Curaçao 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 00:17

Cool joh!!

Wij hebben met snorkelen nog een octopus en een slang met stippen gezien.

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 03:20

germie schreef:
Ik moet nog 1800 foto's uitzoeken, maar kwam deze tegen en vind deze toch wel heel erg gaaf.
Het is een slaslak en zo gedetailleerd dat je het oogje zelfs nog kunt zien.
Je ziet deze slak niet veel, maar ze zijn er wel. De kleur is van beige tot iets gelig tot zoals deze blauw.

[ [url=m/rM9ENQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


WAUW! Waar heb je deze mee gefotografeerd?

germie

Berichten: 25989
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 12:19

SuSem schreef:
germie schreef:
Ik moet nog 1800 foto's uitzoeken, maar kwam deze tegen en vind deze toch wel heel erg gaaf.
Het is een slaslak en zo gedetailleerd dat je het oogje zelfs nog kunt zien.
Je ziet deze slak niet veel, maar ze zijn er wel. De kleur is van beige tot iets gelig tot zoals deze blauw.

[ [url=m/rM9ENQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


WAUW! Waar heb je deze mee gefotografeerd?

Je kunt ze op elke duikstek vinden en veelal niet diep, max 5m. Maar ze zijn 2-5 cm groot, dus wel even zoeken. Deze is gemaakt bij Lagun, maar ik heb ze ook bij Kalki en Porto Marie gezien. Maar niet zo veel als in Bonaire.

De foto is gemaakt met de Olympus OMD EM5 mk2 met de Panasonic 45mm macro lens. En een +10 diopter. Verder natuurlijk flitsers.
Laatst bijgewerkt door germie op 05-01-22 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 12:20

Dat was niet de vraag van SuSem :+

Babootje

Berichten: 26335
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 22:31

germie schreef:
Ik moet nog 1800 foto's uitzoeken, maar kwam deze tegen en vind deze toch wel heel erg gaaf.
Het is een slaslak en zo gedetailleerd dat je het oogje zelfs nog kunt zien.
Je ziet deze slak niet veel, maar ze zijn er wel. De kleur is van beige tot iets gelig tot zoals deze blauw.

[ [url=m/rM9ENQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik hoop wel dat je ze hier allemaal plaatst! Prachtig!

germie

Berichten: 25989
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 23:05

Zonnetje81 schreef:
Cool joh!!

Wij hebben met snorkelen nog een octopus en een slang met stippen gezien.

Die slang is een zeeslang, ik heb er wel foto's van. Hebben 2 rare slurfjes op de neus. ;)

germie

Berichten: 25989
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 23:11

Relaxed schreef:
Dat was niet de vraag van SuSem :+

Eh, ze vroeg waar het mee gemaakt is en ik drukte net te snel op verzenden en heb het direct daarna aangepast, maar jij had al gereageerd. Maar het staat er bij hoor. :Y)

Ik heb 2 camera's, de OMD EM1 mk2 (dus pro lijn) en de OMD EM5 mk2 (semi pro lijn). Beiden hebben een eigen onderwaterhuis (niet passend en niet uitwisselbaar omdat knoppen anders zitten). Maar omdat ik een klein flitsprobleempje met de EM1 heb is die thuisgebleven en moest ik het met de EM5 doen. Op zich zie je geen verschil in resultaten. Het zijn wat kleine dingen die de EM1 wel kan en de EM5 niet (meer focuspunten macro, live view voor nachtfotografie op statief wat ik onder water toch niet doe en dat soort dingen).

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 02:10

We zijn om 12.30 uur geland.

Ik kan wel huilen, wat een pokke weer in nl. Ik wil terug -O-

Eerst naar mn ouders toe, auto 1 halen, toen naar de schoonouders, auto 2 halen. Ik was pas om half 6 thuis. Dizzy en misselijk van weinig slaap/eten/drinken. Ik zwel ook MEGA op met vliegen, olifanten kuiten, overal vocht.

Toen eten, douchen en naar bed en nu ben ik al een uur klaar wakker. Ik dacht oh ik slaap wel tot morgenochtend……..dan ben ik weer meteen in het ritme…….nottt.

