Fins Lapland met kind van 10 jaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ocean_Child

Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Fins Lapland met kind van 10 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-19 21:00

Hi!
De beslissing is genomen, dit jaar willen mijn man, 10-jarige zoon en ik graag naar Lapland in de Kerstvakantie!
Ik ben vandaag al vluchtig wat aan het kijken geweest op het internet en morgen ga ik er eens goed voor zitten en boeken **\O/**

Wie kan mij tips geven over wat we écht niet mogen missen? We willen graag van alles ondernemen en zien; een sledetocht met husky’s, rendierenfarm, op zoek naar het noorderlicht, wandelen op sneeuwschoenen, bezoek aan een sneeuwdorp of ijshotel, sneeuwscooter safari... Ik ben iets tegen gekomen over een dierenpark dat erg mooi schijnt te zijn en misschien kunnen we zelfs een paar keer gaan skiën? (is geen must)

Wat is een mooi gebied waar veel te doen is? Het ziet er allemaal zo prachtig uit, ben al helemaal enthousiast! :)
En wat zou een mooie plek of gebied zijn om te verblijven?

eempiej
Berichten: 3987
Geregistreerd: 16-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 21:09

Levi! Bijna al het bovenstaande wat je beschrijft is er te doen :D En relatief dicht bij het vliegveld.

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 21:18

Ben je Ranuazoo tegengekomen? Die vond ik erg mooi. Niet supergroot, maar groot genoeg om je een dagje te vermaken.
Santa village is lekker toeristisch, maar ook erg leuk.
Welk vliegveld wilde je op vliegen?

Ocean_Child

Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 00:45

maessie schreef:
Ben je Ranuazoo tegengekomen? Die vond ik erg mooi. Niet supergroot, maar groot genoeg om je een dagje te vermaken.
Santa village is lekker toeristisch, maar ook erg leuk.
Welk vliegveld wilde je op vliegen?

Ja, was inderdaad Ranua Zoo. Dat zag er mooi uit.
Als het Levi wordt zoals eempiej zegt, dan zal het vliegen naar Kittalä worden denk ik. Met een overstap in Stockholm. En misschien dan ook wel een dagje Stockholm er van maken :)

Is Santa Village ook in de buurt van Levi?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 00:52

Santa Village ligt eerder bij Rovaniemi.

In Saariselka heb je een soort centerparks/holiday in park zitten waar je alles wel kan doen wat op je lijstje staat.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 00:53

Levi zeker weten <3 veel te doen. Boeiend museum over de sami ook. Alleen sneeuwschoen wandelen voor een 10 jarige? Zou te zwaar kunnen zijn. -O- Je kunt daar alle kanten op, eventueel rechtstreekse vlucht, of overstap in Helsinki

Ik weet dat er dagexcursies santa village gedaan worden, heb zelf niks met kerst :+ maar vluchtgenoten hebben dat wel gedaan :j
Laatst bijgewerkt door karuna op 26-11-19 00:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Ocean_Child

Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 00:54

Varekaj schreef:
Santa Village ligt eerder bij Rovaniemi.

In Saariselka heb je een soort centerparks/holiday in park zitten waar je alles wel kan doen wat op je lijstje staat.


Centerparks krijg ik een beetje jeuk van, dus dat zal denk ik niet echt iets voor ons zijn... :=
Rovaniemi ga ik even opzoeken. Als je een gebied kan aanraden, wat zou jij dan mooi vinden om naartoe te gaan?

Ocean_Child

Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 00:59

karuna schreef:
Levi zeker weten <3 veel te doen. Boeiend museum over de sami ook. Alleen sneeuwschoen wandelen voor een 10 jarige? Zou te zwaar kunnen zijn. -O- Je kunt daar alle kanten op, eventueel rechtstreekse vlucht, of overstap in Helsinki

Ik heb nog niet goed alles uitgeplozen, wil morgen lekker achter mijn laptop kruipen met een pot thee :D
Weet je ook welke maatschappij rechtstreeks op Kittalä vliegt?
Sami museum zal ik zeker niet willen overslaan, als sneeuwschoen wandelen te zwaar blijkt dan doen we dit uiteraard niet, al denk ik dat mijn zoon zijn conditie beter is dan de mijne :')

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 01:55

Ik ben naar Salla geweest via de Anwb. En naar Santa Village, Rovaniemi was het vliegveld waar we geland zijn.

