Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 113 [ 2812 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 113  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

 
Profiel   

Poosje81 schreef
lizy29 schreef

En veel kans om te gaan ‘maaien’ wanneer je last hebt van je vrouw en/of kinderen :Y)


AH! dat verklaart!! Waarom wederhelft nu ook vanochtend zei; joh doe jij dat groepje even verweiden, kan ik die wei even maaien en winterklaar maken _/-\o_ :')


Et voila :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 12:49 



 
Profiel   

Ik krijg soms ook ineens zo'n zin om onder de draden te gaan bosmaaieren O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 16:20 



 
Profiel   

Of met een nagelschaartje de wei mooi gelijkmatig knippen... O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 17:24 



 
Profiel   

lizy29 schreef
Of met een nagelschaartje de wei mooi gelijkmatig knippen... O:)

O:)

Ik heb wel eens het gras in de voortuin met de keukenschaar gedaan :D
Dat gaf even heeeel veel tijd voor mijzelf.
Dochtertje vond het alleen wat lang duren en kwam ernaast zitten in het gras... dat was nou net niet de bedoeling...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 08:40 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]

[ img ]

Eindelijk kan ik weer foto's plaatsen. Vanmorgen voor het eerst paard gereden op mijn rocky mountain horse Mercy. Ze was super braaf. Het weggetje naar ons huis omhoog en een stukje aan de overkant van de weg en dezelfde route terug. Leek me leuk om mee te beginnen. Tolt knop deed het nog, wel wat diagonaal maar zaten ook mooie stukken 4 takt tussen. Dus erg tevreden. Milko was mee op zijn nieuwe fiets, hij was blij dat ie voor een elektrische had gekozen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 14:51 



 
Profiel   

Wauw wat een gave platen!
Verdorie, ik had ook een paard aan huis moeten hebben. Kon ik te paard boodschappen doen :')

Mooi dier is Mercy.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 14:53 



 
Profiel   

Hier nog wat foto's van onze road trip naar de Gorges de la Jonte en de grot van Avan Armand afgelopen donderdag. Was erg indrukwekkend.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 14:58 



 
Profiel   

Gisteren hebben we geregeld dat we het stuk land van 5 hectare kunnen huren. Wordt nog wel een werkje om af te zetten, we gebruiken voor tijdelijk maar prikpaaltjes.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 15:01 



 
Profiel   

Dit is dat extra stuk land achter ons huis.
[ img ]
[ img ]

En nog een leuke foto van de paarden


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 15:03 



 
Profiel   

Tinka wat prachtig. En ook heel erg mooi paard met zijn lichte manen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 15:31 



 
Profiel   

Mooi hoor +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 17:29 



 
Profiel   

<3 Mooie foto's ! Prachtige rotsformaties daar, zowel ondergronds als bovengronds.

Paardjes hebben een leuk plekje ! Die eerste met haar bleke manen lijkt op een paardje van een bokker die in Oostenrijk woont. Jouwe zijn ook Rocky Mountain horses, toch ? Echt een hele bijzondere mooie kleur is dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 17:53 



 
Profiel   

Die kleur is zilverappel - zwart, ook wel chocolate genoemd, een veel voorkomende kleur bij rocky's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 19:27 



 
Profiel   

Gisteren zijn we onze nieuwe wei gaan verkennen. Het is erg groot, ook veel stukken vol met varens en bramen ed. We beginnen nu maar met een kleiner stuk afzetten en dan langzaam steeds meer. Dan is het nog een beetje te behappen. Ook willen we 150 palen gaan kopen van 3,30 euro per stuk. En net voor 500 euro bij Agradi besteld.

Steile rots
[ img ]

Deze staat bovenaan in de wei

[ img ]

Prachtig uitzicht, je ziet ook ons huis, om precies te zijn de grange, het huis zelf ligt achter de bomen


[ img ]

Er staan ook een paar appelbomen in de wei, zullen de paarden blij mee zijn.

[ img ]

Even pauze houden, het was een hele klim.

[ img ]

Heel veel varens

[ img ]

En nogmaals het mooie uitzicht



[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 19:42 



 
Profiel   

Kijk even goed op de leboncoin. Palen zijn vaak echt wel een stuk goedkoper te bestellen/halen. Wij kopen ze in voor €2 per stuk geleverd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 19:49 



 
Profiel   

lizy29 schreef
Kijk even goed op de leboncoin. Palen zijn vaak echt wel een stuk goedkoper te bestellen/halen. Wij kopen ze in voor €2 per stuk geleverd.


1,88 betalen wij voor kastanjepalen (1.80 of 2.00 meter), thuis geleverd, rechtstreeks bij de houtzagerij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 19:50 



 
Profiel   

Is een hele nette prijs momenteel. Wij hebben ze ook wel voor €1 gehad (restpartij van boer), €1,5 (zelf halen) en €1,8 (geleverd) maar dat was dit jaar niet te vinden.

(Ergste is nog wel dat we ergens een acacia bos(je) hebben maar eerst nog moeten zoeken waar precies :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 19:51 



 
Profiel   

Op Leboncoin zag ik ze alleen voor 5 euro. De plaatselijke boer zei ook dat je ze bij die winkel kon kopen waar we ze nu gaan halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 19:57 



 
Profiel   

Prachtige omgeving :wow: .

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 20:14 



 
Profiel   

Wauw, dat is een mooi stukje land!
Doe mij ook even zo'n huurweide :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 20:16 



 
Profiel   

Mooi hoor....

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 20:40 



 
Profiel   

Prachtige omgeving zeg! Leuke dieren ook :j

Heerlijk!

Wat is dat idee van vlees lang invriezen? Bacteriën sterven niet bij invriezen (gaan wel in sluimerstand) dat doen ze pas bij verhitting van minstens 10 minuten boven 65 graden. Zodra het zakt begint het spelletje weer :D

Vroeg ik me dus af!

Zit er een dorp in de buurt? Ik zou het prachtig vinden maar zou uit eten en makkelijk even weg ook erg missen denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 21:36 



 
Profiel   

Mooi hoor! Berggebied is altijd mooi! Om er te wonen wel een uitdaging, denk ik, als echt vrijwel alles zo scheef is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 06:23 



 
Profiel   

Tinka schreef
Op Leboncoin zag ik ze alleen voor 5 euro. De plaatselijke boer zei ook dat je ze bij die winkel kon kopen waar we ze nu gaan halen.

Ik heb 100 prikpalen zelf gemaakt, nou ja, met hulp van een goede vriend die kan lassen.

Gewoon ronde stalen staven gekocht van 6 meter. Gezaagd in stukken van anderhalve meter. Dwars stukjes van 3 cm op ongeveer 25 cm van het uiteinde haaks op het paaltje gelast. "Varkens staartje"van plastic erop om het draad door te laten gaan en klaar is Kees.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 07:54 



 
Profiel   

poes schreef
Prachtige omgeving zeg! Leuke dieren ook :j

Heerlijk!

Wat is dat idee van vlees lang invriezen? Bacteriën sterven niet bij invriezen (gaan wel in sluimerstand) dat doen ze pas bij verhitting van minstens 10 minuten boven 65 graden. Zodra het zakt begint het spelletje weer :D

Vroeg ik me dus af!

Zit er een dorp in de buurt? Ik zou het prachtig vinden maar zou uit eten en makkelijk even weg ook erg missen denk ik.


Als je vlees té lang invriest droogt het uit!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 07:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 113 [ 2812 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 113  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen