Curaçao 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33122
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 11:19

Fitzroy schreef:
Pff, dat is best veel geld als je Griekenland gewend bent. Is het uit eten gaan daar zo duur?

Ongeveer gelijk aan Nederlandse prijzen. Maar je rekent dan toch ook je lunches mee, extra drankjes en tussendoortjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 11:36

Ineke2 schreef:
Fitzroy schreef:
Pff, dat is best veel geld als je Griekenland gewend bent. Is het uit eten gaan daar zo duur?

Ongeveer gelijk aan Nederlandse prijzen. Maar je rekent dan toch ook je lunches mee, extra drankjes en tussendoortjes.


Idd :j

Janine1990

Berichten: 43807
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 11:40

Ja je wilt onderweg ook een paar keer stoppen voor batidos en pastechi!

Sure_lee

Berichten: 10395
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 12:15

Ik heb werkelijk geen idee wat we uitgeven per dag. We ontbijten, lunchen en dineren buiten de deur. Volgens mij zit alles wel tussen de 100 en de 150 dollar.
De overige keren dat we hier waren hebben we ook bij baoase gegeten. Dan ben je zo 400 euro kwijt voor een avondje met 2.

We hebben gisteren wat minder plekjes aangedaan en wat langer op 1 plek gebleven.
Ontbijt bij Karakter
Afbeelding

Playa Porto Mari

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Playa Kalki

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fitzroy

Berichten: 25127
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 12:28

Heerlijk, Shirley.

Ik heb er ook zo’n zin. Ben hard aan het duimen dat het allemaal door kan gaan. :j Gisteren mezelf nog een keer luxe gegeven en nu vlieg ik zowel heen als terug in ‘de luxe’-klasse van TUI en beide keren non-stop.

Ik zit in een huisje dus voor ontbijt koop ik gewoon boodschappen. Dan tussen de middag uit lunchen en ‘s avonds weer bij het huisje denk ik. Maar kan ook nog veranderen.

Janine1990

Berichten: 43807
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 12:36

Fitzroy schreef:
Heerlijk, Shirley.

Ik heb er ook zo’n zin. Ben hard aan het duimen dat het allemaal door kan gaan. :j Gisteren mezelf nog een keer luxe gegeven en nu vlieg ik zowel heen als terug in ‘de luxe’-klasse van TUI en beide keren non-stop.

Ik zit in een huisje dus voor ontbijt koop ik gewoon boodschappen. Dan tussen de middag uit lunchen en ‘s avonds weer bij het huisje denk ik. Maar kan ook nog veranderen.


Oooh ik ben met terugwerkende kracht jaloers... Na korte vluchten met KLM en British Airways ging ik uit van voldoende beenruimte...
Maar negen uur lang zonder beenruimte (ik ben 1.86m en mijn lengte zit in mijn benen, lengtemaat 36/38) is echt een living hell!

De terugweg heb ik dus comfort aangevraagd maar het toestel zat echt vol :'(
Tot overmaat van ramp zat ik achter comfort en gooide de mevrouw voor mij de stoel vrolijk achterover om te gaan slapen en kon ik m'n benen niet eens meer voor me houden... Aan het eind van de nacht wilde een stewardess ook nog dat ik mijn benen aan de kant deed en kreeg ik 0,0 begrip dat het niet ging met die stoelleuning voor mij naar beneden.

Nooit weer economy vliegen voor mij boven de 4 uur!

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 12:54

Fitzroy schreef:
Heerlijk, Shirley.

Ik heb er ook zo’n zin. Ben hard aan het duimen dat het allemaal door kan gaan. :j Gisteren mezelf nog een keer luxe gegeven en nu vlieg ik zowel heen als terug in ‘de luxe’-klasse van TUI en beide keren non-stop.

Ik zit in een huisje dus voor ontbijt koop ik gewoon boodschappen. Dan tussen de middag uit lunchen en ‘s avonds weer bij het huisje denk ik. Maar kan ook nog veranderen.


Ik denk dat het dan wel meevalt met de kosten voor uit eten! Dan kun je gewoon lekker uitgebreid lunchen, en in je huisje wat kleins. De meeste mensen hebben daar toch weinig honger door de hitte.

En de Deluxe klasse van TUI is echt geweldig! Heel veel beenruimte, je wordt echt bediend als het ware met “echt” bestek en glazen. Lekker wijntje of borreltje erbij, of een cappuccino… Genieten!

