[VOLG] Avontuur in Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maflinger_S
Berichten: 12168
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:30

Oei, zo neemt je leven ineens wel een heel andere wending. Dit soort spanning heb je niet nodig.

Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 21:33

Ze denken inderdaad dat het de blanken zijn die het veroorzaakt hebben. Terwijl de eerste bevestigde patient een Oegandees was, die terug kwam uit Dubai.


Annet73 schreef:
Jeetje wat beangstigend zeg! Denk je dat je nog wel veilig bent daar? (mag ook in pb beantwoord worden natuurlijk).
Zijn er überhaupt nog mogelijkheden voor je om het land te verlaten?


Niet echt, ze proberen nog een vlucht met de KLM te regelen, maar ook dan kan mn vriend niet mee :(
Voor nu ben ik nog veilig, maar het is de vraag voor hoelang..


Maflinger_S schreef:
Oei, zo neemt je leven ineens wel een heel andere wending. Dit soort spanning heb je niet nodig.


Dat klopt, en zo wordt dit avontuur wel heel avontuurlijk. Maar veroorzaakt ook de nodige stress zo nu en dan.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:35

Heftig verhaal TS! Ze nemen in Oeganda veel strengere maatregelen dan andere landen in de regio merk ik.
Die discriminatie is ook in Ghana aanwezig, en ook in veel andere landen inderdaad. Snap heel goed dat je zonder je vriend niet vertrekt...
Lastige situatie! Bedenk je wel dat ook in Nederland het niet perse geweldig is. Ik ben dus wel vertrokken, en veel vrienden zitten nog (met Ghanese partner) daar. Sta wel echt achter die keuze hoor, maar af en toe baal ik als een stekker dat ik hier zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:41

Wat heftig zeg! Ik had al gelezen dat in andere Afrikaanse landen Europeanen heel agressief bejegend werden om dezelfde reden. Wat naar dat dat er nog eens bovenop komt voor jou.

Ik snap dat je niet zonder je vriend terug wilt naar Nederland. Pas goed op jezelf hoor!

Nyaleti

Berichten: 6229
Geregistreerd: 05-04-10

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:49

Wat een mooie auto! :wow:

Helaas het enige positieve van je update. Ben of voel je je met je vriend naast je wel een stuk veiliger? Kan me heel goed voorstellen hoe intimiderend het kan zijn.. :(:)
Lastig dat je vriend niet zo maar mee kan naar Nederland maar het klinkt wel alsof het erg goed gaat tussen jullie? Probeer daar zo veel mogelijk van te genieten <3

Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 21:52

Tutti_Frutti schreef:
Heftig verhaal TS! Ze nemen in Oeganda veel strengere maatregelen dan andere landen in de regio merk ik.
Die discriminatie is ook in Ghana aanwezig, en ook in veel andere landen inderdaad. Snap heel goed dat je zonder je vriend niet vertrekt...
Lastige situatie! Bedenk je wel dat ook in Nederland het niet perse geweldig is. Ik ben dus wel vertrokken, en veel vrienden zitten nog (met Ghanese partner) daar. Sta wel echt achter die keuze hoor, maar af en toe baal ik als een stekker dat ik hier zit.


Marie_Anne schreef:
Wat heftig zeg! Ik had al gelezen dat in andere Afrikaanse landen Europeanen heel agressief bejegend werden om dezelfde reden. Wat naar dat dat er nog eens bovenop komt voor jou.

Ik snap dat je niet zonder je vriend terug wilt naar Nederland. Pas goed op jezelf hoor!



Ik vind het ontzettend lastig, alle gedachtes zijn gebaseerd op; wat als scenario's.
Wat als hier de pleuris uitbreekt, wat als er wat met familie gebeurd, wat als je het in Nederland evengoed nog krijgt. Wat als wat als wat als.
Gelukkig is mn vriend heel begripvol en weet ik zeker dat we er het beste van gaan maken. Maar toch.
Is dit de juiste beslissing.

Nu klinkt het misschien allemaal heel zwaarmoedig, en zo wil ik niet overkomen, maar helaas is de situatie gewoon prut.

Anoniem

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:11

Misschien een rare vraag, maar waarom kan jouw vriend niet mee naar Nederland?

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:13

Ik snap je heel goed. Vrienden van me zijn ook gebleven, in andere landen in jouw regio. Die geven hetzelfde aan. Dat het moeilijk is om die keuze naast je neer te leggen.
Gaan er nu nog vluchten?

Als ik met mijn vriend was geweest had ik waarschijnlijk ool gebleven. Jullie hebben elkaar, hebben een auto nu en dus nog wat vrijheid. Denk je zelf dat de situatie daar (politiek) kan escaleren en het onveilig wordt?