Morgen de foto’s van de onderwater camera uploaden. Eens kijken of er überhaupt 1 goede foto bij zit. :')

Wij zaten dus in het Renaissance wind creek hotel met huurauto. Top locatie!!! Gratis parkeergarage tegenover het hotel. Onbeperkt zelf handdoeken pakken bij het zwembad. Ideaal dus om mee te nemen naar het strand. Enige goede maar ook mindere. Door corona staat al het eten achter plexiglas en moet je aanwijzen wat je wil hebben op tempo alla curacao. Ik vond dat even wennen, ik wil zelf kijken nadenken pakken. Maar goed ze hielden zich er goed aan. Geen groot massaal hotel maar wel groot genoeg voor goede service etc. Ik kan geen minpunt bedenken en heb niet het gevoel van oh we hadden beter daar of daar kunnen zitten.

Gasten uit het corendon zeiden dat daar nergens naar gekeken werd en hutje mutje op elkaar en dat er een brandhaard aan besmettingen was.

Lionsdive zijn we langs gelopen. Wat een mega hotel en die drukte en dat massale buiten sprak mij niet aan.

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 07:33

Ik dacht, even kijken of dat interessant is voor mijn eerste paar dagen.

Nope :+

3 nachten eind maart voor 820 euro :wave:

Anoniem

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 07:44

9 uur vliegen lijkt me sowieso erg lang voor een paar dagen..

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 08:18

Het is al eventjes geleden maar je merkte in het Lions Dive niets van de drukte. Omdat het hotel vooral ook bekend is onder duikers, is het juist heel rustig overdag.

Fijn dat je het renaissance heerlijk vond.

Janine1990

Berichten: 43811
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:54

Relaxed schreef:
9 uur vliegen lijkt me sowieso erg lang voor een paar dagen..


De heenreis heeft toch gunstige vliegtijd, dus je hebt er pas thuis last van als je in ieder geval een beetje een niet banketstaaf maar poetsen insteek hebt. En niet bang bent om een dagje of twee op een paar uurtjes slaap te doen.

Maar het is wel doodzonde om maar 3 dagen te gaan, zoveel te zien!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:58

Ik moet zeggen dat ik ook terug weinig last had. Nachtvlucht geen oog dicht gedaan, thuis rekken en wakker blijven tot een uur of 20, klok rond slapen (dus wel wekker zetten :+ ) en ik was er weer.

Janine1990

Berichten: 43811
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 11:15

Oh die was voor mij echt drama, heb echt zo gehuild van vermoeidheid die dag :')

Onderweg van Schiphol naar Groningen (ik was alleen) drie keer de auto aan de kant gezet voor een powernap omdat het gewoon eng werd achter het stuur. Daarna thuis gedoucht, verjaardag van m'n moeder en dan lig je snachts naar het plafond te kijken. Volgende dag na 12 uur pas wakker :')

Gelukkig kon ik er snachts al om lachen. Onderweg iets minder :Y)
Ook ik had niet geslapen onderweg omdat ik eerst even moest ondervinden dat je vanaf een bepaalde lengte toch echt comfort of business moet gaan reizen.

Anoniem

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 11:17

Jaa de man met de hamer kwam wel langs, maar wou het perse rekken tot de avond.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 11:40

Voor de nachtvlucht kun je bepaalde reistabletjes nemen, werd me aangeraden door de drogist toen we terugvlogen van de de Dominicaanse republiek. Deze pilletjes zijn iets versuffend, mijn man en ik hadden er ieder 2 en hadden moeite wakker te blijven voor het eten. Op de terugvlucht vanaf Curacao had ik ze niet (ivm zwangerschap) en toen sliep ik, ondanks stoelen in DeLuxe, een stuk minder...

Janine1990

Berichten: 43811
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 11:41

WenK schreef:
Voor de nachtvlucht kun je bepaalde reistabletjes nemen, werd me aangeraden door de drogist toen we terugvlogen van de de Dominicaanse republiek. Deze pilletjes zijn iets versuffend, mijn man en ik hadden er ieder 2 en hadden moeite wakker te blijven voor het eten. Op de terugvlucht vanaf Curacao had ik ze niet (ivm zwangerschap) en toen sliep ik, ondanks stoelen in DeLuxe, een stuk minder...


Lekker zitten is me meer waard dan slaap, heb ik geleerd :')

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 11:45

Janine1990 schreef:
Lekker zitten is me meer waard dan slaap, heb ik geleerd :')


Haha snap ik hoor, voor ons ook geen economy op dergelijke vluchten meer, maar die pilletjes waren wel echt een lifesaver. Vanaf de DR geen last gehad van enorme vermoeidheid/jetlag etc en vanaf Curacao toch een stuk meer. Vandaar de tip, lekker zitten èn kunnen slapen is toch wel ideaal...

