toch vanuit Chiang Mai vliegen naar Koh Samui en Phuket/Khao Sok overslaan? Moeilijk hoor!

Mocht iemand nog tips of ervaringen hebben hoor ik het graag! :)


Ik vond de minibusjes erg meevallen, heb op elke plek in Thailand wel één genomen en nooit iets mee gebeurd. Ze rijden wat wilder dan hier in Nederland, dat wel, maar die chauffeurs rijden ook al hun hele leven in die omgeving dus naar mijn inziens is het veilig. Het is wel aan te raden evt een pilletje tegen reisziekte te nemen omdat je (vooral in Chiang Mai) veel bergen/scherpe bochten hebt.

Op de eilanden vond ik een scooter ideaal (in de grote steden durfde ik het niet). Je moet even rustig beginnen omdat je ook links moet rijden en het is altijd even wennen in een nieuwe omgeving. Maar er zijn overal veel toeristen op scooters, dus daar houden ze ook wel rekening mee. Maar zeker met motor rijbewijs moet dat wel lukken hoor.

Khao Sok is volgens mij wel echt een aanrader, ben ik niet geweest maar is volgens mij super mooi!

Voor Koh Samui weet ik niet of je met het vliegtuig kan, volgens mij niet.. De boot daar naartoe vond ik erg heftig, zelfs met weinig wind/regen. Die zou ik echt overslaan als je snel ziek wordt. Ik ben niet snel wagenziek en ik heb mijn eten toen niet binnen gehouden :')

Earth

Berichten: 7927
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 23:31

Koh Samui kun je idd wel met het vliegtuig komen. Maar het eiland zelf is niet zo heel spannend. Tenzij je in een geweldig mooi resort gaat zitten, dan is het wel een klein hemel op aarde :) Zoals ik al eerder zei is Koh Tao echt vele malen mooier maar dat kan een wilde rit zijn ja. Maar als het rustig water is, is het echt geweldig :D

callippo

Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 23:54

Tip: de slaaptrein van Bangkok naar Chiang Mai!
En ook zeker de sticky waterfalls bezoeken, dat voelde voor mij echt als het paradijs.

Khao Sok was mooi, maar het noorden vond ik nog mooier, was liever langer daar gebleven.

AngelTidore
Berichten: 212
Geregistreerd: 07-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 09:11

Bedankt voor jullie reacties!
Super leuk om te lezen.

Ik denk dat we nu iets langer in de omgeving van Chiang Mai willen blijven en dan toch Khao Sok overslaan.
Natuur is ook bovenin Thailand prachtig lees ik en we willen ook geen reis dat we constant van hot naar her moeten reizen. Bekijken een plek liever wat langer en echt goed ;)

We kijken als we daar eenmaal zijn of we het zien zitten om een motor te huren. Meningen zijn zo uiteenlopend maar ik denk dat dit wel goed komt. :)

callippo

Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 08:22

AngelTidore schreef:
Bedankt voor jullie reacties!
Super leuk om te lezen.

Ik denk dat we nu iets langer in de omgeving van Chiang Mai willen blijven en dan toch Khao Sok overslaan.
Natuur is ook bovenin Thailand prachtig lees ik en we willen ook geen reis dat we constant van hot naar her moeten reizen. Bekijken een plek liever wat langer en echt goed ;)

We kijken als we daar eenmaal zijn of we het zien zitten om een motor te huren. Meningen zijn zo uiteenlopend maar ik denk dat dit wel goed komt. :)


Klinkt als een heel goede keuze!

Wij hebben toen ook een auto gehuurd, ondanks de waarschuwingen voor gevaarlijk verkeer. Mae Hong Son route gereden, echt het mooiste stuk van onze reis :-) (al hadden we per ongeluk een andere route dan bedacht)

Het hoge aantal verkeersdoden komt ook wel doordat er allemaal mensen in de open laadbak van auto's zitten. Of 4 tegelijk op 1 motor...

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 08:23

Nou ik heb genoeg toeristen gezien met verbanden op hun lichaam na scooterongelukken.

Ladyson

Berichten: 3225
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 15:13

Vraagje.. Is het nodig om een taxi vooraf te reserveren voor op Phuket Airport of is het aankomen en instappen maar? En we gaan na een paar dagen dan door naar Khao Sok, met een taxi. Is het handiger om de taxi dan nu al via 12goAsia te reserveren of beter via het hotel daar regelen?

Earth

Berichten: 7927
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 15:20

Nee joh gewoon daar een uber fixen. Scheelt je genoeg geld.