[VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinka

Berichten: 3771
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 14:39

Ik ben jaloers op het mooie weer. Hier nog steeds koud en veel storm, morgen zelfs 110 km/uur.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 14:44

[url][/url]Oh de cantal, ik geef jullie groot gelijk. Een heel fijne streek om te wonen <3

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-22 15:40

Morgen 23 graden en raad eens wie er dan vrij is... ;)

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 16:02

Lekker hoor! Ben benieuwd of er dit keer iets is naar jullie smaak en budget.

Misschien een blonde vraag, maar is er in de Cantal niks te huur ipv waar jullie nu wonen?

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-22 16:05

Bijna niet, als in niet zo vrijblijvend als hoe we nu huren. Je zit al snel aan een jaarcontract vast en dat willen we niet.
Daarnaast is de Cantal echt dunbevolkt en is er ook maar heel weinig aanbod, zowel in verkoop als verhuur.
Maar het is wel iets wat we in ons achterhoofd houden, mocht het met koop echt niet lukken dan gaan we dat als tussenstap doen.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 11:54

Gaan jullie vandaag al?

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-22 13:53

Nee morgen.
Hopelijk trek ik het een beetje want ik heb vandaag en morgen nachtdienst haha.
Maar komt goed, meestal zijn de nachten vrij rustig dus ik zal toch wel iets slaap kunnen pakken. En anders slaap ik morgen in de auto, Wilco rijdt toch :D

Net last minute nog een bezichtiging aangevraagd voor vrijdag. Iets wat eigenlijk niet is wat we zoeken, maar een 'je-weet-maar-nooit' gevalletje. Hopelijk kunnen we die er nog bij aanplakken. Voordeel is dat die per vandaag via 2 makelaars wordt aangeboden, dus als de ene nee zegt kunnen we het nog via de andere proberen.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 14:04

Spannend weer, maar heerlijk dat jullie nog weer een uitje die kant op hebben, sowieso leuk toch? En jullie gaan ook pg?

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-22 14:10

PG?

En ja, elk uitje naar de Cantal brengt een hoop vrolijkheid met zich mee. De reis is ook niet zo heel naar, pas het laatste uurtje begin je het zat te worden.

Edit: oh PG hahaha. Ik snap hem.
Ik niet, ik heb nog geen eigen materiaal en mag dat van mezelf pas kopen als we een huis hebben en verhuisd zijn. Wilco heeft wel al eigen spul en gaat zaterdag als de voorspelling blijft zoals hij is, weer een poging wagen. Vorige keer sloeg het weer ook last minute om en daar op de starts is de wind altijd een beetje vaag. Dus het spul gaat mee, het ligt niet in de weg en als de mogelijkheid zich voordoet kan hij daar gebruik van maken.

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-22 20:29

Een weekje verder, tijd voor een nieuwe update.

Ken je die grap van Wilco die ging paragliden, september 2021, en zijn helm met daarop de gopro verloor tijdens de vlucht?
Nou, die hebben we gisteren gewoon teruggevonden. Met GoPro, en het filmmateriaal staat er nog gewoon op! Het enige wat beschadigd is, is de helm (logisch) en het voetje waarmee de GoPro aan de helm was bevestigd, is gebroken. Maar boy, ik had werkelijkwaar nooit durven dromen dat we ze nog terug zouden gaan vinden!
En zie hier, het resultaat. GoPro tombé hahaha.
De enige reden dat de helm losschoot, was dat het clipje niet goed dicht zat. Ik heb exact dezelfde helm dus we zijn gaan testen hoe dit kon gebeuren. Gelukkig dus niks spannends en iets waar we in het vervolg goed zelf op kunnen letten.


