En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:25

Ik zou heel graag met paard op reis willen gaan vanuit huis of wellicht eerst een stuk met de trailer en dan een trektocht.
Ik heb 2x een paardrij vakantie gedaan naar Ijsland en te paard een land ontdekken is zo gaaf. Je komt op plekken waar je anders waarchijnlijk niet komt.

Vroeger had ik altijd de grote wens om met mijn haflinger naar de ardennen te gaan. Maar helaas gooide mijn rug roet in het eten. Ik mag nu blij zijn als ik een paar keer per jaar een staprondje kan doen.
De haflinger is 2 jaar terug overleden en mijn fjord is inmiddels te oud om zoiets te onder nemen met de wagen.

Sinds ik niet meer rijd heb ik eigenlijk het reizen ontdekt.
Ik kon immers nooit mee met mijn stalgenoten op paardrij vakantie.Dus heb ik een paar keer de rugzak gepakt en ben zelf maar wat gaan reizen. Ik vind het hele wereldje van reizen gewoon super leuk. Vliegtuigen, treinen etc.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 22:12

Getup schreef:
Ga begin juni hopelijk een weekend met paard naar de Cantharel.

Wil heel graag een week naar Frankrijk, naar het strand , maar dat durf ik nu nog even niet te reserveren. Dan neem ik de kinderen en mn ouders mee.



Is voor mij beide 3 uur rijden, Veluwe en strand. Elk strand ook echt.


Wil ook gewoon veel ritten maken hier in de Ardennen, heb genoeg kennissen " in de buurt " en toch andere omgeving.

Mijn vakanties bestaan verder uit uitjes, weekjes NL of huisje Frankrijk / Oostenrijk.

Wil graag naar Griekenland , trouwens.



Cantharel zijn wij, 5 jaar geleden, geweest.
Mooie stallen, heerlijke bedden en ontbijt en een onwijs gezellige blokhut naast de stallen om na het rijden lekker te borrelen :D

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 22:30

Naar mijn ouders in Beieren! Ik mis het eten en mijn dochter haar oma en opa :+ culinarische reis voor mij dus haha

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-21 07:55

Ik vraag me wel heel erg af wanneer het wel weer zou kunnen en wat het gaat doen met de prijzen. Veel mensen willen natuurlijk weer op reis als het weer mag en de maatschappijen hebben het geld natuurlijk hard nodig.

Op mijn werk zijn ze altijd heel goed op tijd met vakanties aanvragen, dat vind ik zelf ook prettig, maar zou ik februari 2022 weg kunnen? En zou het dan wel te betalen zijn?

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Re: En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 08:42

Wij hebben voor de zomer een weekje in Oostenrijk geboekt. Zien wel of het door kan gaan of niet, maar ik blijf hoop houden. Als dit niet door kan gaan, hoop ik dat de wintersport volgend jaar februari wel weer door kan gaan. Ook al geboekt, dus als de prijzen erg gaan stijgen, hebben wij daar geen last van.

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 17:40

Ik had dus bedacht dat ik hoop in begin 2022 misschien naar Réunion te kunnen, die staat al lang op mijn lijst. Kom ik er net achter dat het dan moesson tijd is :')

Ik twijfel over het boeken, zou alleen durven als er hele goede annulerings voorwaarden zijn omtrent corona maatregelen.

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Re: En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 17:53

Ik zal al blij zijn als ik in mijn eigen stad weer eens normaal kan gaan shoppen in "niet-essentiele"winkels! En dan later ook naar Krakow ,of Rome. Ook heel leuk voor shoppen trouwens.Het zal mij benieuwen of al die leuke kleine winkeltjes daar nog bestaan tegen die tijd.

Qimm

Berichten: 15159
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 18:02

moonsparkle schreef:
Ik had dus bedacht dat ik hoop in begin 2022 misschien naar Réunion te kunnen, die staat al lang op mijn lijst. Kom ik er net achter dat het dan moesson tijd is :')

Ik twijfel over het boeken, zou alleen durven als er hele goede annulerings voorwaarden zijn omtrent corona maatregelen.


Oooh ja die staat ook op mijn hotlist <3 Alleen niet op de shortlist

Ballard_L

Berichten: 2491
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 18:10

Wij willen heel graag naar Schotland in september/oktober als dat weer gaat. Al betwijfel ik het ook wel...Verder zouden we nog wel weer een verdere reis met onze camper willen maken richting Mongolië, maar nog geen concrete plannen, eerst maar eens zien hoe alles loopt!

