[VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JudithO

Berichten: 7081
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 12:09

Ja ik let ook enorm op recensies. Ik zal de locals hier nog wel eens vragen voor aannemers, eens kijken waar die mee komen. De elektricien die ik van dochterlief doorkreeg gooide gelijk al de hoorn op de haak toen ik het gesprek begon, bang voor buitenlanders ofzo? Anyway, gelukkig wel een vlotte electricien gevonden nu dus dat scheelt alweer. Nu de aannemer nog.

Oh en les van vandaag, als je een wasmachine verplaatst hebt, moet je op de nieuwe plek wel de kraan helemaal open draaien en niet half. Vond het machientje nie zo leuk nie :Y)

Pandora2
Berichten: 19870
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 12:14

Kan je niet gewoon een kant-en-klaar kippenhok kopen zat ik mij nu net te bedenken ? Of wil je er een heel kippenpaleisje van maken ? :P

Misschien de knuffelvlaming eens vragen of hij geen aannemers kent links of rechts ?
De meeste Belgen zijn harde werkers... O:) }>

JudithO

Berichten: 7081
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 12:18

Dat lukt niet, want dan moet je een vlak stuk grond hebben om hem neer te zetten. En dat is echt heel erg onmogelijk hahah.
Haha ja ik zal de knuffelvlaming ook eens vragen, maar die was nou op vakantie dus ik wil hem even niet storen met zulke lastige vragen :D

Tinka

Berichten: 3807
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 13:32

Bekend probleem geen vlak stuk grond. Daarom hebben wij onze schuilstal ook helemaal zelf gebouwd en ontworpen. Alles gekocht bij brico depot.

Pandora2
Berichten: 19870
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 13:56

Met een paar stenen en wat plankjes krijg je alles wat krom is weer recht en in evenwicht, toch :P
Gewoon tegen jullie huis zetten en de kipjes vrij laten rondhupsen geen optie ?

Oké, ik stop met me te bemoeien nu :')

JudithO

Berichten: 7081
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 15:13

Ja dat wel, maar dan zit je dus met dat ze via onderlangs kunnen ontsnappen/roofdieren erin kunnen. Plus dat de hokken die te koop zijn echt veel te klein zijn. Ik wil een groot hok!
Ze mogen zeker wel vrij rondhupsen! Ondanks dat het hier waarschijnlijk een vliegend buffet gaat zijn voor roofvogels, maar goed dat zien we dan wel weer. Goed excuus om flink kuikens te fokken ;)

Bemoeien mag hoor, als ik er niks mee wil doen dan laat ik het gewoon links liggen haha.

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 15:17

Fardoe haar man maakt grote kippenhokken. Als in manshoog. Hij fokt ook kippen Vraag haar eens. Zij woont ook in Frankrijk. Je moet er wel een ren omheen bouwen. In het vorige huis had ik er een net over de ren gehangen tegen de roofvogels. Ik liet ze wel overdag op het erf lopen, tot ze ook overdag weggehaald werden, toen heb ik ze voortaan in de ren laten zitten. Was wel groot hoor 50m2.

JudithO

Berichten: 7081
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 15:25

Er komt sowieso een ren omheen, ook omdat ze de eerste 2 weken nog even 'opgehokt' moeten blijven om te weten waar thuis is.
Daar komt ook een net overheen.
Daarna wordt het trial en error, dikke kans dat we ze op termijn ook niet meer los laten ivm roofvogels, maar dat zien we dan wel weer.
Ons hok wordt ook manshoog, in NL hadden we een hok waar je altijd gebukt in moest en dat was altijd schelden. Niet handig, dus ook daarom wil ik hem zelf ontwerpen. Met wateropvangsysteem waaruit ze ook kunnen drinken, behalve in vorstperiode dan.

Bloemetje75
Berichten: 1993
Geregistreerd: 19-07-11

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 15:30

Mijn kippen schuilen ook graag onder een heg en trampoline. Dat helpt ook tegen roofvogels.

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 15:41

Bloemetje75 schreef:
Mijn kippen schuilen ook graag onder een heg en trampoline. Dat helpt ook tegen roofvogels.


Ik zie nu hoppende roofvogels voor me die de kippen willen jatten

tamary

Berichten: 29231
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 15:43

Monique1963 schreef:
Bloemetje75 schreef:
Mijn kippen schuilen ook graag onder een heg en trampoline. Dat helpt ook tegen roofvogels.


Ik zie nu hoppende roofvogels voor me die de kippen willen jatten

Maak er uilen van en het is mogelijk. Die landen nl nog wel eens om ergens binnen te lopen voor voedsel.

Tinka

Berichten: 3807
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 16:06

In Nederland had ik met mijn ex ook kippen, die sliepen altijd in een boom. Onze katten aten wel de kuikens op. Toen woonde ik daar al niet meer. Heb ze toen ik daar op bezoek was maar vlug in een stal opgesloten, bleef geen kuiken meer over zo.

Bloemetje75
Berichten: 1993
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 17:06

Monique1963 schreef:
Bloemetje75 schreef:
Mijn kippen schuilen ook graag onder een heg en trampoline. Dat helpt ook tegen roofvogels.


Ik zie nu hoppende roofvogels voor me die de kippen willen jatten


Ik heb beeld… nope nog niet gezien, wel een van onze katten die graag op de trampoline zit. Maar mijn katten en kippen negeren elkaar.

JudithO

Berichten: 7081
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 18:07

Als er kuikens zijn komen die de ren niet uit tot ze een zekere leeftijd hebben. Veel te riskant...
Ik wil hier 's nachts alles binnen hebben in het nachthok. Er sluipt hier van alles rond wat kip lust, dus ik wil ze gewoon binnen hebben. Elke ochtend controleren of iedereen er is vind ik erg fijn. Automatisch kippenluik zal er daarom hier ook niet snel komen. Lichte controlfreak haha :D

In NL hadden we enorm overlast van marters en buizerds. Daar ook heeeeeeeel veel begroeiing, maar buizerd laten zich gewoon vanuit een boom bovenop de kip vallen. Of vanaf een hek. Ik heb zelfs mijn afstudeervak gedaan richting roofvogels in kippenuitlopen ;) Daar heb ik ook echt bizarre dingen gezien. Begroeiing is dus geen enkele garantie helaas.

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 18:44

Nee en je zult ook vossen hebben. Bij ons op klaarlichte dag werd mijn kipje hier weggehaald, denk door een roofvogel we hebben veel wauws hier. Ik heb toen de andere twee aan de buuv weggegeven die een grote enclos heeft waar geen vossen in komen. Overigens hebben de andere buren een kippenfarm met 1000 kippen iedere paar maanden en dat trekt enorm roofdieren aan. Het maakt hun niet uit dat er regelmatig wat wordt weggehaald, dat missen ze niet op 1000 kippen.

Pandora2
Berichten: 19870
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 20:27

:)* Roofvogels. Waarom dacht ik daar niet aan :=
Inderdaad beter dat ze dan in een ren blijven. Je wil je kipjes tenslotte niet door de lucht zien vliegen :x

Mijn 3 krieltjes lopen overdag los maar 's avonds gaat hun hokje ook dicht. K Heb 3 hondenhokken in een hondenren staan, kunnen ze kiezen :') En alles gaat 's nachts dus dubbel dicht.
Vorige week de buren 8 kippen kwijt. Marter op bezoek geweest. Ik waarschuw hen al jaren dat marters door kleine openingen geraken... :roll:

Zo'n manshoog kippenhok is inderdaad heel handig. Hadden mijn ouders vroeger ook voor hun kippen.
Maar voor mijn paar cochin krieltjes is zoiets een beetje overbodig :))

JudithO

Berichten: 7081
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 21:09

Hier ook voornamelijk de rode wouw, verder ook de zwarte wouw, buizerd en een sperwer al zal de laatste niet zo snel een volwassen kip pakken.
Vossen hebben we inderdaad enorm veel van.

Prairy
Berichten: 9171
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 22:28

Vandaag nog 2 buizerds op mijn brahma, ik hoorde ze gelukkig schreeuwen en was nog op tijd met klappen. Als ze nou die lelijke witte leg kippen zouden pakken, maar nee...

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 11:12

Een roofvogel weet volgens mij niet dat hij te klein is om kippen te pakken. Ik hoorde in ons vorige huis een keer enorm geschreeuw van een kip, toen was er al een kip op het erf weggehaald dus hadden we ze opgehokt met een hek van 2m hoog eromheen MET schrikdraad tegen de vos. We hadden voor roofvogels een spinnenweb van strotouwtjes eroverheen gespannen. Dus ik ren naar het raam, zie ik een valkje, hoe groot is dat nou, zoiets als een flinke duif, met mijn kip omhoog stijgen! Dat ging natuurlijk niet, kip flapperen, touwen boven zijn kop te smal voor opstijgen met vleugels zat in de weg, ik doe het raam open en gillen, dus hij kreeg een stuip, liet haar los en vloog weg. Ze had gelukkig niets, was niet eens van de leg af, had geen gebroken poten aan haar val overgehouden en tóén hebben we dus dat net eroverheen gespannen. Maar óf dat was een valk met grootsheidswaanzin óf roofvogels weten gewoon zelf niet hoe groot ze zijn.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 11:36

Roofdieren en kippen. Altijd een lastig dillema. Ik had mijn kipjes altijd s nachts heel grondig opgesloten. Toen ze nog een buitennachthok met ren hadden altijd in het nachthok. Zodat eventueel doorgekauwd gaas geen gevolgen had. Later zijn ze in een deel van de garage gegaan als nacht verblijf. Met daar buiten aan vast voor vakanties een dubbelgaas ren met dicht dak. Ook vanwege de vogelgriep zodat er van boven geen poep in kon komen.

Gelukkig ondanks marters en een enkele roofvogel die zich overdag dichterbij waagde nooit roofdier slachtoffers gehad gelukkig.

Ik heb trouwens joepie een kleine lichte kettingzaag met accu gevonden. *\o/* Een die door boomverzorgers gebruikt wordt om hoog in de bomen te kunnen werken, met een accu aan een tuigje. Voor mij redelijk hanteerbaar voor een paar stammetjes. Gv zal er goed mee kunnen werken, dan moet hij maar aan het werk als hij overkomt :+ (was overigens zijn idee :)) )

Alleen wat is een goede zaagbroek/zaagschort en handschoenen ervoor? En wat is verstandiger die in nederland kopen of in frankrijk? Ik ben best niet zo n fan van kettingzagen omdat ik daar al eens de gevolgen van in iemands been gezien heb die met blote benen aan de gang ging. , %)

lizy29

Berichten: 6248
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 11:45

Mijn man heeft een zaagbroek van stihl en zaagschoenen van Meindl (zwaar :oo ). Zaagjas staat nog op het wensenlijstje. Handschoenen hebben wij niet.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 11:53

Ah ja zaagschoenen ook wel slim ja. Ik heb maar een paar tenen natuurlijk:j maar waar zou het goedkoper zijn, frankrijk of hier in nederland?

tamary

Berichten: 29231
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 11:55

Gezichtsmasker niet vergeten. Als je cheapo wil doen amazon afzoeken of goed spul halen hier in de winkel. Op veiligheid bezuinigen is niet verstandig.

Poosje81
Berichten: 21227
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 11:57

karuna schreef:
Ah ja zaagschoenen ook wel slim ja. Ik heb maar een paar tenen natuurlijk:j maar waar zou het goedkoper zijn, frankrijk of hier in nederland?

Als partner van een boomverzorger > NL of BE

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 11:58

Geen amazon maar echt fysiek passen in een winkel vanwege mijn rare maten. Een helm met masker uiteraard maar die kan ik hier wel bij de welkoop vandaan halen :j

Poosje ah ok dank je. Hier aanschaffen dan.