Goed. De huizenjacht vorig weekend.
We hadden een drietal gepland, allen op zeer korte afstand van/in ons favoriete gebied.
De eerste was deze:
https://www.immonot.com/annonce-immobil ... antal.html
Op de foto's leek het alsof er al best een berg werk verzet was. Op locatie viel dit echter enorm tegen. Er was nog geen keuken, geen badkamer, uberhaupt geen kamers. Er was nog niet eens stroom beschikbaar om een lampje aan te zetten en de bovenverdieping was niet veilig te bereiken.
Leuk afmaak-project, maar niet wat wij nu zoeken.

Op naar huis 2. Om wat ik erover ga zeggen ga ik geen link delen.
Dit was het huis waar we onze zinnen op hadden gezet, als het ook maar enigszins was zoals op de foto's. Een klusproject, maar geen belachelijk groot huis en in een leuke omgeving. Wij zagen de potentie en er was echt wel wat leuks van te maken met een heleboel TLC. Maar. De eigenaren waren thuis en gaven ons geen ruimte voor bezichtiging. Gewoon lekker blijven gamen en aan de keukentafel blijven zitten. En dat was krap met 2 honden en een kat, in een niet al te grote ruimte. Bloedheet door de kachel, de lucht blauw van de sigarettenrook. Ugh. En het type mensen is niet waar wij iets van willen kopen. Slag tokkie, zeg maar. Het huisje was idd zoals op de foto's, maar wij zijn afgeknapt op de huidige eigenaren. Tussen de regels door begrepen we ook dat ze geen haast hebben om eruit te gaan dus dat gaat alleen maar gezeur opleveren aangezien wij wel ergens snel in willen.

Dan huis 3. Last minute toegevoegd, en eigenlijk niet wat wij zoeken. We wisten precies waar het ligt en hadden het afgelopen zomer ook al te koop zien staan. Maar de foto's bleven trekken, dus toch maar toegevoegd. En eenmaal op locatie zag het er allemaal erg goed uit! Nog genoeg wat er gebeuren moet (jeukende handjes...) maar een aantal zaken waren ook al grondig aangepakt. Grote verrassing was de enorme schuur plus daarbij het feit dat het hele spul volledig onderkelderd is. Met een landing voor het paragliden in de achtertuin (250 m hemelsbreed, je kijkt er letterlijk op uit want vrij zicht over de weilanden) kregen we toch wel meer belangstelling dan we verwacht hadden.

Na de bezichtigingen zijn we nog naar boven gelopen en hebben we niet genoten van het uitzicht, want het was vreselijk mistig. Lang leve onze kennis van het gebied, anders waren we hopeloos verdwaald (en niet aan zo'n tocht begonnen, we zijn niet helemaal gek). Maar ondanks de mist bleef het prachtig mooi. We begonnen te fantaseren en van het een kwam het ander. We besloten om toch voor huis 3 te gaan. Die rustig verder op te knappen en er een kleine gite in te bouwen. Een tweede badkamer is er al in de schuur dus die stap is niet eens zo groot. En nog 10.000 meer plannen. Plus de jeukende handjes. We hadden er echt zin in. Dus we besloten gewoon een bod te gaan doen. Wel fors lager dan de vraagprijs, want dat is het spul gewoon niet waard.
Op dit moment hebben we nog geen antwoord op ons bod, maar wel de belofte dat we er komende week reactie op gaan krijgen. Dus, we wachten het rustig af. Liefst met een ja en anders een tegenbod uiteraard ;)

Ik hou jullie op de hoogte.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 20:33

Gaaf zeg dat je je helm hebt teruggevonden, bizar! En wat fijn dat hij niet kapot is.

Ik ben heel erg benieuwd of je komende week een nieuw huis hebt!

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 20:42

Haha dat is nog eens een vondst.

Fingers crossed voor het huis!!

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-22 20:49

Mijn hoofd op het moment suprême
Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12169
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 20:51

Spullen teruggevonden en misschien zelfs wel een huis. Spannend!

jokari

Berichten: 8770
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 20:52

Wahaha zalige foto !

Fingers crossed voor het huis !

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 21:17

Ha, beste foto ever!

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 09:35

Hahahha heerlijke foto.

En leuk dat jullie een bod hebben gedaan. Ik ben zo benieuwd naar het huis.

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-22 12:01

Die foto, mijn hoofd, is een beetje een vermenselijking van deze smiley: *\%/*

:')

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 15:50

Oh help, deze westernmuts gaat dressuurlessen nemen bij de manege om de hoek :')
In een poging mijn galop 4 te halen. Heb ik nodig voor toekomstplannen, en aangezien hier een manege om de hoek zit, kan ik het beter nu doen.
Morgen maar even naar Decathlon om zo'n hippe strakke rijbroek te kopen...

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 16:57

Whaaaaa ben heel benieuwd. Vooral naar de theorievragen. Succes dus!

Maar eh, nog niets van het huisbod?

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 17:06

Jawel, net een tegenbod gehad en daar gaan wij nu, op dit moment, weer een tegenbod op insturen.

Ik ben met die paarden vooral benieuwd of ik het allemaal kan volgen in het Frans, en of die paarden een beetje braaf zijn en niet zo afgestompt als op de gemiddelde NL manege, want ik zag dat je voor galop 4 ook heup en schouders moet verplaatsen. Dat heb ik met een NL manegepaard nog nooit voor elkaar gekregen. Oh well, ik moet binnenkort een uurtje komen proefrijden en dan kunnen we lachen. Misschien dat ik Wilco wel mee kan krijgen voor beeldmateriaal. Dat wordt een drama hahaha. Ik kan me niet zo snel heugen wanneer ik voor het laatst in een Engels zadel gezeten heb.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 17:38

Ja filmen natuurlijk! Ik vind klassieke zadels ook minder fijn dan westernzadels. Maar ik vind het vooral aan de gangen van een paard liggen. Daarom vind ik koudbloeden ook veel fijner, lekkere vlakke gangen.

Fijn dat jullie in ieder geval nog in de rit zitten voor dat huis! Als het al een tijd te koop staat, zullen ze best wat water bij de wijn willen doen, ook al zijn ze net gezakt.

Poosje81
Berichten: 21209
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 17:40

Als echt lastig wordt met manegepaard om de galop 4 te doen, geef maar seintje. Heb er hier 2 die alle knoppen wel hebben, even weekje overkomen, oefenen en naar de manege hier om galop 4 te doen ;)

Spannend met bod-tegenbod! Fingers crossed.

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 17:46

Dank voor het aanbod Poosje, die ga ik onthouden :)

Ja nu wordt het echt spannend. We vinden zelf dat we een heel redelijk tegenbod hebben gedaan, dus we wachten het maar weer even af. Hoe tof zou het zijn als we komende zomer daar al naartoe kunnen verhuizen...

Monique, hier ook altijd voorkeur voor koudbloeden. Of Quarters/Paints, die lopen ook heerlijk vlak. Dat hoog in het bloed staande kan ik niet uitzitten, heb ik ook nooit geleerd want vroegah op de manege reden we op Fjorden en Friezen. En nee Friezen zitten ook niet lekker maar he, een KWPN'er is toch echt weer een heel ander slag.
Na de manege alleen nog Haflingers en Welshjes gereden, daarna westernlessen op Quarters.
Daarna bijrijdpaarden (Tinker, Quarter, Ijslanderkruising, Paso Fino's) die ook niet als 'normaal' klasseren.
Oh en tussendoor zelf ook nog anderhalf jaar een Fjord gehad :j

Maarrr ik bedenk me nu dat ik 6 jaar geleden in Canada wel Thoroughbreds gereden heb eens per week als vrijrijduurtje, om mijn skills een beetje bij te werken. Maar goed dat was ook in een westernzadel.
Help :')

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 17:52

Gesteld dat jullie tot elkaar komen, wanneer zou je er dan in kunnen op zijn vroegst? En kun je bijv ook meubels overnemen of zo? Je hoeft niet op de Safer te wachten gelukkig, dat scheelt!