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:39

Ik was niet van plan 3 dagen te gaan maar 3 dagen in een hotel en daarna een maand in ons eigen huis als alles doorgaat ;)

Ik kan nooit slapen in het vliegtuig, heb 1x pilletje genomen maar daar werd ik alleen nog maar zieker van :+ Ik denk wel dat ik mijn andere manier om te slapen ga proberen, droomsap is dat, op natuurlijke basis. Werkt ook goed tegen slapeloosheid bij me dus hopelijk ook in het vliegtuig.

Ik heb sowieso een hekel aan vliegen, mijn oren doen soms gruwelijk pijn bij het landen, mijn buik zwelt op dus buikpijn en ik krijg de zenuwen van turbulentie. Mijn man vind het ook niet meer zo leuk om samen te vliegen, hij heeft wel eens gezegd dat het net lijkt of ik half dood ga in het vliegtuig :')

Business reizen lijkt me heerlijk. Helaas zit dat nog niet in het budget. Of ja, het kan wel maar voor dat geld kunnen we ook een hoop andere leuke dingen doen. Ik ga wel stoelen met extra veel beenruimte boeken, mijn man is 196 dus dat is wel een stuk fijner.

Janine1990

Berichten: 43811
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:42

Prairy schreef:
Ik was niet van plan 3 dagen te gaan maar 3 dagen in een hotel en daarna een maand in ons eigen huis als alles doorgaat ;)

Ik kan nooit slapen in het vliegtuig, heb 1x pilletje genomen maar daar werd ik alleen nog maar zieker van :+ Ik denk wel dat ik mijn andere manier om te slapen ga proberen, droomsap is dat, op natuurlijke basis. Werkt ook goed tegen slapeloosheid bij me dus hopelijk ook in het vliegtuig.

Ik heb sowieso een hekel aan vliegen, mijn oren doen soms gruwelijk pijn bij het landen, mijn buik zwelt op dus buikpijn en ik krijg de zenuwen van turbulentie. Mijn man vind het ook niet meer zo leuk om samen te vliegen, hij heeft wel eens gezegd dat het net lijkt of ik half dood ga in het vliegtuig :')


Voor de oren... Echt die pluggen zijn geweldig!
Die gebruik ik nadat ik met m'n eerste vlucht half dood ging van de pijn en daarna 36 uur nauwelijks iets kon horen... En geen centje pijn meer!!!!

En bij turbulentie doe ik ze gewoon weer in.

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:46

Welke pluggen heb jij? Bij mij werken ze niet altijd helaas. Hey ligt ook aan de hoogte heb ik het idee. Soms heb ik nergens last van maar soms dalen ze iets en blijven dan ergens hangen op een bepaalde hoogte lijkt het wel en dan gaat het mis.

Ik ga ook nog mijn oorsmeerproppen proberen weg te (laten) halen in de hoop dat dat helpt. Maar vroeger zoveel oorontsteking gehad en 1x heel veel pijn bij uitspuiten dat ik daar onwijs tegenop zie.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 16:14

WenK schreef:
Janine1990 schreef:
Lekker zitten is me meer waard dan slaap, heb ik geleerd :')


Haha snap ik hoor, voor ons ook geen economy op dergelijke vluchten meer, maar die pilletjes waren wel echt een lifesaver. Vanaf de DR geen last gehad van enorme vermoeidheid/jetlag etc en vanaf Curacao toch een stuk meer. Vandaar de tip, lekker zitten èn kunnen slapen is toch wel ideaal...

Weet je nog welke dat waren?

Ik kom graag mee liften op jullie ervaringen, Curaçao staat voor eind april op de planning, ook mensen die bewust wel naar het drukke gedeelte gegaan zijn?

Janine1990

Berichten: 43811
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:47

Prairy schreef:
Welke pluggen heb jij? Bij mij werken ze niet altijd helaas. Hey ligt ook aan de hoogte heb ik het idee. Soms heb ik nergens last van maar soms dalen ze iets en blijven dan ergens hangen op een bepaalde hoogte lijkt het wel en dan gaat het mis.

Ik ga ook nog mijn oorsmeerproppen proberen weg te (laten) halen in de hoop dat dat helpt. Maar vroeger zoveel oorontsteking gehad en 1x heel veel pijn bij uitspuiten dat ik daar onwijs tegenop zie.


Uhhhh dat is een hele goede vraag...

Ik heb Earplanes gehad en nu heb ik volgens mij Pluggerz:

Afbeelding

Ze zijn in ieder geval erg oranje haha.

Ik ben ook zo'n veel-oorontsteking geval, regelmatig scheuren in trommelvliezen enzo, maar dit werkt gewoon goed. Ik voel nog wel iets druk, maar zeker geen pijn ofzo.

Je moet ze wel goed in doen, dus echt je oor naar achteren en omhoog trekken en er flink in duwen zodat er niet echt meer iets uitsteekt.

Nwktje

Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:59

Nieuwe maatregelen voor de komende 10 dagen (vanaf 7 januari)
Avond klok 22:00-4:30
Horeca om 21:00 dicht
Truki pan van 17:00-21:00 open
Alle evenementen worden afgelast
Groepssporten mogen niet meer, sport scholen 50% capaciteit
Streven is om per 1 feb booster toe te voegen aan je vaccinatie bewijs als ik het goed begrijp (curacao hanteert 1G beleid bij evenementen)

germie

Berichten: 25989
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:16

Ik ben wel bij de Kokosnootavond van Shelterrock Paradise geweest. Dat was inderdaad erg druk, en inderdaad geen afstand houden :D Gewoon normaal zoals het hoort te zijn. :D Geen moment bang geweest om wat op te lopen hoor. Is tenslotte gewoon buiten onder een afdak, dus dan is het risico nihil tot echt 0. Het eten vond ik niet heel bijzonder, maar gezellig was het zeker. De anderen vonden het super.
De Mermaid was ook gewoon vol. En daar was ook geen afstand. Niemand maakte zich er druk om, dan moet je ook gewoon niet meegaan met zoiets vind ik.
Maar ik hou niet van een drukke plek om te overnachten. Dus daarom zaten we in Lagun.

Een deluxe of dat soort klasses in een vliegtuig kan ik niet betalen, dus ik zit gewoon economy met mijn 1.82m. En dan sta ik wel wat vaker op om mijn benen te strekken. Dat gaat prima. ;)

Maar ik ben door de foto's. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Wat een klus was dat. Ik heb hier alvast een paar foto's van zwemles voor de locals. Het is niet heel efficient, steeds 1-2 kindjes in het water en de rest moet wachten en weer achteraan sluiten. Maar ze leren tenminste wel zwemmen. Het niveau in de groep is wisselend van niet geheel watervrij tot echte durfals. Wel zwommen ze allemaal met een plankje en kurkjes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dan nog een foto van een krab. 's Avonds gingen deze wel eens over land aan de wandel. Zie je ineens een krab lopen. Niet schrikken, want ze zijn banger voor jou dan jij voor hen. :D

Afbeelding

Hier nog een foto van de mijn. Iemand had het over niet mogen fotograferen? Geen idee, niets van gezegd. Maar dit doet mij een beetje denken aan 'Klondike' uit de strips van Donald Duck ;)
Afbeelding

En dan nog een paar foto's van drukte. 1 is de uitleg van hoe het werkt op Klein Curacao en de andere is hoe de mensen met bootjes van de Mermaid naar het eiland gebracht worden. Je kunt natuurlijk ook zwemmen. Maar je kunt bij zoiets natuurlijk geen afstand houden en tja, wil je het niet, dan moet je niet meegaan. Zo dacht iedereen er eigenlijk over. Het gaat om de buitenlucht en het moet wel een beetje efficiënt blijven natuurlijk. Het is ook erg kort, gaat om 2-3 minuten ofzo. Op de Mermaid was het ook gewoon vol. Ze zeiden dat er nog wel plek was voor meer personen, maar ik vond de boot vol. Maar toch had ik het absoluut niet willen missen. Het was goed geregeld. En verhongeren deed je niet. Ik heb niet geteld hoeveel mensen er op de boot waren, maar elk bankje was wel bezet. Een paar extra mensen hadden er natuurlijk nog prima tussen gepast, niemand hoefde te staan.

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb nu alleen nog naar de videos te kijken. En dat nabewerken kost veel meer tijd en momenteel is de motivatie even weg. Dus ik kijk wel wanneer dat komt.