Fitzroy

Berichten: 25127
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 12:59

Ja, precies. Ik heb eigenlijk een hekel aan vliegen, maar zo maak ik er voor mezelf toch een feestje van. En als je kijkt wat het kost om bagage bij te boeken, een stoelreservering te doen en een paar wijntjes te bestellen, kost het niet eens zo heel veel extra.

Blue_flower
Berichten: 1932
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 14:51

Klm heeft standaard meer beenruimte in de normale klasse! Was zelfs fijn met mijn 1.60 in vergelijking met Tui.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 15:14

Blue_flower schreef:
Klm heeft standaard meer beenruimte in de normale klasse! Was zelfs fijn met mijn 1.60 in vergelijking met Tui.


Maar met 1.60 heb je sowieso echt geen klagen.. Ik vond Transavia de laatste keer ruimer dan klm, klm is knieën tegen de stoel, ik ben 1.80 :+

Blue_flower
Berichten: 1932
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 15:59

Relaxed schreef:
Blue_flower schreef:
Klm heeft standaard meer beenruimte in de normale klasse! Was zelfs fijn met mijn 1.60 in vergelijking met Tui.


Maar met 1.60 heb je sowieso echt geen klagen.. Ik vond Transavia de laatste keer ruimer dan klm, klm is knieën tegen de stoel, ik ben 1.80 :+


Normaal niet nee. Maar ik vond TUI ook met mijn 1.60 dus echt al krap. Moet ook zeggen dat toeval wilde dat ik zowel op heen als terugweg een dezelfde man achter mij had. En met zijn (ik denk) 1.90 à 1.95 was ik zo aardig mijn stoel niet naar achteren te doen.

Transavia vliegt volgens mij niet op Curaçao dus die telt niet mee voor de vergelijking.

Janine1990

Berichten: 43807
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 16:21

Ik denk dat je gelijk hebt Blue_flower... Ik had niet veel mensen van mijn lengte, en de meesten hadden bar weinig ruimte.

Maar ik had uiteraard het meeste medelijde met mezelf aangezien ik de godganse reis met een overstrekte rug moest zitten, zonder slaap en daarna (na 36 uur wakker te zijn) nog alleen van Schiphol naar Groningen mocht rijden. %)

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 17:06

Ik baalde na mn reis naar ibiza nu dat ik niet meer beenruimte heb geboekt. Zal maandag kijken of dat nog kan. Want nooduitgang boeken zal misschien niet gaan zoals bij transavia?

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 17:20

Zonnetje81 schreef:
Ik baalde na mn reis naar ibiza nu dat ik niet meer beenruimte heb geboekt. Zal maandag kijken of dat nog kan. Want nooduitgang boeken zal misschien niet gaan zoals bij transavia?


Met Tui? Als je stoelreservering betaalt en er op tijd bij bent wel hoor. Is alleen wel flink duurder. Naar Zakynthos was een "gewone" stoel €8,-, voor de nooduitgang €20,- De nooduitgangstoelen zijn wel vaak snel vol, dus je moet echt wel vroeg inloggen en het regelen.

Haha @Fitzroy, ik geef je groot gelijk. Bagage, stoelreservering en extraatjes komen al gauw op een bedrag vergelijkbaar met Deluxe. Voor een korte vlucht zou ik het nooit doen (bieden ze ook niet aan meen ik), maar voor zo'n lange vlucht en met name de nachtvlucht vond ik het zo'n verademing!

Ik vond Curacao overigens niet zo heel duur qua uitgaven ter plaatse, maar dat is maar net waar je voor kiest denk ik. Het is zeker duurder dan Griekenland of Dominicaanse republiek, maar ik schrok er ook niet van.

Janine1990

Berichten: 43807
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 17:26

Nooduitgang op Curaçao zit onder 'comfort klasse' en kost volgens mij 80 euro meer...

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 17:48

Janine1990 schreef:
Nooduitgang op Curaçao zit onder 'comfort klasse' en kost volgens mij 80 euro meer...



Klopt idd, zie ik nu ook (ff plattegrond erbij gepakt), dan zal kk dat gezien hebben toen we Comfort vlogen naar Zakynthos. Bij de dreamliner wel opletten bij economy, rij 38 heeft geen raam. Wij zaten rij 37 toen we naar de DR gingen en de mensen achter ons baalden flink.

Janine1990

Berichten: 43807
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 17:49

Ik begrijp het raam niet zo goed op zulke lange vluchten. Er is toch niks te zien... Maar goed, ieder z'n ding...