Salla had eigenlijk alles van je lijstje, alleen geen ijshotel, voor zover ik weet iig.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Fins Lapland met kind van 10 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 07:34

Levi is top, ook met kids. Fijne skipistes en genoeg leuke dingen te doen.
Rechtsreeks gevlogen naar kittala met tui een paar jaar terug.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 09:03

Wij hebben een rondreis door Lapland gemaakt in de zomer, hoe het is in de winter gaan wij volgend jaar ontdekken :P Maar dan wss wel via een fjordencruise tot de Noordkaap. Die willen we graag terug zien.

Je hebt de keuze in Saariselka uit een hotelkamer of een chalet. Toen wij er waren in juni was het er aardig rustig :)) We hebben toen wel gezien dat er in de winter veel mogelijkheden zijn zonder dat je eigenlijk het dorp uit moet. De skipistes zijn te voet bereikbaar, mooie wandelroutes en natuur en heel veel langloufroutes.
Geen idee of ze het in de winter ook spelen, maar in Finland/Lapland heb je frisbeegolf! Dat is met een frisbee naar een korf mikken. Zijn wel beste afstanden en de meeste korfjes staan op en langs skistroken. Hebben wij als volwassene ook een hoop lol mee gehad :Y)

Santa Village is gratis maar ik kan wel begrijpen dat het er rond kerst mega druk kan zijn. Leuk detail: je kan er bij de kerstman op bezoek en je kan er een brief van de kerstman naar huis laten sturen, met originele poststempel van Santa Village! De brief komt ook echt rond kerst aan en in het Nederlands en is eigenlijk niet zo duur om te doen :)
Je kan er een huskyfarm bezoeken met uitleg maar een ritje zou ik daar overslaan. Wij hebben ze gezien en dat is een rondje van 5 minuten door het bos naast het park... voor best wat geld.

Caresse07

Berichten: 9404
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 09:06

Kijk eens op de site van Scandinavian Wintersports.

Daar zijn wij 2 jaar geleden mee naar Fins Lapland geweest en hebben eigenlijk alles gedaan wat jij opnoemt.
Wij zaten in Pyha Luosto.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 09:10

Wij zijn met BBI Travel geweest. Was echt top georganiseerd!

Thokkadisje

Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:29

Oei, het is wat aan de late kant voor Fins Lapland, hopelijk kun je nog wat vinden!

Kuusamo is wellicht een optie. Kuusamon Tropikki is een leuk resort met kamers en appartement. Er is een binnenzwembad, sauna's bowlingbaan en angry birds park (binnen). Je kunt excursies boeken bij Ruka safaris, die komen je bij het hotel ophalen.

Ocean_Child

Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 19:33

Thokkadisje schreef:
Oei, het is wat aan de late kant voor Fins Lapland, hopelijk kun je nog wat vinden!

Kuusamo is wellicht een optie. Kuusamon Tropikki is een leuk resort met kamers en appartement. Er is een binnenzwembad, sauna's bowlingbaan en angry birds park (binnen). Je kunt excursies boeken bij Ruka safaris, die komen je bij het hotel ophalen.

Jaaaaa daar ben ik achter gekomen, alle vluchten vol! -O-
Ben bang dat ik moet uitstellen tot volgend jaar (en nu alvast boeken... ;) )

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:15

Wij vlogen op Oulu, dat kon alleen met een binnenlandse vlucht. Maar wij gingen naar een vriendin daar, en van daaruit oa naar Ranuazoo en Santavillage. Nu gingen wij ook in de zomer. Ik sla de tips ook gelijk maar op, want lapland in de winter staat hier ook op de bucketlist. (Alleen de kleine dan wat groter, is wel wat handiger denk ik)