Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 54 [ 1346 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 54  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Curaçao 2022

 
Profiel   

WinSel schreef
Wat een heerlijk foto's. Plaats vooral meer <3 **\O/**

Welke onderwatercamera heb jij? Wij zoeken nog een goeie.

Ziet er zeker goed uit.

Ik heb een Olympus OMD EM1 mark2 in een Isotta onderwaterhuis en dan 2 inon externe flitsers. Ook heb ik nog een EM5 mark2 met onderwaterhuis. Verder heb ik een fisheye lens en een macrolens en evt. nog een zoomlens 12-50mm.
Dit is voor als je echt wilt fotograferen onder water.
Wil je iets simpeler, maar zeker goede resultaten, dan is de TG6 een optie, wel met een externe flits of een speciale lamp.
Foto's met een gopro vind ik echt te vaak onder de maat, de kans op een echt goede is geluk hebben (heb ik wel 1 keer gehad). Voor video is het wel prima.
Het is dus ook maar net wat je wilt. En wat je budget is. Mijn combinatie met de em1 en huis en flitsers en lenzen zit op een 7000 euro en dan heb ik de focuslamp, de butterfly clips en de drijfarmen van Ali.
Een gopro heb je voor rond de 400-500 euro. Paralenz wordt ook wel genoemd, maar heeft geen lcd scherm en dus weet je niet wat je opneemt.
De TG6 met huis is ook weer duurder dan een gopro.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 09:19 



 
Profiel   

Nou deze prima foto's zijn dus gemaakt met de GoPro Hero 7, leuk apparaat voor op de vakanties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 18:48 



 
Profiel   

Ik heb een oude GoPro, de 4 geloof ik, en die doet ook nog prima dienst als onderwatercamera! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 19:05 



 
Profiel   

Het is zoals ik al zei maar net wat voor eisen je stelt. Ik stel dus hoge eisen aan mijn camera. De gopro is lekker klein, maar voor foto's is het resultaat veelal teleurstellend. Uiteraard kan er eens een goede foto tussenzitten, want van mij hangt er zo een foto gemaakt met een Goprokloon in het Natuurmuseum Fryslan. Maar met mijn huidige camera had ik echt nog een veel beter resultaat kunnen behalen. Je vergroot gewoon de kans op een goede foto enorm. Maar het budget is ook geheel anders.

Video wil veel beter met een Gopro, maar daar zijn ze ook voor gemaakt. Zeker de black editions zijn daar mee niet slecht, al hou je wel de kleine sensor.

Dit is gemaakt met de em5:
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Het is dus wat je wilt investeren. En ja, wat ik heb is een enorm grote investering, dat geef ik ook toe.
De tg-6 met onderwaterhuis is ook al 729 euro.
Een voordeel van de tg-6 t.o.v. de Gopro is dat deze camera ook zeer goed macrofoto's kan maken. Bij een systeemcamera zoals ik heb moet je lenzen wisselen.

De em1 kan ook 4k filmen, dat kan de em5 niet, die kan alleen full hd. Gopro kan ook 4k filmen.

Maar schildpadden zijn zeker leuk en ik heb altijd over bagage nodig wegens de camerabehuizing in het vliegtuig. Dat heb je met een gopro niet. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 19:38 



 
Profiel   

Super mooi die foto’s! Zeker onder water ook, echt wow.
Ik mis dat wel, ik kan zeer slecht zien zonder bril en lenzen gaat helaas niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 22:16 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Super mooi die foto’s! Zeker onder water ook, echt wow.
Ik mis dat wel, ik kan zeer slecht zien zonder bril en lenzen gaat helaas niet.


Ik weet niet of het fijn werkt maar de snorkel maskers kun je ook glazen met sterkte in doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 07:01 



 
Profiel   

Mooie foto's! Ik ga me er even goed in verdiepen. Wil natuurlijk wel foto's maken onderwater :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 07:07 



 
Profiel   

Prachtige foto’s, Germie. +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 07:11 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Super mooi die foto’s! Zeker onder water ook, echt wow.
Ik mis dat wel, ik kan zeer slecht zien zonder bril en lenzen gaat helaas niet.

Je kunt bij Ali express voor 20 euro een duikbril op sterkte bestellen (min glazen) en een zwembril voor nog geen 5 euro (met een zwembril kun je niet snorkelen). In Nederland kost een duikbril op sterkte vanaf 150 euro. Ik heb dus ook een duikbril (of masker) op sterkte. En dan gewoon een losse echte snorkel en je kunt een hoop lol beleven. Regel eventueel ook even een loodgordel zodat je ook naar beneden kunt duiken (snorkel leesblazen is echt geen rocketscience).

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 07:34 



 
Profiel   

Nou hèhè eindelijk weer een bericht vanaf Curaçao... bokt doet zo k*t met peren om foto's te uploaden heb het echt 30x geprobeerd.
Het is eindelijk gelukt, wel de verkorte versie van gisteren. Morgen komt vandaag wel.


We zijn gisteren de Christoffelberg opgegaan... pffff man dat was niet niks. Om 7.20 begonnen aan de wandeling en het klimmen en klauteren begon al vrij snel. Ik ben niet zo groot met 1,65 dus was het soms best een uitdaging.
Ik heb er 1 uur en 20 minuten over gedaan, best tevreden gezien er 45 min tot 1,5 uur voor staat.
Het laatste stuk is echt onwijs klimmen en was af en toe best spannend, maar dat is echt de laatste paar meters. Het uitzicht is schitterend.
Maar smorgens is het al zo warm. Ik was ook verbaast hoeveel mensen nog omhoog kwamen toen we terug liepen. Terug heb ik er een uurtje over gedaan.
Er begonnen zelfs nog Amerikanen met een kind om 10.00 aan de tocht..

[ img ]
[ img ]

Het pad in het begin al snel lastig
[ img ]

Het laatste stuk
[ img ]


[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Op de parkeerplaats deze grappige vogel weer tegen gekomen, ik noem het de dodo 2.0
[ img ]


Daarna even terug naar ons heerlijke appartement, we moesten echt wel even van alles bijkomen. De warmte de klim, zo vroeg. We hadden eerst bedacht gelijk erna iets te gaan doen, maar zijn blij dat we dat niet hebben gedaan.
Eerst even douchen en bijkomen in de airco.
Het rijden in het park was goed te doen met onze Volkswagen Gol (geen golf zoals wij dachten). Wel vind ik het pittig, en dan heb ik flink ervaring met rijden in de bergen. Mijn tip is houd het gas erop, het is toch 1 richting verkeer.

Smiddags zijn we lekker naar Cas Abao geweest. Heerlijk even bijkomen van alles. We kregen nog even een regenbui van 10 minuten, maar daarna trok het weer lekker open.
Nog even gesnorkeld en toen weer lekker op huis aan, de kleine strandjes sluiten namelijk om 18.00

Lekker cocktailtje
[ img ]

[ img ]

Hier zie je rechts de bui die over trok
[ img ]

[ img ]

[ img ]



Morgen neem ik jullie mee naar Willemstad, mambo beach en Jan Thiel

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 02:25 



 
Profiel   

De Christoffelberg staat ook hier op het to do lijstje, maar dan in de middag na het duiken. Ik lees dat men dat afraadt, maar ik heb het niet snel te warm. 45 minuten zal voor mij wel lukken verwacht ik. Wegens warmte ietsjes langer misschien. Ik ben vrij lang, dus dat zal zeker schelen.

Het ziet er wel mooi uit hoor. De stranden zijn wel meer strand dan op Bonaire, daar is alles rotsen. Zwemmen zonder goede neopreen schoenen doe je daar niet. Op blote voeten lopen ook absoluut niet.

Ik las verder dat je weer naar Curacao kunt zonder testen. Dat is mooi, hopelijk blijft het zo. Want geld terug krijg je niet als je niet wilt wegens testen en al geboekt had.

Ik kan eigenlijk niet meer wachten, wil er per gisteren wel naartoe om lekker veel te duiken. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 07:17 



 
Profiel   

Prachtige foto's! De Christoffelberg staat bij ons ook op het lijstje. Op tijd heen dus :D

Ben benieuwd naar je verslag van vandaag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 07:36 



 
Profiel   

Leuk verslag hoor! Die berg sla ik over, dat lukt mij gewoonweg niet. Dus ik geniet van de foto’s <3
Mooi strand ook {:}

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 07:58 



 
Profiel   

Heerlijk hoor christoffel hebben wij ook nog nooit gedaan. Misschien deze vakantie. We zijn nu op Schiphol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 08:59 



 
Profiel   

Goede vlucht en veel plezier! *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 09:08 



 
Profiel   

Leuk Michelle!