Viel me trouwens wel tegen hoe stil de dreamliner was :o

Blue_flower
Berichten: 1932
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 18:01

Zonnetje81 schreef:
Ik baalde na mn reis naar ibiza nu dat ik niet meer beenruimte heb geboekt. Zal maandag kijken of dat nog kan. Want nooduitgang boeken zal misschien niet gaan zoals bij transavia?


Een snelle google zegt dat een vlucht naar Ibiza nog geen 3 uur duurt. Dat is dan echt niet te vergelijken met de vlucht naar Curaçao en is even vervelend maar vast wel uit te houden. Paar keer plassen en je bent er.

Ineke2

Berichten: 33122
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 18:04

Als ik 2 minuten uit het raam kijk tijdens het vliegen is dat veel denk ik. De meeste tijd zijn er wolken te zien.

Bij een vlucht langer dan 4 uur is meer beenruimte wel erg fijn. Dus groot gelijk als je daar wat meer geld aan spendeert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 18:11

Janine1990 schreef:
Ik begrijp het raam niet zo goed op zulke lange vluchten. Er is toch niks te zien... Maar goed, ieder z'n ding...

Viel me trouwens wel tegen hoe stil de dreamliner was :o


Ik ook niet, liever gangpad, kan ik daar af en toe mijn benen kwijt en makkelijker ff opstaan en lopen.

Janine1990

Berichten: 43807
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 18:18

Relaxed schreef:
Janine1990 schreef:
Ik begrijp het raam niet zo goed op zulke lange vluchten. Er is toch niks te zien... Maar goed, ieder z'n ding...

Viel me trouwens wel tegen hoe stil de dreamliner was :o


Ik ook niet, liever gangpad, kan ik daar af en toe mijn benen kwijt en makkelijker ff opstaan en lopen.


Haha precies... De hele tijd rechtop zitten is gegarandeerd kramp voor mij.

Voor de mensen die binnenkort gaan... Ik weet niet hoe vol de vluchten op het moment zijn, maar als je lang bent... Boek dan meteen comfort of hoger, want ik kon het de terugweg niet meer krijgen... Een andere (nog langere man dan ik, zeg maar echt 2m+) kreeg de laatste plek in comfort.

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 20:33

Janine1990 schreef:
Ik begrijp het raam niet zo goed op zulke lange vluchten. Er is toch niks te zien... Maar goed, ieder z'n ding...

Viel me trouwens wel tegen hoe stil de dreamliner was :o

Ik wil altijd bij het raam. Als je het Caribisch gebied invliegt kan je toch altijd alle eilanden zien.
En met opstijgen en landen vind ik het ook tof.

WinSel

Berichten: 20573
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-21 20:38

DiantaM schreef:
Janine1990 schreef:
Ik begrijp het raam niet zo goed op zulke lange vluchten. Er is toch niks te zien... Maar goed, ieder z'n ding...

Viel me trouwens wel tegen hoe stil de dreamliner was :o

Ik wil altijd bij het raam. Als je het Caribisch gebied invliegt kan je toch altijd alle eilanden zien.
En met opstijgen en landen vind ik het ook tof.


Hier net zo, ik wil ook altijd bij het raam :D

Fitzroy

Berichten: 25127
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 20:50

Ik wil juist altijd bij het gangpad. Dan kan ik opstaan wanneer ik wil zonder andere mensen te vragen of ik er alsjeblieft langs mag. Het enige nadeel vind ik wel dat mensen zich vaak aan jouw stoel vasthouden om naar het toilet te lopen :( Lig je net lekker te slapen, pakt zo’n sukkel je hoofdsteun vast. Nu nog even bedenken waar ik wil zitten. Hebben ze bij TUI ook van die babygevallen die ze aan zo’n schot kunnen hangen? Want dan blijf ik weg bij rij 1 :+ Ala ik ergens een hekel aan heb is het kinderen in een vliegtuig. -O-

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 21:02

Blue_flower schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ik baalde na mn reis naar ibiza nu dat ik niet meer beenruimte heb geboekt. Zal maandag kijken of dat nog kan. Want nooduitgang boeken zal misschien niet gaan zoals bij transavia?


Een snelle google zegt dat een vlucht naar Ibiza nog geen 3 uur duurt. Dat is dan echt niet te vergelijken met de vlucht naar Curaçao en is even vervelend maar vast wel uit te houden. Paar keer plassen en je bent er.


Mijn vriend is lang en het gaat over de vlucht van curacao. Dus ik ga er even naar kijken.