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 18:11

moonsparkle schreef:
Ik had dus bedacht dat ik hoop in begin 2022 misschien naar Réunion te kunnen, die staat al lang op mijn lijst. Kom ik er net achter dat het dan moesson tijd is :')

Ik twijfel over het boeken, zou alleen durven als er hele goede annulerings voorwaarden zijn omtrent corona maatregelen.

Nog nooit van gehoord dus even moeten googelen, prachtig! Het lijkt wel een vrij klein eiland, hoe lang moet je daar ongeveer naartoe moeten voor een actieve rondreis?

cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 18:15

We hadden geboekt om eind mei naar Spitsbergen gaan. Met een zeilboot de broedende vogels spotten en walvissen en ijsberen. Helaas gaat het niet door. Maar goede hoop dat we volgend jaar in mei wel mogen.
En dan doorsparen om in 2023 naar de zuidpool te gaan.
Maar vooral hoop ik dat onze dochter in oktober nu wel kan trouwen. Met het mooie feest wat ze in gedachten heeft.

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 19:24

boeflover schreef:
moonsparkle schreef:
Ik had dus bedacht dat ik hoop in begin 2022 misschien naar Réunion te kunnen, die staat al lang op mijn lijst. Kom ik er net achter dat het dan moesson tijd is :')

Ik twijfel over het boeken, zou alleen durven als er hele goede annulerings voorwaarden zijn omtrent corona maatregelen.

Nog nooit van gehoord dus even moeten googelen, prachtig! Het lijkt wel een vrij klein eiland, hoe lang moet je daar ongeveer naartoe moeten voor een actieve rondreis?


Ik wou het combineren met Mauritius ik zou dan doen 10/12 dagen reunion voor het avontuur en 6 dagen chillen op Mauritius :')
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 25-04-21 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 19:25

cam schreef:
We hadden geboekt om eind mei naar Spitsbergen gaan. Met een zeilboot de broedende vogels spotten en walvissen en ijsberen. Helaas gaat het niet door. Maar goede hoop dat we volgend jaar in mei wel mogen.
En dan doorsparen om in 2023 naar de zuidpool te gaan.
Maar vooral hoop ik dat onze dochter in oktober nu wel kan trouwen. Met het mooie feest wat ze in gedachten heeft.


Niet mijn categorie, maar lijkt me wel heel gaaf. Ik kan alleen niet goed tegen kou :brr:

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:27

Ik heb mn zus al 5 jaar niet meer gezien. Ze is naar Amerika verhuist. Eigenlijk zou ik vorig jaar gaan, maar toen kwam corona. Dus zodra het weer mag ga ik naar mn zus. Dat is 1 ding wat zeker is.

En als het echt om vakantie vakantie gaat, dan wil ik graag naar schotland. En ik wil naar nieuwzeeland een vriendin bezoeken.

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:30

Ik vind zulke topics altijd uitmonden in een wedstrijdje 'wie heeft de meest bijzondere reis of bestemming'.
Zoals Anjali zegt: ik ben al blij als ik gewoon weer kan gaan en staan waar ik wil, een winkel in kan lopen als ik dat spontaan bedenk.

Voor wat betreft vakantie; als ik weer op de bonnefooi kan touren met de tent in de auto (buiten de Nl grenzen) ben ik gelukkig en de eindbestemming of het 'bijzonderheidsgehalte' van mijn reis boeit me niet.

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Re: En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:34

Ik wil zo graag weer naar Dubai, of familie bezoeken in Brazilië. Maar ik ga echt nog niet. :=

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 19:47

Goof schreef:
Ik vind zulke topics altijd uitmonden in een wedstrijdje 'wie heeft de meest bijzondere reis of bestemming'.
Zoals Anjali zegt: ik ben al blij als ik gewoon weer kan gaan en staan waar ik wil, een winkel in kan lopen als ik dat spontaan bedenk.

Voor wat betreft vakantie; als ik weer op de bonnefooi kan touren met de tent in de auto (buiten de Nl grenzen) ben ik gelukkig en de eindbestemming of het 'bijzonderheidsgehalte' van mijn reis boeit me niet.


Als reunion niet kan dan willen we gaan wildkamperen in Noorwegen. Het is voor mij echt geen wedstrijdje, vind het alleen maar leuk om iedereens plannen te horen, of dat nou Duitsland is of nieuw Zeeland :o

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 15:05

Frankrijk, de Lot regio. Duitsland de mijnen onlangs al gedaan omdat het kon (individuell sport was toegestaan).
Verder nog Bosnie (Mostar), en dan Indonesie of de Filippijnen en Mexico.
Mijn wrakduiktrip naar Polen en Denemarken vanuit Duitsland is al gecancelled. Misschien dat het later in het jaar opnieuw aangeboden wordt, maar dan moet het expeditieschip niet verhuurd zijn (op dit moment wel het geval).

Door een overlijden in de familie ging begin april de Malediven helaas niet door (de groep Nederlanders is zonder problemen geweest).

Ik zie het ook niet als wedstrijdje wie het meest exotisch gaat. Maar alles wat niet doorgegaan is vorig jaar staat nu gewoon nog steeds op de lijst. En daar komt dan ook weer wat nieuws bij. Het probleem is dan alleen tijd en geld. De wensen blijven wel :D
Ik hoop wel dat dit jaar mijn agenda wel gevuld gaat worden. Want dat breekt me echt op, een lege agenda.

Boeken doe ik ook nog niet, als er zekerheid is dan wel. De Malediven had de afspraak dat de boot daar ter plekke contant betaald zou worden. Dus je had geen risico als je er niet kon komen.

Maar ik mis wel voorpret. Bij verre reizen (1 per jaar meestal, hoewel ook wel eens jaren niet gedaan) boek ik normaal ruim in het voren en dan zoek ik alles uit.
Vorig jaar Bonaire last minute geboekt, 10 dagen voor vertrek. Dat vond ik eigenlijk echt niet fijn.

@Peelie, ik begrijp dat je je zus graag weer wilt zien. Hopelijk kan dat wel snel.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 15:08

Naar Nederland om m'n ouders en vrienden te zien, spannend hè :+ Helaas ziet het er met de cijfers in Nederland momenteel nog niet echt rooskleurig uit...

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 16:51

Eulogy schreef:
Naar Nederland om m'n ouders en vrienden te zien, spannend hè :+ Helaas ziet het er met de cijfers in Nederland momenteel nog niet echt rooskleurig uit...

Maar andersom lijkt het vooralsnog niet veel beter, in de zin dat GB door NL nog steeds als risico-gebied wordt aangemerkt, net als de rest van de wereld, tja.....

De ANWB had een leuke reis naar Denemarken in de gids staan. Aardig idee maar hoe gaan we dat doen in de huidige setting?

Qimm

Berichten: 15159
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 17:00

Er zijn genoeg mensen 'gewoon' aan het reizen, het is niet verboden, wel onhandig en ontmoedigd. Het is maar waar je je prettig bij voelt. Ik zou het niet willen.

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 17:08

Qimm schreef:
Er zijn genoeg mensen 'gewoon' aan het reizen, het is niet verboden, wel onhandig en ontmoedigd. Het is maar waar je je prettig bij voelt. Ik zou het niet willen.

Ja, en omdat "iedereen" zo nodig z'n eigen ikke belangrijker vind, zal het probleem ook nog niet zomaar opgelost zijn.

Ik ga maar met m'n eigen paarden op reis, dan kan er nog wat.

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 17:44

Ik hoop in juni een lang weekend naar Bordeaux te kunnen vliegen, en dan willen we in oktober een maand naar zuid Frankrijk gaan. Het plan is om volgend jaar te emigreren en dan is het wel fijn als je een beetje een idee hebt waar je dan heen wil.

Verder misschien nog eens een weekend weg met tent of vouwwagen in Nederland.
Echte ver weg vakanties heb ik (voor corona al) eigenlijk een beetje afgeschreven, ik beleef er te weinig plezier aan VS wat het kost. Het enige dat ik nog wil, is in 2024 naar Amerika voor een aantal weken /2 maanden.

Ok, en IJsland en het Noorderlicht zien. En dan is mijn wensenlijstje eigenlijk wel compleet.

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 17:57

Prairy schreef:
Ok, en IJsland en het Noorderlicht zien. En dan is mijn wensenlijstje eigenlijk wel compleet.

Ja, IJsland. Maar dan wel met de boot :j en dan combineren met Faeroer -eilanden
https://www.smyrilline.nl/

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-21 08:14

Inmiddels hebben er steeds meer mensen plannen om dit jaar nog naar het buitenland te gaan. Ik ben dit jaar gebonden aan het hoogseizoen dus dat gaan we niet doen, te druk en te duur en nu nog zoveel onduidelijk met wat je moet doen om ergens naartoe te mogen. Maar ik ben nu al aan het aftellen voor volgend jaar :') in juni is mijn opleiding als het goed is klaar en dan hoop ik naar La Reunion te kunnen gaan. Ik vind er wel vrij weinig info via forums over enzo maar het is dan ook niet zo'n bekende bestemming. Ze spreken er Frans en ik spreek echt geen woord Frans, ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

Hoe gaat het met jullie plannen? Ik vind het sowieso leuk om bezig te zijn met reizen en het plannen misschien vinden meer mensen dat leuk en kan het topic daarmee een beetje actief blijven?