Inderdaad Amerikanen beginnen laat, knetterlijp! Wij kwamen ze ook op de terugweg tegen.

Ik had overigens niet het idee dat mijn lengte zo zeer een voordeel was :') het is meer een kwestie van doen en durven. Ik ben 1.86m en mijn vrienden niet meer dan 6cm kleiner en als je dan angstig bent aangelegd dan helpt dat zeker niet.

Heb ook veel kleine kinderen gezien die het ook prima redden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 09:38 



 
Profiel   

Ziet er echt prachtig uit!

Niet meer testen? Maar dan iet je zeker wel gevaccineerd zijn?
Of dat ook niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 11:43 



 
Profiel   

Silly1972 schreef
Ziet er echt prachtig uit!

Niet meer testen? Maar dan iet je zeker wel gevaccineerd zijn?
Of dat ook niet?

Ja, volledig gevaccineerd. Dus 1 prik Jansen of 2 van de rest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 11:47 



 
Profiel   

Alleen voor gevaccineerden...

Fijne site mbt het laatste nieuws vind ik Curaçao.nu

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 11:48 



 
Profiel   

Amerikanen zijn misschien ook meer gewend aan de warmte dan wij Nl.

Is die Christoffelberg zo lastig te beklimmen? Weet iemand of het bv vergelijkbaar is met de wandeling naar de Roquo Nublo op Gran Canaria ?

Fijn trouwens dat er niet meer getest hoeft te worden. Toch verheug ik me maar niet teveel, ik ben zo benieuwd hoe het deze winter allemaal gaat lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 11:50 



 
Profiel   

Phoe die berg laat ik aan me voorbij gaan. Ik puf snel en ben bang en niet van het lopen klauteren.

Ik zat eerder aan snorkelen en zwemmen met dolfijnen te denken :+

Is dat eilandje klein curacao een aanrader?


Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 27-10-21 12:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 12:02 



 
Profiel   

Ik vond het ongetraind goed te doen, al koste het wel letterlijk bloed, zweet en tranen :')

De foto's van Michelle geven wel weer hoe ruig het is. Mijn Curaçaose vriendin deed het voor de tweede keer in haar leven (erg goed getraind!), maar alleen voor mij want zelf had ze het echt voor eeuwig afgezworen :')

Ik zag mensen naar boven komen die zwaar obees waren, dus ik denk dat het echt een karakterding is of het zwaar is of niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 12:03 



 
Profiel   

Ik zou het wel kunnen met hulp. Zoiets als in expeditie Robinson :P
Heb verminderd balans en dat is o.a. met klimmen dan best een dingetje. Met hulp kom ik zeker wel boven, maar goed dat moet een reisgenoot maar net willen. Ik voel mij dan best snel bezwaard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 12:12 



 

Zonnetje81 schreef
Phoe die berg laat ik aan me voorbij gaan. Ik puf snel en ben bang en niet van het lopen klauteren.

Ik zat eerder aan snorkelen en zwemmen met dolfijnen te denken :+

Is dat eilandje klein curacao een aanrader?


Klein curaçao is heerlijk, wel met de mermaid gaan, die hebben echt een mini resort daar met heerlijke bbq

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 12:31 



 
Profiel   

Relaxed schreef
Zonnetje81 schreef
Phoe die berg laat ik aan me voorbij gaan. Ik puf snel en ben bang en niet van het lopen klauteren.

Ik zat eerder aan snorkelen en zwemmen met dolfijnen te denken :+

Is dat eilandje klein curacao een aanrader?


Klein curaçao is heerlijk, wel met de mermaid gaan, die hebben echt een mini resort daar met heerlijke bbq


Wij gingen met Mermaid, maar zo indrukwekkend vond ik de BBQ niet eerlijk gezegd. Heel erg Nederlands...

Maar je wordt er wel goed verzorgd, eten is ook niet verkeerd, daar niet van. Maar ik had wel wat exotischer willen eten :o
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 12:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 54 [ 1346 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 54  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen