[VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 11:28

Ik heb zout hahaha, eigenlijk voor het onkruid. Hier heb ik het niet meer nodig voor ijs, maar ik kan me voorstellen dat dat bij jou onmisbaar is.

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 14:23

Nee, doe ik niet. Wij gebruiken de sneeuwschep en that's it :)

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 15:51

goed voor de spierballen dat wel! Is het stuk tot bij de deur communaal of jouw erf? Als het tot voor de deur communaal is, zou de gemeente het helemaal moeten bijhouden. Daarom staan erg veel Franse huizen bijna meteen aan de weg omdat de commune dan de weg moet verzorgen.

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 16:04

Ons erf, maar ze schuiven tot aan onze auto, dus al zeker 20 meter ons erf op :D

Tadaaaaa!
Afbeelding

Muga

Berichten: 2076
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 16:11

Haha nu wachten op de vos. Komt ie van een koude kermis thuis!

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 16:22

LOL wat een heerlijk sneeuwkip. En toppie dat ze tot helemaal aan je auto vegen!

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 18:39

Mijn zus in Noorwegen heeft een mini-sneeuwruimertje waar je achter loopt en dat ding spuugt de sneeuw opzij, ferm handig. Daar is je erf snel vrij mee. :D

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 19:06

De kerstsneeuwkip ! <3 Origineel bedacht, die zie je weinig :D
Leuk filmpje ook weer.

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 19:12

Ik wilde eigenlijk een pony maken in de wei, maar ik had nog maar 10 minuten voor ik moest werken dus werd het een kipje haha.

Jokari, die ken ik inderdaad! Daarvan houden we wel aanbiedingen en de Franse marktplaats in de gaten, want die zijn echt briljant. In Canada hadden ze die dingen ook overal en met serieuze sneeuwval als afgelopen weekend scheelt dat wel enorm veel.

Muga, lol XD

Monique, ja echt he? Ze zouden eerst tot 5 m op de oprit doen, maar nu kwamen ze steeds gewoon helemaal erop. Briljant! En ze schuiven het ook nog eens naar de dalkant, eerst wilden ze het naast het huis schuiven. Niet handig, want dan kunnen we de auto niet draaien. Daar kwam hij met de tractor ook achter gelukkig haha.

Muga

Berichten: 2076
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 19:58

Als het een beetje doorsneeuwt heb je dan straks je eigen skipiste! Weet niet waar je land als je daar gebruik van zou maken. :+

Zijn de paarden nu uit de wei? Heb je voor je eigen paardjes straks vlakke plek genoeg als het zo'n winter is? Of gaat dat goed in de sneeuw op de berg?

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 20:05

Mits wat kleine aanpassingen is het kipje snel omgetoverd tot pony 8-)

Wordt nog een leuk sneeuwsculpturenfestival zo :D

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 20:38

De paarden zijn 2 weken geleden opgehaald, na de eerste sneeuw. Maar goed ook, want boy want waren die mager. Ze kregen niks bijgevoerd hier.

Vlakke plekken heb ik totaal niet. Je zou hier nog niet eens een longeercirkel met 9 m doorsnee kunnen maken haha. Het landje direct naast ons huis waar ook de schuilstal staat, is wel een soort van vlak. Maar goed die pony's redden zich wel, ik zie daar geen gevaar in. Heel veel mensen laten de paarden wel op de berg waar de koeien naar binnen gehaald worden.

En ja, die skipiste hebben we al een idee voor! Achter ons huis de berg op loopt een paadje naar de burons van de buurman, daar zou je met skischoenen omhoog kunnen lopen en dan weer naar beneden skiën. Gaan we zeker nog wel eens proberen!

Haha ja Pandora, ik wil nog wel meer beesten gaan knutselen, gewoon omdat het kan. Dat staat al jaren in de planning maar in NL viel nooit genoeg en in Canada hadden we niet echt een tuin waar dat had gekund.

Had ik al verteld dat we 1 Youtube kanaal al betaald krijgen? Als in we zijn nog bezig met verificatie aanvraag, maar de eurootjes worden al wel geteld!

Prairy
Berichten: 9108
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 23:46

Wat cool dat jullie betaald krijgen op YT, ben erg benieuwd hoe dat werkt en hoeveel je daadwerkelijk betaald krijgt. En hoeveel je daarvoor moet doen (vooral in tijd dat je ermee bezig bent).

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 00:24

Is dat op jullie touwknopen kanaal? Gaaf! Ik volg nog trouw. Helpt het als ik de filmpjes vaker afspeel?

Over je pony's als die komen in de lente, kun jij dan die schuilstal ook gebruiken? Of kunnen ze misschien zelfs bij je buurman op stal staan of zo? Of waar je je hooi op slaat of kun je dat ook bij hem kopen. Zal wel zeker?