@bobje, ik denk dat haar vriend geen visum heeft, en de ambassades zijn nu veelal dicht en dat process kan erg lang duren.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:32

Ik ben zo bang dat het Afrikaanse en andere armere landen vreselijk uit de klauw gaat lopen, omdat een complete lockdown eigenlijk niet mogelijk is. Dat zie je nu in India al. Er zullen hongerdoden gaan vallen omdat mensen niet mogen werken of niet naar hun werk mogen reizen.

En dan heb je nog het virus zelf natuurlijk. Als je met veel mensen op elkaar woont en bijvoorbeeld geen beschikking hebt over water en zeep om je handen regelmatig te wassen dan kan het heel snel gaan. En de gezondheidszorg die lang niet voor iedereen beschikbaar is...

Ik hoop maar dat het meevalt omdat die landen warmer zijn en een virus daardoor minder snel grip krijgt. Het is wellicht ook een voordeel dat de bevolking daar gemiddeld veel jonger is dan bij ons. Maar ik houd mijn hart vast.

Hoe kijk jij daar tegenaan? Voorzie jij ook een ramp, met name onder de armere mensen? Of denk je dat het mee zal vallen?

Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 22:37

Ik voorzie exact wat @lindyH omschrijft. Veel mensen werken overdag en eten van dat geld. Geen werk, geen eten.
Naast dat dat natuurlijk heel erg is, is het ook een risico voor mij.
Ik ben namelijk een soort wandelende portemonnee...

Totale lockdown is bijna de situatie hier, maar je hoest iid zo in een ander zn slaapkamer, op sommige plekken dan..

Een ander probleem is dat mensen vaak ook niet genoeg geld hebben voor medische zorg, dus IC opnames ed kunnen niet betaald worden, dan ga je dus gewoon dood..

Edit; in tegenstelling tot westerse landen hebben mensen hier ook vaak onderliggende problemen, HIV, TB enz.

Dus de bevolking mag dan jonger zijn, maar is niet perse gezonder...
Laatst bijgewerkt door Berriepi op 04-04-20 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:38

Berriepi schreef:
Tutti_Frutti schreef:
Heftig verhaal TS! Ze nemen in Oeganda veel strengere maatregelen dan andere landen in de regio merk ik.
Die discriminatie is ook in Ghana aanwezig, en ook in veel andere landen inderdaad. Snap heel goed dat je zonder je vriend niet vertrekt...
Lastige situatie! Bedenk je wel dat ook in Nederland het niet perse geweldig is. Ik ben dus wel vertrokken, en veel vrienden zitten nog (met Ghanese partner) daar. Sta wel echt achter die keuze hoor, maar af en toe baal ik als een stekker dat ik hier zit.


Marie_Anne schreef:
Wat heftig zeg! Ik had al gelezen dat in andere Afrikaanse landen Europeanen heel agressief bejegend werden om dezelfde reden. Wat naar dat dat er nog eens bovenop komt voor jou.

Ik snap dat je niet zonder je vriend terug wilt naar Nederland. Pas goed op jezelf hoor!



Ik vind het ontzettend lastig, alle gedachtes zijn gebaseerd op; wat als scenario's.
Wat als hier de pleuris uitbreekt, wat als er wat met familie gebeurd, wat als je het in Nederland evengoed nog krijgt. Wat als wat als wat als.
Gelukkig is mn vriend heel begripvol en weet ik zeker dat we er het beste van gaan maken. Maar toch.
Is dit de juiste beslissing.

Nu klinkt het misschien allemaal heel zwaarmoedig, en zo wil ik niet overkomen, maar helaas is de situatie gewoon prut.

De situatie is zeker prut ja, ellendig voor jullie :(:) .

Gaan er nog wel vluchten?

Poeh, wij kunnen je ook niet helpen met je beslissing ben ik bang. Ik snap heel goed dat je wilt blijven. Maar ik zou het ook snappen als je toch tijdelijk naar Nederland zou willen. Fijn dat je vriend begripvol is, dat is belangrijk.
Hoe staat je familie erin, dat jij daar bent nu?

Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 22:42

Het probleem is dat je niet weet voor hoelang ik in Nederland moet blijven, en of deze vlucht ook daadwerkelijk komt... Ik heb dus semi besloten hier te blijven.

Mn familie is gelukkig redelijk nuchter. Maar mn moeder ziet de ernst van de situatie wel in...
De rest van de familie houd ik wel op de hoogte, maar de milde versie, zij moeten goed voor zichzelf zorgen en zich zeker geen zorgen om mij gaan maken...

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 16:04

Heftig hoor. Daar wil je het gewoon niet krijgen nee. Ben wel benieuwd naar de situatie op je werk als je dat wil delen via pb?

