[FOTO] Montenegro - "Land van zwarte bergen"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [FOTO] Montenegro - "Land van zwarte bergen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 20:39

Ik heb je topic doorgestuurd aan een vriendin die met mij op vakantie wil. In de zomer...

Gaat niet gebeuren denk ik. Ik heb een voorstel gedaan voor volgend jaar herfst ...

DioxideJarig

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 23:13

Leo schreef:
Ik zou er denk ik ook niet zo snel met hoog zomer naar teruggaan. Ook al is het toerisme nog erg in opkomst, het is er ook niet berekend op mensen massa's. :)
Het was nu echt lekker dat het zo rustig was overal.

In de naweeën van de zomer zagen wij vooral Russen, Duitsers, Chinezen (bij Kotor vooral!) en Nederlanders. Er worden ook wel echt allemaal van die 5* Russenresorts uit de grond gestampt.

Het viel ons wel heel erg op dat de locals het liefste zo min mogelijk met buitenlanders te maken hebben (wat ik opzich snap). In menig winkel kon er nog geen "Hallo" vanaf en werden we bijna buitengesmeten met ons wisselgeld. We gaan eigenlijk altijd off-track op vakantie, naar zo min mogelijk touristische gebieden ook, maar zo onvriendelijk als de Montenegrijnen zijn we ze nog nergens tegen gekomen. Slechts een handje vol had gewoon een neutraal/vriendelijk/behulpzame uitstraling :\

Het land is werkelijk prachtig, maar wij gaan in ieder geval niet meer terug. Voor de mensen die wel willen gaan: een roadtrip via Kroatië en Bosnië-Herzegovina is zeer zeker aan te raden!

Edit: en het is echt niet dat wij typische tokkievakantiegangers zijn, integendeel juist :+

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [FOTO] Montenegro - "Land van zwarte bergen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 08:56

Dat is wel een mindere ervaring zeg! Ik herken het deels, maar grotendeels hele vriendelijke mensen getroffen.
Ze zijn sowieso wat stugger maar onvriendelijk hebben we alleen in het tweede hotel meegemaakt. Daar waren we ook gewoon heel simpel: dan gaan we ons eten wel gewoon ergens anders zoeken.

Nu moet ik zeggen dat we dus niet heel veel in winkels zijn geweest.

Aziatische toeristen zagen wij ook veel in Kotor. Er lagen twee grote cruiseschepen en toen we aankwamen was het best druk. Op een gegeven moment waren de schepen vertrokken en waren de straatjes weer leeg.
Ook een kleine bus toeristen bij Crno Jezero, maar deze mensen liepen naar het meer, maakten een foto en een selfie en gingen terug naar de bus. Tijdens de wandeling rondom het meer zijn we twee mensen tegen gekomen :+

MarleenM

Berichten: 1857
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Gronau (Duitsland)

Re: [FOTO] Montenegro - "Land van zwarte bergen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 23:54

Wow, nooit geweten dat dat zo'n mooi land is.. Deze komt definitief op mijn lijstje van waar ik ooit naar toe wil..

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [FOTO] Montenegro - "Land van zwarte bergen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 01:56

Quiz vraag vandaag: hoe heet een inwoner van Montenegro?

Had het nog fout ook.

thequeensmum
Berichten: 3520
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [FOTO] Montenegro - "Land van zwarte bergen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 09:48

Montenegrein? Of Montenegrijn?

Ballard_L

Berichten: 2491
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 10:18

Wat een mooie foto's heb je gemaakt van dit prachtige kleine landje :) wij hebben er ook van genoten, vooral Durmitor! Wij zijn als sinds januari aan het reizen door Europa (hebben nu 29 landen bezocht) en Durmitor was ook wel een hooggepunt!

Afbeelding

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 10:37

Ballard_L schreef:
Wat een mooie foto's heb je gemaakt van dit prachtige kleine landje :) wij hebben er ook van genoten, vooral Durmitor! Wij zijn als sinds januari aan het reizen door Europa (hebben nu 29 landen bezocht) en Durmitor was ook wel een hooggepunt!

[ [url=m/e8CjWM.jpg]Afbeelding[/url] ]



Heb je ook een foto topic :D?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 11:02

truus1957 schreef:
Montenegrein? Of Montenegrijn?


Yes met ij

:D

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [FOTO] Montenegro - "Land van zwarte bergen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-19 13:02

Jep en ze spreken Montenegrijns :D

Wauw Ballard wat ontzettend gaaf! Prachtige foto's <3 wat een bijzondere reis zeg!

Hasjam_Poe

Berichten: 435
Geregistreerd: 07-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 13:14


Elodie
Berichten: 102
Geregistreerd: 02-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 15:19

Wat een ontzettend mooie foto's. Prachtige reis hebben jullie gemaakt! <3 Heel mooi ook die foto's van jullie samen daar.

Ik ben 1 keer in Montenegro geweest en heb toen lang niet zoveel als jullie gezien, was toen ook erg onder de indruk en zou graag nog eens terug gaan om meer te zien en te ontdekken.

Ik heb vanuit Belgrado de trein naar Bar in Montenegro genomen en ben vanuit daar naar Kotor gegaan. Die treinreis is wel een aanrader voor geïnteresseerden hier. Ontzettend mooi. In tegenstelling tot hierboven genoemd heb ik gelukkig geen ervaring gehad met stugge mensen. De mensen die ik tegenkwam in de trein waren heel lief, ik weet niet of dat Montenegrijnen waren maar ook in Montenegro zelf ben ik alleen maar vriendelijke mensen tegengekomen, wel vaak geen Engels sprekend.

Ballard_L

Berichten: 2491
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 17:32

moonsparkle schreef:
Ballard_L schreef:
Wat een mooie foto's heb je gemaakt van dit prachtige kleine landje :) wij hebben er ook van genoten, vooral Durmitor! Wij zijn als sinds januari aan het reizen door Europa (hebben nu 29 landen bezocht) en Durmitor was ook wel een hooggepunt!

[ [url=m/e8CjWM.jpg]Afbeelding[/url] ]



Heb je ook een foto topic :D?


Haha nee nog niet! Maar ik moet ook even kijken of dat gaat lukken. We zijn namelijk beroofd in Portugal en hierdoor zijn alle originele foto's weg...we hebben dus alleen nog wat op onze blog staat. Zuur :(

citroen
Berichten: 1649
Geregistreerd: 13-04-09

Re: [FOTO] Montenegro - "Land van zwarte bergen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 02:08

Wauw, wat een prachtige foto's! Ik heb vorig jaar zomer een halfjaar in Montenegro mogen werken.. Echt een fantastisch land <3

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 10:30

Gaaf hè? Ben in oktober in Montenegro geweest en voor mij is het wel 1 van de mooiste landen die ik heb gezien

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [FOTO] Montenegro - "Land van zwarte bergen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-19 11:05

Wat gaaf om al jullie ervaringsverhalen te lezen :j voor deze bestemming bij ons naar voren kwam had ik eigenlijk nooit zo aan het land gedacht als mogelijkheid. Ik wist net aan waar het ligt. :D