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 08:16

Het knopen channel inderdaad!
Ineens na 2 jaar schiet het omhoog, we hebben nu bijna 3500 abonnees. We zitten nu op iets meer dan 100,- per maand, maar dat fluctueert enorm. YouTube blijft ondoorgrondelijk. Vanwege alle verhuizingen hebben we er toch sinds juli niks meer aan gedaan, behalve blijven reageren op reacties.

Ik kan de schuilstal inderdaad ook gebruiken. Op stal wil ik niet, dat hebben ze nooit gedaan en gaan we ook niet doen. Ik weet zelf ook niet beter dus het gaat vast prima. Bij het voeren van vitaminebrok blijven we erbij staan tot ze het op hebben zodat ze niet van elkaar gaan jatten.
Waar we hooi opslaan of vandaan halen weten we nog niet. De buurman heeft dit jaar voor zijn koeien al moeten inkopen, net als iedereen hier in het dal. Ik weet niet hoeveel hij normaal gesproken van zijn land haalt. On verra!

Prairy
Berichten: 9108
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 09:35

Dat vind ik nog best veel voor relatief weinig volgers! Nice :D

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 10:03

Ik begrijp helemaal niks van die dingen... volgers, betaald krijgen op youtube.. :o? Ouwe taart hier :')
Maar een beetje extra inkomen is natuurlijk altijd leuk ! :D

Het sneeuw- en ijssculpturenfestival in de Cantal. Ik ben nu al benieuwd 8-)

Tinka

Berichten: 3774
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 11:52

Je kan het beste in het voorjaar of begin zomer al hooi inkopen of reserveren. Hier heb ik een oproep gedaan op een plaatselijke Facebook groep en zo nog aan goed hooi gekomen. En via leboncoin. Maar we moesten er wel verder voor rijden, ben blij dat het gelukt was. En we hebben nog veel hooi van het oude mannetje waar we vorig jaar alles hadden gekocht, dit keer maar weinig brem erin. En we hebben 100 balen van hier op de berg gekocht. Het is lastig door de droogte.
En waar we goed hooi vandaan hadden alvast een balletje op gegooid voor volgend jaar.

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 16:55

Prairy, klopt zeker! Maar wel met de sidenote dat we nu een paar honderd abonnees per maand erbij krijgen. En qua views zitten we op 5000-11000 per dag, dat is natuurlijk niet niks!

Pandora, je hoeft het ook niet te begrijpen, dat doen we zelf ook niet hahahaha :')
En voor nieuwe sneeuwsculpturen moet je nog even geduld hebben, dooiende sneeuw werkt niet zo best...

Tinka, dank voor de tip. Ik zal het in de gaten houden en ook de boerman en verhuurster vragen om hulp.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 17:29

Oehh ik ga ook maar aan een yt kanaal denk ik :Y)

Prairy
Berichten: 9108
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 17:39

palousa_boy schreef:
Oehh ik ga ook maar aan een yt kanaal denk ik :Y)

Ik denk dat dat nog best kijkers zou kunnen opleveren. Ik word helemaal relaxt van mannen die dingen bouwen of doen, zonder dat er veel bij geluld wordt :') Of soms juist wel als er leuke uitleg gegeven wordt.

Wij kijken best veel bouw van houten huizen of zoiets filmpjes. Denk dat jullie boerderij echt wel potentie heeft.

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 18:09

Echt duidelijke filmpjes van specifieke bouwdingen, die kwalitatief goed zijn qua beeld én geluid, zijn er ook maar erg weinig. Daar moet je soms best wel goed voor zoeken. Dus ja, als je het goed aanpakt zal daar zeker wel markt voor zijn.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 18:35

Vaak bedenk ik dat soort dingen pas als ik al klaar ben :Y)
Net als het opknappen van onze graafmachine, dat ding is van 76 en erg weinig informatie over te vinden. Ik probeer het ook te doen met de middelen die ik beschikbaar heb, daar zal enig professioneel monteur om lachen :+

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 18:43


JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 18:54

Haha ja snap ik, wij vergeten het ook heel vaak. Dan heb je iets geniaals gedaan en bedenk je achteraf dat je het ook best had kunnen filmen.
Maar he, we kunnen ook weer los met de homestead channel. Die blijft het ook nog best oke doen, als je kijkt dat we vorig jaar november daar een paar filmpjes op overgezet hadden en verder nooit meer wat mee gedaan. Microgreens zijn hot, dat blijkt maar weer. Nog lang geen betaald channel maar alle begin is moeilijk ;)

Edit:
Dank Monique, ik ga de link bekijken.