Ikzelf werk in België in een supermarkt en ja kan me inbeelden dat jij je echt niet veilig voelt. Ook zeker in combi met de economische situatie daar. Hou je taai en hou de lijntjes met de ambassade levendig.

Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 17:38

@poes, ik heb je een PBtje gestuurd!

Supermarkt lijkt me ibderdaad ook niet echt the place to be.. Maar aan de andere kant, je hebt nog wel werk.

Ik ben best wel blij met de Ambassade hier, we worden regelmatig geupdated. En nemen vragen of andere zaken altijd serieus!

Anoniem

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:06

Jeetje heftig zeg! Als je iets kwijt wilt over de situatie op je werk mag je mij ook altijd pben..
sterkte!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:59

Ik ben blij dat ik mag werken en ondanks het risico maak ik me weinig zorgen. Jij staat echt voor heel andere uitdagingen. Doe maar voorzichtig e.

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 02:59

Hé TS, hoe gaat het met jou/jullie?

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 07:29

Wat een heftige update.

Ik zou persoonlijk echt kiezen voor veiligheid en naar Nederland terugkeren. Als de rust wedergekeerd is, kun je weer terug neem ik aan?

Getup

Berichten: 8288
Geregistreerd: 27-01-07

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 08:35

Terugkeren nu is waarschijnlijk ook niet zo simpel? Hopelijk gaat het goed TS.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110721
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 08:50

Stille meelezer hier.
Ook ik vraag me af hoe het met je gaat!

Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-20 11:33

Wat lief dat jullie allemaal zo geïnteresseerd zijn!

De maatregelen vanuit de overheid zijn nog steeds van kracht en er komen er steeds meer bij.

Wij hebben wat meer rust gevonden in het quarantaine leven. Met ons gaat het dus goed!

In de tussentijd zijn er op werk gebied gelukkig geen nare dingen meer voorgevallen. Al denk ik wel dat ze wat meer mogen promoten dat we nog steeds werkzaam zijn. Dat doen ze nu niet, het management gaat niet minder verdienen, wij wel. Het voelt een beetje dubbel dat er mijn inziens mogelijkheden zijn om meer inkomen te genereren, maar die worden niet gebruikt :?

@DiantaM ik kan egoïstisch zijn en voor mn eigen veiligheid kiezen, maar ik woon samen met mijn vriend die de optie naar NL komen niet heeft. Beetje banketstaaf om die dan achter te laten hier...

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:37

Ik was er van uit gegaan dat jouw vriend Afrikaans is en dus niet onder het racistische geweld valt en daarom gewoon veilig is. Maar wellicht hebt ik dat verkeerd aangenomen, ik volg meerdere buitenland topics haha.

Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-20 11:51

DiantaM schreef:
Ik was er van uit gegaan dat jouw vriend Afrikaans is en dus niet onder het racistische geweld valt en daarom gewoon veilig is. Maar wellicht hebt ik dat verkeerd aangenomen, ik volg meerdere buitenland topics haha.


Mijn vriend is inderdaad Oegandees, en hij is misschien geen slachtoffer van racisme hier, maar als er op medisch gebied iets met hem gebeurd is hij hier ook niet veilig..

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:55

Er bestaan hier geen goede of slechte beslissingen denk ik.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:43

Ik denk ook dat je rasistisch geweld wel goed moet bekijken. Zo ver ik gehoord heb, ook uit mensen in Uganda, blijft het bij wat namen roepen etc. Tot nu toe hoor ik weinig verhalen van mensen die geweigerd worden in winkels of echt met geweld ontmoet worden. Het is natuurlijk vervelend, maar als je nu toch veel binnen zit?

Ik zou dezelfde keuze als jou gemaakt hebben als ik met vriend en al in Ghana was geweest, en hij is Nederlands. Tenzij hij aan had gegeven terug te willen. Ik ken jouw situatie nu niet precies natuurlijk, maar volgensmij zit je daar best oke. Je hebt een huis, bent er samen, je hebt een auto en gaat nog naar je werk. Ook in gedachte houdende dat jij nu dus wel werkt en wat geld verdient, wat je zelf ook al aangaf.

Er zijn genoeg mensen die als expat werkte en nu terug zijn, uit eigen keuze of terug geroepen door hun werkgever, zen mogelijk maanden bij ouders of vrienden in wonen... Ook niet ideaal! Ik heb het geluk dat mijn vriend nog hier was, maar ik wordt er ook echt niet blij van als ik bedenk dat ik hier mogelijk nog maanden zal zitten...

De keuze is altijd lastig, maar ik denk dat voor jou de keuze gemaakt is en dat die goed is! Dus niet meer twijfelen, maar juist nu je manier vinden in deze nieuwe situatie, dat lijkt mij het beste!