Curaçao 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 18:50

Zonnetje81 schreef:
WinSel schreef:
Mooie foto's! Wel fijn dat je weinig merkt van corona!

Eind deze maand gaan wij beslissen wat we gaan doen, maar ik ga er vanuit dat we gewoon gaan..als alles zo blijft. En dan ook direct de excursies boeken :))


Ik vond de stress vlak ervoor niet fijn over wel niet positief testen en alles last minut invullen. En dan rond dag 3 heb je dat weer. Erna valt een last van je schouders. Dus hopelijk kan je dan vrij reizen met je qr code.

En dan heb je nog je terugweg...

Mijn nicht is positief getest voor de terugvlucht dus die moeten allemaal 10 dagen in isolatie :=

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 20:03

Dus niet ingeënt ? Want volgens het schema wat ik net nakeek heb je voor Nl aan de QR code genoeg.

germie

Berichten: 25986
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 20:33

Fitzroy schreef:
Dus niet ingeënt ? Want volgens het schema wat ik net nakeek heb je voor Nl aan de QR code genoeg.

Voor zover ik weet ook. Zo zijn wij ook teruggevlogen.

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 20:42

Klopt is niet gevaccineerd. Maar haar familie mag wél terug op QR van de vaccinatie dus dat is het kromme want die kunnen ook gewoon besmet zijn := en dan besmet je het hele vliegtuig. Wat dat betreft snap ik werkelijk niet dat er nog vluchten naar NL kunnen komen zonder testen.

Mensen nemen helaas niet zelf hun verantwoordelijkheid.

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:01

Mijn trip staat voorlopig geplant voor eind maart/begin april en dan voor een maand.

Ten eerste omdat als alles doorgaat, de paarden parade van het carnaval eind maart is, maar vooral omdat we dan, als alles soepel verloopt, op Curaçao naar de notaris gaan om een vakantiehuis voor de verhuur te kopen :D

Dan blijven we er een maand om te relaxen en wat te klussen, het hele huis is wit met zwart en grijs met bruine meubels, dat vind ik toch wel zo saai :')

Kleur wensen zijn welkom, net als wat je graag in een huis zou willen zien of hebben als je er zou verblijven!

Er is een tropische tuin met allerlei fruit bomen, zwembad, ligbedden, hangmat, werkplek in een ruime slaapkamer met 2 persoons bed en een kamer met 2 eenpersoons bedden. In de woonkamer staat nog een slaapbank.

Op verzoek van mijn ouders zullen we er zeer waarschijnlijk ook een duikspullen wasplaats maken.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:12

We vliegen morgen terug en hebben bij mijn weten alleen de qr nodig.

Vandaag naar tug boat beach geweest. Dat is nou echt een snorkel aanrader. Als je daar aankomt denk je eerst van owkeee is dit het en maak dat de kat wijs. Maar onder water echt super vet.

Ik plaats later een foto want de wifi is niet sterk genoeg nu.

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:53

Prairy schreef:
Mijn trip staat voorlopig geplant voor eind maart/begin april en dan voor een maand.

Ten eerste omdat als alles doorgaat, de paarden parade van het carnaval eind maart is, maar vooral omdat we dan, als alles soepel verloopt, op Curaçao naar de notaris gaan om een vakantiehuis voor de verhuur te kopen :D

Dan blijven we er een maand om te relaxen en wat te klussen, het hele huis is wit met zwart en grijs met bruine meubels, dat vind ik toch wel zo saai :')

Kleur wensen zijn welkom, net als wat je graag in een huis zou willen zien of hebben als je er zou verblijven!

Er is een tropische tuin met allerlei fruit bomen, zwembad, ligbedden, hangmat, werkplek in een ruime slaapkamer met 2 persoons bed en een kamer met 2 eenpersoons bedden. In de woonkamer staat nog een slaapbank.

Op verzoek van mijn ouders zullen we er zeer waarschijnlijk ook een duikspullen wasplaats maken.


Wat ontzettend gaaf zeg!
Inderdaad absoluut geen donkere meubels (tenminste, niet allemaal), ik vind dat altijd zo deprimerend op een tropische bestemming. Het zal per persoon en smaak verschillen, maar ik ben dol op lichtere en felle kleuren zoals turquoise, roze, oranje. Lekker tropisch! :D

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 00:25

Tugboat beach

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nwktje

Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 00:27

Ik zou vooral een mooie buitenplek met afdak maken. Mensen zitten toch niet binnen. Een huis waar geen overdekt buiten gedeelte is zou ik zelf nooit huren. Een tuin met allemaal bomen en planten is leuk maar dat betekent ook heel veel muggen.... dus daar zou je dan van die speciale dingen voor moeten aanschaffen.
Tuin is ook veel onderhoud dus elke maand de tuinman langs laten komen is zeker niet overbodig,

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 01:40

Nwktje schreef:
Ik zou vooral een mooie buitenplek met afdak maken. Mensen zitten toch niet binnen. Een huis waar geen overdekt buiten gedeelte is zou ik zelf nooit huren. Een tuin met allemaal bomen en planten is leuk maar dat betekent ook heel veel muggen.... dus daar zou je dan van die speciale dingen voor moeten aanschaffen.
Tuin is ook veel onderhoud dus elke maand de tuinman langs laten komen is zeker niet overbodig,


Er is een grote porch met ruimte aan de ene kant voor een bankstel met tafel en aan de andere kant voor een eettafel met 6 stoelen. We zijn aan het denken om daar een buitenkeuken te maken. En aan de zijkant van het huis een buiten douche als dat zonder al teveel moeilijke dingen kan.

Bij het zwembad is er een grote overkapping met ruimte voor volgens mij 2-4 lig bedden.

Turquoise is (samen met roze) ook mijn favoriete kleur, mijn trouwjurk was (is) zelfs turquoise wit :D dus ik denk dat mijn man daar het onderspit in gaat delven :P

Onderhoud wordt voor ons gedaan, we hebben al een (goede) beheerder die ook de ontvangsten etc regelt.

Zou zonnepanelen voor jullie een extra incentive zijn?


Zonnetje81 schreef:
Tugboat beach

[ [url=m/v6mkho.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bJMkz3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YefU5G.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuke plek inderdaad! Vond het alleen jammer dat je er niet echt iets kunt eten, ik zat te wachten op mijn familie die aan het duiken was en iets eten zou lekker geweest zijn.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 03:20

Turquoise is mooi!

Ja klopt ze hebben er niks te eten.

germie

Berichten: 25986
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 09:32

Of een vakantiehuis zonnepanelen heeft of niet interesseert mij totaal niet. Ik kijk eerst naar de ligging en prijs. Dan kijk ik of een zwembad gewenst is (aan zee niet nodig). Verder wil ik wel kunnen koken en op een slaapbank slaap ik niet, dus dat tel ik niet mee als slaapplaats. Jullie huis heeft zo te lezen dus 4 slaapplaatsen en is voor 4 personen. De meeste huizen daar hebben wel iets om overdekt buiten te zitten. Als dat inderdaad niet kan, dan is het een nogo. Onder dat overdekte gedeelte droog je ook je was e.d.

Ik moet nog 2500 foto's bij langs. Ben dus over de helft. :D

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:02

Prairy schreef:
Nwktje schreef:
Ik zou vooral een mooie buitenplek met afdak maken. Mensen zitten toch niet binnen. Een huis waar geen overdekt buiten gedeelte is zou ik zelf nooit huren. Een tuin met allemaal bomen en planten is leuk maar dat betekent ook heel veel muggen.... dus daar zou je dan van die speciale dingen voor moeten aanschaffen.
Tuin is ook veel onderhoud dus elke maand de tuinman langs laten komen is zeker niet overbodig,


Er is een grote porch met ruimte aan de ene kant voor een bankstel met tafel en aan de andere kant voor een eettafel met 6 stoelen. We zijn aan het denken om daar een buitenkeuken te maken. En aan de zijkant van het huis een buiten douche als dat zonder al teveel moeilijke dingen kan.

Bij het zwembad is er een grote overkapping met ruimte voor volgens mij 2-4 lig bedden.

Turquoise is (samen met roze) ook mijn favoriete kleur, mijn trouwjurk was (is) zelfs turquoise wit :D dus ik denk dat mijn man daar het onderspit in gaat delven :P

Onderhoud wordt voor ons gedaan, we hebben al een (goede) beheerder die ook de ontvangsten etc regelt.

Zou zonnepanelen voor jullie een extra incentive zijn?


Zonnetje81 schreef:
Tugboat beach

[ [url=m/v6mkho.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bJMkz3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YefU5G.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuke plek inderdaad! Vond het alleen jammer dat je er niet echt iets kunt eten, ik zat te wachten op mijn familie die aan het duiken was en iets eten zou lekker geweest zijn.

Zonnepanelen zou voor mij geen reden zijn om het huis wel of niet te huren.

Voor mij is een overdekte buitenruimte inderdaad heel fijn, voor als het regent.

Waar ligt het huis precies ,hoe is de beveiliging, is van mij van groot belang.

Nwktje

Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 12:20

Volgens mij is het zo dat je extra geld aan de overheid moet betalen als je zonnepanelen hebt.... Ik ga nu een beetje twijfelen maar dat heb ik ooit gehoord. In iedergeval is dat op Sint Maarten wel. Ook kan je geen stroom terug leveren aan het stroom netwerk. Zonnepanelen zijn wel een stuk voordeliger omdat mensen altijd de hele dag airco's aan laten staan en stroom en water is erg duur daar.

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 12:52

Ja klopt, je betaalt in ieder geval een bijdrage, of je nu ook nog betaalt voor terug leveren of dat je daar wel een vergoeding voor krijgt is me nog niet helemaal duidelijk. De regels zijn de laatste 3 jaar geloof ik wel gewijzigd zodat het interessanter is om ze te nemen.

De huidige eigenaar vraagt een vergoeding voor stroom en water boven een bepaald gebruik, ik denk dat wij dat ook gaan doen. Idd om te voorkomen dat de airco de hele dag onnodig staat te loeien terwijl de gasten op het strand liggen :P

Het huis ligt op een beveiligd park (Fontein), dat was voor ons wel een eis. Ook voor onze eigen spullen als het huis een keer niet verhuurd is, anders is het vanzelf wel een keer leeg :=

Nwktje

Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 13:05

Nu ben ik wel heel erg benieuwd welk huis op fontein! ik heb er zelf een tijdje gewoond en een vriendin van mij heeft haar huis daar. Fontein is een goede plek om te verhuren het enige nadeel zelf vind ik dat het zo vol wordt gebouwd..

Op fontein zijn er wel huizen met zonnepanelen.

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 14:14

Wat je vaak in zuidelijke landen ziet, is dat je de sleutel in een houder stopt om elektriciteit te gebruiken. En dan kan de airco dus niet aan staan als je weg bent, want je hebt de sleutel mee.
Zonnepanelen zou voor mij op vakantie geen issue zijn. Zolang het maar comfortabel is. Ik ben zelf meer van de lichte kleuren, wit met pasteltinten.

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 14:35

Ah ja richting portomari. Voor mij is het dan van belang om te weten hoe dicht het bij de doorgaande weg ligt. En is er een zwembad?

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 15:47

Ik heb hier nog geen zonnepaneel gezien. Misschien op de luxere parkeren. Maar zou mij geen moer interesseren wel of niet je betaald toch een vaste huurprijs.

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 17:54

Duidelijk haha :')

Maar wel handig zo deze input :D

Nog maar een andere vraag (een dan stop ik ermee om het topic niet te vervuilen :P)

Op welke sites boeken jullie? En wat lees je graag wel of juist niet in een advertentie? Waar let je op bij foto's?

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 18:07

Ik heb nu een pakketreis. Maar als ik los boek, kijk ik toch vaak eerst op Booking en vrbo.

germie

Berichten: 25986
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 19:47

Ik boek overal en nergens. Ik lees de tekst, maar kijk ook naar foto's. Ik let ook op stopcontacten, want daar heb je altijd wel een paar van nodig.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:09

Laatste uitzicht en momenten hier.

Zo douchen en op naar huis. ;(


Afbeelding

WinSel

Berichten: 20573
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 21:37

Geniet nog even van het uitzicht! En een goede terugvlucht!

germie

Berichten: 25986
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 23:28

Ik moet nog 1800 foto's uitzoeken, maar kwam deze tegen en vind deze toch wel heel erg gaaf.
Het is een slaslak en zo gedetailleerd dat je het oogje zelfs nog kunt zien.
Je ziet deze slak niet veel, maar ze zijn er wel. De kleur is van beige tot iets gelig tot zoals deze blauw.

Afbeelding