En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 15:23

Dit jaar reken ik helemaal nergens meer op. Hooguit dat je met de auto door Europa zou kunnen rijden, maar vliegvakantie denk ik niet..

Ik zou vorig jaar juni naar Costa Rica gaan.. ik hoop dat volgend jaar in te kunnen halen. Daarnaast zou ik deze week voor de 2e keer naar Zweeds Lapland gaan := helaas... Vorig jaar februari nog net kunnen gaan voordat corona echt doorzette. dus hopelijk volgend jaar februari weer een kans!

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 15:29

Zelfs nu vliegen er mensen naar de Antillen en Dubai, dus voor mensen die zich veilig voelen in 'n vliegtuig zijn de mogelijkheden er van de zomer vast wel.
Zelf denk ik dit jaar niet meer te vliegen, ook al ben ik gevaccineerd. Kan erg slecht tegen drukte en veel mensen bij elkaar en dit coronajaar heeft dat extra versterkt. Moet me daar dus echt weer overheen gaan zetten, want ik krijg al 'n paniekaanval als ik aan op elkaar gepropt in 'n vliegtuig zitten denk.

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:46

elnienjo schreef:
E4D schreef:
Leuk topic! *\%/*
Als ik met iemand met de auto naar bv Frankrijk of Duitsland had gekund had ik dat misschien wel gedaan maar er was helaas niemand die met me mee wilde.

Je had toch ook alleen kunnen gaan?
Nooit reisplannen uitstellen omdat je geen reisgenoot hebt. Zo zonde. Zelf reis ik juist graag alleen. Vooral roadtrippen (bij voorkeur in Amerika) vind ik heerlijk!


Ik heb zelf geen eigen auto, dat maakte een en ander al een stuk moeilijker. Had misschien de auto van mijn ouders mogen gebruiken maar dat is niet ter sprake gekomen. In het verleden ben ik wel eens alleen op groepsreis geweest en dat beviel aardig. Maar nu voelde dat ook dubbel. Alleen reizen voelt voor mij gewoon niet fijn, o.a. omdat het me moeilijk lijkt om in het buitenland contacten te leggen en ik mij snel alleen zou voelen.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:47

juist als je alleen bent maak je makkelijker contact is mijn ervaring, en helemaal als je veel hostels enzo bezoekt

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 18:53

E4D schreef:
Ik heb zelf geen eigen auto, dat maakte een en ander al een stuk moeilijker. Had misschien de auto van mijn ouders mogen gebruiken maar dat is niet ter sprake gekomen. In het verleden ben ik wel eens alleen op groepsreis geweest en dat beviel aardig. Maar nu voelde dat ook dubbel. Alleen reizen voelt voor mij gewoon niet fijn, o.a. omdat het me moeilijk lijkt om in het buitenland contacten te leggen en ik mij snel alleen zou voelen.

Auto huren vind ik doorgaans ook prettig omdat ik dan 'n comfortabele suv onder m'n kont heb ipv m'n kleine suzuki. Zelf zoek ik sociale contacten niet persé op, maar juist als je alleen bent maken mensen makkelijker een praatje met je. Ik heb er in Amerika zelfs vrienden aan overgehouden waar ik een paar jaar na onze ontmoeting uitgenodigd werd om halloween te komen vieren.

Piekosjj

Berichten: 5454
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 19:11

Wij hopen dit najaar naar Pakistan te gaan :D Willen we al een paar jaar, en nu zou het perfect uitkomen met onze studies en baan. En natuurlijk in de zomer lekker een aantal keer een weekendje wildkamperen ergens in de buurt ;)

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 19:22

Hoe kom je op Pakistan als vakantiebestemming? Is het daar veilig?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:06

Naar Griekenland. We hebben de tickets al en de boot hebben we gereserveerd.

We zien wel of het doorgaat

Piekosjj

Berichten: 5454
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:25

Haha mijn vriend komt daar vandaan :+ Hij wilt graag zijn familie weer eens zien, en mij het land (& de cultuur) laten beleven. Heb er enorm veel zin in :D Zolang je met een local bent en niet verwacht dat je in de stad in een crop top en shorts kunt lopen, is het daar goed te doen :j

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15113
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:12

Wij zouden graag naar Zweden willen met de auto, maar als dat niet kan hopen we wel naar ons huisje in Oostenrijk te kunnen :) Afgelopen zomer ook gedaan (en zelfs ook naar 2 andere plekken geweest) en dat was ook heerlijk!

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:32

Nederland, familie en vrienden bezoeken.
Schotland staat ook nog op de planning, oh en in eigen land ook nog veel te veel om te bekijken.

Moon10
Berichten: 372
Geregistreerd: 30-10-11

Re: En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:34

Naar Colorado, VS. Naar onze dochter die au-pair is. Hopelijk kunnen we er nog een keer naartoe.

Willemiens

Berichten: 946
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:43

Naar Japan.
Ik zou afgelopen jaar gaan maar helaas, overigens ben ik al blij als ik weer naar Duitsland oid kan :') even weg is al fijn!

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Re: En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:45

Ik zou vorig jaar naar Costa Rica, Panama en Nicaragua gaan. Want ik werkte in het onderwijs en heel veel vrije tijd. Inmiddels ander werk, minder vrije dagen. Dus ik hoop nu op of Panama of Nicaragua. Maarjaaaaaa.

Ik gok dat ik hetzelfde ga doen als vorig jaar. Een weekje Friesland en kitesurfen :+

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:54

Mooi om al die plannen te lezen. Ergens ook wel heftig hoor, ik had stilletjes gehoopt dat de wereld overvliegen echt een stuk minder normaal zou worden.

Ik zou heel graag weer naar Frankrijk en mijn werkvakantie in Spanje eindelijk doen.

Captain

Berichten: 21398
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:56

Piekosjj schreef:
Haha mijn vriend komt daar vandaan :+ Hij wilt graag zijn familie weer eens zien, en mij het land (& de cultuur) laten beleven. Heb er enorm veel zin in :D Zolang je met een local bent en niet verwacht dat je in de stad in een crop top en shorts kunt lopen, is het daar goed te doen :j


Oh god, ik verwacht dat ik ook echt een keer die kant op 'moet' maar ik zit er nog niet zo op te wachten hoor.. := Ik wacht rustig jouw bevindingen af. :D

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:59

Ik zou graag naar Georgië gaan met een leuke reispartner. In mijn up was/ ben ik van plan om te eilandhoppen of met een zeilboot met een groep langs Griekse of Kroatische eilandjes te toeren.

Mijn ultieme reis is naar Antarctica maar dan moet ik nog even flink doorsparen :')

noviceh

Berichten: 4788
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 15:06

Het liefst met het gezin met caravan naar Spanje, dat is ons in 2019 zó goed bevallen! Maar ik ben al blij als dat mogelijk is naar Duitsland of Luxemburg toe. Of een pretpark / dierentuin bezoeken in Nederland :)

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 15:37

Ik heb mijn vader eind 2019 niet meer gezien vanwege corona (hij woont in Zweden). We wilden 2020 naar hem op vakantie gaan, dus mocht het kunnen dan doen we dat waarschijnlijk pas volgend jaar weer. We hebben net een huis gekocht dus ik denk dat ik de zomer lekker in eigen tuin doorbreng :-D :+:

tumtummie
Berichten: 1486
Geregistreerd: 06-04-05

Re: En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:57

Ik wil als de grenzen open zijn eerst weer naar Spanje gaan (daar hebben mijn ouders een vakantiehuis). Hoop dat dat van de zomer of rond september gaat lukken. En in 2022 wil ik graag naar Canada.

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Re: En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:59

Ik heb een reis naar Amerika eind juli gepland staan.
Onze wintersport naar Canada afgelopen januari ging niet door dus wordt verschoven naar januari 2022.

Mocht de reis naar Amerika aankomende zomer nog niet door kunnen gaan, gaan we naar Zwitserland.

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:01

Ik heb begin augustus een tripje naar Praag geboekt. We gaan met de auto dus ik heb hoop dat het mogelijk gaat zijn.

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Re: En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:03

Hoe werkt het nu eigenlijk met grenzen en vaccinaties?

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:03

En ook binnen Nederland zouden mijn vriend en ik graag nog een weekendje weg willen. Dat kan nu, maar we willen graag een terrasje kunnen pakken en winkelen. Dus als de restaurants weer open mogen gaan we een weekendje Zeeland.

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Re: En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 22:08

Leuk om te lezen.
De bergen roepen en ik moet gaan..

Ik zou echt een moord doen voor een reis naar de Alpen. Frisse berglucht.

Maar we hebben een huis gekocht dus we komen überhaupt niet ver deze zomer haha.